آموزش درست کردن سه مدل چیز کیک

شیرینی‌خور که باشید، عاشق انواع چیزکیک هم هستید‌! این کیک پنیر خوش رنگ ‌و رو طرفدار کم ندارد. این بار می‌خواهیم چیزکیک خرمالو، چیز کیک کارامل و قهوه و چیزکیک با کره بادام زمینی را آموزش دهیم همراه ما باشید.
شنبه، 25 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
آموزش درست کردن سه مدل چیز کیک

چیزکیک خرمالو


مواد لازم
خرمالو: ۲۵۰ گرم

بیسکوییت ساقه طلایی: ۲۵۰ گرم

خامه: ۳۰۰ گرم

پنیر خامه‌ای یا ماسکارپونه: ۵۰۰ گرم

کره: ۹۰ گرم

شکر: ۱۲۵ گرم

پودر ژلاتین: ۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه
مرحله اول
 بیسکوییت را به خوبی آسیاب و با کره ذوب شده، مخلوط کنید.

این مخلوط را کف قالب کمربندی بریزید و با یک وسیله مثل ته لیوان فشار دهید تا شکل کف قالب را به خود بگیرد.

قالب را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا مخلوط بیسکوییت و کرم خود را بگیرند.

مرحله دوم
ژلاتین را در ۱/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی آب بریزید و روی بخار آب بگذارید تا رقیق شود.

برای شفاف شدن ژلاتین، آن را با یک قاشق غذا خوری شکر مخلوط کنید.

در این مرحله از طرز تهیه چیزکیک خرمالو، مایه خرمالو را آماده کنید. بدین صورت که خرمالو را له کنید و هسته‌ها را بیرون بیاورید.

سپس آنها را با شکر اضافه مخلوط کرده نیمی از ژلاتین رقیق شده را به آن اضافه کنید و کنار بگذارید.

مرحله سوم
به وسیله همزن برقی، پنیر خامه‌ای را با شکر بزنید تا یکدست شود. سپس خامه و ژلاتین باقی‌مانده را اضافه کنید و با همزن به هم بزنید.

قالب را از یخچال بیرون بیاورید. مواد خامه را روی آن بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه داخل یخچال بگذارید.

مرحله چهارم
مایه خرمالو را روی مواد داخل قالب بریزید و به مدت ۳ ساعت داخل یخچال بگذارید تا آماده سرو شود.

کمربندی قالب را باز کنید و از چیزکیک خرمالو لذت ببرید.

فوت و فن‌ های طرز تهیه چیز کیک خرمالو
به جای بیسکوییت ساقه طلایی می‌توانید از پتی‌بور یا کوکی‌هایی با طعم‌های مختلف هم برای انواع چیز کیک یخچالی استفاده کنید. فقط حواستان باشد بیسکوییتی که انتخاب می‌کنید کرمدار نباشد.

در طرز تهیه چیز کیک خرمالو یخچالی می‌توانید به‌جای خرمالو از میوه‌های مختلف مثل انار، کدو حلوایی و هر میوه‌ای متناسب با فصلی که در آن هستید، استفاده کنید.

به جای قالب کمربندی می‌توانید از قالب‌های تلقی کوچک یک نفره استفاده کنید و بعد از آماده شدن، تلق و چسب را با احتیاط جدا کنید.

کره زیاد در تهیه چیزکیک باعث سفت شدن لایه زیرین کیکتان می‌شود بنابراین سعی کنید کره را به اندازه کافی استفاده کنید.1

آموزش درست کردن چیزکیک خرمالو، چیز کیک کارامل و قهوه و چیزکیک با کره بادام زمینی


چیز کیک کارامل و قهوه

چیز کیک کارامل و قهوه که به آن چیز کیک ماکیاتو هم میگویند شیرینی کارامل و تلخی قهوه را با هم ترکیب میکند. اما شاید جذاب ترین بخش این چیز کیک بسیار خوشمزه عطر فوق العاده قهوه در آن باشد. توجه کنید این نوع از چیز کیک بدون فر تهیه نمیشود. در ادامه طرز تهیه چیز کیک کارامل و قهوه را با جزئیات کامل برای شما شرح داده ایم.

مواد لازم برای چیز کیک کارامل و قهوه
بیسکویت پودر شده 2 پیمانه

کره ذوب شده 1/2 پیمانه

شکر 1 پیمانه+ 2 قاشق غذاخوری

پنیر خامه ای 225 گرم

پودر دارچین 1 قاشق چایخوری

تخم مرغ 3 عدد

خامه ترش یا ماست 225 گرم

قهوه غلیظ دم شده 1/4 لیوان

عصاره وانیل 2 قاشق چایخوری

سس کارامل
 

خامه فرم گرفته (به دلخواه)

طرز تهیه چیز کیک کارامل و قهوه
 مرحله اول
فر را تا دمای 175 درجه سانتی گراد گرم کنید. کف قالب گرد کمربندی 9 اینچی (22/5 سانتی متر) را چرب کنید.

