طرز تهیه کلوچه کرن بری با سس پرتقالی

امروز میخواهیم روش درست کردن یک کلوچه خوشمزه را به شما دوستان گرامی آموزش دهیم، این کلوچه ها پر از زغال اخته تازه و خشک و پوست پرتقال هستند که در کنار یک فنجان قهوه یا چای در هر زمان از روز لذت بخش خواهند بود پس همراه ما باشید.
دوشنبه، 7 آذر 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کلوچه کرن بری با سس پرتقالی

مواد لازم برای تهیه کلوچه کرن بری با سس پرتقالی

مواد غذایی مقدار
آرد همه منظوره دو پیمانه
شکر گرانول سفید یک چهام پیمانه
بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری
جوش شیرین یک قاشق چای خوری
نمک یک چهارم قاشق چای خوری
کره بدون نمک، مکعبی و سرد شده یک دوم پیمانه
خامه ترش یک دوم پیمانه
خامه غلیظ یک چهارم پیمانه
تخم مرغ درشت یک عدد
زرده تخم مرغ یک عدد
عصاره وانیل یک قاشق چای خوری
عصاره پرتقال یا روغن پرتقال (اختیاری) یک قاشق چای خوری (یک چهارم قاشق چای خوری)
پوست پرتقال دو عدد درشت
زغال اخته تازه، یا منجمد یک و نیم پیمانه
زغال اخته خشک شده یک دوم  پیمانه
 

مواد لازم برای تهیه برای سس  پرتقالی

مواد غذایی مقدار
پودر قند یک پیمانه
آب پرتقال دو قاشق غذا خوری
پوست پرتقال نصف یک عدد
 

طرز تهیه کلوچه کرن بری با سس پرتقالی

امروز قصد داریم روش پخت یک مدل کلوچه را به شما عزیزان آموزش بدهیم که تهیه آن وقت زیادی از شما نمی گیرد و کل فرایند آماده سازی مواد اولیه و پخت تنها 40 دقیقه زمان نیاز دارد ولی ارزش امتحان کردن را دارد، در ادامه همراه ما باشید.
در اینجا توضیحاتی در رابطه با مواد اصلی و ابزار مورد نیاز برای درست کردن این اسکون یا کلوچه های ترد و نرم کرن بری بیان می کنیم.

مواد اصلی
کره: برای این دستور از کره بدون نمک بسیار سرد استفاده می کنیم. ابتدا کره را مکعبی خرد می کنیم، سپس به مدت 15 دقیقه داخل فریزر می گذاریم و تا کاملا سرد شود سپس آن را با آرد مخلوط می کنیم.
زغال اخته: در این دستور العمل از زغال اخته تازه و خشک شده استفاده شده است. اگر فصل زغال اخته نباشد می توانید از زغال اخته فریز شده هم استفاده کنید.
پرتقال: مقدار پوست پرتقال بستگی به ذائقه شما دارد.
آرد همه منظوره: آرد معمولی برای این کلوچه ها بهترین کارایی را دارد و بافت ترد تری به آن ها می دهد.
خامه ترش: خامه ترش باعث می شود کلوچه ها خوب پف کنند. جوش شیرین با اسید موجود در خامه واکنش می دهد و کلوچه ها را سبک و پفی می کند. می توانید از ماست یونانی نیز استفاده کنید.
شکر سفید: برای درست کردن سس پرتقال.
 
ابزار مورد نیاز
چیزی که کلوچه ها را از کوکی ها متمایز می کند، بافت آنهاست. کلوچه های کره ای، کمی ترد تر هستند. برای اینکه بافت کلوچه ها ترد تر باشد ابتدا باید کره و آرد را با هم مخلوط کنیم که چند راه مختلف برای انجام این کار وجود دارد.
غذاساز: این روش سریع تر و راحت تر است. کره سرد را با مواد خشک برای حدود یک دقیقه می زنید تا بافتی ترد تشکیل شود.
 
بلندر دستی (شیرینی مخلوط کن): از این وسیله به جای غذاساز برای مخلوط کردن مواد خشک و کره می توانید استفاده کنید که نیاز دارد کمی با دست کار کنید تا کره و بقیه مواد خشک باهم ترکیب شوند.

طرز تهیه کلوچه کرن بری با سس پرتقالی

رنده : از رنده درشت یا متوسط می توانید ​​استفاده کنید و کره یخ زده را در ظرفی رنده کرده و با مواد خشک ترکیب کنید کنید. این روش هم خیلی راحت است.

کاغذ روغنی یا سیلیکونی
کاردک: از آن برای برش دادن خمیر به قطعات دلخواه استفاده می کنیم.
کاسه مخلوط کن شیشه ای

 
مرحله اول: درست کردن خمیر
کره را به قطعات کوچک خرد می کنیم، سپس در ظرفی ریخته و به مدت 15 دقیقه در فریزر قرار می دهیم و بقیه مواد را آماده می کنیم.
دو پیمانه آرد، یک چهارم پیمانه شکر، یک قاشق چای خوری جوش شیرین، یک قاشق چای خوری بکینگ پودر و یک چهارم قاشق چای خوری نمک را در غذاساز ریخته و مخلوط می کنیم. حالا یک دوم پیمانه کره مکعبی سرد شده را اضافه می کنیم، سپس حدود 30 ثانیه تا یک دقیقه آن ها را هم می زنیم تا مخلوطی خرد شده و ترد به دست آید.

طرز تهیه کلوچه کرن بری با سس پرتقالی

در یک کاسه جداگانه، یک دوم پیمانه خامه ترش، یک چهارم پیمانه خامه غلیظ، یک عدد تخم مرغ درشت و یک عدد زرده تخم مرغ، یک قاشق چای خوری عصاره وانیل و یک قاشق چای خوری عصاره پرتقال را ریخته و با هم مخلوط می کنیم. همه مواد را به مدت یک دقیقه با همزن دستی هم می زنیم تا تخم مرغ ها خوب هم زده شوند و با مواد ترکیب شوند. دو عدد پرتقال بزرگ را پوست گرفته، پوست آن را به مواد مرطوب اضافه می کنیم (رنده می کنیم)، سپس مواد را هم می زنیم.
حالا تقریباً نیمی از مواد خشک را به مواد مرطوب اضافه کرده، آن را هم می زنیم بعد بقیه مواد خشک را به مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و  تا زمانی که خمیر یک دست و چسبناکی به دست آید، هم می زنیم. در این مرحله یک و نیم پیمانه زغال اخته تازه یا منجمد و  یک دوم  پیمانه زغال اخته خشک شده را به آن اضافه می کنیم و به آرامی هم می زنیم.
حالا سطح کار خود را با چند ورقه پلاستیکی (نایلون یا سلفون) پوشانده و خمیر را روی آن قرار می دهیم. خمیر را به شکل دیسک صاف در آورده سپس با پلاستیک محکم می پیچیم.

طرز تهیه کلوچه کرن بری با سس پرتقالی

طرز تهیه کلوچه کرن بری با سس پرتقالی
 
مرحله دوم: دستورالعمل سرد کردن خمیر و سپس پخت آن
خمیر را قبل از پخت باید سرد کنیم، برای اینکار خمیر را حداقل به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم اما اگر قصد دارید صبح آن را بپزید، به مدت یک شب در یخچال قرار دهید.
هنگامی که آماده پخت هستیم، فر را از قبل با دمای 350 درجه فارنهایت یا 177 درجه سانتی گراد روشن می کنیم و داخل سینی فر ورق سیلیکونی یا کاغذ روغنی قرار می دهیم.
در این مرحله خمیر سرد شده را از یخچال خارج کرده و روی سطح کار آرد می پاشیم و خمیر را روی سطح کار باز می کنیم. با استفاده از یک کاردک خمیر را به 8 قسمت تقسیم می کنیم و برش می دهیم.
تکه های خمیر را داخل سینی و با فاصله چند سانت از هم  قرار می دهیم. سینی را داخل فر گذاشته و به مدت 30 تا 35 دقیقه کلوچه ها را می پزیم تا زمانی که اسکون ها به رنگ قهوه ای طلایی درآیند. سینی را از فر خارج کرده و کلوچه ها را به آرامی از روی ورقه سیلیکونی یا کاغذ روغنی بلند کرده و روی توری سیمی قرار می دهیم تا خنک شوند.

طرز تهیه کلوچه کرن بری با سس پرتقالی

طرز تهیه کلوچه کرن بری با سس پرتقالی

طرز تهیه کلوچه کرن بری با سس پرتقالی

طرز تهیه کلوچه کرن بری با سس پرتقالی

 
مرحله آخر: درست کردن سس پرتقالی و سرو
در حالی که کلوچه ها در حال پخت هستند، زمان عالی برای درست کردن سس پرتقالی است! برای آب پرتقال، فقط همان پرتقال هایی را که برای پوست پرتقال استفاده کردیم، را می گیریم.
برای سس،یک پیمانه پودر قند، دو قاشق غذا خوری آب پرتقال و پوست نصف یک عدد پرتقال را در یک کاسه می ریزیم و مخلوط می کنیم. همه مواد را با همزن می زنیم در صورت نیاز مقدار بیشتری آب پرتقال اضافه کنید تا به غلظت دلخواه برسد.
سس را روی کلوچه های گرم می ریزیم، سپس می گذاریم در دمای اتاق بمانند. کلوچه ها را می توان بلافاصله با یک فنجان قهوه یا چای میل کرد، امیدواریم این کلوچه های خوشمزه را در منزل تهیه کنید و از خوردن آن در کنار عزیزانتان لذت ببرید.

طرز تهیه کلوچه کرن بری با سس پرتقالی

طرز تهیه کلوچه کرن بری با سس پرتقالی
 
ارزش غذایی کلوچه کرن بری با سس پرتقالی
سرو: 1scone | کالری: 405 کیلو کالری | کربوهیدرات: 56 گرم | پروتئین: 5 گرم | چربی: 19 گرم | چربی اشباع شده: 11 گرم | چربی چند غیر اشباع: 1 گرم | چربی تک غیراشباع: 5 گرم | چربی ترانس: 0.5 گرم | کلسترول: 94 میلی گرم | سدیم: 282 میلی گرم | پتاسیم: 108 میلی گرم | فیبر: 2 گرم | شکر: 29 گرم | ویتامین A: 645IU | ویتامین C: 7 میلی گرم | کلسیم: 66 میلی گرم | آهن: 2 میلی گرم


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.