خواص فراوان کره بادام زمینی

کره بادام زمینی خواص و فواید شگفت انگیزی دارد، همچنین مصرف کره بادام زمینی برای سلامت بدن بسیار مفید است و به درمان بیماری ها کمک شایانی می کند.در ادامه با ما همراه باشید.
دوشنبه، 21 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خواص فراوان کره بادام زمینی
کره بادام زمینی برای اولین بار در سال ۱۸۸۲ و توسط مارسلوس گیلمور ادسونِ (Marcellus Gilmore Edson) کانادایی تولید شد و بیش از ۱۳۱ سال است که به محبوب‌ترین خوراکی دنیا، به‌ویژه در آمریکا بدل شده است. کره بادام زمینی سرشار از مواد مغذی و بسیار لذیذ است. این ماده‌ی غذایی با هر نوع خوراکی از میوه و شکلات گرفته تا ژله و کرفس، قابل‌مصرف است. وجود میزان زیاد چربی‌های غیراشباعِ تک‌ زنجیره و مواد مغذی دیگر، کره بادام زمینی را به یکی از خوراکی ها و میان وعده های مناسب برای کاهش وزن تبدیل می‌کند. اما کره بادام زمینی چطور سبب کاهش وزن می‌شود و چه تأثیراتی بر بدن‌تان دارد؟ این مقاله به شما کمک می‌کند با خواص کره بادام زمینی و تأثیرات آن در بدن بیشتر آشنا شوید. با ما همراه باشید.


کاهش خطر مرگ

براساس مطالعات دانشگاه وندربیلت (Vanderbilt University) که در سال ۲۰۱۵ انجام شد، مصرف روزانه‌ی آجیل خطر مرگ را کاهش می‌دهد، زیرا وجود مقادیر بالای مواد مغذی در آجیل‌ها سبب افزایش سلامتی و حفاظت از بدن می‌شود.

جنیفر مک‌ دنیل (Jennifer McDaniel) می‌گوید: «آجیل‌ها دارای اسیدهای چربِ غیراشباع (تک و چند زنجیره) و غنی از آنتی اکسیدان ها هستند و موادی مغذی مانند پتاسیم دارند که به حفظ فشار خون کمک می‌کند، همچنین غنی از فیبر و دارای فیسترول هستند که برای سلامت قلب بسیار مفید است. اسیدهای چربِ غیراشباع (تک و چند زنجیره) با کاهش میزان کلسترول بد (LDL) و سطح تری‌گلیسرید، موجب کاهش خطر بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و سندرم مرتبط با سوخت‌و‌ساز می‌شود.


ایجاد احساس سیری

اسید چرب تک‌ زنجیره و پروتئینِ موجود در کره بادام زمینی سبب ایجاد احساس سیری می‌شود. مصرف کره بادام زمینی همراه با نان تست یا بدون آن به‌ عنوان صبحانه‌، برای ناهار یا به‌ همراه سیب به‌ عنوان میان‌وعده می‌تواند باعث جلوگیری از پرخوری شما می‌شود. اما همیشه در مصرف کره بادام زمینی میانه‌روی کنید. بهترین مقدار مصرف کره بادام زمینی دو قاشق غذاخوری است.


کاهش خطر ابتلا به دیابت

مصرف کره بادام زمینی می‌تواند خطر پیشرفت دیابت را کاهش دهد. براساس مطالعه‌ای که توسط جکوبسون (Jacobson) در مجله‌ی انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است، مصرف ۳۱ گرم آجیل یا کره بادام زمینی (در حدود ۲ قاشق غذاخوری)، حداقل ۵ روز در هفته می‌تواند خطر گسترش دیابت را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.


تقویت انرژی

پروتئین، فیبر و اسیدهای چربِ موجود در کره بادام زمینی کمک می‌کنند تا انرژی لازم را از شروع روز تا نیمه‌ی شب حفظ کنید. همچنین در پایدار نگه داشتن قند خون مؤثرند و از افت ناگهانی آن جلوگیری می‌کنند.


کاهش وزن

اگر می‌خواهید یک رژیم کم کالری بگیرید، مصرف آجیل می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. کره بادام زمینی،‌ پروتئین بیشتری نسبت به سایر آجیل‌ها دارد و این مقدار در دو قاشق غذاخوری چیزی در حدود ۸ گرم است. همچنین به دلیل داشتن چربی و فیبر بالا می‌تواند به‌ عنوان میان‌وعده، برای مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه دارد. درنتیجه میزان کالری دریافتی درطول روز کاهش پیدا می‌کند. مصرف ۲۰۰ کالری از کره بادام زمینی در مقایسه با مصرف ۲۰۰ کالری نان پرتزل ‌(pretzels)، بیشتر قادر به سیر نگه داشتن شماست.

