معرفی بهترین داروها و مکمل‌ها برای درمان ریزش مو

علت‌های فراوانی برای ریزش مو وجود دارد. اولین علت ریزش مو بدون شک ریزش موی ارثی است. بسیاری از افرادی که پدران آن‌ها دچار مشکل ریزش مو هستند، خود نیز به این عارضه دچار می‌شوند. مشکلات هورمونی نیز یکی دیگر از علت‌های شایع این بیماری است. این علت معمولا بعد از مسائل ارثی، دومین علت شایع ریز مو است.
يکشنبه، 14 شهريور 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: کیمیا صادقی گرمارودی
موارد بیشتر برای شما
معرفی بهترین داروها و مکمل‌ها برای درمان ریزش مو

بهترین داروهای درمان ریزش مو چیست ؟

ریزش مو یکی از مشکلات شایعی است که افراد زیادی با آن مواجه هستند. البته ریزش مو را نمی‎‌توان به خودیِ خود یک بیماری یا مشکل در نظر گرفت، چرا که همه افراد به صورت طبیعی مقداری از آن را تجربه می‌کنند. اما ریزش موی بیش از حد که باعث کم پشتی، طاسی و یا کچلی می‌شود، نوعی بیماری محسوب می‌شود و باید با آن مقابله کرد. روش‌های زیادی برای مقابله با این مشکل وجود دارد. بسیاری از افراد سریعا اقدام به عمل کاشت مو می‌کنند ولی پیش از عمل می‌توان برخی از روش‌های درمانی کم‌خطرتر را امتحان کرد. استفاده از داروهای درمان ریزش مو یکی از این روش‌های کم خطر هستند.

استفاده از دارو به جهت این که داروها معمولا از مواد گیاهی تولید می‌شوند، علاوه بر این که عوارض جراحی را ندارند، به خوبی بر عمل اثر کرده و در پیشگیری و درمان ریزش موثر هستند. داروهای درمان ریزش مو، طیف وسیعی از داروها هستند که به روش‌های مختلفی اقدام به درمان می‌کنند. برخی از آن‌ها روی فولیکل‌های مو اثر می‌گذارند، برخی از آن‌ها چربی سر را تنظیم می‌کنند و برخی دیگر سلامت گرافت مو را افزایش می‌دهند.

اگر شما نیز قصد دارید که از این داروهای درمان ریزش مو استفاده کنید، بهتر است که تا پایان این مطلب همراه ما باشید چرا که قصد داریم در این مورد مطالبی را در اختیار شما قرار بدهیم. داشتن آگاهی باعث می‌شود که فرآیند درمان را بهتر انجام بدهید.

نکته : به هیچ وجه داروهای معرفی شده زیر را به صورت خودسر و بدون تجویز پزشک مصرف نکنید.
 

داروهای درمان ریزش مو

علت‌های فراوانی برای ریزش مو وجود دارد. اولین علت ریزش مو بدون شک ریزش موی ارثی است. بسیاری از افرادی که پدران آن‌ها دچار مشکل ریزش مو هستند، خود نیز به این عارضه دچار می‌شوند. مشکلات هورمونی نیز یکی دیگر از علت‌های شایع این بیماری است. این علت معمولا بعد از مسائل ارثی، دومین علت شایع ریز مو است.

افرادی که استرس شدیدی را تحمل می‌کنند نیز معمولا دچار عارضه ریزش مو می‌شوند. بیماری‌‌‎های پوستی نیز یکی دیگر از این علل است. با تمام این‌ها موارد خاص دیگری نیز هستند که منجر به ریزش مو می‌شود. برخورد با اشعه‌های خاص رادیو اکتیو و سابقه استفاده از روش‌های خاص درمانی (به عنوان مثال شیمی درمانی) از دیگر علل ریزش مو هستند. استفاده از داروهای درمان ریزش مو می‌توانند اکثر این مشکلات را به طور کلی درمان کنند.

ریزش مو همچنین در سنین خاصی روی نمی‌دهد و هر کسی در دوره‌های مختلف زندگی ممکن است به آن دچار شود. با این وجود ریزش مو در افرادی که پا به سنین میانسالی گذاشته‌اند بیشتر است.
 

