گوشت کشت شده در آزمایشگاه چیست و گوشت پرورشی چگونه ساخته می شود؟

سالانه میلیاردها گاو، مرغ و خوک کشته می‌شوند تا تقاضای ناپایدار گوشتی را تامین کنند. اما نوآوری در علم و فناوری می تواند به این کشتار بی مورد پایان دهد. نحوه ساخت گوشت آزمایشگاهی را اینجا بخوانید.
پنجشنبه، 23 دی 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
گوشت کشت شده در آزمایشگاه چیست و گوشت پرورشی چگونه ساخته می شود؟

مفهوم گوشت تولید شده در آزمایشگاه ) همچنین به عنوان گوشت کشت شده، کشت سلولی یا گوشت تمیز شناخته می شود ) در طول دو دهه اخیر ظهور کرده است. اگرچه کاملاً این مدل گوشت برای مصرف‌کنندگان آماده نیست، ولی استارت‌آپ‌های سیلیکون در حال رقابت برای عرضه گوشت آزمایشگاهی در بازار هستند. گوشت تولید شده در آزمایشگاه این پتانسیل را دارد که میلیون‌ها حیوان را از رنج و مرگ‌های غیرانسانی در مزارع کارخانه نجات دهد. سالانه 70 میلیارد حیوان خشکی و احتمالا تریلیون ها جانور دریایی برای مصرف انسان کشته می شوند. اکثر این حیوانات در مزارع کارخانه‌ای پرورش می‌یابند، جایی که در تمام طول عمر کوتاه خود در شرایط بسیار شلوغ و فاسد، انواع وحشیانه سوء استفاده را تجربه می‌کنند. تولیدکنندگان عمده گوشت اغلب از کشاورزی کارخانه ای به عنوان کارآمدترین راه برای پاسخگویی به تقاضای جهانی گوشت دفاع می کنند. اما شواهد نشان می دهد که این امکانات برای محیط زیست، جوامع مجاور، سلامت مصرف کنندگان و رفاه حیوانات فاجعه بار است. نباید اینطور باشد. در حالیکه گوشت‌های آزمایشگاهی حاوی همان مقدار پروتئین است و فاقد آنتی‌بیوتیک‌های مضر و هورمون‌های رشد گوشت سنتی است. بنابراین، گوشت های آزمایشگاهی برای سلامت و عملکرد صحیح بدن ما ضروری است و ما می‌توانیم پروتئین‌های مفید بیش از اندازه کافی را از گیاه دریافت کنیم. باتوجه به منابع تحقیقاتی، گوشت‌های آزمایشگاهی گزینه‌های جدیدی را به مصرف‌کنندگانی که به دنبال پروتئین‌هایی هستند که برای سلامتی آن‌ها، سیاره زمین و حیوانات مفیدتر هستند، ارائه می‌دهد.
 
گوشت کشت شده در آزمایشگاه چیست و گوشت پرورشی چگونه ساخته می شود؟

محیط

تحقیقات علمی واضح است: کشاورزی در کارخانه یک فاجعه زیست محیطی است. پرورش صنعتی حیوانات عامل اصلی تغییرات آب و هوایی، جنگل زدایی، آلودگی هوا و آب و سایر خطرات سیاره ای است. با نزدیک‌تر شدن تهدید تغییرات آب و هوایی برگشت‌ناپذیر، نیاز به رسیدگی به پرورش حیوانات صنعتی ضروری‌تر می‌شود. طبق گزارش سازمان ملل متحد، کشاورزی حیوانات حدود 14/5 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای جهان را تشکیل می دهد و حقیقت تکان دهنده این است که انتشار گازهای گلخانه ای از مزارع کارخانه ای می تواند حتی بیشتر از آن چیزی باشد که ما فکر می کنیم. به دلیل مقررات زیست محیطی ضعیف در بسیاری از کشورها، این انتشارات به راحتی می توانند گزارش نشوند. گوشت تولید شده در آزمایشگاه می تواند راه حلی با پتانسیل پاسخگویی به تقاضای مصرف کنندگان برای محصولات گوشتی بدون پرداخت هزینه های سنگینی که کشاورزی صنعتی حیوانات روی کره زمین می کشد را ارائه دهد. مطالعات نشان می‌دهد که تولید گوشت آزمایشگاهی با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، باقیمانده کربن به‌طور قابل‌توجهی نسبت به محصولات گوشتی سنتی کمتر خواهد داشت. همانطور که برخی از محققان اشاره کرده اند، تولید گوشت آزمایشگاهی انرژی زیادی می گیرد. در حال حاضر، تعدادی از تولیدکنندگان گوشت آزمایشگاهی برای تامین انرژی تاسیسات خود به سوخت های فسیلی متکی هستند که ممکن است منجر به کاهش خالص انتشار گازهای گلخانه ای نشود. با این حال، همانطور که مشخص است، گوشت پرورش‌یافته در آزمایشگاه تنها به کسری از امکانات زمین و آب شیرین نیاز دارد که تولید گوشت معمولی نیز به آن نیاز دارد. اگر شرکت‌ها بتوانند راهی برای تامین انرژی تاسیسات خود با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر بیابند، گوشت تولید شده در آزمایشگاه یک منبع مثبت خالص برای کره زمین خواهد بود.

آیا حیوانات برای گوشت تولید شده در آزمایشگاه می میرند؟

گوشت تولید شده در آزمایشگاه از ذبح حیوانات به دست نمی آید. در عوض، از برداشت سلول های یک حیوان زنده به وجود می آید. در واقع، سلول‌های گرفته شده از یک گاو می‌توانند 175 میلیون همبرگر یک چهارم پوندی تولید کنند. برای در نظر گرفتن این موضوع، باید یک مزرعه کارخانه ای معمولی باید 440000 گاو پرورش دهند و بکشند تا به همان میزان محصول تولید شود. در حالیکه برخی از گوشت های پرورشی با استفاده از محصولات جانبی کشتار حیوانات تولید می شوند، بسیاری از شرکت های گوشت کشت شده شروع به تولید گوشت بدون هیچ گونه ارتباطی با کشتارگاه کرده اند.

آیا وگان ها (گیاهخواران) می توانند گوشت آزمایشگاهی بخورند؟

گوشت تولید شده در آزمایشگاه از نظر فنی گیاهی نیست، زیرا حاوی سلول هایی است که از حیوانات واقعی و زنده گرفته شده است. در حقیقت، وگان ها یا گیاه خواران بازار هدف گوشت های آزمایشگاهی نیستند. گوشت تولید شده در آزمایشگاه به گونه ای طراحی شده است که برای مصرف کنندگان همه چیز خوار جذاب باشد. هنگامی که گوشت تولید شده در آزمایشگاه وارد بازار می شود به همه چیزخواران این امکان را می دهد که به خوردن گوشت ادامه دهند، بدون اینکه نگران پیامدهای اخلاقی و زیست محیطی کشاورزی کارخانه باشند. گاردین گزارش می‌دهد: (( شرکت‌هایی که گوشت‌های آزمایشگاهی تولید می‌کنند بر این باورند که این محصول به احتمال زیاد گوشت‌خواران متعهد را از منابع سنتی دور می‌کند )). اگرچه حیوانات هنوز برای تولید آن در اسارت نگهداری می شوند، گله های کوچک مورد نیاز برای کشاورزی سلولی در مقایسه با هزاران حیوانی که در یک مزرعه کارخانه جمع شده اند رنگ پریده اند. آینده ای که در آن گوشت تولید شده در آزمایشگاه معمول است، این پتانسیل را دارد که رنج حیوانات را در مقیاس جهانی به میزان قابل توجهی کاهش دهد. البته، تا زمانیکه به قفسه‌های فروشگاه‌ها نرسد، نمی‌توانیم دقیقاً مطمئن باشیم که گوشت تولید شده در آزمایشگاه چه تأثیری بر جهان خواهد داشت. شرکت‌ها هنوز در حال ایجاد تغییراتی هستند و به سوالات بی‌پاسخ پیرامون نوآوری جدید می‌پردازند. هر نوآوری جدید دارای اثرات مثبت و منفی بالقوه است. محققان و شرکت ها هنوز در حال کار روی برخی عدم قطعیت ها در مورد معرفی گوشت های آزمایشگاهی در مقیاس وسیع هستند.

