طرز تهیه کیک ماست یونانی و گریپ فروت

در این مطلب قصد داریم دستور تهیه یک مدل کیک را با شما همراهان گرامی در میان بگذاریم که مناسب فصل پاییز و زمستان است. اگر از علاقمندان میوه گریپ فروت هستید همراه ما باشید تا با دستور پخت کیک ماست یونانی و گریپ فروت آشنا شوید. بافت این کیک و همچنین لعاب آن بسیار شگفت انگیز است و مطمئنا از تهیه آن پشیمان نخواهید شد.
جمعه، 2 دی 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کیک ماست یونانی و گریپ فروت

مواد لازم برای تهیه مایه کیک ماست یونانی گریپ فروت

مواد غذایی مقدار
آرد همه منظوره (الک شده) یک و یک دوم پیمانه (190 گرم)
بیکینگ پودر یک و یک دوم قاشق چای خوری
نمک یک دوم قاشق چای خوری
تخم مرغ بزرگ سه عدد
ماست یونانی سه چهارم پیمانه (180 گرم)
شکر قهوه ای روشن بسته بندی شده یک پیمانه (200 گرم)
روغن گیاهی یا کانولا (روغن نارگیل ذوب شده  و کمی خنک شده نیز موثر است) یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر)
آب گریپ فروت تازه (فشرده و صاف شده) یک چهارم پیمانه (60 میلی لیتر)
پوست گریپ فروت یک و یک دوم قاشق غذا خوری
عصاره وانیل خالص یک قاشق چای خوری
لوبیا وانیل دانه های خراشیده شده از نصف یک عدد


مواد لازم برای تهیه لعاب گریپ فروت

مواد غذایی مقدار
شکر قنادی، الک شده یک  پیمانه (120 گرم)
آب گریپ فروت تازه (فشرده و صاف شده) دو قاشق غذا خوری (30 میلی لیتر)
عصاره وانیل خالص یک چهارم قاشق چای خوری


طرز تهیه کیک ماست یونانی و گریپ فروت

در این مطلب قصد داریم دستور تهیه یک مدل کیک را با شما همراهان گرامی در میان بگذاریم  که مناسب فصل پاییز و زمستان است. اگر از علاقمندان میوه گریپ فروت هستید همراه ما باشید تا با دستور پخت کیک ماست یونانی و گریپ فروت آشنا شوید. بافت این کیک و همچنین لعاب آن بسیار شگفت انگیز است و مطمئنا از تهیه آن پشیمان نخواهید شد.
برای تهیه این کیک در کل به چهار ساعت زمان نیاز داریم که ده دقیقه آن صرف آماده سازی مواد اولیه و پنجاه دقیقه برای پخت والباقی برای تزئین و خنک کردن کیک صرف می شود.     

مرحله اول: گرم کردن فر و آماده کردن قالب
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) روشن می کنیم تا گرم شود و قالب مستطیلی شکل 9×5 اینچی را چرب می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد خشک
صد و نود گرم آرد، یک و یک دوم قاشق چای خوری بکینگ پودر و یک دوم قاشق چای خوری نمک را در یک کاسه بزرگ ریخته و باهم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد تر
در یک کاسه متوسط سه عدد تخم مرغ  ریخته و هم می زنیم، سپس صد و هشتاد گرم ماست یونانی، دویست گرم شکر قهوه ای، صد و بیست میلی لیتر روغن، شصت میلی لیترآب گریپ فروت، یک و یک دوم قاشق غذا خوری پوست گریپ فروت، یک قاشق چای خوری عصاره وانیل و دانه های تراشیده شده نصف لوبیا وانیل را به آن اضافه می کنیم و با همزن هم می زنیم.

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد خشک با مواد تر
مواد خشک الک شده را به آرامی داخل مواد تر می ریزیم  و با قاشق بزرگ چوبی یا کفگیر پلاستیکی هم می زنیم تا مواد مخلوط شوند. (از امخلوط کردن بیش از حد خودداری کنید.)