ریزش مو در زنان

برخی از افراد تصور می‌کنند که کچلی فقط در مردان اتفاق می‌افتد. درست است که کچلی و طاسی در مردان بیشتر از زنان رخ می‌دهد اما این تصور اشتباه است که زنان دچار ریزش مو یا طاسی نمی‌شوند. همانطور که در بخش قبل و حین مرور علت‌های ریزش مو دیدیم، بسیاری از علل ریزش مو (مثل مشکلات هورمونی و استرس) می‌توانند در بانوان نیز رخ دهند.

شایع‌ترین علت ریزش موی زنان آلوپسی آندروژنیک ناشی از ترشح هورمون‌های مردانه است. آلوپسی آندروژنیک می‌تواند در سنین جوانی نیز منجر به ریزش مو در بانوان شود اما با این حال ترشح شدید آلوپسی آندروژنیک در زنان بعد از چهل سالگی رخ می‌دهد و می‌توان با مصرف داروهای درمان ریزش مو آن‌ها را درمان کرد. بهتر است که بانوان نیز مانند آقایان با مشاهده علائم درمان ریزش مو به پزشک مراجعه کنند.

معرفی بهترین داروها و مکمل‌ها برای درمان ریزش مو

در مقاله علت‌های ریزش مو گفتیم که اختلال و کم‌کاری عوامل و غدد مختلف باعث می‌شود که ریزش افزایش یابد. به همین دلیل تا مشخص نشود که چه عاملی موجب افزایش ریزش مو است، نمی‌توان دارو مصرف کرد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که افراد باید پیش از درمان ریزش مو مورد توجه قرار دهند، مراجعه به پزشک متخصص پوست و مو برای تشخیص درست مشکل مو می باشد. بیماران بعد از این مشاوره می‌توانند با دستور پزشک اقدام به مصرف دارو کند. همچنین همانطور که عنوان شد استفاده سر خود از این داروها بسیار خطرناک است و حتما باید این داروها زیر نظرپزشک مصرف شوند.
 

در ادامه به برخی از مهم‌ترین داروی درمان ریزش مو اشاره خواهیم کرد.

داروهای ضد آندروژن

برخی از هورمون‌های جنسی در ریزش مو موثر هستند. آندروژن‌ها هورمون‌های جنسی هستند که باعث ریزش مو می‌شوند. این هورمون با آسیب به فولیکل‌های مو باعث می‌شوند که رشد مو متوقف شود. اثر این داروها بر زنان بیشتر از مردان است. برای استفاده از این داروهای درمان ریزش مو حتما باید نسخه پزشک را به درمانگاه ارائه کنید.

پس از این که این داروها را مصرف کردید، باید در بازه‌های زمانی مشخص به پزشک مراجعه کنید، چرا که اثر این داروها، دراز مدت است. گاهی افراد مختلف پس از مصرف این داروها دچار عوارضی مانند مشکلات مربوط به خواب می‌شوند. در صورت مواجهه با چنین مشکلاتی پس از مصرف بهتر است که به پزشک در این مورد اطلاع رسانی کنید.
 

ماینوکسیدیل

ریزش مو علت‌های فراوانی دارد و به شکل‌های مختلف مانند ریزش منطقه‌ای، ریزش سکه‌ای و یا طاسی سریع و یا ریزش‌های دیگر مشاهده می‌شود. یکی از داروهای درمان ریزش مو که هم باعث افزایش رشد مو می‌شود و از ریزش جلوگیری می‌کند، ماینوکسیدیل است که بسیار داروی مفیدی برای درمان ریزش در مردان است. این دارو توایی درمان بسیاری از بیماری‌هایی را دارد که منجر به ریزش مو می‌شوند. تلوژن افلوویم، آناژن افلوویوم، هیپوتریکوزیس و چندین نوع ریزش دیگر با این دارو از بین خواهند رفت. این دارو در غلظت‌های متفاوتی ارائه می‌شود و تشخیص غلظت مناسب برای مصرف آن به نظر پزشک بستگی دارد.