 
گوشت کشت شده در آزمایشگاه چیست و گوشت پرورشی چگونه ساخته می شود؟

چرا گوشت تولید شده در آزمایشگاه بد است؟

برخی از گوشت های آزمایشگاهی حاوی یک محصول جانبی حیوانی به نام سرم جنین گاوی است. کشتارگاه ها سرم جنین گاو را با جمع آوری خون از گوساله های متولد نشده گاوهای باردار (پس از کشته شدن آن ها) به دست می آورند. تولیدکننده گوشت آزمایشگاهی مستقر در سانفرانسیسکو Eat Just از سطح بسیار پایین سرم در مرغ خود استفاده می کند که اولین محصول گوشتی آزمایشگاهی است که وارد بازار می شود. در پاسخ به نگرانی‌های اخلاقی در مورد استفاده از یک محصول جانبی کشتارگاه در گوشت‌های آزمایشگاهی، Eat Just در حال توسعه یک جایگزین بدون حیوانات برای سرم جنین گاوی است. بحث دیگری که در مورد گوشت تولید شده در آزمایشگاه وجود دارد، قیمت آن است. بر اساس گزارش‌ها، برخی از شرکت‌ها با هزینه‌ای در حدود 50 دلار در هر وعده کار می‌کنند  که بسیار گران‌تر از گوشت‌های معمولی است. امیدواریم با افزایش فعالیت شرکت‌ها و استفاده از جایگزین‌های ارزان‌تر برای سرم جنین گاوی، قیمت‌ها به شدت کاهش یابد  و بحث‌ها فروکش کنند.

چرا گوشت تولید شده در آزمایشگاه خوب است؟

سال‌هاست که دانشمندان در مورد نیاز به کاهش مصرف گوشت به دنیا هشدار می‌دهند. و مردم شروع به گوش دادن می کنند. تقریباً از هر چهار آمریکایی یک نفر به دنبال کاهش مصرف گوشت است. محبوبیت جایگزین های گوشت گیاهی مانند Beyond Burger و Impossible Burger نشان می دهد که همه چیزخواران مایلند محصولاتی را انتخاب کنند که طعم و بافت گوشت های معمولی و حیوانی را تقلید کنند. معرفی گوشت های آزمایشگاهی به مصرف کنندگان راه دیگری برای بدست آوردن طعم، بافت و تغذیه ای که از گوشت سنتی می خواهند ( بدون تأثیرات محیطی یا ظلم به حیوانات) ارائه می دهد. همانطور که برایان اسپیرز از استارتاپ New Age Meats می گوید: (( مردم گوشت می خواهند. آن ها سلاخی نمی خواهند )). اثرات زیست محیطی رژیم غذایی ما به انتشار گازهای گلخانه ای محدود نمی شود. اشتهای جهان برای غذاهای دریایی اثرات مضری بر اقیانوس‌های ما دارد که منجر به صید بی‌رویه، پرورش ماهی در کارخانه و آلودگی آب می‌شود. جایگزینی غذاهای دریایی سنتی با غذاهای دریایی پرورشی می تواند از اقیانوس ما در برابر این اثرات محافظت کند. مایکل سلدن، مدیرعامل استارت‌آپ غذاهای دریایی کشت‌شده Finless Foods، خاطرنشان می‌کند: (( اقیانوس یک اکوسیستم بسیار شکننده است و ما واقعاً آن را تا مرز فروپاشی سوق می‌دهیم. با انتقال مصرف غذاهای دریایی به خارج از اقیانوس و روی خشکی و ایجاد آن به این روش پاک‌تر، اساساً می‌توانیم کاری انجام دهیم که برای همه بهتر است )). شرکت‌های گوشتی که تولید کننده گشوت در آژمایشگاه هستند، وعده می‌دهند که مزایای سلامتی مهمی را برای افراد فراهم خواهند نمود. دانشمندان علوم غذایی می توانند مشخصات تغذیه ای گوشت های آزمایشگاهی را طوری تنظیم کنند که همان پروتئین مورد نیاز مصرف کنندگان را بدون چربی های اشباع شده و کلسترول گوشت های سنتی ارائه دهند.

