همه آنچه درباره کلاب هاوس (Club House) باید بدانید

شبکه اجتماعی جدیدی به نام «کلاب هاوس» (Club House) در این چند وقته بسیار سر و صدا کرده است که در آن افراد می‌توانند به طور زنده با یکدیگر حرف بزنند و نظرات خود را به اشتراک بگذارند.
پنجشنبه، 5 فروردين 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سحر رنجبررفیع
موارد بیشتر برای شما
همه آنچه درباره کلاب هاوس (Club House) باید بدانید
در اپلیکیشن کلاب هاوس برعکس بقیه شبکه‌های اجتماعی می توان فقط از صوت برای برقراری ارتباط بهره جست. اصل اساسی آنکه درباره با کلاوب هاوس بایست گفت این است که این شبکه اجتماعی جنبه «اجتماعی» شبکه‌های اجتماعی را مورد تاکید قرار داده است. در این آموزش بر آنیم تا بیشتر با کلاب هاوس آشنا شویم و بدانیم چگونه از قابلیت‌های آن بهره ببریم.
 

نحوه استفاده از کلاب هاوس به چه شکل است؟

نحوه استفاده از شبکه اجتماعی کلاب هاوس بسیار آسان است اما قبل از آنکه کار نصب و استفاده از آن را شروع کنید باید بدانید که فعلا برای استفاده از این اپلیکیشن می بایست از طریق شخص دیگری دعوت‌نامه دریافت کنید یا اسمتان را در لیست انتظار قرار دهید. پس از اینکه دعوت ‌نامه را دریافت کردید، تنها کاری که می بایست انجام دهید این است که در «اتاق‌ یا روم ها» (Rooms) عضو بشوید یا اتاق یا روم جدیدی را با خود شما ایجاد کنید. مانند بقیه شبکه‌های اجتماعی هم در قسمت «خوراک» (Feed) مواردی برای شما نمایش داده می‌شوند که آن‌ها را «دنبال» (Follow) می توانید دنبال کنید که با حرفه و تخصص شما مرتبط هستند.

منوی مهم در این اپلیکیشن مانند تصویر است که در آن این امکان وجود دارد تا افراد، نام‌ها و کلمات کلیدی را سرچ کنید. باید گفت امکان ارسال دعوت‌نامه، مشاهده رویدادها، اعلان‌ها و دسترسی به پروفایل به وسیله این بخش صورت می پذیرید.

همه آنچه درباره کلاب هاوس (Club House) باید بدانید
 

 کلاب هاوس را کجا دانلود کنم؟

برای اینکه بتوانید اپلیکیشین کلاب هاوس را دانلود کنید از اینجا استفاده کنید. لازم به ذکر است فعلا نسخه رسمی این نرم افزار تنها برای iOS قابل استفاده است و این امکان وجود دارد در آینده برای باقی سیستم عامل‌ها مثل اندروید هم قابل استفاده باشد.
 

آیا نسخه های غیررسمی برای پلتفرم های مختلف ارائه شده است؟

نسخه‌هایی غیررسمی کلاب هاوس هم توسط توسعه‌دهندگان نرم افزارهای موبایلی نوشته شده‌اند که با آنکه نمی‌توان امنیت آن‌ها را ضمانت داد ولی می‌توان برای آشنایی بیشتر با این شبکه اجتماعی و آزمایش کردن برخی قابلیت های آن از این نسخ های غیررسمی استفاده کرد. در ادامه، لینک دانلود نسخه‌ غیر رسمی کلاب هاوس برای اندروید را قرار داده‌ایم. 

دانلود کلاب هاوس برای اندروید یا همان کلاب هاوز (نسخه غیر رسمی کلاب هاوس) از کافه بازار
 

Hallway یا تالار ورودی در کلاب هاوس چیست؟

«تالار ورودی» (Hallway) اسمی است که کلاب هاس برای صفحه خوراک خود انتخاب کرده است که در آن، چت‌روم‌ های آنلاین و فعال را می توان دید.
 

شرح بخش‌های مختلف اپلیکیشن کلاب هاوس

پس از آشنایی با تالار ورودی کلاب هاوس  (Hallway)، در ادامه تصمیم بر آن داریم تا قسمت های اصلی این نرم افزار را برایتان بازگو کنیم و نحوه کار کردن با ‌آن‌ را فرا بگیریم.
 
منو بالایی
در تصویر قبلی، منو بالایی کلاب هاوس نمایش داده شده است.  از چپ به راست گزینه‌های گوناگونی را مشاهده می کنید. نخستین گزینه از سمت چپ، امکان «جستجو عضوها» (Member Search) است که افراد را می‌توان از طریق نام کاربری، نام یا کلمات کلیدی که در پروفایل آن‌ها وجود دارد، سرچ کرد. سپس گزینه پاکت نامه را مشاهده خواهید کرد که برای ارسال دعوت‌نامه در نظر گرفته شده است.

آیکون سوم، تقویم است و رویدادهای پیش رو در آن قرار گرفته است. بخش «اعلان‌ها» (Notifications) آیکونی شبیه به زنگوله است که با آن امکان مشاهده اعلان‌ها برای شما فراهم می شود. در آخر نیز بخش پروفایل را خواهید دید که تصویر پروفایل و بیو در آن قرار می گیرد. 
 

تنظیمات کلاب هاوس

اگر در بخش پروفایل، گزینه چرخ‌دنده را انتخاب کنید به تنظیمات کلاب هاوس خواهید رفت. نخستین بخش از این تنظیمات، مربوط می شود به بخش اعلان‌ها که در تصویر زیر می بینید.

همه آنچه درباره کلاب هاوس (Club House) باید بدانید
 

در قسمت «Frequency»، دفعات نمایش اعلان‌ها را می توانید تنظیم کنید. اگر «Include Trending Rooms» را فعال کنید، اعلان‌های مربوط به اتاق های محبوب را می توانید دریافت کنید. برای توقف اعلان‌ها می بایست از «Pause Notifications» بهره بگیرید.


 در قسمت «What’s New»، لیستی از آخرین بروزرساینی های کلاب هاوس ارائه شده است. برای دسترسی به سوالات متداول و ارتباط با کلاب هاوس می‌توانید به قسمت «FAQ/Contact us» مراجعه کنید. برای اینکه گزارشی را اطلاع دهید از گزینه «Report Incident» بهره بگیرید. راهنمای این اپلیکیشن در قسمت «Community Guidelines» وجود دارد. لازم به ذکر است، نحوه استفاده از خدمات و همچنین سیاست‌های حفظ حریم خصوصی در قسمت «Terms of Services» و «Privacy Policy» جای گرفته است. 

همه آنچه درباره کلاب هاوس (Club House) باید بدانید
 

آشنایی بیشتر با روم در کلاب هاوس

روم یا اتفاق ها به عنوان بخش اصلی کلاب هاوس شناخته می‌شوند و برای پیدا کردن آن‌ها تها نیاز است در «Hallway» اسکرول انجام دهید. نکته ای که مهم است در این بخش گفته شود این است که شما تمامی روم ها را مشاهده نمی‌کنید بلکه اتاق ها توسط الگوریتم‌های کلاب هاوس نمایش داده می‌شوند. مواردی که برای شما به نمایش در می آید به شرح زیر است:
  1. نام کلوپ میزان در کنار آیکون سبزرنگ «خانه»
  2. نام روم که در برخی موارد برای زیبایی و خوانایی بیشتر از ایموجی‌ها در آن استفاده شده است.
  3. فهرستی از تعداد گویندگان و حضار

همه آنچه درباره کلاب هاوس (Club House) باید بدانید
 
پس از آنکه  به اتاق یا رومی وارد شدید، «صحنه» (Stage) را به همراه شنوندگان آن خواهید دید. لیستی از نام افراد حاضر در صحنه به همراه تصویر پروفایل و اسم کوچک آنها به نمایش گذاشته می شود. اگر در هفته قبل، کاربری عضو شده باشد، ایموجی مهمانی در کنار اسم او دیده می شود. همچنین تصویر میکروفون نشان می دهد که صدای او قطع یا وصل است. 