 مرحله دوم
در یک کاسه یسکویت های خرد شده، کره و 2 قاشق شکر را خوب با هم مخلوط کنید و آنها را در قالب چرب شده بریزید و به کف و دیواره آن فشار دهید و به مدت 8 دقیقه در فر قرار دهید. سپس آن را از فر بیرون بیاورید و خنک کنید. درجه فر را به 165 کاهش دهید.

مرحله سوم
پنیر خامه ای را در میکسر بریزید و هنگامی که نرم شد و فرم گرفت، 1 پیمانه شکر را اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا کاملا یکدست شود. تخم مرغها را یکی یکی به مواد اضافه کنید و بعد از هر عدد مواد را خوب هم بزنید. خامه ترش، قهوه و وانیل را به ترتیب اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم
مواد چیز کیک کاراملی را روی پایه بیسکویتی بریزید. دور تا دور قالب فویل آلومینیومی بپیچید. سپس آن را داخل یک تابه یا قالب بزرگتر قرار دهید و در طبقه وسط فر بگذارید. حال مقداری آب جوش داخل قابلمه بزرگتر بریزید. طوری که تا حدود 1/3 از دیواره قالب چیزکیک را بپوشاند. آن را به مدت 1 ساعت و 5 دقیقه در فر قرار دهید. وقتی چیز کیک حاضر شد، اجازه دهید تا قالب به مدت 15 دقیقه در فر با در باز باقی بماند. چیز کیک را بیرون بیاورید و به مدت 8 ساعت در یخچال نگهداری کنید.

بعد از این مدت، قالب کمربندی را باز کنید و چیز کیک را از آن خارج کنید. میتوانید دور تا دور آن را با خامه فرم گرفته شکوفه بزنید. سپس سس کارامل را روی چیزکیک بریزید. آن را برش بزنید و نوش جان کنید.

نکات تهیه چیز کیک کاراملی
قرار دادن چیز کیک کارامل و قهوه در حمام آب جوش باعث میشود نرم بماند و ترک برندارد.

پوشاندن قالب با آلومینیوم را فراموش نکنید. در غیر این صورت ممکن است آب به چیز کیک نفوذ کرده و آن را خراب کند.2

آموزش درست کردن چیزکیک خرمالو، چیز کیک کارامل و قهوه و چیزکیک با کره بادام زمینی


چیزکیک با کره بادام زمینی

تا به‌حال با کره بادام زمینی شیرینی درست کرده‌اید؟ چیزکیک با کره بادام زمینی یک چیزکیک یخچالی و از انواع چیزکیک ساده است. در مجموع طرز تهیه چیزکیک ساده است. اگر به انواع دسر و شیرینی با کره بادام زمینی علاقه‌مند هستید حتما درست کردن این چیزکیک یخچالی خوشمزه که نیازی به فر ندارد را با پایه بیسکوییت پتی بور یا ساقه طلایی درست کنید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید. یک کیک خانگی ساده و در عین حال مجلسی و مناسب مهمانی که جز پرطرفدارترین چیزکیک‌هاست. طرز تهیه چیزکیک یخچالی با کره بادام زمینی را در ادامه این مطلب بخوانید.

مواد لازم
پنیر خامه‌ای: ۲۵۰ گرم

شکر شیرینی پزی: ¾ لیوان فرانسوی دسته‌دار

کره بادام زمینی: ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شیر کامل: ۶ قاشق غذاخوری

خامه قنادی فرم گرفته: ۲۵۰ گرم

بیسکوییت پتی بور یا ساقه طلایی: ۱ بسته

طرز تهیه
برای درست کردن همه‌ی انواع چیزکیک یخچالی با پایه بیسکویت در یک کاسه بزرگ پنیر خامه‌ای را آنقدر هم بزنید تا پف کند. کره بادام زمینی و شکر قنادی را هم اضافه کنید و باز هم بزنید. کم کم شیر را به این ترکیب اضافه کنید و مرتب هم بزنید. سپس خامه قنادی فرم گرفته را اضافه کنید و باز هم بزنید.

برای درست کردن لایه زیر چیز کیک یا همان کراست، بیسکوییت پتی بور یا ساقه طلایی (و یا بیسکویت اوریو) را در غذاساز بریزید و پودر کنید. کره را آب کنید و آن را به بسکوییت اضافه کنید و خوب هم بزنید. بهتر است برای تهیه چیزکیک از قالب کمربندی استفاده کنید. اگر قالب کمربندی ندارید از یک قالب معمولی استفاده کنید و دو لایه سلفون در قالب بگذارید. سلفون باید تمام قالب را تا بالای آن بپوشاند.

پایه بیسکویتی کیک را در قالب بریزید و با ته لیسک یا قاشق حسابی آن را صاف و یکدست کنید. ۲ الی سه ساعت قالب را در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. سپس مایه پنیر و خامه یا همان رویه پنیری چیزکیک را روی کراست بریزید و آن را با ته لیسک صاف و یکدست کنید. روی چیزکیک کره بادام زمینی را با انواع میوه، شکلات آب کرده، مارمالاد یا دانه‌های بادام زمینی تزیین کنید. بهتر است چیزکیک یخچالی را یک شب تا صبح در یخچال بگذارید تا خوب خودش را بگیرد.3


پی نوشت:
1.www.blog.okcs.com
2.www.irancook.ir
3.www.bartarinha.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.