مرحله پنجم: پختن کیک
مایه کیک را در قالب آماده شده می ریزیم و داخل فر می گذاریم و چهل و پنج الی پنجاه دقیقه آن را می پزیم. در فرهای مختلف با توجه به دمای آن ها زمان پخت متفاوت است، بنابراین مراقب زمان خود باشید. کیک وقتی درست می‌شود که خلال دندانی که در مرکز آن فرو کرده اید تمیز بیرون بیاید. اگر فکر می کنید که روی کیک خیلی سریع در فر شما قهوه ای می شود، آن را با فویل آلومینیومی بپوشانید.

مرحله ششم: خنک کردن کیک
پس از اتمام کار کیک را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کمی داخ قالب بماند و خنک شود. بعد از اینکه کیک کمی خنک شد آن را از قالب در آورده و روی توری سیمی قرار می دهیم و قبل از اینکه لعاب گریپ فروت را روی کیک بریزیم، اجازه می دهیم تا کیک کاملا خنک شود.

مرحله هفتم: آماده کردن لعاب گریپ فروت
برای تهیه لعاب، به سادگی صد و بیست گرم شکر قنادی، دو قاشق غذا خوری آب گریپ فروت تازه و یک چهارم قاشق چای خوری عصاره وانیل را در یک کاسه متسط ریخته و با هم مخلوط می کنیم و روی کیک می ریزیم.

طرز تهیه کیک ماست یونانی و گریپ فروت

مرحله آخر: سرو و نگهداری کیک
کیک لعاب دار را داخل ظرف مناسب قرار می دهیم و برش می زنیم و به همراه یک فنجان چای یا قهوه سرو می کنیم. باقیمانده کیک را هم می پوشانیم و تا پنج روز در دمای اتاق نگهداری می کنیم. (اگر شما  دوست دارید کیک را سرد میل کنید، بنابراین می توانید آن را در یخچال نگهداری کنید)

نکاتی برای بهتر شدن دستور پخت
دستورالعمل انجماد: کیک پخته شده را می توانید تا 3 ماه در فریزر منجمد کنید. برای یخ زدایی هم کافی است یک شب آن را در یخچال بگذارید و قبل از سرو، کیک را به دمای اتاق برسانید.

مافین یا کاپ کیک: مایه کیک را طبق دستور آماده کنید. سپس قالب مافین 12 عددی را چرب کنید یا از کپسول استفاده کنید. کپسول ها یا حفره های قالب را تا سه چهارم ظرفیت با مایه کیک پر کنید. در دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) به مدت حدود 20 دقیقه یا تا زمانی که یک خلال دندان در وسط  آن ها فرو کرده و تمیز بیرون بیاید بپزید. قبل از سرو اجازه دهید به مدت 5 دقیقه در قالب بمانند تا خنک شوند. بعد آن ها را از قالب در آورید و در ظرف مناسب قرار دهید و روی آن ها لعاب بریزید. حدود 12 عدد مافین خواهید داشت.

کیک مربع یا گرد: این مایه کیک در یک قالب پخت مربعی 9×9 اینچی یا یک قالب فنری (کمربندی) 9 اینچی جا می شود. قالب را داخل فر گذاشته و در 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) حدود 30 دقیقه یا تا زمانی که خلال دندانی را در وسط  آن فرو برده و تمیز بیرون بیاید بپزید. سپس اجازه دهید داخل قالب بماند و خنک شود و بعد از قالب خارج کنید و در ظرف مناسب بگذارید و روی آن را با لعاب بپوشانید.

ماست یونانی: ما در اینجا از ماست یونانی ساده بدون چربی استفاده می کنیم. شما می توانید به جای آن از ماست ساده کم چرب یا پر چرب استفاده کنید. وانیل، عسل یا هر مرکباتی در اینجا فوق العاده عمل می کند!


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما