توهین پیامکی چیست و چه مجازاتی دارد؟

آیا می‌دانستید مزاحمت، فحاشی و توهین از طریق پیامک نیز جرم است و مجازات در پی دارد؟ با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.
شنبه، 1 مرداد 1401
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توهین پیامکی چیست و چه مجازاتی دارد؟
آیا می‌دانستید مزاحمت، فحاشی و توهین از طریق پیامک نیز جرم است و مجازات در پی دارد؟ با پیشرفت تکنولوژی و گسترش استفاده از وسایل الکترونیکی مثل موبایل، برخی از جرائم نیز حال‌و‌هوایی مجازی به خود گرفته‌اند. این‌روزها برخی از افراد بدون اینکه بدانند توهین پیامکی چیست و چه مجازاتی دارد، در فضای مجازی اقدام به توهین یا فحاشی به دیگران کرده و خود را به دردسر می‌اندازند.

در این مقاله کوتاه قصد داریم اطلاعات کاملی درباره مفهوم و مجازات توهین پیامکی در اختیار شما قرار دهیم. با مطالعه این مطلب و افزایش آگاهی خود نسبت به جرائم مجازی،‌ از وقوع بسیاری از خسارت‌ها و دردسرها برای خود جلوگیری کنید.
 

توهین پیامکی چیست؟ مزاحمت،‌ فحاشی و توهین از طریق ارسال اس‌ام‌اس

شاید هنوز خیلی از افراد نمی‌دانند که توهین مجازی چیست و چه موقع به وقوع می‌پیوندد. تهدید و توهین از طریق پیامک زمانی رخ می‌دهد که یک فرد در پیامک ارسالی خود شخص دیگری را مورد اهانت و آزار کلامی قرار دهد. این شخص می‌تواند با مراجعه به مراجع قضایی شکایت کرده و حق خود را پیگیری کند.

این نوع از توهین، هم شامل ارسال الفاظ رکیک و فحاشی می‌شود و هم توهین بدون استفاده از فحش را در برمی‌گیرد. برای مثال، اگر اعتبار فردی را بدون استفاده از فحاشی زیر سؤال ببرید نیز جرم مرتکب شده‌اید. این روزها بسیاری از کارفرمایان برای بازاریابی کسب‌و‌کار خود از پنل ارسال پیامک استفاده می‌کنند. پیشنهاد ما این است که مدیریت این پنل را یا خود مدیران انجام دهند یا به دست فردی مورد اعتماد بسپارند. زیرا پنل‌های پیامکی نیز در صورتی که پیامک‌های مزاحمت، شوخی، سرکاری و... ارسال کنید اکانت شما مسدود می‌شود.

توهین پیامکی چیست و چه مجازاتی دارد؟
 

تهدید و توهین از طریق پیامک؛ توهین ساده یا جرم قذف؟

متأسفانه امروزه توهین پیامکی یکی از متداول‌ترین جرم‌ها در دادگاه‌های ایران است. افراد بسیاری بدون آگاهی از این جرم با ارسال جملات نا‌مناسب به دیگران خود را به دردسر می‌اندازند. در دعاوی کیفری مربوط به توهین از طریق ارسال اس‌ام‌اس، ابتدا بررسی می‌شود که توهین ساده است یا یک جرم قذف محسوب می‌شود؟

جرم قذف یعنی انتساب دادن اعمالی مانند زنا یا لواط به دیگری و ناتوانی از اثبات آن. الفاظ رکیک یا اهانت‌آمیز هم توهین ساده محسوب شده و جرم تلقی می‌شوند. حکم توهین پیامکی در دادگاه با توجه ساده یا قذف بودن آن تعیین خواهد شد. البته در‌صورتی که شاکی در نهایت رضایت بدهد،‌ مجازات هر دو نوع توهین پیامکی ساده و قذف بخشیده خواهد شد.
 

 مجازات توهین و فحاشی از طریق پیامک چیست؟

در ابتدا توهین از طریق ارسال پیامک باید در دادگاه و توسط قاضی اثبات شود. توجه کنید که ممکن است افرادی از قصد و برای به دردسر انداختن شما از طریق پنل پیامکی اقدام به ارسال اس‌ام‌اس‌های فحاشی به دیگران کنند. در پاسخ به این سؤال که «پنل پیامکی چیست»، باید بگوییم که این سامانه یک ابزار بسیار مهم و کاربردی برای بازاریابی کسب‌و‌کارهای مختلف است؛ بنابراین حتماً سامانه پیامکی خود را از مکانی معتبر خریداری کنید. مجازات این جرم می‌تواند ۷۴ ضربه شلاق یا پرداخت جزای نقدی از ۶۰ تا ۲۴۰میلیون ریال باشد.

بر اساس ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی مجازات جرم توهین جزای نقدی درجه شش است. به یاد داشته باشید که مجازات توهین و فحاشی در قانون جدید می‌تواند ۷۴ ضربه شلاق را برایتان به‌دنبال داشته باشد؛‌ بنابراین در مواقع عصبانیت خود را کنترل کرده و از ارسال پیامک‌های نامناسب خودداری کنید.

توهین پیامکی چیست و چه مجازاتی دارد؟
 

نحوه شکایت از جرم توهین پیامکی؛ مراجعه به دفاتر خدمات قضایی

نحوه شکایت از فردی که در قالب پیامک به شما توهین کرده بسیار ساده است. پس از مراجعه به مراجع قضایی، اگر فرد توهین‌کننده را نمی‌شناسید باید در متن شکوائیه شماره موبایل فرد را وارد کرده و در بخش نام عبارت «ناشناس»‌ را وارد کنید. همچنین، در‌صورتی که توهین‌کننده را می‌شناسید، باید با در دست داشتن نام و شماره تماس متهم به یکی از دفاتر خدمات قضایی شهر مراجعه کرده و شکایت خود را به ثبت برسانید.

 توجه کنید که اگر اس‌ام‌اس ارسال شده از طریق سامانه پیامکی باشد، احتمال دارد که نمایندگی پنل پیامکی دسترسی شما از سامانه قطع کند. در این شرایط یکی از مهم‌ترین ابزارهای مارکتینگ کسب‌و‌کارتان را از دست خواهید داد. امروزه سامانه‌های ارسال پیامک نقش پر‌رنگی در موفقیت، کسب رضایت و وفاداری مشتریان بنگاه‌های اقتصادی مختلف دارند.
 

رونق و موفقیت کسب‌و‌کار با استفاده از سامانه‌های پیامکی فراز اس ام اس

در این مقاله بررسی کردیم که توهین پیامکی چیست و چه مجازاتی دارد. اکنون می‌دانیم که ارسال یک پیامک توهین‌آمیز ممکن است حتی حکم شلاق را در پی داشته باشد. امروزه شرکت‌های نا‌معتبر فراوانی اقدام به‌فروش سامانه‌های پیامکی می‌کنند؛ پنل‌هایی که معلوم نیست دسترسی آن‌ها در دستان چه فردی قرار دارد. به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً سامانه پیامکی شرکت خود را از مکانی معتبر و خوش‌نام مانند فراز اس ام اس تهیه کنید.

با خرید پنل فراز اس ام اس، امکان دسترسی به بانک شماره موبایل مشتریان هدف خود به تفکیک استان، منطقه و جنسیت را کسب خواهید کرد. همچنین، سامانه پیامکی فراز اس ام اس باعث می‌شود ارتباطی موثر و نزدیک با مشتریان خود برقرار کنید که این خود موجب حفظ و افزایش رضایت آن‌ها می‌شود. برای آشنایی با خدمات با‌کیفیت فراز اس ام اس و خرید انواع پنل پیام کوتاه به سایت farazsms.com وارد شوید یا با شماره ۰۲۱۷۴۸۵۳ تماس بگیرید. کارشناسان این مجموعه معتبر شما را برای دریافت خدمات پیامکی راهنمایی کنند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.