طرز تهیه کوکی های شکری کریسمس

در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه یک نوع کوکی مناسب فصل زمستان و متناسب با جشن کریسمس آشنا کنیم، در ادامه همراه ما باشید.
چهارشنبه، 16 آذر 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کوکی های شکری کریسمس

مواد لازم برای تهیه کوکی های شکری

مواد غذایی مقدار
آرد همه منظوره (قاشق و صاف شده) دو و یک چهارم پیمانه (281 گرم)
بیکینگ پودر نصف قاشق چای خوری
نمک یک چهارم قاشق چای خوری
کره بدون نمک، کمی نرم شده تا دمای اتاق سه چهارم پیمانه (170 گرم)
شکر گرانول سه چهارم پیمانه (150 گرم)
تخم مرغ درشت یک عدد
عصاره وانیل خالص دو قاشق چای خوری
عصاره بادام (اختیاری است، اما طعم آن را عالی می کند) نصف قاشق چای خوری


مواد لازم برای تهیه آیسینگ آسان

مواد غذایی مقدار
شکر شیرینی پزی سه پیمانه (360 گرم)
عصاره وانیل خالص نصف قاشق چای خوری
شربت ذرت سبک دو قاشق چای خوری
آب با دمای اتاق چهار و نیم تا پنج قاشق غذا خوری (67-75 میلی لیتر)
نمک کمی
رنگ خوراکی ژله ای و ترافل رنگی برای تزئین به مقدار لازم (اختیاری)


طرز تهیه کوکی های شکری کریسمس

امروز میخواهیم دستور پخت کوکی شکری با آیسینگ را به شما دوستان عزیز آموزش دهیم ، مراحل آماده سازی این کوکی ها بسیار آسان است و از مواد اولیه ساده ای تهیه می شود و کل فرایند آماده سازی و پخت 2 ساعت و 10 دقیقه زمان شما را می گیرد ولی قطعا ارزش امتحان کردن را دارد.
قبل از اینکه روش پخت را شروع کنیم لازم است نکاتی را در رابطه با چند ابزار شیرینی پزی که برای پخت کوکی ها نیاز داریم بیان کنیم.
همزن دستی یا برقی
کاغذ روغنی یا ورقه های سیلیکونی برای پخت
وردنه
کاتر خمیر با اشکال دلخواه
رنگ خوراکی: رنگ خوراکی مایع می تواند قوام مایه کوکی را تغییر دهد، بنابراین رنگ خوراکی ژله ای را توصیه می کنیم.

مرحله اول: مخلوط کردن مواد خشک
برای تهیه خمیر ابتدا در یک کاسه متوسط مواد خشک از جمله  دو و یک چهارم پیمانه آرد، نصف قاشق چای خوری بکینگ پودر و یک چهارم قاشق چای خوری نمک را ریخته و ​​با هم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد تر
در یک کاسه بزرگ دیگر با استفاده از همزن دستی یا برقی، سه چهارم پیمانه کره و سه چهارم پیمانه شکر را با سرعت بالا حدود 2 دقیقه هم می زنیم تا کاملا یکدست و کرم رنگ شوند. بعد یک عدد تخم مرغ درشت، دو قاشق چای خوری عصاره وانیل و نصف قاشق چای خوری عصاره بادام (در صورت استفاده) را اضافه می کنیم و دوباره با سرعت بالا حدود 1 دقیقه هم می زنیم تا مخلوط شوند. با لیسک مواد را از کناره ها در وسط کاسه جمع کنید و هم بزنید تا خوب باهم ترکیب شوند.
نکته: به جای عصاره بادام از عصاره نعناع یا هر عصاره دیگری که طعم آن را دوست دارید می توانید استفاده کنید

مرحله سوم: درست کردن خمیر کوکی
حالا مواد خشک را الک کرده و کم کم به مواد مرطوب اضافه می کنیم و آرام هم می زنیم تا یکدست شوند. خمیر نسبتاً نرمی خواهد بود. دقت کنید اگر خمیر خیلی نرم و چسبناک به نظر می‌رسد، یک قاشق غذا خوری دیگر آرد اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم: سرد کردن خمیر
خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم. هر قسمت را روی یک تکه کاغذ روغنی آرد پاشی شده یا یک ورقه پخت سیلیکونی آردپاشی شده قرار می دهیم. با وردنه ای که آرد پاشی شده خمیر را به ضخامت حدود یک چهارم اینچ (نیم سانت) باز می کنیم. اگر خمیر خیلی چسبناک به نظر می رسد از آرد بیشتری استفاده کنید.
سطح یکی از خمیرهای باز شده را کمی آرد پاشی کرده و یک تکه کاغذ روغنی روی آن قرارمی دهیم. (این کار از چسبیدن جلوگیری می کند.) بعد دومین خمیر باز شده را روی آن قرار می دهیم و آن ها را با پلاستیک یا فویل آلومینیومی می پوشانیم، سپس به مدت 1 تا 2 ساعت در یخچال قرار می دهیم.
نکته: سرد کردن خمیر یک مرحله اجباری است. بدون سرد کردن، این شیرینی‌های شکری شکل نخواهند داشت
نکته: اگر می خواهید بعدا از خمیر استفاده کنید می توانید آن را حداکثر به مدت 2 روز در یخچال نگهداری کنید
نکته: دقت کنید که باز کردن خمیر سرد و سفت سخت است پس به همین دلیل زمانی که خمیر نرم است آن را باز می کنیم. به دلیل کمبود فضا در یخچال ما خمیر را به دو قسمت تقسیم کردیم اگر یخچال شما فضای کافی دارد می توانید همه خمیر را یکجا باز کنید و بپوشانید و بعد به داخل یخچال منتقل کنید.

مرحله پنجم: برش زدن خمیر و پخت کوکی ها
بعد از اینکه خمیر برای حداقل 1 تا 2 ساعت استراحت کرد و سرد شد، یکی از آن ها را از یخچال بیرون می آوریم و از کاتر خمیر برای برش دادن کوکی ها استفاده می کنیم. بعد از برش ضایعات خمیر را دوباره جمع کرده و باز می کنیم و قالب می زنیم تا تمام شود بعد دومین خمیر را بیرون می آوریم و همین مراحل را تکرار می کنیم. توجه کنید که قبل از بیرون آوردن خمیر ها و برش زدن آن ها، فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) روشن می کنیم تا گرم شود.
از این مقدار خمیری که داریم به اندازه 24 عدد یا بیشتر می توانید کوکی برش بزنید.
داخل سینی فر ورقه سیلیکونی می گذاریم و کوکی ها را در سینی با فاصله حدود 3 اینچ از هم می چینیم. به مدت 11 تا 12 دقیقه یا تا زمانی که اطراف لبه ها کمی قهوه ای شود می پزیم.
نکته: اگر فر شما دارای نقاط داغ است، سینی را بعد از 5 دقیقه بچرخانید تا همه کوکی ها یکسان بپزند
بعد از پخت سینی را از فر بیرون آورده و اجازه می دهیم شیرینی ها داخل سینی به مدت 5 دقیقه خنک شوند، سپس آن ها را روی توری سیمی می چینیم تا قبل از تزئین کاملا خنک شوند.
نکته: نیازی نیست روی کوکی ها را بپوشانید

طرز تهیه کوکی های شکری کریسمس با آیسینگ آسان

طرز تهیه کوکی های شکری کریسمس با آیسینگ آسان

مرحله ششم: درست کردن آیسینگ
با استفاده از چنگال، سه پیمانه شکر قنادی، نصف قاشق چای خوری عصاره وانیل، دو قاشق چای خوری شربت ذرت و چهار و نیم قاشق غذا خوری (67 میلی لیتر) آب را در یک کاسه متوسط ​​با هم مخلوط می کنیم. مایه بسیار غلیظی بدست می آید و اگر نمی توانید با چنگال هم بزنید آن را به یک لیسک تغییر دهید و نصف قاشق غذا خوری (8 میلی لیتر) آب بیشتری اضافه کنید و هم بزنید تا به غلظت مورد نظر برسد.
نکته: اگر خیلی غلیظ است، نصف قاشق غذا خوری دیگر (8 میلی لیتر) آب یا کمی بیشتراضافه کنید وهم بزنید تا به غلظت مناسب برسد
اگر آیسینگ را به رنگ دیگری رنگ می کنید، رنگ خوراکی را هم اضافه کنید. در صورت استفاده از چند رنگ می توانید مقداری از مایه را در کاسه های مختلف بریزید و به هر کدام فقط  1 تا 2 قطره رنگ دلخواه اضافه کنید و هم بزنید.

