طرز تهیه کیک باندت ادویه دار دارچینی

در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه یک نوع کیک دارچینی بسیار عالی آشن کنیم. کیک باندت ادویه دار دارچینی یک کیک بسیار خوشمزه است که به همراه یک فنجان چای یا قهوه در بعد از ظهربرای میان وعده می تواند یک گزینه عالی باشد و از آنجایی که این کیک بزرگ است می توانید از دوستان یا خانواده بخواهید که در کنار شما از طعم آن لذت ببرند. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با دستور پخت این کیک بی نظیر آشنا شوید.
يکشنبه، 27 آذر 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کیک باندت ادویه دار دارچینی

مواد لازم برای تهیه کیک باندت ادویه دار دارچینی

مواد غذایی مقدار
آرد همه منظوره سه پیمانه (375 گرم)
بکینگ پودر دو و یک دوم قاشق چای خوری
نمک یک و یک دوم قاشق چای خوری
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق یک و یک دوم پیمانه (345 گرم)
شکر قهوه ای روشن یا تیره بسته بندی شده یک پیمانه (200 گرم)
شکر گرانول سفید یک دوم پیمانه (100 گرم)
تخم مرغ درشت، به دمای اتاق رسیده پنج عدد
خامه ترش پر چرب، به دمای اتاق رسیده یک دوم پیمانه (120 گرم)
عصاره وانیل خالص دو قاشق چای خوری
شیر، به دمای اتاق رسیده سه چهارم پیمانه (180 میلی لیتر)
اختیاری برای رویه: مایه وانیلی یا کره قهوه ای به مقدار لازم


مواد لازم برای تهیه لایه میانی دارچینی

مواد غذایی مقدار
شکر قهوه ای روشن یا تیره بسته بندی شده سه چهارم پیمانه (150 گرم)
دارچین آسیاب شده دو قاشق چای خوری
زنجبیل آسیاب شده یک قاشق چای خوری
هل آسیاب شده یک قاشق چای خوری
فلفل دلمه ای آسیاب شده (پودر پاپریکا) یک دوم قاشق چای خوری


مواد لازم برای تهیه رویه وانیلی یا مایه کره قهوه ای

مواد غذایی مقدار
کره بدون نمک شش قاشق غذا خوری (86 گرم)
شکر قنادی یک و یک دوم پیمانه (180 گرم)
شیر سه قاشق غذا خوری (45 میلی لیتر)
عصاره وانیل خالص یک چهارم قاشق چای خوری


طرز تهیه کیک باندت ادویه دار دارچینی

در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه یک نوع کیک دارچینی بسیار عالی آشن کنیم. کیک باندت ادویه دار دارچینی یک کیک بسیار خوشمزه است که به همراه یک فنجان چای یا قهوه در بعد از ظهربرای میان وعده می تواند یک گزینه عالی باشد و از آنجایی که این کیک بزرگ است می توانید از دوستان یا خانواده بخواهید که در کنار شما از طعم آن لذت ببرند. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با دستور پخت این کیک بی نظیر آشنا شوید.
برای تهیه این کیک در کل به پنج ساعت و سی دقیقه زمان نیاز داریم که پازده دقیقه صرف آماده سازی مواد اولیه، شصت و پنج دقیقه پخت و الباقی صرف تزئین و خنک کردن کیک می شود و با مواد اولیه اشاره شده در این دستور می توانیم دوازده برش کیک آماده کنیم.

مرحله اول: گرم کردن فر و آماده کردن قالب
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتی گراد) روشن می کنیم تا گرم شود و قالب 10 اینچی Bundt را چرب می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد خشک
سیصد و هفتاد و پنج گرم آرد، دو و یک دوم قاشق چای خوری بکینگ پودر و یک و یک دوم قاشق چای خوری نمک را در یک کاسه بزرگ ریخته و با هم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد تر
در یک کاسه بزرگ دیگر با استفاده از همزن دستی یا برقی، سصد و چهل و پنج گرم کره، دویست گرم شکر قهوه ای و صد گرم شکر گرانول سفید را به مدت دو دقیقه هم می زنیم تا کرم رنگ شوند. سپس پنج عدد تخم مرغ، صد و بیست گرم خامه ترش و دو قاشق چای خوری وانیل را به مخلوط اضافه می کنیم و با سرعت متوسط ​​هم می زنیم تا یکدست شوند. در صورت نیاز کناره ها و ته کاسه را با لیسک می تراشیم و وسط کاسه جمع می کنیم. مخلوط کشک مانندی به دست می آید اشکالی ندارد، وقتی مواد خشک را اضافه کنیم درست می شود نگران نباشید.