ماینوکسیدیل را معمولا باید دو بار در روز روی سر خود بمالید و ممکن است که بعد از گذشت چندماه نیز اثر آن را مشاهده نکنید اما از آن جایی که این دارو، دارویی بسیار مفید است، پس از پنج ماه اثر آن را به طور قابل توجهی مشاهده خواهید کرد.

استفاده از این داروی درمان ریزش مو معمولا عوارض ندارد ولی در برخی از افراد ممکن است به شکل قرمزی پوست سر مشاهده شود. همچنین در برخی موارد نادر نیز، این دارو منجر به ریزش موی افراد خواهد شد. در این مورد باید سریعا به پزشک مراجعه کنید چرا که بدن به این دارو حساسیت دارد. پزشک در چنین حالتی اقدام به تعویض داروی مصرفی می‌کند.

معرفی بهترین داروها و مکمل‌ها برای درمان ریزش مو

فیناستراید

در قسمت‌های قبل در مورد آلوپسی آندروژنتیک صحبت کردیم و گفتیم که یکی از عوامل مهم ریزش مو در آقایان و بانوان است. اگر چه وجود این ماده در بدن نیاز است و باعث سلامت می‌شود، ولی وجود بیش از حد آن باعث ریزش مو می‌شود. فیناستراید یکی از داروهایی است که آلوپسی آندروژنتیک را کنترل می‌کند.

این داروهای درمان ریزش مو نیز جزو داروهایی هستند که اثر طولانی مدت دارند و باید چند ماه منتظر واکنش بدن به آن‌ها ماند. استفاده از فیناستراید باعث می‌شود که علاوه بر این که ریزش مو متوقف شود، بلکه رشد مو نیز افزایش یابد. این دارو به شکل خوراکی مصرف می‌شود و آن را معمولا پیش از غذا مصرف می‌کنند.

معرفی بهترین داروها و مکمل‌ها برای درمان ریزش مو

کتوکونازول

یکی از داروهایی که ممکن است در برخی موارد منجر به درمان ریزش مو شود، کتوکونازول است. این دارو برای افرادی که علت ریزش موی آن‌ها آندروژنتیک است بسیار مفید است کتوکونازول با کاهش التهاب فولیکل‌های مو باعث بهبود سلامت فولیکول‌های مو و توقف ریزش مو می‌شود. این دارو به شکل شامپو نیز یافت می‌شود و می‌توانید به شکل طبیعی آن را مصرف کنید. یکی از برندهایی که تولیدکننده این نوع شامپو است، برند نیزورال است. اگر چه دسترسی به این شامپو در ایران دشوار است اما از مارکت‌های آنلاین می‌توانید آن را سفارش بدهید. با این حال، بهتر است که درمان با این دارو یا استفاده از این شامپو زیر نظر پزشک باشد.
 

اسپیرونولاکتون

یکی دیگر از داروهای درمان ریزش مو که می‌تواند اثر بسیاری مناسبی برای افزایش رشد مو در بانوان داشته باشد، اسپیرونولاکتون است. وقتی که آندروژن‌ها علت ریزش مو باشند، می‌توان به خوبی از این دارو استفاده کرد. آندروژن‌ها می‌توانند سرعت ریزش مو را در افراد بالاتر ببرند. بانوانی که دارای سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند، معمولا به ریزش مو دچار می‌شوند و علت آن آندروژن‌هایی است که بدن آن‌ها ترشح می‌کند. استفاده از اسپیرنولاکتون باعث می‌شود که تولید آندروژن متوقف شود و از ریزش مو جلوگیری شود.

استفاده از این داروی درمان ریزش مو ممکن است که عوارضی به همراه داشته باشد. سردرد، تهوع، استفراغ یا کرامپ معدی، بی اشتهایی، اسهال، دهیدراتاسیون، هیپوناترمی، اسیدوز کاهش‌توانایی جنسی، بزرگ شدن پستانها، بی‌نظمی قاعدگی، کسالت، افزایش‌پتاسیم خون، کاهش سدیم خون، مسمومیت کبدی و نرمی استخوان عوارض استفاده از این دارو هستند که اگر بدون تجویز پزشک آن را مصرف کنید حتما به آن دچار خواهید شد.

معرفی بهترین داروها و مکمل‌ها برای درمان ریزش مو

داروهای مقابله با عفونت‌های قارچی

در صورتی که علت ریزش موی شما عفونت‌های قارچی روی پوست باشد، می‌توانید از داروهای درمان ریزش مو استفاده کنید. یک نوع عفونت قارچی با نام تینیا کیپتیس معمولا منجر به ریش مو خواهد شد و برای درمان این نوع قارچ می‌توان داروهایی خوراکی مصرف کرد. بیمار برای درمان باید حدود یک یا دو ماه صبر کند و فرآیند درمان را به صورت منظم پیگیری کند تا بتواند نتایج دلخواه را بگیرد و به خوبی درمان شود. عوارض جانبی ناشی از داروهای ضد قارچ می‌تواند شامل خارش و جوش‌های پوستی، اسهال و درد شکمی (معده) باشد.
 

داروهای کنترل یائسگی

هورمون درمانی یکی از روش‌هایی است که برای درمان ریزش مو در بانوان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر اختلال در هورمون‌ها به خاطر یائسگی باشد، منجر به ریزش مو خواهد شد و اگر به پزشک ماهری در این زمینه مراجعه کنید، احتمالا روش هورمون درمانی و استفاده از داروهای درمان ریزش مو برای کنترل هورمون‌ها را پیشنهاد خواهد کرد. این داروها طیف بسیار گسترده‌ای دارند ولی اصلی‌ترین ویژگی‌ همه آن‌ها، کنترل هورمون‌های زنانه استروژن و پروژسترون است.
 

کورتیکو استروئید

گاهی اوقات سیستم ایمنی بدن برای حفظ سلامت به بافت‌ها و اندام‌های سالم بدن حمله می‌کند. در این حالت اگر قربانی این حمله پوست و فولیکل‌های آن باشند، سر دچار ریزش مو خواهد شد. کورتیکو استروئید یکی از داروهای درمان ریزش مو است که باعث جلوگیری از حمله سیستم ایمنی بدن به بافت‌های مختلف خواهد شد. در این حالت به تدریج رشد مو دوباره احیا خواهد شد و سیستم ایمنی مجددا به بدن حمله نخواهد کرد.

این دارو هم به شکل محلول قابل استفاده است و هم می‌توانید آن را به بدن تزریق کنید. با این حال برای مصرف این دارو به هر دو روش، باید به پزشک مراجعه کنید چرا که درمانگاه‌ها بدون نسخه این دارو را به شما نخواهند داد. مدت اثر این دارو به شرایط بدن افراد بستگی دارد ولی در بدترین حالت نیز بدن پس از دو ماه به این دارو پاسخ خواهد داد و روند روش موها آغاز می‌شود.
 

تزریق پلاسمای حاوی پلاکت

این نوع درمان نیز می‌تواند در جلوگیری از ریزش مو و بهبود رشد مو تاثیر موثر داشته باشد. البته پیش از انجام این روش باید آزمایش‌های خون انجام داد و پزشک باید مجوز این کار را دهد. تزریق این دارو به پوست سر به ترمیم بافت‌های آسیب دیده کمک می‌کند.
 

ویژگی‌های بهترین قرص برای جلوگیری از ریزش مو چیست؟

برای تشخیص بهترین قرص ضد ریزش مو معیارهایی وجود دارد و شما خیلی راحت می‌توانید با خواندن برچسب اطلاعات هر قرص ریزش مو، خوب بودن و کیفیت بالای آن را تشخیص دهید. در ادامه چند مورد از ویژگی‌هایی که یک قرص مکمل خوب برای درمان ریزش مو و تقویت پوست و مو باید داشته باشد را معرفی می‌کنیم.

معرفی بهترین داروها و مکمل‌ها برای درمان ریزش مو

۱- همه مواد مغذی برای تقویت و رشد مو را داشته باشد.

خانواده ویتامین‌های گروه B که شامل ویتامین B1، B2، B3، B5، B6، B7 و B12 می‌شود، اصلی‌ترین مواد برای حفظ سلامت مو و عملکرد درست فولیکول‌های مو هستند. در کنار این مواد وجود اسید آمینه‌های ضروری مانند متیونین، سیستئین، لستین و… استحکام مو و تعادل هورمونی پوست سر را تضمین می‌کنند.

