طرز تهیه کیک باندت هلو با آیسینگ کره قهوه ای

در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه یک نوع کیک هلو با آیسینگ کره قهوه ای بسیار خاص و جذاب آشنا کنیم. این کیک از تکه های هلو تهیه شده و با ادویه دارچینی طعم دار شده که بسیار فوق العاده است و مطمئنا از درست کردن آن پشیمان نخواهید شد در ادامه این مطلب همراه ما باشید.
يکشنبه، 27 آذر 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کیک باندت هلو با آیسینگ کره قهوه ای

مواد لازم برای تهیه مایه کیک باندت هلو با آیسینگ کره قهوه ای

مواد غذایی مقدار
آرد همه منظوره سه پیمانه (375 گرم)
بیکینگ پودر یک قاشق غذا خوری (توجه کنید قاشق غذا خوری!)
نمک یک دوم قاشق چای خوری
روغن گیاهی یک پیمانه (240 میلی لیتر)
شکر گرانول سفید یک پیمانه به اضافه دو قاشق غذا خوری (225 گرم)
شکر قهوه ای روشن بسته بندی شده یک پیمانه (200 گرم)
تخم مرغ درشت، به دمای اتاق رسیده چهار عدد
عصاره وانیل خالص دو قاشق چای خوری
شیر یک سوم پیمانه (80 میلی لیتر)
هلو، پوست کنده و خرد شده پنج عدد (حدود دو و یک دوم پیمانه)
دارچین آسیاب شده یک قاشق چای خوری


مواد لازم برای تهیه آیسینگ کره قهوه ای

مواد غذایی مقدار
کره بدون نمک شش قاشق غذا خوری (86 گرم)
شکر قنادی یک و یک دوم پیمانه (180 گرم)
شیر سه قاشق غذا خوری (45 میلی لیتر)
عصاره وانیل خالص یک چهارم قاشق چای خوری


طرز تهیه کیک باندت هلو با آیسینگ کره قهوه ای

در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه یک نوع کیک هلو با آیسینگ کره قهوه ای بسیار خاص و جذاب آشنا کنیم. این کیک از تکه های هلو تهیه شده و با ادویه دارچینی طعم دار شده که بسیار فوق العاده است و مطمئنا از درست کردن آن پشیمان نخواهید شد در ادامه این مطلب همراه ما باشید.
برای تهیه این کیک در کل به پنج ساعت زمان نیاز داریم که سی دقیقه برای آماده کردن مواد اولیه، هفتاد دقیقه برای پخت و الباقی برای تزئین و خنک کردن آن صرف می شود و همچنین با مقدار مواد اولیه ای که داریم می توانیم 10 برش کیک هلو داشته باشیم.

مرحله اول: گرم کردن فر و آمده کردن قالب
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتی گراد) روشن می کنیم تا گرم شود و قالب ده اینچی Bundt را چرب می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد خشک
سیصد و هفتاد و پنج گرم آرد، یک قاشق غذا خوری بکینگ پودر و یک دوم قاشق چای خوری نمک را در یک کاسه بزرگ ریخته و با هم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد تر
در یک کاسه دیگر با استفاده از یک همزن دستی یا برقی دویست و چهل میلی لیتر روغن، دویست گرم شکر گرانول سفید، دویست گرم شکر قهوه ای، چهار عدد تخم مرغ و دو قاشق چای خوری وانیل را با هم مخلوط می کنیم تا ترکیب شوند.

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد خشک و مواد تر
مواد خشک را الک کرده و به آرامی داخل مواد تر می ریزیم و بعد هشتاد میلی لیتر شیر را اضافه می کنیم و با سرعت متوسط ​​هم می زنیم تا مواد کاملا مخلوط شوند و هیچ آرد گلوله ای شکلی باقی نماند. مایه کیک غلیظ و در عین حال ابریشمی خواهیم داشت.

طرز تهیه کیک باندت هلو با آیسینگ کره قهوه ای

مرحله پنجم: آماده کردن هلو ها
بیست و پنج گرم شکرگرانول سفید، پنج عدد هلو خرد شده و یک قاشق چای خوری دارچین را با هم در یک کاسه متوسط ​​مخلوط می کنیم.

طرز تهیه کیک باندت هلو با آیسینگ کره قهوه ای

مرحله ششم: ریختن مایع کیک در قالب
یک سوم از مایه کیک را به طور یکنواخت در قالب آماده شده Bundt می ریزیم سپس نیمی از هلوها را روی آن می ریزیم (از جمله آب میوه ها!) بعد دوباره یک سوم دیگر از مایه کیک را به طور یکناخت روی آن می ریزیم و سپس بقیه هلوها را می ریزیم.
در نهایت باقی مانده مایه کیک را اضافه می کنیم و از یک کاردک برای صاف کردن هلوهای در معرض دید به بهترین شکل ممکن استفاده می کنیم.

