طرز تهیه کیک کره ای و پرتقالی

در این مطلب می خواهیم یک مدل کیک خانگی را به شما همراهان گرامی آموزش دهیم که بسیار ساده تهیه می شود و می تواند به عنوان صبحانه یا دسر بعد از شام سرو شود. قطعا بابت میلتان خواهد بود پس پیشنهاد می کنیم که تا آخر همراه ما باشید.
جمعه، 25 آذر 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کیک کره ای و پرتقالی

مواد لازم برای تهیه مایه کیک

مواد غذایی مقدار
گردوی ریز خرد شده یک پیمانه (130 گرم)
آرد همه منظوره سه پیمانه (375 گرم)
بیکینگ پودر دو و یک دوم قاشق چای خوری
نمک یک و یک دوم قاشق چای خوری
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق یک و یک دوم پیمانه (۳۴۵ گرم)
شکر قهوه ای روشن یا تیره بسته بندی شده یک پیمانه (200 گرم)
شکر دانه ریز یک دوم پیمانه (100 گرم)
پوست پرتقال نصف یک عدد (حدود یک قاشق غذا خوری)
تخم مرغ درشت، به دمای اتاق سیده پنج عدد
خامه ترش پرچرب، به دمای اتاق رسیده یک دوم پیمانه (120 گرم)
عصاره وانیل خالص دو قاشق چای‌خوری
آب پرتقال یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر)
شیر، به دمای اتاق رسیده یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر)


مواد لازم برای تهیه آیسینگ کره ای و پرتقالی

مواد غذایی مقدار
کره بدون نمک سه قاشق غذا خوری (43 گرم)
آب پرتقال دو قاشق غذا خوری (30 میلی لیتر)
عصاره وانیل خالص یک چهارم قاشق چای خوری
نمک کمی (کمی کمتر از یک هشتم قاشق چای خوری)
شکر قنادی یک پیمانه (120 گرم)


طرز تهیه کیک کره ای و پرتقالی

در این مطلب می خواهیم یک مدل کیک خانگی را به شما همراهان گرامی آموزش دهیم که بسیار ساده تهیه می شود و می تواند به عنوان صبحانه یا دسر بعد از شام سرو شود. قطعا بابت میلتان خواهد بود پس پیشنهاد می کنیم که تا آخر همراه ما باشید.
این کیک خانگی مرطوب و کره ای است که با عصاره وانیل، پوست پرتقال و آب پرتقال طعم دار شده است و با لعاب کره ای هم بی نظیر خواهد بود.
برای تهیه این کیک در کل به دو ساعت زمان نیاز داریم که پانزده دقیقه آن صرف آماده سازی مواد اولیه و حدود یک ساعت ( پنجاه و پنج دقیقه) برای پخت و الباقی برای تزئین و خنک کردن کیک صرف می شود. با میزان مواد اولیه ای که در این دستور به آن اشاره شده است می توانیم یک تکه کیک کامل تهیه کنیم که برای 12 نفر کافی خواهد بود.

مرحله اول: روشن کردن فر و چرب کردن قالب
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتی گراد) روشن کرده و گرم می کنیم و قالب 10 اینچی Bundt را چرب می کنیم. صد و سی گرم گردو را به طور یکنواخت داخل قالب باندت می ریزیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد خشک
سیصد و هفتاد و پنج گرم آرد، دو و یک دوم قاشق چای خوری بکینگ پودر و یک و یک دوم قاشق چای خوری نمک را در یک کاسه بزرگ ریخته و با هم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد تر
در یک بزرگ دیگر با استفاده از همزن دستی یا برقی، سیصد و چهل و پنج گرم کره، دویست گرم شکر قهوه ای، صد گرم شکر گرانول سفید و حدود یک قاشق غذا خوری پوست پرتقال را حدود 2 دقیقه با هم ترکیب می کنیم تا کرم رنگ شوند. سپس پنج عدد تخم مرغ، صد و بیست گرم خامه ترش و دو قاشق چای‌خوری عصاره وانیل را اضافه می کنیم و با سرعت متوسط ​​هم می زنیم تا یکدست شوند. در صورت نیاز کناره ها و ته کاسه را با لیسک می تراشیم و وسط کاسه جمع می کنیم. مخلوط مانند کشک به نظر اما  اشکالی ندارد نگران نباشید وقتی مواد خشک را اضافه کنید درست می شود.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد خشک و تر ( درست کردن مایه کیک )
مواد خشک را الک کرده و کم کم داخل مواد تر می ریزیم و با سرعت کم شروع به هم زدن می کنیم. همانطور که همزن کار می کند، به آرامی صد و بیست میلی لیتر آب پرتقال و صد و بیست میلی لیتر شیر را داخل آن می ریزیم. سرعت همزن را روی متوسط ​​تنظیم می کنیم و آنقدر هم می زنیم تا خمیر کاملا یکدست شود خمیر غلیظ خواهیم داشت.

