ایده‌های خلاقانه در بسته بندی هدیه تبلیغاتی

اگر یک هدیه معمولی در یک بسته بندی زیبا پیچیده شود قطعاً شگفت انگیز خواهد بود. نوع بسته بندی هدایای تبلیغاتی برای همه کسب و کارها اهمیت زیادی دارد
شنبه، 7 خرداد 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
ایده‌های خلاقانه در بسته بندی هدیه تبلیغاتی
در تجارت نحوه ارائه اهمیت زیادی دارد. به احتمال زیاد در شهری که هستید شما تنها مغازه‌ای نیستید که یک محصول خاص را می‌فروشد پس همه چیز از ظاهر فروشگاه گرفته تا نحوه بسته بندی خریدها و هدایای تبلیغاتی می‌تواند کسب و کار شما را نسبت به سایرین متمایز کند.

اگر می‌خواهید مشتریان برای خرید دوباره پیش شما بیایند یا با هدایای تبلیغاتی که دریافت می‌کنند به حدی خوشحال شوند که شما را به افراد دیگر معرفی کنند پس باید نحوه صحیح بسته بندی را یاد بگیرید.
 
جذاب‌ترین ایده‌های بسته بندی هدایای تبلیغاتی که احتمالاً تا به حال به آن‌ها فکر نکرده‌اید
اگر به بازار رفته باشید حتماً دیده‌اید که لوازم تزئینی بسیار زیاد و متنوعی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند هدایای تبلیغاتی‌تان را زیباتر و جذاب‌تر کنید. چند پیشنهاد برای بسته بندی در هنگام خرید هدایای تبلیغاتی داریم:

  ساک دستی

ساده‌ترین راه برای بسته بندی هدایای تبلیغاتی "ساک دستی" است. ساک دستی‌ها تنوع زیادی دارند و در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف سفارشی سازی می‌شوند. شما می‌توانید آن‌ها را در ابعاد و اشکالی که مد نظرتان است طراحی و چاپ کنید.

کیف‌های تبلیغاتی

اگر به دنبال یک بسته بندی خاص برای هدایای تبلیغاتی مجلل و گران قیمت هستید کیف‌های هدیه مناسب هستند. شما می‌توانید آن‌ها را با طرح‌های مدنظرتان سفارشی‌تر کنید.

 بسته‌بندی با عناصر طبیعی

شما مجبور نیستید برای بسته بندی بهترین هدایای تبلیغاتی خلاقانه به دنبال راه‌های عجیب و غریب باشید بلکه کافی است به نزدیک‌ترین پارک، فضای سبز یا جنگل اطرافتان بروید و از عناصر طبیعی مانند برگ، کاج یا چوب درختان برای جذاب‌تر کردن هدایای تبلیغاتی استفاده کنید.

بسته‌بندی با پارچه

برای این نوع بسته‌بندی به پارچه‌های زیبا و خاص احتیاج دارید. شما می‌توانید یک تکه پارچه مربعی را برش بزنید، هدیه‌تان را در وسط آن قرار دهید، دو گوشه مخالف آن را به هم گره بزنید، دو گوشه دیگر را نیز به همین صورت متصل کنید سپس به کمک دست حالت زیباتری را به هدیه بدهید. اگر دوست داشتید، می‌توانید تزیینات دیگری را هم به این کادو اضافه کنید.

 بسته‌بندی با بافت

همه ما ژاکت‌های بافتنی قدیمی و بلا استفاده داریم پس می‌توانید با کمک آن‌ها یک بسته بندی آسان اما دوست داشتنی و شیک داشته باشید. دقت کنید این بسته بندی در فصل‌های پاییز یا زمستان جذاب‌تر است.

شما می‌توانید با نرخ‌های بافتنی توپ‌های دایره شکل درست کنید و آن‌ها را با طرح‌های مختلف روی کادوها بچسبانید.

 بسته‌بندی با کنف

پارچه‌های کنفی یا نخ‌های کنفی علاوه بر اینکه ایده جذابی هستند قیمت مقرون به صرفه‌ای دارند. اگر هدایای تبلیغاتی شما نسبتاً ارزان قیمت هستند، می‌توانید این بسته بندی را انتخاب کنید.

 بسته بندی با عکس

اگر قصد هدیه به کارمندان و مشتریان قدیمی و وفادارتان را دارید، می‌توانید یک عکس زیبا و یادگاری را در تعداد بالا چاپ کنید و روی هر کادویی یکی از آن‌ها را قرار دهید.

شما می‌توانید یک طرح خاص را روی مقوای مشکی بکشید، با کمک قیچی یا کاتر آن را برش دهید؛ سپس روی هر هدیه یکی از آن‌ها را بچسبانید.

بسته بندی با تایپوگرافی

اگر می‌خواهید حالت نوستالژیک‌تری به هدایایتان بدهید، می‌توانیم یک جمله زیبا را روی تعداد زیادی کاغذ کادو (ترجیحاً ساده و تک رنگ) چاپ کنید. کاغذ کادوها می‌توانند به رنگ سازمانی شما باشند.

بسته‌بندی با اکلیل

برای این بسته بندی به نوار چسب‌های دو طرفه و اکلیل احتیاج دارید. شما می‌توانید در قالب هر شکل یا طرحی که دوست دارید روی کادو را با اکلیل زیبا کنید.

 بسته بندی با کاغذ + تور

یکی از نوستالژیک‌ترین روش‌های بسته بندی با "کاغذ و تور" است. معمولاً برای مناسبت‌های خاص مانند اعیاد از این سبک بسته بندی برای هدایای تبلیغاتی خاص استفاده می‌شود.

بسته‌بندی با روبان

حتماً شما هم تا به حال هنگام هدیه به عزیزانتان از روبان استفاده کرده‌اید. ربان همیشه جذابیت خاص خودش را دارد و به دلیل انعطاف پذیری‌اش می‌تواند در قالب طرح‌های مختلف باعث زیباتر شدن هدایای تبلیغاتی شوند.

کنده کاری

اگر دوست دارید از روش‌های غیرعادی برای بسته بندی هدایای تبلیغاتی استفاده کنید "کنده‌کاری" بهترین گزینه است. برای این کار باید یک کاغذ کادوی ضخیم داشته باشید سپس بخشی از هدیه را کادو کنید و بخش دیگری از آن را در قالب طرح‌های مختلف شکل دهید.

مهر و تمبر

این روش در عین سادگی و زیبایی همیشه روی بورس است و ظاهر شیک و منحصر به فردی به هدایای تبلیغاتی می‌دهد.

طراحی با آبرنگ

اگر افرادی که قصد هدیه به آن‌ها را دارید کودک هستند یا رنج سنی پایینی دارند، می‌توانید از آبرنگ رنگ / پاستیل یا مداد رنگی برای جذاب‌تر کردن هدایا استفاده کنید. اگر اسپری رنگ داشته باشید، می‌توانید تمام کاغذ را یک دست رنگ کنید و با اشیا طبیعی مانند برگ‌ها و میوه‌های کاج بسته بندی خودتان را زیباتر کنید.

 
ایده‌های خلاقانه در بسته بندی هدیه تبلیغاتی
 
نکات مهمی که هنگام بسته بندی هدایای تبلیغاتی باید به آن‌ها توجه کنید
بودجه خود را در نظر بگیرید: قبل از انتخاب نوع بسته بندی باید مشخص کنید که مایلید چقدر هزینه کنید. جعبه‌های کادو یا بسته بندی‌های مختلف قیمت متغیری دارند پس پیشنهاد ما این است مدلی را انتخاب کنید که نه خیلی گران و نه خیلی ارزان است.

