آمادگي براي امتحان (4) ابزارهاي مروري براي امتحانات

1- يک چک ليست يا فهرست مطالعه اي ايجاد کنيد. تمام مطالبي را که از شما امتحان گرفته خواهد شد، تشخيص دهيد. جزوه ها، فرمول ها، مفاهيم و تکاليف نوشتني که بايد بلد باشيد را فهرست کنيد. اين چک ليست شما را قادر مي کند مطالعه تان را به قطعات سامان دهي شده و قابل مديريت تقسيم کنيد، چيزي که به شما اجازه مي دهد برنامه مروري فراگيري با حداقل
شنبه، 11 ارديبهشت 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آمادگي براي امتحان (4) ابزارهاي مروري براي امتحانات
آمادگي براي امتحان (4) ابزارهاي مروري براي امتحانات
آمادگي براي امتحان (4) ابزارهاي مروري براي امتحانات

نويسنده : جو لندزبرگر
مترجم : محمودکريمي شروداني
منبع : راسخون


1- يک چک ليست يا فهرست مطالعه اي ايجاد کنيد.
تمام مطالبي را که از شما امتحان گرفته خواهد شد، تشخيص دهيد. جزوه ها، فرمول ها، مفاهيم و تکاليف نوشتني که بايد بلد باشيد را فهرست کنيد.
اين چک ليست شما را قادر مي کند مطالعه تان را به قطعات سامان دهي شده و قابل مديريت تقسيم کنيد، چيزي که به شما اجازه مي دهد برنامه مروري فراگيري با حداقل اضظراب داشته باشيد.
2- « نقشه ها » و يادداشت هاي خلاصه ايجاد کنيد.
مفاهيم مهم درس و روابط آنها را به طور خلاصه نقشه برداري کنيد.
يادداشت هاي خلاصه بايد نشان دهنده ي فهرست ها و سلسله مراتب مفاهيم باشند. خلاقيت و يک چارچوب بصري و نمودار وار به شما کمک مي کند تا اين مفاهيم را به ياد آوريد.
3- جزوه هايتان و قسمت هاي مهم متن را به صورت صوتي ضبط کنيد بنابراين شما مي توانيد مطالب را با موبايل يا ام پي تري پلير مرور کنيد.
داشتن يک فايل صوتي از اطلاعات مهم، شما را وقتي در محيطي غير علمي هستيد يا داريد قدم مي زنيد، قادر مي کند که مطالعه کنيد.
4- براي تعاريف، فرمول ها يا ليست هايي که بايد حفظ کنيد، فلش کارت درست کنيد. عناوين را در يک طرف يک کارت قرار دهيد و جواب ها را در طرف ديگر. فلش کارت ها. فلش کارت ها شما را قادرمي کنند که نه تنها توانايي تان براي تشخيص اطلاعات مهم را بلکه توانايي تان در بازيابي اطلاعات از يک نشانه ي کوچک را مورد ارزيابي قرار مي دهد.
توضیح : اطلاعات بالا از "چگونه دانش آموز ماهري شويم؟" از ديويد بي اليز و چگونه در کالج تحصيل کنيم" از والتر پاوک گرفته شده است.
منبع انگليسي مقاله : Study gs.net




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.