بهترین قرص برای جلوگیری از ریزش مو باید همه این ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز مو را با دوز مشخص روزانه داشته باشد تا مصرف روزانه آن همه آنچه موها نیاز دارند را تأمین کند. در کنار این مواد وجود عناصر معدنی مانند آهن، زینک، فسفر، کلسیم و مس نیز می‌تواند کمک زیادی به رشد مو و تقویت آن کند.
 

۲- بهترین قرص جلوگیری از ریزش مو باید بدون عوارض جانبی باشد.

از دیگر ویژگی‌هایی که بهترین قرص جلوگیری از ریزش مو باید داشته باشد، بدون عوارض بودن آن است. اساساً قرص‌هایی که با ویتامین‌ها و اسیدهای آمینه ضروری برای بدن غنی شده‌اند، نباید عوارضی برای بدن داشته باشند. این موضوع را FDA و سازمان غذا و دارو اتحادیه اروپا نیز تائید می‌کند. بدون عارضه جانبی بودن یک قرص تقویت مو باید توسط آزمایشگاه‌ها و سازمان‌های معتبر جهانی تائید شده باشد تا مصرف روزانه آن‌ها تاثیری بر عملکرد سایر ارگان‌های بدن نداشته باشد.
 

۳- تاثیری بر افزایش وزن و چاقی نداشته باشد.

معمولاً مصرف قرص‌های مولتی ویتامین برای ریزش مو باعث افزایش اشتها در افراد می‌شود. اما این افزایش اشتها به قدری نیست که وزن را به طور چشمگیری افزایش دهد. دلیل این امر نیز دوز بالای ویتامین‌های مختلف در این قرص‌هاست.

خانواده ویتامین B نیز یکی از ویتامین‌های اشتها آور است که در برخی از مولتی ویتامین‌ها دوز بالایی از آن‌ها موجود است. اگر به دنبال بهترین قرص برای ریزش مو و تقویت مو هستید، باید قرصی را پیدا کنید که دوز متناسب روزانه مورد نیاز بدن از ویتامین B داشته باشد. در این صورت با مصرف این قرص تاثیری در اشتها و وزن خود نخواهید دید.

این سه ویژگی، مهم‌ترین ویژگی‌هایی بود که یک قرص مکمل خوب برای پیشگری از ریزش مو و کمک به رشد مجدد موها باید داشته باشد.
 

بهترین قرص تقویت مو برای ریزش موی ارثی و هورمونی:

* قرص پومئول کاپیلاری 
* قرص پیلفود کامپلکس سرا پامیس
 

بهترین قرص ضد ریزش مو برای ریزش موهای ناشی از رژیم لاغری سخت و کمبود ویتامینها و مواد معدنی:

* کپسول هیرویت هلث اید
* قرص پیلفود
* قرص ریجن دایت

دوره درمان با مکملهای تقویت مو 5 تا 6 ماه است اما در حالتی که بعد از حداقل 2-3 ماه هیچ تغییری در ریزش مو یا رشد موها مشاهده نشود، باید قرص ضد ریزش خود را تغییر دهید.
 

افزایش اثر بخشی قرص های ویتامین برای ریزش مو 

* یک شامپو ضد ریزش و تقویت کننده 
*محلول های ضد ریزش مو ( در صورتی که ریزش موها شدید است) 
* مصرف یک دوره آمپول بیوتین بپانتین
* محلول ماینوکسیدیل و قرص فیناستراید (در صورتی که ریزش موها علت ارثی یا هومونی دارند) 
* مصرف قرصهای کنترل کننده تیروئید مثل لووتیروکسین برای افراد مبتلا به اختلالات غده تیروئید.(در صورت عدم کنترل تیروئید، قرص ضد ریزش کمک چندانی نمیکند)
* در افراد مبتلا به کمخونی شدید مصرف قرص اهن مثل ففول برای یک دوره چند ماهه در کنار قرص تقویت مو لازم است.
* ریزش موهای ناشی از استرس در صورتی درمان می شوند که شما بتوانید استرس و اضطرابات زندگی را کنترل کنید. (ورزش به شما کمک می کند)
 