طرز تهیه کیک کره ای و پرتقالی

مرحله چهارم: ریختن مایه کیک در قالب
مایه کیک را به طور یکنواخت داخل قالب و روی گردوها می ریزیم و روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی آن خارج شود.

طرز تهیه کیک کره ای و پرتقالی

مرحله پنجم: پختن کیک
قالب را داخل فر گذاشته و به مدت 55 تا 70 دقیقه یا تا زمانی که خلال دندانی را داخل کیک فرو کرده و تمیز بیرون بیاید، می پزیم. این یک کیک بزرگ و سنگین است، بنابراین اگر در فر شما کمی بیشتر پخت آن طول کشید، نگران نباشید چون دمای فرها باهم متفاوت است.

طرز تهیه کیک کره ای و پرتقالی

مرحله ششم: خنک کردن کیک
پس از پخت، قالب را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم حداقل 45 دقیقه تا 2 ساعت داخل قالب بماند و خنک شود. سپس، کیک Bundt را که کمی خنک شده است، روی توری سیمی برمی گردانیم تا بماند و کاملا خنک شود. (می توانید آن را لعاب دهید و در حالی که گرم است سرو کنید یا صبر کنید تا کاملا خنک شود.)

مرحله هفتم: درست کردن آیسینگ کره ای و پرتقالی
حالا نوبت درست کردن لعاب است بری این منظور چهل و سه گرم کره را در یک قابلمه کوچک ریخته و روی حرارت متوسط ​​می گذاریم و آب می کنیم. اگر از مایکروویو استفاده می کنید، کره را در مایکروویو ذوب کنید، سپس آن را با سی میلی لیتر آب پرتقال مخلوط می کنیم و یک چهارم قاشق چای خوری عصاره وانیل، تقریبا یک هشتم قاشق چای خوری نمک و صد و بیست گرم شکر قنادی را اضافه می کنیم و باهم مخلوط می کنیم.

طرز تهیه کیک کره ای و پرتقالی

مرحله آخر: سرو کیک و نگهداری آن
قبل از برش دادن و سرو کیک، لعاب گرم را روی کیک می ریزیم تا اضافات آن چکه کند بعد آن را به ظرف مناسب سرو منتقل می کنیم و با توت فرنگی و گیلاس تزئین می کنیم. توجه کنید که لعاب به سرعت غلیظ می شود و با سرد شدن قوام می آید.
می توانید ان را در دورهمی های دوستانه درست کنید و با یک فنجان چای یا آب میوه سرو کنید و لذت ببرید. نوش جان!
نکته: روی باقیمانده کیک را محکم بپوشانید، می توانید آن تا 2 روز در دمای اتاق و تا 1 هفته در یخچال نگهداری کنید.

نکاتی برای بهتر شدن کیک
اگر قصد دارید کیک را آخر هفته سرو کنید می توانید آن را زودتر از موعد (قبل از رویه کردن با مایه کیک) درست کنید و اجازه دهید خنک شود سپس روی کیک خنک شده را بپوشانید و تا 2 روز در یخچال قرار دهید و قبل از سرو به دمای اتاق برسانید. همچنین کیک پخته شده را می توانید تا 3 ماه منجمد کنید. برای یخ زدایی هم اجازه دهید یک شب در یخچال بماند و قبل از برش زدن و سرو به دمای اتاق (در صورت تمایل) برسانید.
خامه ترش: می توانید به جای خامه ترش از یک دوم پیمانه ماست یونانی ساده استفاده کنید. به همان اندازه مرطوب و خوشمزه!
گردو و یا پوست پرتقال: هر دو اختیاری هستند، اما طعمی باورنکردنی به کیک اضافه می کنند. توصیه نمی کنیم که از آن ها استفاده نکنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.