طرز تهیه کیک باندت شکلاتی با پنیر خامه ای

در این مطلب قصد داریم دستور پخت یک نوع کیک شکلاتی را به شما همراهان عزیز آموزش دهیم. این کیک را در روزهای تعطیل می توانید درست کنید و در کنار خانواده به عنوان عصرانه میل کنید و یا در مهمانی هایتان به عنوان دسر بعد از شام سرو کنید، پس در ادامه همراه ما باشید.
سه‌شنبه، 29 آذر 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کیک باندت شکلاتی  با پنیر خامه ای

مواد لازم برای تهیه کیک باندت شکلاتی  با پنیر خامه ای

مواد غذایی مقدار
آرد همه منظوره یک و سه چهارم پیمانه (219 گرم)
پودر کاکائو طبیعی شیرین نشده سه چهارم پیمانه (62 گرم)
شکر گرانول سفید یک و سه چهارم پیمانه (350 گرم)
جوش شیرین دو قاشق چای خوری
بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری
نمک یک قاشق چای خوری
اختیاری: پودر اسپرسو دو قاشق چای خوری
روغن کانولا یا گیاهی یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر)
تخم مرغ درشت، به دمای اتاق رسیده دو عدد
خامه ترش پر چرب، به دمای اتاق رسیده سه چهارم پیمانه (180 گرم)
دوغ، به دمای اتاق رسیده یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر)
عصاره وانیل خالص دو قاشق چای خوری
آب داغ جوشیده یک سوم پیمانه (80 میلی لیتر)


مواد لازم برای تهیه لایه میانی

مواد غذایی مقدار
پنیر خامه ای پرچرب، نرم شده در دمای اتاق دوازده  اونس (336 گرم)
تخم مرغ درشت یک عدد
شکر گرانول سفید یک چهارم پیمانه (50 گرم)
عصاره وانیل خالص یک دوم قاشق چای خوری

تاپینگ های اختیاری: کارامل نمکی یا گاناش شکلاتی ( در ادامه مواد لازم و طرز تهیه هر یک توضیح داده شده است هر کدام را که دوست داشته باشید می توانید درست کنید و کیکتان را با آن تزئین کنید )


مواد لازم برای تهیه گاناش شکلاتی

مواد غذایی مقدار
شکلات نیمه شیرین با کیفیت، ریز خرد شده یک تکه چهار اونس (۱۱۳ گرم)
خامه یا خامه سنگین نصف پیمانه (4 اونس؛ 120 میلی‌لیتر)


مواد لازم برای تهیه کارامل نمکی

مواد غذایی مقدار
شکر گرانول سفید یک پیمانه (200 گرم)
کره نمک زده، به دمای اتاق رسیده باشد و به 6 تکه برش دهید شش قاشق غذا خوری (90 گرم)
خامه غلیظ، به دمای اتاق رسیده یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر)
نمک یک قاشق چای خوری


طرز تهیه کیک باندت شکلاتی  با پنیر خامه ای

در این مطلب قصد داریم دستور پخت یک نوع کیک شکلاتی را به شما همراهان عزیز آموزش دهیم. این کیک را در روزهای تعطیل می توانید درست کنید و در کنار خانواده به عنوان عصرانه میل کنید و یا در مهمانی هایتان به عنوان دسر بعد از شام سرو کنید، پس در ادامه همراه ما باشید.
برای تهیه این کیک در کل به پنج ساعت و سی دقیقه زمان نیاز داریم که بیست و پنج دقیقه برای آماده سازی مواد اولیه، شصت و پنج دقیقه برای پخت و الباقی برای خنک کردن و تزئین کیک صرف می شود. با میزان مواد اولیه ای که در این دستور به آن اشاره شده است در کل می توانیم دوازده تکه کیک آماده کنیم.

مرحله اول: گرم کردن فر و آماده کردن قالب
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتی گراد) روشن می کنیم تا گرم شود و تابه ده اینچی Bundt را که دوازده پیمانه  مایه کیک در خود جای می دهد، به خوبی چرب می کنیم.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد خشک
دویست و نوزده گرم آرد، شصت و دو گرم پودر کاکائو، سیصد و پنجاه گرم شکر، دو قاشق چای خوری جوش شیرین، یک قاشق چای خوری بکینگ پودر، یک قاشق چای خوری نمک و دو قاشق چای خوری پودر اسپرسو (در صورت استفاده) را در یک کاسه بزرگ ریخته و با هم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد تر
در یک کاسه بزرگ دیگر با استفاده از یک همزن دستی یا برقی، صد و بیست میلی لیتر روغن، دو عدد تخم مرغ، صد و هشتاد گرم خامه ترش، صد و بیست میلی لیتردوغ و دو قاشق چای خوری عصاه وانیل را ریخته و با هم مخلوط می کنیم تا ترکیب شوند.

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد خشک و مواد تر ( درست کردن مایه کیک )
مواد خشک را الک کرده و به کم کم داخل مواد تر می ریزیم، سپس هشتاد میلی لیترآب داغ را اضافه می کنیم و همه مواد را با سرکت پایین ترکیب می کنیم تا خمیر کاملا یکدستی حاصل شود. تا آماده کردن فیلینگ پنیر خامه ای آن را کنار می گذاریم.

طرز تهیه کیک باندت شکلاتی  با پنیر خامه ای

مرحله پنجم: آماده کردن فیلینگ پنیر خامه ای 
در یک کاسه متوسط دیگر با استفاده از همزن دستی یا برقی، سیصد و سی و شش گرم پنیر خامه ای را با سرعت بالا هم می زنیم تا هیچ گلوله ای باقی نماند. بعد یک عدد تخم مرغ، پنجاه گرم شکر گرانول سفید و یک دوم قاشق چای خوری عصاره وانیل را اضافه می کنیم و با سرعت متوسط رو ​​به بالا هم می زنیم تا مواد خوب باهم مخلوط شوند.

مرحله ششم: ریختن مایه کیک در قالب
حدود دو سوم از مایه کیک شکلاتی را به طور یکنواخت در قالب Bundt آماده شده می ریزیم، سپس تمام فیلینگ پنیر خامه ای را روی مایه کیک ریخته و به طور یکنواخت روی آن پخش می کنیم. فیلینگ پنیر خامه ای غلیظ است، بنابراین باید آن را با قاشق روی مایه کیک بریزیم و تمام تلاش خودمان را برای پخش کردن آن در اطراف قالب انجام دهیم ( از تماس آن با دو طرف قالب خودداری کنید.) در آخر مابقی مایه کیک شکلاتی را روی فیلینگ می ریزیم و پخش می کنیم.

طرز تهیه کیک باندت شکلاتی  با پنیر خامه ای

طرز تهیه کیک باندت شکلاتی  با پنیر خامه ای

مرحله هفتم: پختن کیک
قالب را داخل فر گاشته و به مدت پنجاه و پنج تا شصت و پنج دقیقه یا تا زمانی که خلال دندانی داخل کیک فرو کرده و تمیز بیرون بیاید، کیک را می پزیم. این یک کیک بزرگ و سنگین است، بنابراین اگر در فر شما پخت آن کمی طول کشید، نگران نباشید دمای فرها باهم متفاوتند.

مرحله هشتم: خنک کردن کیک
پس از اتمام کار، کیک را از فر خارج می کنیم و به مدت دو ساعت می گذاریم داخل قالب بماند تا خنک شود. سپس، کیک Bundt را که کمی خنک شده است، روی توری سیمی برمی گردانیم و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود.

مرحله نهم: درست کردن تاپینگ
گاناش شکلاتی: صد و سیزده گرم شکلات خرد شده را در یک کاسه ریخته و کنار می گذاریم. سپس صد و بیست میلی لیتر خامه را در یک قابلمه کوچک می ریزیم و روی حرارت متوسط ​​گرم می کنیم تا به آرامی شروع به جوشیدن کند. (اجازه ندهید سریع بجوشد) حالا خامه را روی شکلات های خرد شده می ریزیم، سپس می گذاریم 2 تا 3 دقیقه بماند و شکلات به آرامی نرم شود. با یک قاشق فلزی یا کاردک پلاستیکی کوچک خیلی آرام هم می زنیم تا کاملا ترکیب شده و شکلات آب شود. هرچه شکلات را ریزتر خرد کنیم سریعتر با خامه ترکیب می شود.
گاناش را می توانید به صورت نم نم، آماده استفاده کنید یا می توانید بگذارید در دمای اتاق بماند تا خنک و غلیظ شود. توجه کنید که گاناش ظرف 2 ساعت کاملا خنک می شود. یخچال سرعت این کار را افزایش می دهد، دقت کنید اگر گاناش را در یخچال بگذارید به طور یکنواخت خنک نخواهد شد لازم است هر از گاهی هم بزنید تا کاملا خنک شود.
پس ازاینکه گاناش کاملا خنک و غلیظ شد، می توان آن را با قیف ریخت و کیک را تزئین کرد و یا اینکه با قاشق آن را روی کیک ریخت. همچنین می‌توانید گاناش غلیظ و خنک‌شده را با همزن دستی یا برقی حدود 4 دقیقه با سرعت متوسط رو ​​به بالا بزنید تا رنگ و بافت آن روشن تر شود و سپس استفاده کنید. برای نگهدلری هم روی آن را محکم بپوشانید و تا 5 روز در یخچال نگهداری کنید. حتی می توانید روی گاناش را بعد از اینکه کاملا خنک شد، محکم بپوشانید و تا 3 ماه در فریزر قرار دهید. برای یخ زدایی هم آن را در یخچال قرار دهید. برای گرم کردن یا رقیق شدن مجدد، آن را در یک کاسه می ریزیم و روی کتری در حال جوش بن ماری می کنیم. دقت کنید که کف کاسه با آب در حال جوش برخورد نکند.

طرز تهیه کیک باندت شکلاتی  با پنیر خامه ای

کارامل نمکی:  دویست گرم شکر گرانول سفید را در یک قابلمه متوسط ​​ گرانیتی ریخته و روی حرارت متوسط ​​گرم می کنیم و مرتباً با کاردک پلاستیکی مقاوم در برابر حرارت بالا یا قاشق چوبی آن هم می زنیم. شکر به شکل توده‌هایی در می‌آید و در نهایت با ادامه هم زدن، به مایع قهوه‌ای غلیظ و کهربایی رنگ تبدیل می‌شود، باید مواظب باشیم که نسوزد.
بعد از اینکه شکر کاملا ذوب شد، بلافاصله شش قاشق غذا خوری کره نرم شده و برش داده شده را به آن اضافه می کنیم تا آب شده  و با شکر ترکیب شود. در این مرحله مراقب باشید زیرا با اضافه کردن کره، کارامل به سرعت شروع به گلوله شدن می کند اگر متوجه جدا شدن کره شدید یا اگر شکر گلوله شد، آن را از روی حرارت بردارید و به شدت هم بزنید تا دوباره باهم مخلوط شوند. (حتما دستکش آشپزخانه بپوشید تا روی دستتان نپاشد، به هم زدن ادامه دهید تا زمانی که دوباره مواد با هم مخلوط شوند، حتی اگر 3 تا 4 دقیقه طول بکشد. وقتی دوباره باهم ترکیب شدند قابلمه را حرارت بگذارید.)
بعد از اینکه کره ذوب شد و با شکر کاراملیزه ترکیب شد، صد و بیست میلی لیتر خامه غلیظ را داخل مخلوط شکر و کره می ریزیم. از آنجایی که خامه غلیظ سردتر از کارامل داغ است، پس از افزودن خامه، مخلوط شروع به حباب زدن می کند. بعد از اینکه همه خامه غلیظ را اضافه کردیم، هم زدن را متوقف می کنیم و اجازه می دهیم 1 مخلوط دقیقه بجوشد.
بعد آن را از روی حرارت برمی داریم و یک قاشق چای خوری نمک اضافه می کنیم. قبل از استفاده حتما اجازه دهید کارامل کمی خنک شود، کارامل با سرد شدن غلیظ می شود.
برای نگهداری روی آن را محکم بپوشانید و تا 1 ماه در یخچال نگهداری کنید. کارامل در یخچال سفت می شود. برای گرم کردن مجدد، آن را در مایکروویو یا روی اجاق گاز قرار دهید وبه غلظت دلخواه برسانید.

طرز تهیه کیک باندت شکلاتی  با پنیر خامه ای

مرحله آخر: سرو و نگهداری کیک
کیک خنک شده را به مدت دو ساعت در یخچال قرار می دهیم سپس با چاشنی های دلخواه تزیین می کنیم و برش می زنیم و سرو می کنیم و باقیمانده آن را به خوبی برای چند روز در یخچال نگهداری می کنیم.
امیدواریم از این دستور خوشتان آمده باشد و آن را در منزل درست کنید و لذت ببرید.

