طرز تهیه کیک عید پاک به شکل آشیانه

در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با طرز تهیه یک نوع کیک با شکل و شمایل بسیار دوست داشتنی و جذاب آشنا کنیم. این کیک یک دسر خیره کننده و آسان است که همه را دور میز شام عید پاک تحت تاثیر قرار خواهد داد، پس در ادامه همراه ما باشید تا با دستور پخت این دسر عالی آشنا شوید.
سه‌شنبه، 29 آذر 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کیک عید پاک به شکل آشیانه

مواد لازم برای تهیه کیک باندت لیمویی

مواد غذایی مقدار
آرد همه منظوره دو و سه چهارم پیمانه (344 گرم )
نشاسته ذرت یک چهارم پیمانه (30 گرم )
نمک یک قاشق چای خوری
بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری
جوش شیرین یک دوم قاشق چای خوری
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق یک پیمانه (230 گرم )
شکر گرانول سفید یک و سه چهارم پیمانه (350 گرم )
تخم مرغ درشت، به دمای اتاق رسیده چهار عدد
عصاره وانیل خالص دو قاشق چای خوری
پوست لیمو سه عدد بزرگ ( حدود یک چهارم پیمانه )
آب لیمو   دو عدد درشت (حدود یک دوم پیمانه )
دوغ، به دمای اتاق رسیده یک پیمانه (240 میلی لیتر)


مواد لازم برای تهیه رویه خامه پنیری

مواد غذایی مقدار
پنیر خامه ای پر چرب سبک، نرم شده در دمای اتاق هشت اونس (224 گرم)
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق یک چهارم پیمانه (60 گرم)
شکر قنادی دو پیمانه (240 گرم)
خامه یا شیر غلیظ یک تا دو قاشق غذا خوری (15-30 میلی لیتر)
عصاره وانیل خالص یک قاشق چای خوری
اختیاری: عصاره نارگیل یک قاشق چای خوری


مواد لازم برای تزیین

مواد غذایی مقدار
نارگیل خرد شده (شیرین یا غیر شیرین) یک و یک دوم پیمانه
شکلات تخم مرغی عید پاک یک تا دو پیمانه


طرز تهیه کیک عید پاک به شکل آشیانه

در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با طرز تهیه یک نوع کیک با شکل و شمایل بسیار دوست داشتنی و جذاب آشنا کنیم. این کیک یک دسر خیره کننده و آسان است که همه را دور میز شام عید پاک تحت تاثیر قرار خواهد داد، پس در ادامه همراه ما باشید تا با دستور پخت این دسر عالی آشنا شوید.
برای تهیه این کیک در کل به چهار ساعت زمان نیاز داریم که سی و پنج دقیقه برای آماده سازی مواد اولیه، چهل و پنج دقیقه برای پخت و الباقی برای تزئین و خنک کردن کیک صرف می شود هچنین با مقدار مواد اولیه اشاره شده در این دستور می توانیم در کل ده تکه کیک آماده کنیم.

مرحله اول: روشن کردن فر و آماده کردن قالب کیک
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتی گراد) روشن می کنیم تا گرم شود. داخل یک قالب 10 اینچی Bundt را با اسپری  یا کره نرم شده چرب می کنیم و  کنار می گذاریم.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد خشک
سیصد و چهل و چهار گرم آرد و سی گرم نشاسته ذرت را با هم در یک کاسه بزرگ الک می کنیم و سپس یک قاشق چای خوری نمک، یک قاشق چای خوری بیکینگ پودر، یک دوم قاشق چای خوری جوش شیرین را به ترکیب آرد و نشاسته ذرت اضافه می کنیم و با همزن هم می زنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد تر
در یک کاسه بزرگ دیگر با استفاده از همزن دستی یا برقی ، دویست و سی گرم کره را حدود 1 دقیقه با سرعت بالا می زنیم تا یکدست و کرم رنگ شود. سپس سیصد و پنجاه گرم شکر را اضافه می کنیم و ۲ دقیقه با دور تند هم می زنیم تا کاملا کرم رنگ شوند. بعد چهار عدد تخم مرغ و دو قاشق چای خوری عصاره وانیل را اضافه می  کنیم و دوباره با سرعت متوسط ​​رو به بالا هم می زنیم تا مخلوط شوند. در آخر حدود یک چهارم پیمانه پوست لیمو، حدود یک دوم پیمانه آب لیمو و دویست و چهل میلی لیتر دوغ را به مخلوط اضافه می کنیم و هم می زنیم و در صورت نیاز با لیسک کناره ها و کف کاسه را می تراشیم و وسط کاسه جمع می کنیم و دوباره کمی هم می زنیم.

