آموزش راه اندازی سایت برای افراد مبتدی

دامنه یعنی آدرس سایت. برای اینکه بازدیدکنندگان سایت بتوانند سایت ما را مشاهده کنند باید یک آدرس اینترنتی از ما داشته باشند
يکشنبه، 17 مرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سحر رنجبررفیع
موارد بیشتر برای شما
آموزش راه اندازی سایت برای افراد مبتدی
داشتن سایت با توجه به پیچیدگی های ظاهری آن برای بسیاری از افراد، امری دست نیافتنی محسوب می شود! در صورتی که واقعا چنین نیست و مبتدی ترین افراد نیز می توانند وب سایت داشته باشند. اگر تمایل دارید به ساده ترین شکل ممکن، یک سایت حرفه ای و خوب داشته باشید ما در اینجا شما را راهنمایی خواهیم کرد که بتوانید به این خواسته برسید و اهداف تان را بر روی وب سایت خود پیاده کنید. در ابتدا لازم است با ملزومات اصلی و تشکیل دهنده وب سایت آشنا شوید.

ملزومات اصلی و اولیه راه اندازی سایت

دامنه، هاست و سایت ساز ملزوماتی هستند که برای راه اندازی سایت به آنها نیاز داریم. در ادامه به تعریف و تشریح این سه عامل خواهیم پرداخت.

دامنه چیست و چه کاربردی دارد؟

دامنه یعنی آدرس سایت. برای اینکه بازدیدکنندگان سایت بتوانند سایت ما را مشاهده کنند باید یک آدرس اینترنتی از ما داشته باشند. آدرس سایت می بایست بصورت اختصاصی در اختیار ما قرار گیرد که به در اختیار گرفتن آن، ثبت دامنه گفته می شود. شرکت هایی هستند که به آنها شرکت های ثبت دامنه و هاستینگ گفته می شود و ما می توانیم در سایت آنها، اقدام به ثبت کردن دامنه نماییم.

دامنه ها در ایران به دو دسته دامنه های ملی و دامنه های بین المللی تقسیم می شوند. دامنه های ملی مانند ir و دامنه های بین المللی مانند com - net - org و دیگر پسوندها. برای ثبت کردن دامنه ir می بایست یک شناسه داشته باشیم که باید آن را در سایت nic.ir بسازیم. برای اینکار کافیست در گوگل عبارت "آموزش ساخت شناسه ایرنیک" را سرچ کنید و آموزش های موجود را مطالعه و بر اساس آن، اقدام به ساخت شناسه کاربری ایرنیک نمایید.

در هنگام ثبت کردن دامنه ir این شناسه از شما خواسته می شود که با وارد کردن آن می توانید روند ثبت دامنه ir را ادامه داده و آن را نهایی کنید. لازم به ذکر است برای ثبت دامنه های بین المللی نیازی به شناسه نیست و تنها ثبت سفارش کافیست.

هاست چیست و چه کاربردی دارد؟

هاست یک فضا و حجم مشخص در اینترنت است که اطلاعات و فایل های سایت در آن قرار می گیرد. زمانی که به یک سایت مراجعه می کنیم محتوای موجود در آن فضا برای ما نمایش داده می شود. به این معنی که تصاویر، متون و همه محتوای موجود در سایت ها بر روی هاست قرار دارد و در واقع از فایل های سایت ها میزبانی می کند.

در واقع این فضا بخشی از یک سرور (کامپیوتر مخصوص میزبانی) است که بسته به میزان نیاز، اقدام به خرید آن کرده و از آن استفاده می کنیم. ممکن است برای یک سایت حدود 1 گیگابایت فضا کافی باشد اما برای یک سایت دیگر 100 گیگابایت هم کافی نباشد و به فضای بیشتری نیاز باشد. هاست ها معمولا به دو نوع هاست لینوکس و هاست ویندوز ارائه می شوند که هاست ویندوز برای سایت سازهای نوشته شده به زبان ASP.NET مناسب بوده و هاست لینوکس برای سایت های نوشته شده به زبان PHP مناسب است.

لازم به ذکر است که راه اندازی سایت با هاست لینوکس بسیار ساده تر از راه اندازی سایت با هاست ویندوز است! دلیل اینکه سایت سازهای رایگان و متعددی مانند وردپرس، جوملا و ... که با زبان php نوشته شده اند می توان در هاست لینوکس اجرا کرد اما متاسفانه برای هاست ویندوز، سایت سازهای بسیار محدودی وجود دارد و غالبا برای اینکار می بایست یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی برای آن نوشته شود. بر همین اساس، توصیه ما برای افراد مبتدی گرایش به سمت هاست لینوکس و سایت ساز وردپرس است.

سایت ساز چیست و چه کاربردی دارد؟

سایت ساز یا سیستم مدیریت محتوا یک نرم افزار تحت وب است که به کمک آن می توانیم وب سایت خودمان را راه اندازی کرده و صفحات آنرا ساخته و طراحی کنیم. با نصب کردن این نرم افزار بر روی هاست، یک محیط مدیریتی به ما داده می شود که می توانیم از طریق آن اقدام به مدیریت سایت خود نماییم. همانطور که گفته شد ساز وردپرس بهترین سایت ساز رایگان در دنیاست که به کمک آن می توان سایت های بسیار عالی و حرفه ای را ایجاد و مدیریت کرد.

 
آموزش راه اندازی سایت برای افراد مبتدی
 

راه اندازی سایت با یک پیشنهاد ویژه از طرف شرکت میزبان فا

در حالت عادی می بایست بصورت همزمان اقدام به ثبت دامنه و خرید هاست نماییم. سپس با تحویل گرفتن آنها، اقدام به نصب وردپرس روی هاست نماییم که کمی پیچیده بوده و انجام دادن آن برای افراد مبتندی کمی دشوار است. بر همین اساس و با هدف فراهم کردن زمینه صحولت راه اندازی سایت، شرکت میزبان فا طرحی خاص و ویژه را ارائه می دهد که در آن شما می توانید تنها با ثبت یک سفارش ساده، پس از چند ساعت یک سایت راه اندازی شده را تحویل بگیرید!!!

روال کار به این شکل که در ابتدا می بایست یکی از سرویس های هاست میزبان فا را بصورت یکساله سفارش دهید. با اینکار مشمول دامنه و قالب رایگان نیز خواهید شد که علاوه بر هزینه کمتر تمام شده، قادر خواهید بود یک سایت حرفه ای را در اختیار داشته باشید. پس از انجام اینکار و نهایی کردن سفارش، کافیست از طریق تیکت یا سیستم چت آنلاین، درخواست راه اندازی سایت را داده و چند ساعت صبر کنید تا یک سایت راه اندازی شده با آدرس اختصاصی تعیین شده توسط شما در اختیارتان قرار گیرد.

برای ثبت سفارش کافیست از طریق لینک مقابل اقدام نمایید: خرید هاست و دامنه از میزبان فا
چنانچه در هر مرحله از کار نیاز به راهنمایی داشتید می توانید از طریق سیستم چت آنلاین یا شماره تماس 02191001379 با عوامل فنی و فروش میزبان فا در ارتباط باشید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما