طرز تهیه کیک باندت پرتقالی لعابدار

در این مطلب قصد داریم طرز تهیه یک مدل کیک باندت که مناسب فصل پاییز و زمستان است را به شما دوستان عزیز آموزش دهیم. این کیک باندت پرتقالی لعابدار کیکی روشن، بسیار خوش طعم و همچنین مرطوب است و قطعا دوستش خواهید داشت. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.
جمعه، 2 دی 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کیک باندت پرتقالی لعابدار

مواد لازم برای تهیه کیک باندت پرتقالی لعابدار

مواد غذایی مقدار
آرد کیک الک شده سه پیمانه (315 گرم)
نمک یک قاشق چای خوری
بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری
جوش شیرین یک دوم قاشق چای خوری
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق یک پیمانه (230 گرم)
شکر گرانول سفید یک و دو سوم پیمانه (333 گرم)
تخم مرغ بزرگ، به دمای اتاق رسیده چهار عدد
عصاره وانیل خالص یک قاشق چای خوری
پوست پرتقال دو عدد (حدود 2 قاشق غذا خوری)
آب پرتقال تازه یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر)
دوغ، به دمای اتاق رسیده یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر)


مواد لازم برای تهیه لعاب نارنجی آسان

مواد غذایی مقدار
شکر قنادی الک شده یک و یک چهارم پیمانه (150 گرم)
آب پرتقال تازه دو تا سه قاشق غذا خوری (30-45 میلی لیتر)
عصاره وانیل خالص یک دوم قاشق چای خوری


طرز تهیه کیک باندت پرتقالی لعابدار

در این مطلب قصد داریم طرز تهیه یک مدل کیک باندت که  مناسب فصل پاییز و زمستان است را به شما دوستان عزیز آموزش دهیم. این کیک باندت پرتقالی لعابدار کیکی روشن، بسیار خوش طعم و همچنین مرطوب است و قطعا دوستش خواهید داشت. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.
برای تهیه این کیک در کل به سه ساعت زمان نیاز داریم که بیست و پنج دقیقه از آن برای آماده سازی مواد اولیه، پنجاه و پنج دقیقه برای پخت و الباقی برای خنک کردن و تزئین صرف می شود همچنین با موا د اولیه ای که در این دستور به آن ها اشاره شده است می توانیم برای ده نفر کیک آماده کنیم.

مرحله اول: گرم کردن فر و آماده کردن قالب
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) روشن می کنیم تا گرم شود. داخل یک قالب 10 اینچی Bundt را با اسپری چرب می کنیم (می توانید قالب را با کره هم چرب کنید) و کنار می گذاریم.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد خشک
سیصد و پانزده گرم آرد، یک قاشق چای خوری نمک، یک قاشق چای خوری بیکینگ پودر و یک دوم قاشق چای خوری جوش شیرین را در یک کاسه متوسط ریخته و باهم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد تر
در یک کاسه بزرگ دیگر با استفاده از همزن دستی یا برقی، دویست و سی گرم کره را با سرعت بالا حدود یک دقیقه هم می زنیم تا یکدست و کرم رنگ شود سپس سیصد و سی و سه گرم شکر را به آن اضافه می کنیم و با دور تند دو دقیقه دیگر هم می زنیم تا کرم رنگ شود بعد چهار عدد تخم مرغ و یک قاشق چای خوری عصاره وانیل را اضافه می کنیم و با سرعت متوسط رو ​​به بالا هم می زنیم تا مواد خوب باهم مخلوط شوند. در صورت نیاز کناره ها و کف کاسه را با لیسک می تراشیم و وسط کاسه جمع می کنیم  دوباره هم می زنیم. در آخر پوست دو عدد پرتقال و صد و بیست میلی لیتر آب پرتقال و بیست میلی لیتر دوغ را اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد خشک و مواد تر
مواد خشک الک شده را در سه مرحله به صورت تناوبی به  مواد تر اضافه می کنیم و با سرعت کم هم می زنیم تا مواد به خوبی باهم مخلوط شوند و هیچ آرد گلوله شده ای باقی نماند. توجه کنید که نباید بیش از حد مواد را مخلوط کنید. خمیر کمی غلیظ به دست می آید.