نکاتی برای بهتر شدن دستور پخت
دستورالعمل های آماده سازی: کیک پخته شده را می توانید تا 3 ماه منجمد کنید. قبل از سرو، آن را یک شب در یخچال بگذارید تا یخ زدایی شود.
مواد تشکیل دهنده به دمای اتاق برسند: همه اقلامی که در یخچال هستند باید به دمای اتاق برسند تا به راحتی و یکنواخت با هم مخلوط شوند.
جایگزین خامه ترش: به جای خامه ترش از ماست ساده استفاده کنید. طعم کیک به اندازه آن خوب نخواهد شد اما جایگزین خوبی است.
دوغ: برای این دستور دوغ لازم است. اگر به دوغ دسترسی ندارید می توانید آن را در خانه به راحتی درست کنید. یک قاشق چای خوری سرکه سفید یا آب لیمو را داخل یک پیمانه اندازه گیری مایع اضافه کنید. سپس به اندازه کافی شیر کامل را به همان پیمانه اضافه کنید تا به نصف پیمانه برسد. آن را هم بزنید و بگذارید 5 دقیقه بماند. "دوغ" خانگی تا حدودی شکل گرفته و آماده استفاده در دستور خواهد بود.
آب داغ: به جای آب جوش، از قهوه سیاه داغ هم می توانید استفاده کنید. طعم کیک مانند قهوه نخواهد بود، اما طعم شکلاتی آن قطعا عالی خواهد بود. مقدار آن را از یک دوم پیمانه (120 میلی‌لیتر) به یک سوم پیمانه (80 میلی‌لیتر) کاهش دادیم تا مایه کیک غلیظ‌تری به دست آید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
لحظاتی از دیدار آقای نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان با رهبر انقلاب
play_arrow
لحظاتی از دیدار آقای نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان با رهبر انقلاب
رهبر انقلاب:وعده الهی برای محو رژیم صهیونیستی محقق خواهد شد
play_arrow
رهبر انقلاب:وعده الهی برای محو رژیم صهیونیستی محقق خواهد شد
رئیس دفتر سیاسی حماس: تسلیت و تعزیت خود را خدمت حضرتعالی و ملت برادر و مسئولان ایران اعلام می‌کنم
play_arrow
رئیس دفتر سیاسی حماس: تسلیت و تعزیت خود را خدمت حضرتعالی و ملت برادر و مسئولان ایران اعلام می‌کنم
رهبر انقلاب: ما شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم
play_arrow
رهبر انقلاب: ما شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم
لحظاتی از در دیدار شیاع السودانی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای
play_arrow
لحظاتی از در دیدار شیاع السودانی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای
دلجویی رهبر انقلاب از فرزندان شهدای خدمت
play_arrow
دلجویی رهبر انقلاب از فرزندان شهدای خدمت
خاطره پویانفر از آخرین دیدارش با رئیس جمهور
play_arrow
خاطره پویانفر از آخرین دیدارش با رئیس جمهور
برادر شهید رئیسی: خودش را وقف مردم کرده بود
play_arrow
برادر شهید رئیسی: خودش را وقف مردم کرده بود
حضور آقای بازیگر در مراسم تشییع شهدا
play_arrow
حضور آقای بازیگر در مراسم تشییع شهدا
دلداری سردار قاآنی به خانواده شهدا
play_arrow
دلداری سردار قاآنی به خانواده شهدا
ورود نخست‌وزیر عراق به ایران
play_arrow
ورود نخست‌وزیر عراق به ایران
تصایری از اقامه نماز بر پیکر شهدا در خیابان قدس
play_arrow
تصایری از اقامه نماز بر پیکر شهدا در خیابان قدس
وداع عزاداران در دانشگاه تهران با پیکر شهدای خدمت
play_arrow
وداع عزاداران در دانشگاه تهران با پیکر شهدای خدمت
بغض آیت‌الله علم‌الهدی هنگام سخن گفتن از شهید رئیسی
play_arrow
بغض آیت‌الله علم‌الهدی هنگام سخن گفتن از شهید رئیسی
اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهیدان خدمت
play_arrow
اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهیدان خدمت