پایان نامه های نبوی (20)

اين پروژه شامل 5 فصل مي باشد و از طريق روشهاي فيش برداري كتابخانه اي تهيه شده است كه در فصل اول آن واژه شناسي صورت گرفته كه واژه شناسي صورت گرفته كه واژه ها ي(معراج و اسراء ) در فرهنگها ي مختلف بيان شده است. در فصل دوم اين پروژه اثبات معراج و مدارك روشن آن از طرق قرآن و روايات بيان شده است و از دليل علمي معراج را بررسي كرده
سه‌شنبه، 22 تير 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پایان نامه های نبوی (20)
پایان نامه های نبوی (20)
پایان نامه های نبوی (20)






عنوان پایان نامه : معراج حضرت محمد (ص) در قرآن

پژوهشگر : فاطمه انصاري
دانشگاه : علوم قرآني تهران
سال دفاع : 1383
استاد راهنما : آقا ي صداقت – آقاي غضنفري
زبان : فارسي

چکیده :

اين پروژه شامل 5 فصل مي باشد و از طريق روشهاي فيش برداري كتابخانه اي تهيه شده است كه در فصل اول آن واژه شناسي صورت گرفته كه واژه شناسي صورت گرفته كه واژه ها ي(معراج و اسراء ) در فرهنگها ي مختلف بيان شده است. در فصل دوم اين پروژه اثبات معراج و مدارك روشن آن از طرق قرآن و روايات بيان شده است و از دليل علمي معراج را بررسي كرده است و به ثبت رسانيده است كه از نظر علمي رفتن انسان به آسمانها مانعي ندارد و اين درس از قدرت و اعجاز خداوند بوده است . در فصل دوم در دو بخش موقعيت و كيفيت، زمان و مكان و وسيله معراج و نظرات مختلف در زمينه معراج ارائه شده است كه برخي معراج را ارزيابي و روحاني دانسته اند كه نادرست است و معراج پيامبر همان جسماني روحاني بوده است طبق آيات اول سوره اسراء و آيات 7 الي 18 نجم. و در فصل چهارم دستاورد معراج كه ولايت حضرت علي (ع) و وجوب نمازهاي پنجگانه بوده است. بيان شده است و در فصل پنجم هدف معراج بيان سوالات كه مشاهده آيات الهي توسط پيامبر بوده است و نتيجه آنكه : كليات و جزئيات معراج مهم نيست و مهم همان است كه معراج درس ديگر بود از اعجاز و قدرت الهي كه مي تواند با نيروي كن فيكون پديده ها را مسخر خود سازد و پيامبرش را به معراج برد.

پایان نامه های نبوی (20)

عنوان پایان نامه : معراج رسول اكرم (ص) از ديدگاه قرآن و حديث

پژوهشگر : رسول قائدي
مقطع تحصیلی : كارشناسي‏ارشد
دانشگاه : آزاد فسا
سال دفاع : 1377
استاد راهنما : غلامرضا افراسيابي
تعداد صفحات : 139
زبان : فارسي

چکیده :

اين پژوهش به روش تطبيقي به بررسي معراج و چگونگي وقوع آن مي‎پردازد. از نظر نويسنده، اين مسأله به نوعي مورد قبول عموم اديان و مكاتب آسماني پيش از اسلام نيز قرار دارد و در ادبيات ديني همه آنها مطرح شده است. او در ادامه از طرح اين مسأله در ادبيات فارسي سخن مي‎گويد و در نهايت به شبهات مطرح شده در مورد معراج و انواع آن اعم از جسماني و روحي آن را مورد بررسي قرار مي‎دهد. نويسنده معتقد است معراج رسول خدا (ص) از نوع جسماني آن بوده و او با چشم سر توانسته است به تماشاي عجايب و شگفتي‎هاي آسمان‎ها بنشيند.

پایان نامه های نبوی (20)

عنوان پایان نامه : مناظرات توحیدی در روایات رسول اکرم (ص)

پژوهشگر : محمود واعظی
مقطع تحصیلی : کارشناسى ارشد
دانشگاه : تربیت مدرس
سال دفاع : 1375
استاد راهنما : مهدوی راد،محمدعلی
تعداد صفحات : 234
زبان : فارسي

چکیده :

اسلام در میان مکتب‌های الهی نه تنها ارزش و اهتمام ویژه‌ای برای رویارویی‌ها و بحث‌های علمی قائل شده است. بلکه شیوۀروش‌‌های کاربردی آن را نیز از طریق رسولش به ما آموخته است. مسألۀتحقیق این رساله بررسی و تحلیل مجموعۀمناظرات توحیدی رسول اکرم صلی الله علیه و آله به منظور دستیابی و کشف شیوه‌ها و نکات کاربردی رویارویی‌های آن حضرت با دیگر اندیشمندان زمان می‌باشد. ابتدا با بررسی اجمالی دین و فلسفۀپیدایش آن نقش مهم گفتگوهای بین ادیان را بررسی نموده و بخش دوم در 5 فصل تعریف ارکان، انواع مشروع و غیر مشروع و مناظره را تحقیق کرده آداب مناظرۀبرهانی را از جهات مختلف و نیز آفات آن را مورد مطالعه قرار داده است. بخش سوم در سه فصل مراتب توحید و شرک به تفصیل به عنوان دو مسألۀمهم شرایع آسمانی همراه با بررسی معیارها و مرز اصلی توحید و شرک را به پایان برده است. بخش چهارم در 11 فصل مهم با بررسی افکار و فرقه‌های موجود در عصر بعثت آغاز شده موضوعات مورد بحث به تفکیک اهداف مناظرات، شیوه‌های ورود، اخلاقیات مناظراتی حضرت، استدلالات، فنون ویژۀنبوی، کیفیت پاسخ‌ها، نقش امدادهای غیبی و نیز جایگاه مثال در مناظرات نبوی و نتایج مناظرات مختلف حضرت مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است.
منبع:www.payambarazam.ir
ادامه دارد...




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.