طرز تهیه کوکی کیک هیولا (تزئین برای افراد مبتدی)

در این مطلب قصد داریم یک مدل کیک با فراستینگ وانیلی را به شما آموزش دهیم که هم خوشمزه است و هم خامه کشی آن مختص افرادی است که مبتدی هستند و دوست دارند خامه کشی را تجربه کنند و هم اینکه بچه ها این تزئین را دوست دارند. پس در ادامه همراه ما باشید تا با دستور پخت و تزئین آن آشنا شوید.
يکشنبه، 4 دی 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کوکی کیک هیولا (تزئین برای افراد مبتدی)

مواد لازم برای تهیه مایه کوکی کیک هیولا

مواد غذایی مقدار
آرد کیک (الک شده) دو و یک دوم پیمانه (285 گرم)
بیکینگ پودر دو قاشق چای خوری
جوش شیرین یک دوم قاشق چای خوری
نمک یک قاشق چای خوری
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق سه چهارم پیمانه (170 گرم)
شکر گرانول سفید یک و سه چهارم پیمانه (350 گرم)
سفیده تخم مرغ بزرگ، به دمای اتاق رسیده پنج عدد
خامه ترش، به دمای اتاق رسیده یک دوم پیمانه (120 گرم)
عصاره وانیل خالص (دقت کنید قاشق غذا خوری!) یک قاشق غذا خوری
شیر کامل، به دمای اتاق رسیده سه چهارم پیمانه (180 میلی لیتر)
مینی چیپس شکلاتی یک پیمانه (180 گرم)
آرد کیک یک قاشق غذا خوری (7 گرم)


مواد لازم برای تهیه باترکرم وانیلی

مواد غذایی مقدار
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق یک و نیم پیمانه ( 345 گرم)
شکر قنادی شش و یک چهارم پیمانه (750 گرم)
شیر کامل یا خامه غلیظ، به دمای اتاق رسیده یک سوم پیمانه (80 میلی لیتر)
عصاره وانیل خالص دو قاشق چای خوری
نمک یک هشتم قاشق چای خوری
رنگ خوراکی ژله ای آبی و مشکی به مقدار لازم


مواد لازم برای درست کردن مردمک چشمان کوکی کیک هیولا

مواد غذایی مقدار
شکلات سفید، ریز خرد شده یک تکه 4 اونسی (113 گرم)
روغن نباتی یا روغن نارگیل یک دوم قاشق چای خوری


طرز تهیه کوکی کیک هیولا (برای تزئین افراد مبتدی)

در این مطلب قصد داریم یک مدل کیک با فراستینگ وانیلی را به شما آموزش دهیم که هم خوشمزه است و هم خامه کشی آن مختص افرادی است که مبتدی هستند و دوست دارند خامه کشی را تجربه کنند و هم اینکه بچه ها این تزئین را دوست دارند. پس در ادامه همراه ما باشید تا با دستور پخت و تزئین آن آشنا شوید.
برای تهیه این کیک کلا به پنج ساعت و سی دقیقه زمان نیاز داریم که یک ساعت و سی دقیقه برای آماده سازی مواد، بیست و شش دقیقه برای پخت کیک و الباقی برای خنک کردن و درست کردن باتر کرم وانیلی و تزئین کیک صرف می شود. همچنین با مقدار مواد اولیه ای که در اینجا به آن اشاره شده می توانیم یک عدد کیک درست کنیم که برای 12 نفر کافی خواهد بود.