همه آنچه درباره کلاب هاوس (Club House) باید بدانید
 
 

چگونه از دکمه های اتاق کلاب هاوس استفاده کنم؟

هنگامی که وارد اتاقی می‌شوید، دکمه‌هایی برای شما ارائه می شود که تعامل با افراد با این دکمه ای انجام می گیرد. اگر به عنوان «حضار» (Audience) در اتاق حضور دارید، دکمه‌های زیر برای شما به نمایش در می آیند.

برای خروج از اتاق نیاز است دکمه «Leave» را انتخاب و برای صحبت کردن، علامت دست را انتخاب کنید تا درخواستی برای مدیر ارسال شود. برای دعوت دنبال‌کنندگان تان به اتاق نیز علامت «+» را لمس کنید. اگر در «صحنه» هستید، به جای آیکون «دست» آیکون «میکروفون» برای شما به نمایش در می آید که می‌توانید برای حرف زدن از آن بهره ببرید.
س

نحوه ایجاد روم در کلاب هاوس به چه شکل است؟

هنگامی که یکی از چت‌روم‌های صوتی را ایجاد می‌کنید، افرادی  وارد آن می‌شوند و این امکان برای شما فراهم می شود تا درباره موضوع مورد نظرتان شروع به حرف زدن کنید. اگر از ساخت پادکست کمی اطلاع داشته باشید، این اپلیکیشن را می بایست شکلی تعاملی از پادکست مطرح کرد. برای ایجاد اتاقی، تنها نیاز است در پنجره اصلی خوراک، دکمه سبزرنگ را انتخاب کنید. البته لازم به ذکر است با استفاده از «Add a Topic» هم  می توانید موضوع جدیدی اضافه کنید.

توصیه می کنیم که موضوعاتی را انتخاب و اضافه کنید که بُعد تخصصی کارتان بیشتر نمود کند. به خصوص اگر یک دیجیتال مارکتر باشید حتما می دانید چگونه این کار را انجام دهید زیرا به اندازه کافی از موضوع بازاریابی رسانه‌های اجتماعی آگاه هستید. با تولید محتوای خوب و مناسب، مخاطب مورد نظر خود را جذب می‌کنید.

همه آنچه درباره کلاب هاوس (Club House) باید بدانید

لازم به ذکر این مورد هم هست که این امکان وجود دارد تا اتاق هایی تحت کلوپ‌های معینی ایجاد کنید. برای این کار نیاز است عضو آن کلوپ‌ها باشید و آن‌ها نیز اجازه این کار را به شما بدهند.
 

نحوه ایجاد رویداد در کلاب هاوس

حتی اگر نخواستید اتاقب را ایجاد کنید، امکان ایجاد «رویداد» یا Event برای شما در کلاب هاوس فراهم است؛ مثلا ممکن است بخواهید رویدادی در رابطه با دیجیتال مارکتینگ برگزار یا درباره انواع تکنیک‌های سئو صحبت کنید. در قسمت بالای خوراک، تاریخ رویدادها را بیابید. برای تنظیم رویداد باید آیکون «تقویم» را انتخاب کنید. سپس به پنجره زیر هدایت می‌شود و می‌توانید عنوان، مهمانان و تاریخ و زمان رویداد را به همراه کلوپ میزبان و توضیحات رویداد ایجاد کنید. اگر خودتان در این اپلیکیشن کلوپی داشته باشید افراد عضو کلوپ نیز از رویداد شما اطلاع می یابند.

همه آنچه درباره کلاب هاوس (Club House) باید بدانید

همه آنچه درباره کلاب هاوس (Club House) باید بدانید
 
 