طرز تهیه کیک باندت پرتقالی لعابدار

مرحله پنجم: پختن کیک
مایه کیک را به طور یکنواخت در قالب Bundt ریخته و پخش می کنیم بعد قالب را داخل فر گذاشته و به مدت چهل و پنج تا پنجاه و پنج دقیقه یا تا زمانی که خلال دندانی داخل آن فرو برده و تمیز بیرون بیاید می پزیم. اگر فر شما روی کیک را به سرعت قهوه‌ای می‌کند، آن را با فویل آلومینیومی بپوشانید.

مرحله ششم: خنک کردن کیک
بعد از پخت کیک را از فر خارج می کنیم و به مدت ده دقیقه اجازه می دهیم داخل قالب بماند تا خنک شود. کیک Bundt که کمی خنک شده است را از قالب در آورده و روی یک توری سیمی برمی گردانیم و اجازه می دهیم کیک قبل از لعاب دادن و سرو کاملا خنک شود.

مرحله هفتم: لعاب را درست می کنیم
به این ترتیب که صد و پنجاه گرم شکر شیرینی پزی، دو قاشق غذا خوری آب پرتقال و یک دوم قاشق چای خوری عصاره وانیل را در یک کاسه متوسط ریخته و باهم مخلوط می کنیم. لعاب بسیار غلیظی خواهد بود.
نکته: اگر می خواهید لعاب غلیظ تری داشته باشید می توانید مقداری شکر شیرینی پزی اضافه کنید و اگر تمایل دارید لعاب رقیق تر باشد مقداری آبمیوه اضافه کنید.

مرحله آخر: تزئین و سرو کیک
لعاب آماده شده را روی کیک می ریزیم و کیک را داخلظرف مناسب قرار می دهیم و برش می زنیم و به همراه یک فنجان چای یا قهوه سرو می کنیم.
امیدواریم که این کیک را در منزل درست کنید و در روزهای سرد سال به همره چای در کنار خانواده میل کنید و لذت ببرید. نوش جان!

نکاتی برای بهتر شدن دستور پخت
دستورالعمل‌های آماده کردن و انجماد: کیک را بپزید و خنک کنید و سپس روی آن را محکم بپوشانید و تا 2 روز در یخچال قرار دهید یا اگر می خواهید آن را منجمد کنید به راحتی می توانید تا 2 ماه آن را فریز کنید. برای یخ زدایی هم کافی است کیک را به دمای اتاق برسانید، در همین حین لعاب را درست کنید و سرو کنید.
آرد کیک: آرد کیک را قبل از اندازه گیری حتما الک کنید.
دوغ: به شدت توصیه می کنیم که از دوغ طبیعی یا خانگی در این دستور استفاده کنید. می توانید دوغ را در خانه تهیه کنید برای اینکار، کافی است یک و نیم قاشق چای خوری سرکه سفید یا آب لیموی تازه را به یک پیمانه اندازه گیری مایع اضافه کنید و به اندازه کافی شیر کامل یا 2 درصد به آن پیمانه اضافه کنید تا سه چهام ظرفیت پیمانه پر شود. اجازه دهید مخلوط به مدت 5 دقیقه بماند، سپس در دستور غذا استفاده کنید. از شیرهای کم‌چرب هم می توانید در این دستور استفاده مکنید، اما طعم کیک آن‌قدرها غنی و مرطوب نخواهد بود.
کیک لوف: به جای پخت در قالب Bundt، می توانید در دو قالب مستطیلی شکل 9×5 اینچی بپزید. زمان پخت برای هر کدام حدود 45-50 دقیقه در دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) خواهد بود.
به جای پرتقال از هر مرکباتی که بخواهید می توانید استفاده کنید.
 
من برای درست کردن این کیک از پرتقال کارا کارا استفاده کردم. آیا قبلا آنها را داشته اید؟ من کاملاً آنها را دوست دارم - علاوه بر رنگ صورتی/مرجانی زیبایشان، طعم فوق‌العاده‌ای شیرین و در عین حال تلخ دارند. آنها به دلیل شیرینی و اسیدیته کم، بهترین پرتقال برای پخت هستند. اصولاً به هر دسری نور آفتاب می افزایند.
 
اگر پرتقال کارا کارا ندارید، می توانید فقط از پرتقال معمولی استفاده کنید. یا گریپ فروت، لیمو یا حتی لیموترش را امتحان کنید! هر مرکباتی در اینجا کار می کند، فقط مطمئن شوید که از آب میوه تازه استفاده کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما