طرز تهیه کوکی های جشن سنت پاتریک

در این دستور پخت قصد داریم شما را با طرز تهیه یک نوع کوکی بسیار خوشمزه و جذاب آشنا کنیم. این شیرینی ها مخصوص روز جشن سنت پاتریک که یک جشن فرهنگی و مذهبی است می باشند، در ادامه همراه ما باشید.
پنجشنبه، 17 آذر 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کوکی های جشن سنت پاتریک

مواد لازم برای تهیه کوکی روز سنت پاتریک

مواد غذایی مقدار
آرد همه منظوره، مقداری بیشتر برای باز کردن خمیر روی سطح کار دو و یک چهارم پیمانه (281 گرم)
بیکینگ پودر یک دوم قاشق چای خوری
نمک یک چهارم قاشق چای خوری
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق سه چهارم پیمانه ( 170 گرم)
شکر دانه ریز سه چهارم پیمانه (150 گرم)
دانه های تراشیده شده لوبیا وانیل یک دانه کامل
تخم مرغ درشت، به دمای اتاق رسیده باشد یک عدد 
عصاره وانیل خالص دو قاشق چای ‌خوری


مواد لازم برای تهیه فراستینگ

مواد غذایی مقدار
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق سه چهارم پیمانه ( 170 گرم)
دانه های تراشیده شده لوبیا انیل نصف دانه لوبیا وانیل (برای طعم بیشتر می توانید از یک عدد لوبیای کامل استفاده کنید)
شکر قنادی، (بعد از اندازه گیری الک شود) سه پیمانه (360 گرم)
خامه غلیظ، به دمای اتاق رسیده سه قاشق غذا خوری (45 میلی لیتر)
عصاره وانیل خالص یک و نیم قاشق چای خوری
نمک کمی، برای طعم دادن
رنگ خوراکی ژله ای اختیاری، برای رنگ آمیزی
ترافل رنگی اختیاری، برای تزئین


طرز تهیه کوکی های جشن سنت پاتریک

در این مطلب می خواهیم روش پخت یک مدل کوکی شکری که در روز جشن سنت پاتریک تهیه می شود را به شما دوستان گرامی آموزش دهیم. طرز تهیه آن ها بسیار آسان است و مدت زمان آماده سازی و پخت آن ها نیاز به 3 ساعت زمان دارد و با این مقدار مواد اولیه می توانید 24 عدد کوکی شکری درست کنید. خمیر کوکی ها بسیار نرم و کره ای و طعم وانیلی آن شگفت انگیز است. همراه ما باشید.

مرحله اول: مخلوط کردن مواد خشک
دو و یک چهارم پیمانه آرد، یک دوم قاشق چای خوری بکینگ پودر و یک چهارم قاشق چای خوری نمک را در یک کاسه متوسط ریخته و ​​باهم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد تر
در یک کاسه بزرگ دیگر با استفاده از همزن دستی یا برقی، سه چهارم پیمانه کره و سه چهارم پیمانه شکر را با سرعت بالا به مدت 1 دقیقه هم می زنی. دانه های یک عدد لوبیا وانیل را اضافه می کنیم و دوباره حدود 1 تا 2 دقیقه دیگر هم می زنیم تا ترکیب شده و کره کرم رنگ شود. حالا یک عدد تخم مرغ و دو قاشق چای ‌خوری عصاره وانیل را اضافه می کنیم و با دور تند حدود 1 دقیقه هم می زنیم تا مخلوط شوند. کناره ها و کف کاسه را با لیسک وسط کاسه جمع کرده و مجدداً به میزان لازم هم می زنیم تا ترکیب شوند.

مرحه سوم: درست کردن خمیر کوکی
مواد خشک را الک کرده و کم کم به مواد تر اضافه می کنیم و با سرعت کم هم می زنیم تا یکدست شوند. خمیرنرمی بدست می آید. اگر خمیر خیلی نرم و چسبناک به نظر می‌رسد، می توانید یک قاشق غذا خوری دیگر آرد اضافه کنید.

