طرز تهیه نخستین غذای نوزاد از برنج

در این مقاله طرز تهیه نوعی پوره از برنج برای نوزادانی که تازه شروع به خوردن غذاهای جامد کرده اند آموزش داده شده است.
شنبه، 8 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه نخستین غذای نوزاد از برنج
برنج از جمله غلاتی است که به راحتی هضم می شود و کمتر موجب بروز آلرژی شده بنابراین معمولاً توصیه می شود به عنوان اولین غذایی که به فرزند خود معرفی می کنید در نظر گرفته شود. بسیاری از دستورات غذایی جهت پخت غلات یا سرآل (CEREAL) زمان بر هستند اما با استفاده از فریزر و دستگاه مخلوط کن پخت این غذاها از برنج سهل و آسان خواهد بود.
 
طرز تهیه غذایی که در این مقاله آمده است برای نوزادان مناسب می باشد اما با افزودن چند «ماده غذایی دیگر» می توان پرزهای چشایی کودکان و بزرگسالان را نیز تحریک ساخت.

طرز تهیه پوره برنج

 در این بخش طرز تهیه پوره برنج و نحوه نگهداری آن را توضیح می دهیم.
 
مواد تشکیل دهنده
* 3 پیمانه یا فنجان برنج قهوه ای، پخته شده به روشی که بر روی بسته بندی عنوان شده است.
 
* 12 اونس یا 354 میلی لیتر شیر مادر، آب یا شیر خشک نوزاد
 
طرز تهیه
برنج قهوه ای پخته شده را همراه با شیر مادر یا آب و یا شیر خشک درون مخلوط کن بریزید. آن را به شکل پوره ای نرم درآورید توجه داشته باشید که نمی توانید این غله را به شکل خیلی نرم درآورید. پوره بدست آمده را درون قالب های یخ ریخته، روی آنها را بپوشانید و به مدت یک شب درون فریزر قرار دهید. زمانی که پوره یخ زد، آنها را از قالب خارج ساخته و درون کیسه فریزر یا ظرف مخصوص فریزر ریخته و بر روی آن برچسب تاریخ بچسبانید و مجدداً به درون فریزر بازگردانید. این پوره تا دو ماه قابل استفاده می باشد.
 
طرز تهیه نخستین غذای نوزاد از برنج
 
نحوه مصرف
قالب های مکعبی پوره را یخ زدایی کرده و مقداری شیر مادر یا شیر خشک را به منظور بدست آمدن غلظتی نرم از پوره به آن اضافه کنید. برای نوزادانی که تازه شروع به مصرف غذاهای جامد می کنند، آن را به غلظت نیمه مایع درآورید. در صورت تمایل پوره را گرم کنید. همچنین می توانید با افزودن غذای مخصوص کودک حاوی میوه یا سبزیجات هنگامی که کودک شروع به خوردن این غذاها کرد، طعم  غذا را تغییر دهید.
 

مواد غذایی اضافی برای خردسالان و بزرگسالان

* مغزهای خوراکی یا آجیل آسیاب شده و شربت افرا   
 
* دارچین، جوز هندی، کشمش و عسل
 
* مواد نگهدارنده میوه
 
* جوانه گندم
 
* تخم کتان آسیاب شده
 
اطلاعاتی از نویسندگان این مقاله
چریل تالمن (Cheryl Tallman) و جوآن الرز (Joan Ahlers) دو خواهر و مادر 5 فرزند هستند و بنیانگذار کمپانی و سایت فِرش بیبی (Fresh Baby) می باشند. هدف آنها در فرش بیبی آسان ساختن تغذیه سالم کودک برای تمام والدین بوده است.
 
سلب مسئولیت: اطلاعات موجود در این برنامه یا مقاله با کمک از کارشناسان و اطلاعات موجود در اینترنت بدست آمده است. داده های موجود در این مقاله ممکن است با داده های مربوط به کودک شما مطابقت نداشته باشد. اکیداً توصیه می شود رهنمودها و توصیه های موجود در این برنامه را بدون مشورت با پزشک خود اعمال نکنید.
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.