طرز تهیه کوکی های شکری کریسمس با آیسینگ آسان

مرحله آخر: تزئین کردن کوکی ها و سرو آن ها
حالا کوکی ها را تزئین می کنیم به این ترتیب که از آیسینگ با رنگ های مختلف داخل قیف ریخته و ابتدا دور کوکی ها را آیسینگ ریخته سپس وسط آن را پر می کنیم از ترافل های رنگی هم برای زیبایی بیشتر می توانید استفاده کنید.
بعد از اینکه آیسنگ را روی کوکی ها ریختیم اجازه می دهیم آیسینگ خشک شود و اصطلاحا ببندد. توجه کنید که آیسینگ در 24 ساعت خشک می شود. نیازی به پوشاندن شیرینی های تزئین شده نیست. اگر می خواهید آیسینگ سریع تر ببندد، کوکی‌ها را داخل یک سینی تزئین کنید و بعد سینی را در یخچال قرار دهید. پس از خشک شدن آیسینگ، این کوکی ها برای هدیه دادن بی نظیر هستند.

طرز تهیه کوکی های شکری کریسمس با آیسینگ آسان

نکاتی برای داشتن کوکی های بهتر
کوکی های شکری ساده یا تزئین شده را تا 3 ماه می توانید منجمد کنید. هنگامی که می خواهید آن ها را سرو کنید کافی است در یخچال و یا اتاق قرار دهید تا از حالت انجماد خارج شوند. همچنین می توانید خود خمیر کوکی را تا 3 ماه می توانید فریز کنید. به این ترتیب که ابتدا خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید، هر دو نیمه را به صورت دیسکی صاف در آورید سپس هر کدام را در پلاستیک بپیچید و در فریزر قرار دهید. برای آب شدن یخ خمیر، دیسک ها را در یخچال قرار می دهیم، سپس حدود 1 ساعت به دمای اتاق می رسانیم. بعد خمیر طبق مراحل گفته شده باز می کنیم و به مدت 45 دقیقه تا 1 ساعت قبل از برش در یخچال می گذاریم.
کره حتما باید به دمای اتاق رسیده باشد. اگر خمیر خیلی چسبناک است، ممکن است کره شما خیلی نرم شده باشد. دمای کره ای که به دمای اتاق رسیده حدود 65 درجه فارنهایت (18 درجه سانتیگراد) است. برای تست کره و اطمینان از آماده بودن آن، آن را با انگشت خود فشار دهید، انگشت شما باید بدون فرو رفتن در کره یک فرورفتگی ایجاد کند. دقت کنید که کره نباید براق یا چرب باشد.
تخم مرغ باید به دمای اتاق رسیده باشد تا سریع و یکنواخت با سایر مواد خمیر کوکی مخلوط شود.
بهتر است از یک طعم دهنده به خمیر استفاده کنید ما در اینجا از عصاره بادام استفاده کردیم. به جای عصاره بادام، می توانید از یک قاشق چای خوری عصاره افرا، عصاره نارگیل، عصاره لیمو یا عصاره نعناع استفاده کنید. یا یک قاشق چای خوری ادویه پای کدو تنبل یا دارچین آسیاب شده اضافه کنید. به همراه عصاره لیمو، می توانید یک قاشق غذا خوری پوست لیمو نیز اضافه کنید.
شربت ذرت قدرت چسبندگی آیسینگ را بالا می برد و درخشندگی زیبایی روی کوکی ها ایجاد می کند. من توصیه می کنیم از آن استفاده کنید، اما اگر در دسترستان نیست می توانید از آن صرفنظر کنید.
روی کوکی های تزئین شده را بپوشانید و تا 5 روز در دمای اتاق یا تا 10 روز در یخچال نگهداری کنید، پیشنهاد می کنیم این دستور پخت را امتحان کنید قطعا از آن لذت خواهید برد. این کوکی ها با قسمت میانی نرم و ضخیم و با لبه های کمی ترد و طعم وانیل کره ای بی نظیر هستند. مواد اولیه آسان و قابل دسترسی دارد و به راحتی قابل نگهداری هستند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.