طرز تهیه کوکی های جشن سنت پاتریک

مرحله چهارم: سرد کردن خمیر
در این مرحله خمیر را به 2 قسمت مساوی تقسیم می کنیم و هر قسمت را روی یک تکه کاغذ روغنی که آرد پاشی شده یا یک ورقه پخت سیلیکونی آرد پاشی شده قرار می دهیم و با وردنه ای که آرد پاشی شده خمیر را به ضخامت حدود یک چهارم اینچ (نیم سانت) باز می کنیم. اگر خمیر خیلی چسبناک به نظر می رسد از آرد بیشتری روی سطح کار استفاده کنید. خمیر باز شده می تواند به هر شکلی باشد (گرد و یا مستطیل)، به شرطی که ضخامت هر دو آن ها به طور مساوی یک چهارم اینچ باشد.
یکی از خمیرهای باز شده را کمی آرد پاشی کرده و یک تکه کاغذ روغنی روی آن قرار می دهیم. (این کار از چسبیدن خمیر به کاغذ روغنی جلوگیری می کند.) دومین خمیر باز شده را روی آن گذاشته و روی آن ها را با پلاستیک یا فویل آلومینیومی می پوشانیم، سپس به مدت حداقل 1 تا 2 ساعت در یخچال می گذاریم.
نکته: اگر می خواهید بعدا از خمیر استفاده کنید توجه داشته باشید که حداکثر تا 2 روز می توانید آن را در یخچال نگهدارید

طرز تهیه کوکی های جشن سنت پاتریک

مرحله پنجم: برش زدن خمیر و پخت کوکی ها
پس از سرد شدن خمیر، فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) روشن می کنیم تا گرم شود. سپس سینی فر با 2 تا 3 عدد ورقه سیلیکونی بزرگ می پوشانیم. قسمت بالایی خمیر را با احتیاط از یخچال خارج می کنیم، اگر به کاغذ روغنی چسبیده است، دست خود را زیر آن بکشید تا کمک کند آن را بردارید.
حالا با استفاده از کاتر شیرینی (قالب)، خمیر را به شکل دلخواه برش می دهیم. خمیر باقیمانده را دوباره باز می کنیم و برش را ادامه می دهید تا تمام شود. این کار را با تکه دوم خمیر هم تکرار می کنیم. (توجه: به نظر خمیر زیادی نیست، اما از تکه های خمیری که دوباره باز می کنیم، کوکی های زیادی به دست می آید.)
سپس کوکی ها را داخل سینی روی ورقه های پخت به فاصله 3 اینچ از هم می چینیم و سینی را داخل فر گذاشته و به مدت 11 تا 12 دقیقه یا تا زمانی که اطراف لبه ها کمی قهوه ای شود کوکی ها را می پزیم. توجه کنید که اگر فر شما دارای نقاط داغ است، زمان که به نیمه رسید سینی را بچرخانید تا تمام نقاط کوکی ها یکدست بپزد. بعد از پخت سینی را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت 5 دقیقه داخل سینی فر خنک شوند و سپس آن ها را روی توری سیمی منتقل می کنیم تا قبل از تزئین کاملا خنک شوند.
نکته: با استفاده از کاترهای شیرینی پزی مختلف می توانید خمیر این کوکی های شکری وانیلی نرم را برش بزنید و بپزید و لذت ببرید اما چون این شیرینی را برای روز سنت پاتریک آماده می کنیم از کاتر گل شبدر استفاده می کنیم. شما می توانید این شیرینی ها را  بدون فراست با قهوه یا چای میل کنید که طعم آن ها فوق العاده است. اما اگر می‌خواهید مقداری تزیین خیره‌کننده به آن ها اضافه کنید، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

طرز تهیه کوکی های جشن سنت پاتریک

طرز تهیه کوکی های جشن سنت پاتریک

مرحله ششم: درست کردن فراستینگ
 با یک همزن دستی یا برقی  سه چهارم پیمانه  کره و دانه های تراشیده شده نصف لوبیا وانیل را با سرعت متوسط ​ حدود 2 دقیقه هم می زنیم تا کره خامه ای شود. سپس سه پیمانه شکر قنادی، سه قاشق غذا خوری خامه غلیظ و یک و نیم قاشق چای خوری عصاره وانیل را اضافه کرده و با سرعت کم به مدت 30 ثانیه هم می زنیم، سپس با سرعت متوسط ​​رو به بالا به مدت 2 دقیقه کامل هم می زنیم. کمی بچشید اگر فراستینگ خیلی شیرین شده  کمی به آن نمک اضافه کنید. برای رنگ آمیزی فراستینگ، فراستینگ را بین 2 تا 3 کاسه (یا به هر تعداد رنگ فراستینگ که می خواهیم) تقسیم می کنیم. 1 تا 2 قطره رنگ خوراکی ژله ای (یا بیشتر، بسته به رنگ مورد نظرتان) اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم.