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد خشک و مواد تر
مواد خشک را الک کرده و به آرامی داخل مواد خیس می ریزیم و بعد صد و هشتاد میلی لیترشیر را اضافه می کنیم و با سرعت متوسط ​​هم می زنیم تا مایه کیک کاملا مخلوط شود. مایه کیک غلیظ و در عین حال ابریشمی خواهیم داشت.

مرحله پنجم: آماده کردن مواد میانی
صد و پنجاه گرم شکر قهوه ای، دو قاشق چای خوری دارچین آسیاب شده، یک قاشق چای خوری زنجبیل آسیاب شده، یک قاشق چای خوری هل آسیاب شده و یک دوم قاشق چای خوری فلفل دلمه ای آسیاب شده را در یک کاسه متوسط می ریزیم و مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله ششم: ریختن مایه کیک در قالب
نیمی از مایه کیک را به طور یکواخت در قالب Bundt آماده شده می ریزیم و سپس مواد میانی را به طور یکنواخت روی آن پخش می کنیم ( یک لایه ضخیم از مواد میانی خواهیم داشت ) حالا بقیه مایه کیک را به طور یکنواخت روی لایه میانی می ریزیم و قالب را روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی آن گرفته شود.

طرز تهیه کیک باندت ادویه دار دارچینی

طرز تهیه کیک باندت ادویه دار دارچینی

مرحله هفتم: پختن کیک
قالب را داخل فر گذاشته و به مدت پنجاه و پنج  تا هفتاد دقیقه یا تا زمانی که خلال دندانی را داخل کیک فرو کرده و تمیز بیرون بیاید می پزیم. این یک کیک بزرگ و سنگین است، بنابراین اگر در فر شما پخت آن کمی بیشتر طول کشید، نگران نباشید چون دمای فرها باهم متفاوتند پس صبور باشید و کیک را با دقت تحت نظر بگیرید.

طرز تهیه کیک باندت ادویه دار دارچینی

مرحله هشتم: خنک کردن کیک
پس از اتمام کار، کیک را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم به مدت دو ساعت داخل قالب بماند تا خنک شود. سپس، کیک Bundt را که کمی خنک شده است، روی توری سیمی یا ظرف سرو برمی گردانیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله نهم: درست کردن رویه وانیلی و تزئین کردن کیک
با سرد شدن کیک، رویه وانیلی را آماده می کنیم. به جای آیسینگ وانیلی یا مایه کره قهوه‌ای که می توانید از مایه شکر قهوه‌ای، مایه افرا و یا کارامل نمک خانگی استفاده کنید. ما در این جا از مایه کره ای قهوه ای استفاده کرده ایم که روش درست کردن آن را توضیح می دهیم.

هشتاد و شش گرم کره را تکه تکه می کنیم و در تابه ای به رنگ روشن می ریزیم. (رنگ روشن تابه به ما کمک می کند تا ببینیم که کره چه زمانی شروع به قهوه ای شدن می کند.) کره را روی حرارت متوسط ​​می گذاریم و ذوب می کنیم و هر از گاهی هم می زنیم. پس از ذوب شدن، کره شروع به کف کردن می کند گهگاه به هم زدن ادامه می دهیم. بعد از 5 تا 8 دقیقه، کره شروع به قهوه‌ای شدن می‌کند در این حین متوجه می‌شوید که لکه‌های قهوه‌ای کم رنگ در کف تابه تشکیل می‌شوند و رایحه ‌ای آجیلی خواهد داشت. پس از قهوه ای شدن کره، فوراً آن را از روی حرارت برمی داریم و کنار می گذاریم تا ۵ دقیقه بماند و خنک شود. (دقت کنید که کره در نهایت سفت می شود، پس اجازه ندهید زیاد بماند.) بعد از 5 دقیقه، صد و هشتاد گرم شکر قنادی، چهل و پنج میلی لیتر شیر و یک چهارم قاشق چای خوری عصاره وانیل خالص را در یک کاسه متوسط ریخته و با همزن می زنیم تا یکدست شوند سپس کره را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مایه کره قهوه ای آماده شود. مایه را قبل از برش و سرو روی کیک می ریزیم و آن را به یک ظرف مناسب منتقل می کنیم.
نکته: در صورت تمایل، شکر شیرینی پزی را برای بافت غلیظ تر اضافه می کنیم  و شیر را برای رقیق تر شدن اضافه می کنیم.