نحوه عملکرد روم ها در کلاب هاوس

با وارد شدن به اتاق ها در کلاب‌هاوس خواهید دید که صحنه‌ای وجود دارد که در آن افراد مختلف می توانند به راحتی صحبت کنند. صحنه‌ها از «مدیر»‌ (Moderators) و «گویندگان» (Speakers) تشکیل می شوند که مدیران با ستاره سبز نشان داده می شوند. وظایفی یک مدیر در صحنه چیست؟
  1. قطع و وصل صدای گویندگان(Speakers): با انتخاب میکروفون روی آیکون ها؛ مدیران می‌توان صدای گوینده را قطع و وصل کنند.
  2. اضافه کردن افراد به صحنه: افراد متقاضی باید اجازه بگیرند که با این کار، اعلانی برای مدیر ارسال می شود و امکان تایید یا به تعویق انداختن آن وجود دارد.
  3. امکان انتقال گویندگان به خارج از صحنه و تبدیل آن‌ها به حضار
شنوندگان فالوورهای افراد در سایر روم‌ها هستند. اگر در «سطح حضار» (Audience Level) قرار دارید می‌توانید با انتخاب آیکون دست‌، دست خود را برای صحبت کردن در صحنه بلند کنید. اگر مدیر به شما اجازه دهد، امکان صحبت کردن شما در صحنه فراهم می شود.
 

چگونه پروفایل کلاب هاوس بسازیم؟

مثل بقیه شبکه‌های اجتماعی، این امکان در کلاب‌هاوس قرار داده شده است که بتوانید پروفایلی ایجاد کنید و به دیگران، خدماتتان را معرفی کنید. از آن‌جایی که این امکان وجود دارد که آدرس پروفایل کلاب هاوس را در آینده مانند لینکدین در رزومه کاری خود نیز درج کنید، ساخت مناسب آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تصویر پروفایل را نیز می‌توانید از گالری موبایلتان انتخاب کنید یا با استفاده از دوربین موبایل، عکسی از خود بگیرید و در تصویر پروفایل کلاب هاوس تان قرار دهید. لازم به ذکر است این امکان نیز وجود دارد که «بیو» (Bio) خود را در پروفایل درج کنید. سه سطر نخست بیو که حدود ۱۲۵ کاراکتر است به عنوان پیش‌نمایش در دیگر روم‌ها به نمایش گذاشته می شود. در بخش بیو این اپلیکیشن نمی‌توانید از ایموجی یا لینک‌ استفاده کنید.

همه آنچه درباره کلاب هاوس (Club House) باید بدانید

بیو کلاب هاوس

همانطور که در بالا ذکر شد، سه خط نخست در بیو در پیش‌نمایش برای سایر کاربران روم ها نمایش داده می‌شود. موارد دیگری که نمایش داده می شود تصویر پروفایل، تعداد دنبال‌کنندگان و دنبال‌شوندگان است. در ادامه، چند نکته کوتاه برای نوشتن بیو کلاب هاوس به شما خواهیم گفت:

کلاب هاوس شبکه اجتماعی است که به طور زنده می‌توانید با دیگران در آن حرف بزنید. به همین خاطر بهتر است اطلاعاتی درباره موضوعات صحبت تان در بیو درج کنید.

هم اکنون، تنها لینک‌هایی که قابل کلیک در بیو هستند، لینک اینستاگرام و توییتر شماست.مناسبت ترین راه این است که با قرار دادن لینک در بیو اینستاگرام آشنا باشید و از فالورهای تان نیز درخواست کنید تا به لینک شما در بیو اینستاگرام سر بزنند.

موضوعاتی که به آن علاقه مند هستید را فهرست کنید تا افراد از این موضوعات مطلع شوند تا بر این اساس شما را به جلساتشان دعوت کنند.

 از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید. با این کار به افراد این کمک را بدهید که زمان جستجو، شما را پیدا کنند.

متن بیو خود را در حد چند سطر بنویسید. بیو باید نوشته‌ای منسجم و سازماندهی شده داشته باشد. 

برخی از کاربران این نرم افزار ترجیج می‌دهند بیو خود را در برنامه‌هایی مثل «Notepad» بنویسند و سپس آن‌ را در پروفایلشان قرار دهند. با این کار درج ایموجی‌ها در بیو امکان پذیر می شود. 

همه آنچه درباره کلاب هاوس (Club House) باید بدانید

آشنایی بیشتر با تنظیمات بیو کلاب هاوس

اگر چرخ‌دنده را در سمت راست بیو انتخاب کنید، به تنظیمات آن دسترسی پیدا خواهید کرد که تصویری مانند زیر به شما ارائه می شود. در این قسمت شما می‌توانید تنظیمات مختلفی انجام دهید که از جمله آن‌ها امکان تنظیم «اعلان‌ها» (Notifications) است.

همه آنچه درباره کلاب هاوس (Club House) باید بدانید

در قسمت «Interests»، علاقه‌مندی‌های تان را تنظیم می‌کنید تا بر اساس آن‌‌‌، اتاق های مربوط به این علاقه‌مندی‌ها برای شما پیشنهاد داده شود. برای اتصال حساب‌های توییتر و اینستاگرام در کلاب هاوس از این بخش می‌توانید این کار را انجام دهید تا لینک آن‌ها در بیو نمایش داده شوند.
 

افراد آنلاین و روم ها را در کلاب هاوس

بعد از آشنایی مفید و مختصر با کلاب هاوس به بخش خوراک می رویم. هنگامی که در قسمت «خوراک» (Feed) قرار دارید، با انتخاب آیکون پایین و سمت راست صفحه موبایلتان، به افراد و کلوپ‌های آنلاین دسترسی خواهید داشت.

همه آنچه درباره کلاب هاوس (Club House) باید بدانید
 

چطور افراد مختلف را به کلاب هاوس دعوت کنیم؟

برای ارسال دعوت‌نامه، آیکونی شبیه به پاکت نامه وجود دارد که با انتخاب آن، امکان ارسال دعوت‌نامه برای شما فراهم می شود. لازم به ذکر است با استفاده بیشتر از کلاب هاوس، اجازه ارسال دعوت‌نامه‌های بیشتری را هم فراهم می شود.

همه آنچه درباره کلاب هاوس (Club House) باید بدانید
 

ایجاد کلوپ در کلاب هاوس به چه شکل است؟

کلوپ‌ها، گروه‌هایی هستند بر اساس علاقه‌مندی‌های مختلف که افراد می‌توانند در آن‌ها عضو شوند. هم اکنون هر فرد فقط ۲ کلوپ می‌تواند ایجاد کند و برای آن باید فرمی پر کند و منتظر جواب باشد. البته گفته می شود در آینده‌ این روند ساده‌تر خواهد شد.

روم یا اتاق ها در کلوپ‌ها این امکان برایشان فراهم است که به صورت عمومی یا خصوصی فعالیت کنند.

لازم به ذکر است که چهار نوع عضویت در کلوپ‌های کلاب هاوس وجود دارند که در ادامه به توضیح اجمالی آنها خواهیم پرداخت.

«موسس» (Founder):‌ کسی که صاحل کلوپ است. کسی که می‌تواندقوانین مرتبط به کلوپ را سازماندهی کند. 

«مدیر» (Admin):‌ انتصاب او توسط موسس یا سایر مدیران (ادمین‌ها) انجام می شود. مدیر می‌تواند حذف و اضافه عضوها را انجام دهد و اتاق ها را عمومی و خصوصی را ایجاد کند.

«اعضا» (Members):‌ عضو تاییدشده در کلوپ محسوب می شوند. برای اعضا این امکان فراهم است تا روم‌های خصوصی و نه عمومی برای کلوپ ایجاد کند. همچنین می تواند در روم‌های عمومی و خصوصی شرکت کند و اعضای دیگر کلوپ‌ها را برای عضوگیری انتخاب کند.

«دنبال‌کننده» (Follower):‌ عضو رسمی کلوپ ها نیستند. فالوور نمی تواند روم برای کلوپ ایجاد کند
 

چگونه دعوتنامه کلاب هاوس را دریافت کنیم؟

راحت ترین روش برای دریافت دعوتنامه از کلاب هاوس آن است که از اعضای کنونی این شبکه اجتماعی درخواست کنیم تا برای ما دعوتنامه ارسال کنند. البته طبق توضیحات این اپلیکیشن در اپل استور، با نام نویسی و رزرو نام تان در لیست انتظار کلاب‌هاوس می‌توانید منتظر دریافت دعوتنامه باشید.


منبع: راسخون


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.