قرص پومئول کاپیلاری

معرفی قرص پومئول:
قرص پومئول از برند کلماساینس فرانسه در بسته بندی 60 عددی با هدف درمان انواع ریزش مو (حتی ریزش موی ارثی و هورمونی) و تقویت ناخنها تهیه و تولید می گردد. قرص پومئول حتی بر روی مشکلات پوستی کف سر مثل شوره نیز موثر است. قرص پومئول کاپیلاری با توجه به فرمولاسیون 4 در 1 خود سبب رشد سریعتر، تقویت، استحکام و درخشندگی موها و ناخن ها می گردد. 

قرص پومئول حتی بر روی ریزش موهایی که ناشی از کمبود ویتامین و مواد معدنی هستند نیز موثر است اما لازم است همراه قرص پومئول از قرص مولتی ویتامین نیز استفاده شود. پومئول طول دوره درمان در این زمینه را کوتاهتر و نتایج نهایی را قویتر می کند.
 
معرفی بهترین داروها و مکمل‌ها برای درمان ریزش مو

 نکات مثبت قرص پومئول:

* مشاهده سریع نتایج اولیه
​* قابل استفاده در دوره کاشت مو
* تأثیر بر هر سه بخش مو یعنی ضخامت، ریزش و سفیدی
* اندازه کوچک قرص و بلع آسان آن
* هر بسته قرص برای 1 ماه مصرف کافیست
* تآثیر بر تقویت ناخنها
* فاقد ترکیبات مضر و خطرناک
 

طرز مصرف قرص پومئول⏰دوره درمان با قرص پومئول

صبح ها دو عدد همراه با صبحانه با آب کافی میل شود.4 تا 6 ماه. پس از تکمیل دوره درمان یک استراحت یکی دو ماهه داده می شود و در صورت نیاز می توان مجددا مصرف را ادامه داد.
 

ترکیبات قرص پومئول:

از جمله ترکیبات خاص و موثری که در قرص پومئول قرار دارد ®Apple Nutricible (برگرفته از پودر سیب، عصاره سیب و ژلاتین گیاهی سیب) است که حاوی 111 پلی فنول و سرشار از آنتی اکسیدان می باشد. یکی از ویژگی های پلی فنول توانایی آن در مهار آنزیم آلفا ۵ ردوکتاز است . این آنزیم باعث ریزش موها و ضعیف شدن فولیکول مو (با تبدیل هورمون تستسترون به دی هیدروتستسترون) می گردد که در افراد با ریزش موی ناشی از عوامل ارثی و هومونی بسیار مشکل ساز است.

در نتیجه ترکیب انحصاری موجود در قرص پومئول باعث تأثیر بسیار سریع بر روی ریزش موها می گردد، به شکلی که در 60% مصرف کنندگان کاهش ریزش مو در طی 7 تا 10 روز اول مصرف نیز مشاهده شده است. ترکیب عصاره سیب با عصاره مرکبات و بلوبری در این قرص باعث حذف رادیکالهای آزاد می گردد.

با خنثی سازی رادیکالهای آزاد عوامل زیر اتفاق می افتند:
* جلوگیری از کاهش تولید کلاژن سازی (ماده اصلی پوست، مو و ناخن) 
* جلوگیری از سفید شدن  زودرس مو
* افزایش جریان خون در کف سر و تغذیه رسانی به ریشه موها (تقویت و پرپشتی مو)

ترکیب پروتئین هیدرولیز شده گندم و آمینو اسیدها با ترکیب با عصاره سیلیکای بامبو باعث رشد بیشتر مو و تقویت و رشد سریعتر انها می گردد.

سایر ترکیبات موجود در قرص پومئول شامل B5،B6،B7،E،B3 می باشد که همگی در رشد و تقویت موها نقش پررنگی دارند و سبب افزایش ضخامت تار موها و محکم شدن آنها می گردند.
 