چه زمانی گوشت تولید شده در آزمایشگاه در دسترس خواهد بود؟

در حال حاضر، شرکت‌های تولید گوشت در آزمایشگاه در تلاش هستند تا محصولات خود را کامل کنند، هزینه‌های کمتری داشته باشند و تولید خود را افزایش دهند. پس از اینکه دولت کشورهای تولید کننده گوشت آزمایشگاهی، فروش گوشت های آزمایشگاهی را در سال 2020 تصویب کرد، مصرف کنندگان در سنگاپور اولین فرصت را داشتند تا مرغ آزمایشگاهی را بچشند. امیدواریم در آینده ای نزدیک، مصرف کنندگان بیشتری در سراسر جهان اولین طعم گوشت آزمایشگاهی خود را بچشند. گوشت تولید شده در آزمایشگاه هنوز در ایالات متحده عرضه نشده است. در مارس 2019، سازمان غذا و دارو (FDA) و وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) توافق کردند که آژانس ها به طور مشترک بر مقررات محصولات نظارت کنند. این نشانه خوبی برای صنعت است زیرا شرکت ها برای دریافت تاییدیه FDA و معرفی محصولات خود به بازار آماده می شوند. علیرغم این پیشرفت، گوشت تولید شده در آزمایشگاه با مانع دشوار دیگری بر سر راه مصرف کنندگان روبرو است: صنعت گوشت متعارف و سنتی. تولیدکنندگان گوشت حیوانی با درخواست از USDA برای تغییر تعریف "گوشت" در تلاش برای متوقف کردن دستاوردهای نظارتی گوشت های آزمایشگاهی و همچنین گمراه کردن مصرف کنندگان، گوشت تولید شده در آزمایشگاه را به چالش می کشند. همین امسال، شرکت لبنیات وگان Miyoko’s Creamery برنده دعوی حقوقی علیه لابی قدرتمند لبنیات شد. هنگامی که ایالت کالیفرنیا سعی کرد از استفاده شرکت از عباراتی مانند "کره" و "پنیر" برای توصیف محصولات خود جلوگیری کند، یک دادگاه فدرال حکم داد که حفظ این عبارات آزادی بیان Miyoko را نقض می کند. پیروزی قانونی آن ها یک سابقه قدرتمند ایجاد می کند که استفاده صنعت گوشت و لبنیات از خلاءهای نظارتی برای گمراه کردن مصرف کنندگان کارساز نخواهد بود.

 
گوشت کشت شده در آزمایشگاه چیست و گوشت پرورشی چگونه ساخته می شود؟

آیا گوشت آزمایشگاهی جایگزین گوشت سنتی می شود؟

ما نمی دانیم که گوشت تولید شده در آزمایشگاه چه زمانی وارد بازار مصرف می شود، بنابراین احتمالاً در چند سال آینده جایگزین گوشت سنتی نخواهد شد. با این حال، به محض ورود به بازار، گوشت تولید شده در آزمایشگاه این قدرت را دارد تا جایگزین مناسبی برای گوشت های سنتی شود.

