لزوم بازتعریف مرزهای جناح های سیاسی بر ارزش های اسلامی

مردم آن کسی را انتخاب می کنند، آن کسی را به آن مرکز قدرت - چه مجلس، چه ریاست جمهوری، چه جاهای دیگر؛ هر جا که جای انتخاب است - می فرستند که معتقدند براساس ارزش های اسلامی می خواهد این مملکت را از فقر و تبعیض و بی عدالتی و بقیه ضعف هایی که دارد، نجات دهد. مردم دنبال اسلامند.
يکشنبه، 16 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
لزوم بازتعریف مرزهای جناح های سیاسی بر ارزش های اسلامی
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
حرف من خطاب به جناح ها این است: برادران عزیز! خویشاوندان! بیایید مرزهای جدید و نویی را تعریف کنید. نظام اسلامی به ایمان این خیل عظیم مردم متکی است. ممکن است از لحاظ سیاسی، یک عده از مردم به یک جناح، یک عده هم به یک جناح دیگر معتقد باشند - باشند - اما به اسلام معتقدند. خیال نکنند آن روزی که آن جناح در انتخابات برنده می شود، یک طور است؛ آن روزی که آن جناح دیگر برنده می شود، طور دیگری است؛ نه. اینها مذاق ها و مسلک های سیاسی و تشخیص های سیاسی است.
 
اعتقاد به اسلام متعلق به این مردم است. مردم آن کسی را انتخاب می کنند، آن کسی را به آن مرکز قدرت - چه مجلس، چه ریاست جمهوری، چه جاهای دیگر؛ هر جا که جای انتخاب است - می فرستند که معتقدند براساس ارزش های اسلامی می خواهد این مملکت را از فقر و تبعیض و بی عدالتی و بقیه ضعف هایی که دارد، نجات دهد. مردم دنبال اسلامند.
 
این دو جناحی که در داخل نظام قرار دارند، مرزهای جدیدی را تعریف کنند. اولا مرز بین خودشان را کمرنگ کنند و قدری بیشتر با هم گرم بگیرند؛ ثانیة مرزشان را با آن بیگانه ها آشکارتر و واضحتر کنند.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- بیانات در خطبه های نمازجمعه تهران 1379/2/23
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، ص 93


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.