قرص پیلفود سرا پامیس

معرفی قرص پیلفود:
قرص پیلفود از شرکت اسپانیایی سرا پامیس می باشد. قرص پیلفود در 2 ورق 30 عددی، جمعا 60 عدد برای مصرف روزانه 2 عدد با هدف درمان انواع ریزش مو و جلوگیری از ریزش موهای عادی و کاشته شده به بازار عرضه می گردد. قرص پیلفود یکی از قدیمیترین قرص های تقویت مو می باشد که نتایج معقولی از آن دریافت گشته است. قرص پیلفود بر روی ریزش موهای ناشی از کمخونی نیز نتیجه بخش است.

طبق تحقیقات و آزمایشاتی که بر ری مصرف کنندگان قرص پیلفود انجام شد؛ درمان با پیلفود کمپلکس در دوره زمانی 3 الی 6 ماهه تاثیرات قابل توجهی در درمان ریزش موی زنانه و درمان ریزش موی مردانه و آندروژنتیک (ژنتیک) داشته است. ضمن اینکه بر اساس تریکوگرام های به عمل آمده، فاز آناژن (رشد) 16/97 درصد افزایش داشته، در حالی که فاز تلوژن (ریزش) 34/54 درصد کاهش داشته است.

81%  از مصرف کنندگان ریزش موی کمتری هنگام شانه کردن و شستشو داشتند. 74% درصد از مصرف کنندگان اعلام نمودند که دارای موهای شاداب تر و قوی تر شده اند. 67%  درصد از مصرف کنندگان اعلام نمودند که ناخن هایشان قوی تر شده است.
 
معرفی بهترین داروها و مکمل‌ها برای درمان ریزش مو

نکات مثبت قرص پیلفود:

* تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو
* تأثیر بر ریزش موهای ناشی از کم خونی
* قابل استفاده در دوره کاشت مو
* هر بسته قرص برای 1 ماه مصرف کافیست
* تآثیر بر تقویت ناخنها
* فاقد ترکیبات مضر و خطرناک
 

طرز مصرف قرص پیلفود⏰دوره درمان با قرص پیلفود

یک قرص صبح ها بعد از صبحانه و یک قرص عصرها بعد از ناهار میل شود.3 تا 6 ماه. پس از تکمیل دوره درمان یک استراحت یکی دو ماهه داده می شود و
در صورت نیاز می توان مجددا مصرف را ادامه داد.

ترکیبات قرص پیلفود:
عصاره دانه ارزن: دارای کولین یعنی ویتامین B4 می باشد که در درمان ریزش مو نقش دارد. 

لینوئیک اسید: جز اسیدهای چرب ضروری است که بدن نمیتواند آنرا تولید کند. کمبود لینوئیک اسید باعث ریزش مو، پوسته پوسته شدن  پوست سر و بدن و تآخیر در بهبود زخم می گردد.

ژلاتین، سیستین و متیونین: همگی ترکیبات سازنده رشته های مو هستند و موجب رشد سریع مو و تقویت آن می گردد. مثلا زمانیکه موهارنگ می شوند در واقع بافت مو که شامل سیستین است از هم جدا می شود و در نتیجه موها آسیب دیده و ضعیف می شوند. این ترکیبات می توانند موهای را محکمتر کنند.

بیوتین و زینک: نقش بسیار مهمی در افزایش ضخامت و رشد مو دارد و از ریزش موها جلوگیری می نماید.

مس: باعث تقویت مو و جلوگیری از سفیدی زودرس مو می گردد.

آهن: باعث افزایش خونرسانی به کف سر و در نتیجه باعث رساندن اکسیژن و مواد غذایی به فولیکول مو می گردد. کمخونی یکی از دلایل ریزش مو است.

ویتامین E: آنتی اکسیدان قوی برای خنثی سازی اثر رادیکال آزاد.
 

