دستور پخت و طرز تهیه سه نوع کیک کنجدی

کیک کنجدی از انواع کیک های خوشمزه و خوش طعم است و شما می توانید این نوع کیک را در منزل برای پذیرایی از مهمان ها یا مناسبت های مختلف بپزید. در ادامه این مطلب طرز تهیه انواع کیک کنجدی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.
شنبه، 2 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت و طرز تهیه سه نوع کیک کنجدی
کیک کنجدی طعم بی نظیری دارد و اگر شما از آن دسته از کدبانوهایی هستید که به پخت کیک با روش های مختلف علاقه مند هستید بهتر است از پخت این نوع کیک غافل نشوید. در دستور تهیه کیک کنجدی از آرد سفید و تخم مرغ و شیر و ماست و پودر هل و روغن و شکر و بیکینگ پودر و کنجد استفاده می شود.


کیک شیر داغ

کیک شیر داغ یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار در سراسر جهان است که مانند کیک اسفنجی به عنوان پایه انواع کیک ها مجلسی مثل کیک تولد مورد استفاده قرار می گیرد. این کیک خوشمزه یک گزینه مناسب برای عصرانه و صبحانه نیز می باشد.

با مقدار موادی که در این دستور شیرینی پزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کیک شیر داغ تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کیک شیر داغ تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

مواد لازم کیک شیر داغ
کره ۱۰۰ گرم
شیر یک پیمانه
تخم مرغ ۴ عدد
کنجد ۱ قاشق غذاخوری
آرد سفید قنادی دو پیمانه
هل نصف قاشق چایخوری
وانیل نصف قاشق چایخوری
نمک یک پنجم قاشق چایخوری
بیکینگ پودر دو قاشق چایخوری
شکر یک پیمانه + یک چهارم پیمانه

طرز تهیه کیک شیر داغ
برای تهیه کیک شیر داغ ابتدا شیر و کره را از یخچال بیرون می آوریم تا با دمای محیط سازگار شود.بکینگ پودر و نمک را با آرد مخلوط می کنیم و ۳ مرتبه الک می کنیم.بعد تخم مرغ ها را جداگانه در پیاله ای می شکنیم و در کاسه ای بزرگ می ریزیم.

در ادامه وانیل،شکر و هل را به آن می افزاییم و با دور متوسط همزن برقی به مدت ۵ دقیقه مواد را هم می زنیم تا کشدار شود.فر را روشن می کنیم و روی ۱۷۵ درجه سانتیگراد اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه گرم شود.

آن وقت شیر را در شیرجوش می ریزیم و کره را نیز به آن می افزاییم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کناره های شیرجوش شروع کند به جوشیدن که حرارت را همان لحظه خاموش می کنیم و کم کم به مواد تخم مرغ اضافه می کنیم.

و با قاشق مخلوط می کنیم و ۳۰ ثانیه مواد را با هم مخلوط می کنیم  و آن وقت مخلوط آرد الک شده را نیز در ۲ مرحله به مواد اضافه می کنیم و با قاشق یا لیسک مخلوط می کنیم و اگر هنوز خوب مواد یکدست نشده بود.

با دور تند همزن برقی ۷ ثانیه مواد را هم می زنیم. البته باید دقت کنیم که زیاد نباید مواد را مخلوط کنیم چون پف کیک می خوابد. سپس قالب را با قلمو چرب می کنیم و کمی آرد می پاشیم و یا کاغذ روغنی کف قالب قرار می دهیم.

و مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و کمی کنجد روی ان می پاشیم سپس آنرا داخل فر می گذاریم و روی دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد به مدت ۴۵ دقیقه اجازه می دهیم تا کیک بپزد. پس از پخت کیک ۳ دقیقه بعد از داخل فر کیک را بیرون می آوریم و اجازه می دهیم تا خنک شود.نوش جان.

نکات پخت کیک شیر داغ
در صورتی که می خواهید از کیک شیر داغ به عنوان بیس کیک تولد استفاده کنید از قالب معمولی استفاده کنید ولی در صورتی که می خواهید از آن به عنوان کیک صبحانه یا عصرانه استفاده کنید بهترین انتخاب مانند تصویر بالا قالب شیفون یا همان قالب میان تهی می باشد.

دستور پخت و طرز تهیه سه نوع کیک کنجدی


کیک رولت کرم کنجد

کیک رولت کرم کنجد، با استفاده از انواع کرم کنجد و بدون نیاز به خامه، خیلی خوشمزه، زیبا و راحت درست می‌شود. کیک رولت کرم کنجد ارزش غذایی بیشتری نسبت به رولت خامه‌ای داشته و دیگر نگران کالری زیاد خامه هم نیستیم و با درست کردن آن، همه با لذت و خیال راحت و بدون عذاب وجدان می‌توانیم رولت بخوریم.

مواد لازم
تخم مرغ بزرگ، ۴ عدد
آرد گندم و سویق، ۶۰ گرم ( از هر کدام ۳۰ گرم)
شکر، ۸۰ گرم
شیر و روغن، ۸۰ میلی لیتر (از هر کدام ۴۰ میلی لیتر)
وانیل، ۱ قاشق چایخوری
آبلیمو، ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه
سفیده و زرده تخم‌مرغ را بطور کامل از هم جدا می کنیم. به سفیده تخم‌مرغ، آبلیمو را اضافه کرده و شروع به هم زدن می کنیم تا سفیده کاملاً سفید شود و کف کند. حالا ۳/۴ شکر را کم کم اضافه می کنیم و حدود ۶ تا ۸ دقیقه هم می‌زنیم تا مخلوط حالت فوم شکل درآید.

حالا باقیمانده مواد را با هم ترکیب می کنیم. به این صورت که باقیمانده شکر را به زرده تخم‌مرغها اضافه می کنیم و هم می زنیم تا رنگ ترکیب زرد کم‌رنگ شود و سپس شیر، روغن، وانیل و در ادامه آرد و سویق را الک کرده و کم کم به ترکیب اضافه می کنیم.

در این قسمت دو ترکیب زرد و سفید به تدریج با هم مخلوط می کنیم، طوری‌که خیلی یکنواخت شود.

حالا مایه کیک رولت آماده شده و در تابه‌ای که کاغذ روغنی در آن پهن کرده ایم، مایه رو می ریزیم طوری‌که صاف و یک‌دست شود.
 
تابه را در فر با دمای ۱۶۰-۱۷۰ درجه سانتیگراد به‌مدت ۲۵-۳۰ دقیقه می‌گذاریم بماند. پس از آن کیک را از تابه و کاغذ روغنی جدا می‌کنیم. روی سطح آن‌را با کرم کنجد می‌پوشانیم و کیک را رول کرده، مجدد مثل ساندویچ آنرا در کاغذ روغنی می‌پیچیم و می‌گذاریم حدود ۲ ساعت در یخچال بماند.

کیک رولت کرم کنجد، آمادست، نوش جان.2

دستور پخت و طرز تهیه سه نوع کیک کنجدی


کیک کنجد و گردو


مواد لازم
1 و 1/2 لیوان آرد
نصف لیوان شکر مقداری بیشتر
نصف لیوان شیر
2 عدد تخم مرغ
1/3 لیوان روغن مایع
نصف ق چ وانیل
2 ق م بکینگ پودر
نصف ق غ پودرکاکائو
10 عدد گردو
3 ق غ کنجد

مراحل آماده سازی
آرد و بکینگ پودر پودر کاکائو وسه بار الک کنید و کنار بذارید.

زرده وسفیده ها رو جداکنید سفیده رو با شکر با دور تند چند دقیقه بزنید تا فرم بگیره وسفت بشه.

زرده ها رو با روغن وشیرو و وانیل چند دقیقه بزنید،،حالا زرده وسفیده ها رو قاطی کنید و یکی دو دور بزنید ،

حالا آرد و کنجد وگردوی خرد شده روهم به مواد اضافه میکنیم و با لیسک کامل وآروم هم میزنیم تا صاف بشه.

کف قالب و کاغذ روغنی بندازید و مواد کیک رو نصفش خالی کنید و یه لایه نازک کنجد و گردو بچینید بقیه مواد هم بریزید و بذارید تو فر دمای فر خودتون دستتون باشه بعد از یک ربع مرتب چکش کنید باخلال دندون اگه خشک بود پخته نوش جان.3


پی نوشت:
1.www.parsiday.com
2.www.mehmanfarbar.com
3.www.cookpad.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.