براساس مطالعاتی که در نشریه‌ی بین‌المللی «چاقی و اختلالات سوخت‌وساز مرتبط با آن» منتشر شده است، بادام زمینی می‌تواند باعث افزایش سوخت و ساز بدن شود. براساس این تحقیق زمانی که افراد به‌طور روزانه ۵۰۰ کالری کره بادام زمینی را به مدت ۱۹ هفته مصرف می‌کنند، میزان سوخت‌و‌ساز آنها تا ۱۱ درصد افزایش می‌یابد.1


این کره‌ ضد کلسترول است

کره بادام زمینی برای کسانی که مستعد ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند، مفید می باشد، زیرا چربی‌های موجود در بادام‌زمینی از نوع چربی‌های خوب هستند. به علاوه دارای فیتوسترول است که ساختاری شبیه به کلسترول موجود در غذاهای حیوانی دارد، با این تفاوت که بر خلاف کلسترول، فیتوسترول برای سلامت قلب و عروق مضر نیست.

در ضمن، هر 32 گرم کره بادام‌زمینی حدود 50 میلی‌گرم فیتوسترول دارد و بررسی‌ها نشان داده مصرف روزانه 2 گرم فیتوسترول می‌تواند تا 10 درصد از میزان کلسترول LDL یا کلسترول بد بکاهد و در صورتی که فرد رژیم کم چربی داشته باشد، می‌تواند میزان کلسترول بد را تا 20 درصد پایین آورد.

در کل تحقیقات نشان داده اند که مصرف حداقل 4 بار بادام‌زمینی در هفته، تا 37 درصد از خطر بیماری‌های قلبی می‌کاهد. پس اگر می‌خواهید از بیماری‌های قلبی در امان باشید، از یک مشت بادام‌زمینی (حاوی ده عدد) یا یک قاشق غذاخوری کره بادام‌زمینی، آن هم 4 بار در هفته شروع کنید.


ضد سرطان

تحقیقات دیگری نشان داده اند که مصرف یک واحد بادام‌زمینی (10 عدد بادام زمینی) در هفته می‌تواند از بروز سرطان روده در زنان پیشگیری کند. فیتوسترول موجود در بادام‌زمینی و کره بادام‌زمینی نیز می‌تواند رشد سلو‌ل‌های سرطان پستان، روده بزرگ و پروستات را کند کرده و حتی از بروز سرطان ریه در افراد مستعد بکاهد. به‌علاوه، بادام‌زمینی حاوی نوعی آنتی‌اکسیدان به نام رزوراترول است که می‌تواند به نوعی ترکیب ضدسرطانی به نام پیساتانول تغییر شکل یابد. این تغییر شکل به کمک نوعی آنزیم که در تومورهای سرطانی یافت می‌شود، ایجاد می‌شود و به این ترتیب مانع رشد تومورها خواهد شد.


دشمن سنگ کیسه صفرا

تحقیقات بی‌شماری نشان داده اند مصرف مرتب کره بادام‌زمینی می‌تواند احتمال ابتلا به سنگ صفرا را در مردان و احتمال برداشتن کیسه صفرا را در زنان کاهش دهد. دلیل این خاصیت بادام زمینی نیز وجود فیبرهای غذایی، فیتوسترول و منیزیم است. مطالعه 20ساله روی بیش از 80 هزار زن نشان می‌دهد زنانی که حداقل دو قاشق غذاخوری بادام‌زمینی یا کره بادام‌زمینی در هفته مصرف می‌کنند تا 25 درصد کمتر به سنگ صفرا مبتلا می‌شوند.

شاید باور نکنید، اما این راه ساده و آسانی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.2


برای تقویت و بهبود سلامت قلب

کره بادام زمینی حاوی بسیاری از مواد مغذی است که می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد.

اسیدهای چرب تک اشباعی (MUFA)

اسیدهای چرب چند غیراشباع (PUFA)

نیاسین

منیزیم

ویتامین
E
نسبت چربی های غیراشباع به چربی های اشباع شده, نقش مهمی در سلامت قلب ایفا می کند. کره بادام زمینی نسبت مشابهی با روغن زیتون دارد که به عنوان یک گزینه قلبی - سالم نیز شناخته می شود.

مصرف بالای مغزها ممکن است با کاهش خطر مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی یا علل دیگر ارتباط داشته باشد. محققان بادام زمینی ها را به طور خاص به عنوان راهی موثر برای بهبود سلامت قلب برای برخی افراد توصیه می کنند.


بدن سازی

بسیاری از بدن سازها و علاقمندان به تناسب اندام, کره بادام زمینی را به دلایل مختلف مصرف می کنند. اگر چه مقدار کالری براساس قد, سطح فعالیت و میزان متابولیک تغییر می کند, اما مقدار مصرف کالری روزانه توصیه شده در حدود 1.600-2400 کالری در روز برای زنان و تا 3.000 کالری در روز برای مردان متغیر است با این حال, مردان بالغ باید روزانه 3.000 کالری مصرف کنند در حالی که زنان فعال تا 2.400 کالری در روز می گیرند. کره بادام زمینی به لطف مقدار بالای کالری, راه ساده ای برای افزایش جذب کالری و چربی غیراشباع است.