نکات مهم قرص پیلفود:

* قیمت این مکمل نسبت به سایر قرص های موجود در بازار کمی بالاست
* اندازه قرص پیلفود بزرگ است و بلعیدن آن کمی سخت است. ( البته این قرص خط دار است و می توان آن را نصف کرد)
 

کپسول هیرویت هلث اید

معرفی کپسول هیرویت:
سافت ژل 30 عددی هیرویت از برند انگلیسی هلث اید یکی از بهترین قرص های تقویت مو و افزایش دهنده ضخامت مو می باشد که حاوی 17 ماده لازم برای تقویت مو از ریشه تا نوک موها می باشد. به علت وجود ویتامینهای گروه B، زینک و آهن در قرص هیرویت، این قرص ضد ریزش مو می تواند ریزشهایی با علت کمبود ویتامین و مواد معدین، کمخونی، مشکل تیروئید،رژیمهای لاغری و آسیبهای ظاهری مو را تحت درمان قرار دهد. کپسول هیرویت از معروفترین قرص های تقویت مو است که باعث افزایش سرعت رشد مو و افزایش ضخامت مو نیز می گردد. طعم کاکائویی کپسول هیرویت باعث می شود که علی رغم بزرگ بودن اندازه کپسول، مصرف آن دلپذیر باشد.

معرفی بهترین داروها و مکمل‌ها برای درمان ریزش مو 

نکات مثبت کپسول هیرویت:

* قیمت بسیار مناسب
* تأثیر بالا بر تقویت و ضخامت مو
* تأثیر بر ریزش موهای ناشی از کمخونی
* هر بسته قرص برای 1 ماه مصرف کافیست
* تآثیر بر تقویت ناخنها
* تأثیر شادابی و سلامت پوست
* فاقد گلوتن، گندم،لبنیات و رنگهای مصنوعی
 

طرز مصرف کپسول هیرویت⏰دوره درمان با کپسول هیرویت

افراد بالای 16 سال روزانه
1 عدد با صبحانه یا ناهار مصرف کنید.
حتما معده شما در مصرف هیرویت پر باشد.4 تا 6 ماه
پس از تکمیل دوره درمان یک
استراحت یکی دو ماهه داده می شود و
در صورت نیاز می توان مجددا مصرف را ادامه داد.
 

ترکیبات کپسول هیرویت:

ویتامین B3 و آهن: خونرسانی به کف سر و فولیکول های مو بیشتر شده و باعث رویش مجدد موها می گردد.
ویتامین B6،سیستین،متیونین،زینک و بیوتین: باعث افزایش استحکام بیشتر موها می گردد و باعث رویش سریعتر مو می شوند.
منیزیم و روی: که  این دو ماده می توانند به کنترل ریزش مو کمک کنند ،به خصوص اگر رژیم غذایی شما فاقد این دو ماده باشند.
کولین:  از خشکی موها جلوگیری می کند در نتیجه شکنندگی و موخوره کم می شود هم چنین مجعد شدن موها را کاهش میدهد.
ژلاتین هیدرولیز شده: یک پروتئین (کلاژن) بوده که برای تامین آمینواسیدهای مورد نیاز در زمینه تقویت مو بسیار موثر است.
 

نکات مهم کپسول هیرویت:

* هیرویت به تنهایی بر روی ریزش موهای ارثی و هورمونی تأثیر چندانی ندارد.
* اندازه کپسول نسبتا بزرگ است و ممکن است برای برخی افراد راحت بلعیده نشود.
 

جمع‌بندی

در این مطلب نگاهی به داروهای درمان ریزش مو انداختیم و دیدیم که این داروها چگونه می‌توانند در مراحل مختلف مشکلات مو کمک کننده باشند. برخی از این داروها ریزش مو را کند می‌کنند و برخی دیگر از آن‌ها رشد موها را بیشتر می‌کنند. تشخیص مشکل، اولین قدم برای انتخاب داروی ضد ریزش مو است. پس از این که تجویز به درستی انجام شد باید به دنبال دارویی برای درمان گشت.

استفاده خودسرانه از داروهای درمان ریزش مو خطرناک است و حتما پیش از مصرف با پزشکی ماهر و متخصص در زمینه پوست و مو مشورت کنید. فرآیند درمان ریزش مو توسط داروهای درمانی، فرآیندی زمان‌بر است و شما به عنوان بیمار باید صبر زیادی داشته باشید. پاسخ بدن به این داروها گاهی تا 6 ماه بعد از مصرف نیز طول خواهد کشید ولی این داروها در اکثر بیماران نتیجه بخش خواهند بود.


منبع: سایت خانه سفید
سایت مهتاطب
سایت مفیدطب


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.