مرحله آخر: سرو و نگهداری کیک
کیک تزئین شده را برش می دهیم و به همراه یک نوشیدنی سرو می کنیم و روی باقیمانده کیک را هم محکم می پوشانیم و تا دو روز در دمای اتاق و تا یک هفته در یخچال نگهداری می کنیم.
امیدواریم این دستور پخت را درست کنید و در دورهمی ها و تعطیلا آخر هفته از آن لذت ببرید. نوش جان!

نکاتی برای بهتر شدن دستور پخت
دستور تهیه از قبل و منجمد کردن کیک: می توانید کیک را زودتر از موعد (قبل از رویه کردن با مایه کره قهوه ای) درست کنید. روی کیک خنک شده را بپوشانید و تا 2 روز در یخچال قرار دهید. قبل از سرو آن را به دمای اتاق برسانید. همچنین می توانید کیک پخته شده را تا 3 ماه منجمد کنید و برای یخ زدایی هم کافی است آن را یک شب در یخچال قرار دهید و قبل ازبرش زدن کیک و سرو به دمای اتاق (در صورت تمایل) برسانید.

ابزار مورد نیاز برای تهیه کیک: میکسر برقی یا همزن دستی | کاسه مخلوط کن شیشه ای | قالب باندت

مواد را به دمای اتاق برسانید: همه اقلام یخچالی را باید به دمای اتاق برسانید تا مواد به راحتی و به طور یکنواخت با هم مخلوط شوند و مایه کیک شکل بگیرد.

چند نکته کلیدی
نکته اول
قالب کیک باندت: ما معمولاً از قالب کیک Bundt استفاده می‌کنیم. با وجود اینکه نچسب است، ولی همیشه آن را خوب چرب می‌کنیم تا هم سالم بماند و هم کیک به راحتی از آن جدا شود (کیک های Bundt به چسبندگی بالا معروف هستند!)

نکته دوم
توجه کنید که کره  به اضافه شکر، پایه این کیک باندت دارچینی را تشکیل می دهند. بنابراین طعم کره را در دل کیک احساس خواهید کرد. به جای شکر گرانول سفید بدون طعم، می توانید کیک را با شکر قهوه ای شیرین کنید. طعم آن با دارچین لذت بخش است.

نکته سوم
از آنجایی که کیک های Bundt نسبتاً بزرگ هستند، معمولاً کمی خشک می شوند. این خشک بودن را با اضافه کردن رطوبت بیشتر جبران می کنیم. پس خامه ترش، شیر و پنج عدد تخم مرغ بزرگ به مرطوب و لطیف کردن کیک کمک می کنند. فقط مراقب باشید بیش از حد کیک را نپزید، در غیر این صورت تمام تلاش خود را برای مرطوب نگه داشتن آن خراب خواهید کرد!

نکته چهارم
مواد مرطوب مثل تخم مرغ و خامه  ممکن است هنگام مخلوط کردن لخته مانند شوند و این به دلیل دمای متغیر و قوام مواد است. کره جامد ممکن است گرم تر از تخم مرغ باشد یا خامه ترش غلیظ ممکن است سردتر از کره باشد و غیره. این طبیعی است و بعد از اضافه کردن مواد خشک با هم ترکیب می شود.

نکته پنجم
آیسینگ کره قهوه ای. این کیک خوشمزه، کره ای و مرطوب است. و طعم دارچین آن فوق العاده است اما شما می توانید آن را بدون لایه میانی درست کنید و حتی بدون آیسینگ کره قهوه ای، و اگر دوست ندارید کره قهوه ای شود آن را بگذارید آب شود و با بقیه مواد ترکیب کنید تا مایه وانیلی تشکیل شود و از مایه وانیلی برای تزئین استفاده کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.