فهرستی از گیرندگان را تهیه کنید: گیرندگان شما چه کسانی هستند! آیا می‌خواهید به همه کارمندان و مشتریانتان هدیه دهید یا قصد هدیه به مشتریان VIP را دارید! هنگامی که این موضوع را مشخص می‌کنید، می‌فهمید با توجه به بودجه‌تان باید چه نوع بسته بندی را انتخاب کنید که هم با هدیه تناسب داشته باشد و هم گیرنده را تحت تأثیر قرار دهد.

یکتم را انتخاب کنید: هنگام انتخاب نوع بسته بندی فراتر از چیزهای معمولی بروید و به دنبال ایده‌های خلاقانه‌تر باشید.

یادداشت شخصی طراحی کنید: بهتر است در کنار انتخاب هدیه تبلیغاتی و نوع بسته بندی آن، یک کارت تبریک یا یک یادداشت شخصی را هم در نظر بگیرید. این کار به سرمایه‌گذاری زیادی احتیاج ندارد اما کیفیت کارتان را بالاتر می‌برد و مخاطب را با شما درگیر می‌کند.

بسته بندی را با حداکثر کیفیت در نظر بگیرید: هنگام انتخاب نوع بسته بندی به دنبال وسایل درجه یک و با کیفیت بروید. این موضوع باعث می‌شود تا گیرنده تجربه به یادماندنی‌تری داشته باشد.

برنامه ریزی کنید: برای انتخاب هدایای تبلیغاتی یا بسته بندی آن‌ها قطعاً به زمان زیادی احتیاج دارید پس ترجیحاً یک ماه قبل از تاریخ هدف، برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهید.

 
ایده‌های خلاقانه در بسته بندی هدیه تبلیغاتی
 
معرفی محصولات

آذین

این بسته شامل یک عدد قاب چوبی حاوی لوح گردان + تعدادی گل خشک تزئینی + یک عدد گلدان سرامیکی لعابی + بسته بندی باند رولی می‌شود. با یک نگاه ساده به این محصول می‌فهمید که یک بسته بندی درست چگونه می‌تواند ارزش هدیه را چندین برابر کند.

ستا

این بسته شامل یک عدد بقچه + سجاده ترمه بافی + تسبیح دانه بادام + یک جلد قرآن کریم نفیس + مقداری مشک + یک عدد شیشه متوسط + مقداری گل محمدی خشک شده می‌شود. این هدیه در عین خاص بودن با یک بسته بندی هاردباکس خاطره ماندگاری را در ذهن گیرنده ثبت می‌کند.

آجیل خوری نقره و بشقاب قلمزنی و گلیم مغان

این بسته شامل یک عدد آجیل خوری نقره قلمزنی + یک عدد گلیم مغان + یک عدد بشقاب قلمزنی مسی می‌شود و در قالب یک بسته بندی چوبی هم ظاهر کار را زیباتر می‌کند و هم ارزش هدیه شما را بالاتر می‌برد.

کلام آخر

اگر یک هدیه معمولی در یک بسته بندی زیبا پیچیده شود قطعاً شگفت انگیز خواهد بود. نوع بسته بندی هدایای تبلیغاتی برای همه کسب و کارها اهمیت زیادی دارد. بسته بندی هدایای تبلیغاتی فقط جنبه بصری ندارد بلکه باعث می‌شود تا قبل از هر چیزی قضاوت درستی درباره آن انجام شود.

صاحبان کسب و کار معمولاً تمرکز را روی هدایای تبلیغاتی می‌گذارند و به نوع بسته بندی توجه نمی‌کنند در صورتی که در طول همه این سال‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های هدیه دادن "نحوه بسته بندی" بوده است. بسته بندی اصولی مجموعه‌ای از استراتژی برند، موقعیت یابی برند، تاکتیک‌های برند، برنامه ریزی برند، ارتباط برند، مدیریت برند و ... است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.