طرز تهیه کیک باندت هلو با آیسینگ کره قهوه ای

مرحله هفتم: پختن کیک
قالب را داخل فر می گذاریم و به مدت پنجاه و پنج تا هفتاد دقیقه یا تا زمانی که خلال دندانی داخل کیک فرو کرده و تمیز بیرون بیاید می پزیم. این یک کیک بزرگ و سنگین است، بنابراین اگر در فر شما پخت آن کمی بیشتر طول کشید، نگران نباشید، دمای فرها باهم متفاوتند، صبور باشید و کیک را با دقت تحت نظر بگیرید.

طرز تهیه کیک باندت هلو با آیسینگ کره قهوه ای

مرحله هشتم: خنک کردن کیک
پس از اتمام کار، کیک را از فر خارج می کنیم و به مدت دو ساعت اجازه می دهیم داخل قالب بماند  تا خنک شود. سپس، کیک Bundt را که کمی خنک شده است، روی توری سیمی یا ظرف سرو برمی گردانیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله نهم: درست کردن مایه کره قهوه ای و تزئین کیک
هشتاد و شش گرم کره را تکه تکه می کنیم و در تابه ای به رنگ روشن می ریزیم. (رنگ روشن تابه به ما کمک می کند تا ببینیم که کره چه زمانی شروع به قهوه ای شدن می کند.) کره را روی حرارت متوسط ​​می گذاریم و ذوب می کنیم و هر از گاهی هم می زنیم. پس از ذوب شدن، کره شروع به کف کردن می کند گهگاه به هم زدن ادامه می دهیم. بعد از 5 تا 8 دقیقه، کره شروع به قهوه‌ای شدن می‌کند در این حین متوجه می‌شوید که لکه‌های قهوه‌ای کم رنگ در کف تابه تشکیل می‌شوند و رایحه ‌ای آجیلی خواهد داشت. پس از قهوه ای شدن کره، فوراً آن را از روی حرارت برمی داریم و کنار می گذاریم تا ۵ دقیقه بماند و خنک شود. (دقت کنید که کره در نهایت سفت می شود، پس اجازه ندهید زیاد بماند.) بعد از 5 دقیقه، صد و هشتاد گرم شکر قنادی، چهل و پنج میلی لیتر شیر و یک چهارم قاشق چای خوری عصاره وانیل خالص را در یک کاسه متوسط ریخته و با همزن می زنیم تا یکدست شوند سپس کره را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مایه کره قهوه ای آماده شود. مایه را قبل از برش و سرو روی کیک می ریزیم و آن را به یک ظرف مناسب منتقل می کنیم.
نکته: در صورت تمایل، شکر شیرینی پزی را برای بافت غلیظ تر اضافه می کنیم  و شیر را برای رقیق تر شدن اضافه می کنیم.

طرز تهیه کیک باندت هلو با آیسینگ کره قهوه ای

مرحله آخر: سرو و نگهداری کیک
کیک تزئین شده را برش می زنیم و با یک فنجان قهوه سرو می کنیم و باقیمانده آن را محکم می پوشانیم و چند روز در دمای اتاق و تا پنج روز در یخچال نگهداری می کنیم.
امیدواریم از این دستور پخت نهایت استفاده را ببرید و آن را تهیه کنید و میل کنید و لذت ببرید. نوش جان!

نکاتی برای بهتر شدن دستور پخت کیک
دستور تهیه کیک از قبل منجمد کردن آن: می توانید کیک را زودتر از موعد (قبل از رویه کردن با مایه کره قهوه ای) درست کنید. روی کیک خنک شده را بپوشانید و تا 2 روز در یخچال قرار دهید و قبل از سرو به دمای اتاق برسانید. همچنین می توانید کیک پخته شده را تا 3 ماه منجمد کنید و برای یخ زدایی اجازه دهید یک شب در یخچال بماند و قبل از برش زدن و سرو به دمای اتاق (در صورت تمایل) برسانید.

هلو: هلوهای منجمد تا زمانی که خیلی خیس نباشند خوب هستند. می توانید از هلوی منجمد هم استفاده کنید به شرط اینکه آن ها را یخ زدایی کنید وآب اضافی آن ها رابگیرید و  پاک کنید تا خیلی خیس نباشند. بعد هم با شکر و دارچین مخلوط کنید.

قالب لوف: می توانید این دستور را نصف کرده و در قالب مستطیلی شکل 8.5×4.5 یا 9×5 اینچ بپزید. زمان پخت در این قالب سریع است و می توانید از خلال دندان برای تست پخت استفاده کنید.

آیسینگ کره قهوه ای: نکته پایانی در این دسر تابستانی مایه کره قهوه ای درخشان ما است. تهیه آن آسان است زیرا تنها کاری که باید انجام دهید هم زدن کره است که به آرامی روی اجاق تفت می خورد و قهوه ای می شود و پس از سرد شدن کره قهوه ای شده برای چند دقیقه بقیه مواد را با همزن می زنید و مخلوط می کنید. از آنجایی که کره در دمای اتاق جامد است، مایه کره قهوه ای در نهایت سفت می‌شود و مانند رویه دونات غلیظ می شود و می بندد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.