مرحله چهارم: اضافه کردن مواد خشک به مواد تر ( درست کردن مایه کیک)
همزن را روی سرعت پایین تنظیم می کنیم، مواد خشک را الک کرده و در سه مرحله به صورت کم کم به مواد تر اضافه می کنیم و هر بار هم می زنیم تا مواد خشک به خورد مواد تر بروند و مخلوط یکدستی  حاصل شود. توجه کنید که نباید بیش از حد مخلوط را هم بزنید. در این مرحله مایه کیک کمی غلیظ خواهیم داشت.

مرحله پنجم: ریختن مایه کیک در قالب
مایه کیک را به طور یکنواخت در قالب Bundt  آماده شده می ریزیم و سطح آن را صاف می کنیم و چند بار روی میز کار می کوبیم تا هوای اضافی آن خارج شود و حفره های هوا روی سطح مایه پدیدار شود.

مرحله ششم: پختن کیک
قالب را داخل فر می گذاریم و به مدت 40 تا 50 دقیقه یا تا زمانی که یک خلال دندان داخل کیک فرو کرده و تمیز بیرون بیاید می پزیم. زمان که به نیمه رسید، روی کیک را با فویل آلومینیومی می پوشانیم تا از قهوه‌ای شدن سریع روی کیک جلوگیری ‌کنیم.

مرحله هفتم: خنک کردن کیک
بعد از اتمام پخت قالب را از فر خارج می کنیم و به مدت 10 دقیقه اجازه می دهیم داخل قالب بماند و خنک شود. بعد کیک را از قالب در می آوریم و روی توری سیمی می گذاریم تا کاملا خنک شود.

مرحله هشتم: درست کردن رویه خامه پنیری ( فراستینگ )
در یک کاسه بزرگ با استفاده از همزن دستی یا برقی، دویست و بیست و چهار گرم پنیر خامه‌ای و شصت گرم کره را حدود ۲ دقیقه با سرعت متوسط ​​هم می زنیم تا یکدست شوند. بعد دویست و چهل گرم شکر شیرینی پزی، یک قاشق غذا خوری خامه، یک قاشق چای خوری عصاره وانیل و یک قاشق چای خوری عصاره نارگیل را اضافه می کنیم و3 دقیقه با سرعت بالا هم می زنیم. در نکته: صورت تمایل یک قاشق غذا خوری دیگر خامه اضافه کنید تا رقیق شود و همچنین در صورت نیاز کمی نمک اضافه کنید.

مرحله آخر: تزئین و سرو و نگهداری کیک
کیک باندت لیمویی خنک شده را با خامه پنیری می پوشانیم و سپس روی آن نارگیل می ریزیم. و مرکز آن را با شکلات های تخم مرغی پر می کنیم. کیک را بلافاصله می توانید سرو کنید یا اینکه 24 ساعت در یخچال بگذارید سپس سرو کنید. روی باقی مانده کیک را محکم بپوشانید و به مدت 5 روز در یخچال نگهداری کنید.
امیدواریم این کیک را در مناسبت های مختلف تهیه کنید و در کنار عزیزانتان میل کنید و لذت ببرید.

طرز تهیه کیک عید پاک به شکل آشیانه

طرز تهیه کیک عید پاک به شکل آشیانه

نکاتی برای بهتر شدن دستور پخت کیک
دستورالعمل های آماده سازی و انجماد: روی کیک بدون فراستینگ آماده شده را محکم بپوشانید و تا 2 روز در یخچال قرار دهید ( یا تا 2 ماه در فریزر  قرار دهید ). بعد کیک را  به دمای اتاق برسانید و طبق دستور تزئین کنید.
آرد: می توانید از سه پیمانه آرد کیک به جای مخلوط آرد همه منظوره و نشاسته ذرت استفاده کنید.
مواد تشکیل دهنده باید به دمای اتاق برسند: موادی که به دمای اتاق رسیده اند، راحت تر و یکنواخت تر با هم مخلوط می شوند و بافت یکنواختی را در کیک ایجاد می کنند.
دوغ: دوغ در ایجاد یک کیک بسیار مرطوب نقش بسزایی دارد. اگر دوغ ندارید، می توانید به جای آن از شیر کامل استفاده کنید. می‌توانید از شیرهای کم‌چرب هم استفاده کنید، اما بافت کیک آن‌قدرها مرطوب نخواهد شد.
کیک باندت: به جای کیک باندت لیمویی از کیک هویج، کیک سیب باندت، کیک باندت پرتقالی، کیک باندت شکلاتی، کیک وانیلی هم می توانید استفاده کنید.
برشته کردن نارگیل: مقداری یا تمام نارگیل را در فر با دمای 300 درجه فارنهایت (149 درجه سانتی گراد) به مدت 6 تا 8 دقیقه یا تا زمانی که به دلخواه قهوه ای رنگ شود، برشته کنید.

طرز تهیه کیک عید پاک به شکل آشیانه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.