طرز تهیه کوکی های جشن سنت پاتریک

مرحله آخر: تزئین شیرینی ها و سرو آن ها
 حالا مقداری از فراستینگ را داخل قیف پلاستیکی و یا قیف بطری شکل ریخته و کوکی ها را با آن تزئین می کنیم. ما در اینجا از رنگ خوراکی سبز استفاده کردیم و بخشی از فراستینگ سبز و بخشی از آن بدون رنگ است و تعدادی از کوکی ها را با قیف که ماسوره دارد تزئین کرده ایم و تعدادی را هم با ریختن فراستینگ توسط قاشق روی آن ها. برای تزئین و زیبایی بیشتر از ترافل هم می توانید استفاده کنید.
نکته: توجه کنید که فراستینگ نباید خیلی سفت شود و ترک بخورد. بعد از اینکه فراسینگ روی شیرینی ها بست می توانید آن ها به مدت 1 روز در دمای اتاق و 1 هفته در یخچال نگهدارید.
نکته: اگر کره خامه ای را ترجیح می دهید، می توانید در تهیه فراستینگ نیمی از کره را با شورتنینگ (روغن قنادی) جایگزین کنید
نکته: برای اینکه بتوانید به راحتی فراستینگ را داخل قیف بریزید، ابتدا کیسه را در یک لیوان بلند قرار دهید سپس آن را پر کنید

نکاتی که در بهتر شدن کوکی ها به شما کمک می کند
دانه لوبیا وانیل: اگر نمی توانید لوبیا وانیل را در فروشگاه مواد غذایی خود پیدا کنید، می توانید ا آن را به صورت آنلاین سفارش دهید.
شکر وانیلی اختیاری: دستور پخت امروز محل مناسبی برای استفاده از شکر وانیلی است زیرا این نوع شکر در دستور العمل هایی که وانیل مزه اصلی آن است بهترین استفاده را دارد. می توانید آن را جایگزین شکر سفید معمولی کنید دقیقا به همان میزان.
کاتر کوکی: می توانید از هر کاتری با شکل دلخواه استفاده کنید.
نحوه فریز کردن شیرینی ها: شیرینی های شکری ساده یا تزئین شده را می توانید تا 3 ماه فریز کنید و موقعی که می خواهید استفاده کنید آن ها را در یخچال یا در دمای اتاق بگذارید تا قابل استفاده شوند. همچنین می توانید خمیر کوکی را تا 3 ماه می توانید در فریزر نگهداریدبه این ترتیب که خمیر را از وسط تقسیم کنید، هر دو نیمه را به شکل یک دیسک صاف در آورید بعد هر کدام را در پلاستیک بپیچید و سپس فریز کنید. برای یخ زدایی، هر کدام از خمیرها را در یخچال قرار دهید و سپس حدود 1 ساعت به دمای اتاق برسانید. خمیر را مطابق مراحل گفته شده باز کنید و بعد آن را به مدت 45 دقیقه  تا 1 ساعت قبل از برش و پخت در یخچال قرار دهید.
کره به دمای اتاق رسیده: مهم است که کره در دمای اتاق نرم شود، اگر خمیر خیلی چسبناک است، ممکن است کره شما خیلی نرم بوده باشد. برای اینکه متوجه شوید این امر اتفاق افتاده است، انگشت خود را روی آن کمی فشار دهید اگر مقداری فرو رفتگی ایجاد شد کره به دمای اتاق رسیده است.
تخم مرغ به دمای اتاق رسیده: ترجیحا باید تخم مرغ به دمای اتاق رسیده باشد تا سریع و یکنواخت با خمیر کوکی مخلوط شود.
سرد کردن خمیر: دقت کنید که ابتدا خمیر را باید پهن کنید و سپس آن را داخل یخچال قرار دهید چون اگر خمیر به شکل گلوله را داخل یخچال بگذارید و سرد کنید در پهن کردن آن به مشکل بر میخورید.

امیدواریم که از این دستور پخت نهایت لذت را برده باشید و این کوکی های خوشمزه را تهیه کنید و از خوردنشان لذت ببرید. این کوکی ها ایده خوبی برای شب یلدا خواهد بود امتحان کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.