منبع خوب ویتامین ها

کره بادام زمینی حاوی بسیاری از ویتامین هایی است که برای بدن ما مناسب هستند، تا به درستی عمل کنند. چنانچه بارها در بخش سلامت نمناک و در بحث بررسی خواص خوراکی ها گفتهایم ویتامین A موجود برای بینایی مفید است, در حالی که ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند و زخم های ساده را سریع تر درمان می کند. از طرف دیگر, ویتامین E که در کره بادام زمینی یافت می شود، یک ماده مغذی کم مصرف بسیار مهم است که توسط بدن ما برای انحلال ساختارهای اسید چرب و انسداد در شریان ها مورد نیاز است.


برای تقویت سطوح انرژی

آیا نیاز به انتخاب سریع در وسط روز برای گرفتن انرژی دارید که عاری از کافئین و محرک های دیگر است؟

دو قاشق سوپ خوری کره بادام زمینی را امتحان کنید. چربی های اشباع شده در آن، همراه با فیبر و پروتئین تنها چیزی هستند که شما برای تثبیت سطح انسولین و تضمین یک منبع انرژی ثابت برای ساعت ها نیاز دارید. اگر به یک روش آزاد محرک برای رسیدن به یک ضربه انرژی نیاز دارید، می توانید آن را در اول صبح مصرف کنید، به خصوص اگر بعد از بیدار شدن از خواب کار کنید.


کاهش یا جلوگیری از کاهش عملکرد شناختی

مصرف منظم بادام زمینی یا کره بادام زمینی با کاهش ریسک کاهش شناختی همراه است و در بسیاری از موارد مانع از تاثیر گذاشتن بر زندگی ما به طور قابل توجهی می شود. علاوه بر محتوای بالای ضد التهابی آن، نیاسین در اینجا نقش مهمی ایفا می کند، چون مشخص شد افرادی که بیش ترین نیاسین را مصرف می کنند، به احتمال کم تر به 70 درصد کاهش شناختی پیدا می کنند و به بیماری آلزایمر و مشابه دچار می شوند.


برای کمک به پیشگیری از میگرن

دفعه بعد که میگرن شما عود کرد، به سراغ کره بادام زمینی بروید. کره بادام زمینی غنی از منیزیم است، که با کاهش فرکانس و شدت میگرن مرتبط است. حتی بهتر است به طور منظم مصرف کنید، تا از بروز میگرن در وهله اول جلوگیری کنید، پیشگیری همیشه بهتر از درمان خواهد بود.


کاهش آلرژی

تحقیقات نشان داده اند افرادی که مصرف کره بادام زمینی را در سنین پایین شروع می کنند، در معرض خطر ابتلا به آلرژی های جدی بعدی در زندگی، از جمله خود آلرژی های بادام زمینی هستند. کشف شد حتی زمانی که فرد دارای آلرژی های غذایی بادام زمینی است، با مصرف مقدار بسیار کمی از آلرژن ها (در این مورد بادام زمینی) اغلب پاسخ ایمنی به این مقدار در طول زمان کاهش می یابد. در نتیجه، واکنش های آلرژیک را کاهش داده و یا به طور کلی حذف خواهد شد. این اثر همچنین به انواع دیگر ذرات آلرژن نیز منتقل می شود، چون بر این باور است که این اثر به تعدیل فعالیت های ایمنی بدن کمک می کند.


حفظ سلامت پوست

کره بادام زمینی منبع غنی از ویتامین E است. ویتامین E به پوست کمک می کند تا رطوبتش را حفظ کند و از چین و چروک یا لکه های فلس دار جلوگیری می کند. ویتامین E، یک آنتی اکسیدان قوی است که به کاهش تاثیر آفتاب بر پوست ما کمک می کند.3


پی نوشت:
1.www.chetor.com
2.www.beytoote.com
3.www.namnak.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
نحوه کاشت و نگهداری از گل ربوتیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل ربوتیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سنبل: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سنبل: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از ختمی چینی گلسرخی (خیری): آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از ختمی چینی گلسرخی (خیری): آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل نیلوفر: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل نیلوفر: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سرخس بوستون: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سرخس بوستون: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل مریم: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل مریم: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل استاپیلیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل استاپیلیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گیاه کاکتوس: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گیاه کاکتوس: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
کلیپ شهادت امام صادق علیه السلام / ای فقیه بی بدیل روزگار
play_arrow
کلیپ شهادت امام صادق علیه السلام / ای فقیه بی بدیل روزگار
استوری شهادت امام جعفر صادق علیه السلام / حسین سیب سرخی
play_arrow
استوری شهادت امام جعفر صادق علیه السلام / حسین سیب سرخی
نظر جالب تاجری که قبل از حضورش در ایران، فکر می‌کرد تهران موشک‌باران می‌شود!
play_arrow
نظر جالب تاجری که قبل از حضورش در ایران، فکر می‌کرد تهران موشک‌باران می‌شود!
وقتی شهید نادر مهدی با قایق به جنگ با ناوهای آمریکایی رفت!
play_arrow
وقتی شهید نادر مهدی با قایق به جنگ با ناوهای آمریکایی رفت!
عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
play_arrow
عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکاست
play_arrow
رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکاست
روش جلوگیری از خراب شدن باتری ماشین در تابستان
روش جلوگیری از خراب شدن باتری ماشین در تابستان