شرکت های تولید گوشت در آزمایشگاه

بسیاری از استارت‌آپ‌های نوآور در حال تولید گوشت‌های آزمایشگاهی هستند و برخی قبلاً محصولات خود را در معرض دید عموم قرار داده‌اند. همانطور که تبلیغات پیرامون این شرکت ها و محصولات آن ها افزایش می یابد، آن ها پتانسیل تبدیل شدن به نام های آشنا را دارند. در حال حاضر، در اینجا نام هایی وجود دارد که در صنعت گوشت تولید شده در آزمایشگاه باید بدانید:
 
Eat Just *: سازنده مرغ تولید شده در آزمایشگاه گوشت خوب که در حال حاضر در سنگاپور به فروش می رسد. این شرکت مستقر در کالیفرنیا همچنین غذاهای گیاهی مانند Just Egg تولید می کند.
UPSIDE Foods *: این شرکت که قبلا با نام Memphis Meats شناخته می شد، گوشت گاو، مرغ و اردک پرورشی تولید می کرد. سرمایه گذاران آن شامل غول های مواد غذایی تایسون فودز و کارگیل هستند.
Shiok Meats *: این شرکت مستقر در سنگاپور غذاهای دریایی سلولی از جمله میگو و خرچنگ را تولید می کند. با هدف دستیابی به بازارهای مصرف در سال 2022، Shiok Meats اخیراً یک شرکت گوشت آزمایشگاهی دیگر به نام Gaia Foods را خریداری کرد.
BlueNalu *: استارتاپ BlueNalu در اوایل سال 2021، 60 میلیون دلار برای ساخت کارخانه خود جمع آوری کرد و در حال توسعه نسخه های آزمایشگاهی ماهی است. با توجه به اینکه ماهی تن به دلیل صید بی رویه به مرز انقراض کشیده شده است، معرفی ماهی تن پرورشی می تواند تأثیر زیادی بر سلامت اقیانوس های ما داشته باشد.
Finless Foods *: استارت‌آپ Finless Foods در Silicon Valley نیز در حال تولید غذاهای دریایی آزمایشگاهی با تمرکز بر ماهی تن است. این شرکت در حال حاضر ماهی تن گیاهی تولید می کند.
Mosa Meat *: مستقر در هلند، Mosa Meat در حال حاضر تولید گوشت گاو آزمایشگاهی خود را افزایش می دهد و آن را "مهربون ترین همبرگر جهان" می نامد.
* Bond Pet Food: به لطف غذای باند پت، حتی حیوانات همدم دوست داشتنی ما می توانند گوشت آزمایشگاهی را امتحان کنند. این شرکت با مرغ پرورشی شروع به کار کرده است و هدف آن کاهش میزان جوجه هایی است که در مزارع کارخانه برای محصولات غذایی حیوانات خانگی رنج می برند.
 

آنچه شما می توانید انجام دهید

گوشت تولید شده در آزمایشگاه مطمئناً بخشی از بازار پروتئین صنعت گوشت معمولی را با پتانسیل نجات میلیون‌ها حیوان در این فرآیند می‌گیرد. با وجود اینکه هنوز در قفسه‌های فروشگاه‌ها ظاهر نشده است، می‌توانید از آخرین پیشرفت ‌های این صنعت مطلع شوید و در مورد مزایای گوشت آزمایشگاهی نسبت به گوشت‌های پرورشی کارخانه‌ای و سنتی با افراد دیگر صحبت کنید. مثل همیشه، مهربان‌ترین اقدامی که می‌توانیم برای حیوانات پرورشی انجام دهیم این است که آن ها را به‌کلی از بشقاب خود کنار بگذاریم. دلایل زیادی برای انتخاب غذاهای گیاهی وجود دارد و این مقاله می تواند به شما در شروع کار کمک کند. زندگی خود را به سمت سبک زندگی دلسوزانه تر و مبتنی بر گیاهان با این گام های اولیه آغاز کنید. از گوشت های آزمایشگاهی گرفته تا انواع محصولات گیاهی خوشمزه که همیشه در حال رشد هستند، آینده غذا به سرعت در حال تغییر است. با هم می‌توانیم سیستم غذایی را جوری طراحی کنیم که برای سیاره، حیوانات و همه ما مفید باشد. به این جنبش بپیوندید تا در مقابل مزارع کارخانه و سنتی بایستیم و به آزار حیواناتی که برای غذا بزرگ شده اند پایان دهیم.

منبع: The Human League



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.