مرحله اول: روشن کرد فر و آماده کرد قالب ها
ابتدا فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتی گراد) روشن می کنیم تا گرم شود، سپس کف دو قالب کیک 9 اینچی را چرب کرده و با کاغذ روغنی می پوشانیم، بعد روی کاغذ روغنی ها را هم چرب می کنیم و کنار می گذاریم.
نکته: کاغذ روغنی کمک می کند کیک به راحتی قالب جدا شود.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد خشک
در یک کاسه متوسط  دو و نیم پیمانه آرد کیک، دو قاشق چای خوری بیکینگ پودر، یک دوم  قاشق چای خوری جوش شیرین و یک قاشق چای خوری نمک را ریخته و باهم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد تر
در یک کاسه بزرگ دیگر با استفاده از همزن دستی یا برقی، سه چهارم پیمانه کره و یک و سه چهارم پیمانه شکر را با سرعت بالا حدود 2 دقیقه هم می زنیم تا کرم رنگ شوند. سپس پنج عدد سفیده تخم مرغ، یک دوم پیمانه خامه ترش و یک  قاشق غذا خوری عصاره وانیل را به آن اضافه می کنیم و حدود 2 دقیقه  دیگر با سرعت بالا هم می زنیم تا کاملا مخلوط شوند. در صورت نیاز کناره ها و کف کاسه را با لیسک می تراشیم و وسط کاسه جمع می کنیم و هم می زنیم.

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد خشک و تر (درست کردن مایه کیک)
در این مرحله مواد خشک را الک کرده و داخل کاسه می ریزیم و به مواد تر اضافه می کنیم. سپس در حالی که همزن روشن است، شیر را به آرامی داخل آن می ریزیم تا مواد باهم مخلوط شوند. در آخر چیپس های شکلاتی کوچک را با یک قاشق غذا خوری آرد کیک مخلوط می کنیم و به مایه کیک اضافه می کنیم و هم می زنیم. مایه کیک کمی غلیظ خواهد شد.
نکته: توجه کنید که مواد را بیش از حد مخلوط نکنید. ممکن است لازم باشد مایه کیک را با دست هم بزنید تا مطمئن شوید که ته کاسه آرد گلوله شده ای وجود ندارد.

طرز تهیه کوکی کیک هیولا (تزئین برای افراد مبتدی)

مرحله پنجم: ریختن مایه کیک در قالب ها و پختن آن
مایه کیک را به دو قسمت تقسیم کرده و داخل قالب های آماده شده از قبل می ریزیم و قالب ها را روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافه آن ها خارج شود سپس قالب ها را داخل فر می گذاریم و حدود 25 تا 26 دقیقه یا تا زمانی که کیک ها کاملا پخته شوند می پزیم. برای تست پخت، یک خلال دندان را در مرکز کیک ها فرو کرده اگر تمیز بیرون بیاید، کیک ها آماده هستند.

طرز تهیه کوکی کیک هیولا (تزئین برای افراد مبتدی)

مرحله ششم: خنک کردن کیک
بعد از اتمام زمان پخت قالب ها را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک ها به مدت 30 دقیقه در قالب بمانند و خنک شوند و سپس آن ها را از قالب خارج کرده و روی توری سیمی قرار می دهیم تا کاملا خنک شوند.
نکته: کیک ها باید قبل از تزئین کردن و مونتاژ شدن باید کاملا خنک باشند.

مرحله هفتم: درست کردن فراستینگ (باتر کرم وانیلی)
در یک کاسه بزرگ دیگر با استفاده از همزن دستی یا برقی، یک و نیم پیمانه کره را با سرعت متوسط ​​ حدود 2 دقیقه هم می زنیم تا کرم رنگ شود سپس شش و یک چهارم پیمانه شکر، یک سوم پیمانه شیریا خامه، دو قاشق چای خوری عصاره وانیل و یک هشتم قاشق چای خوری نمک را به کره اضافه می کنیم و سرعت را بالا می بریم و 3 دقیقه کامل هم می زنیم.
نکته: اگر فراستینگ خیلی شیرین است کمی نمک به آن اضافه کنید.
نکته: فراستینگ غلیظی خواهیم داشت.

مرحله هشتم: رنگ کردن فراستینگ
یک پیمانه به علاوه دو قاشق غذا خوری (حدود یک پیمانه پر یا 275 گرم) از فراستینگ را در یک کاسه متوسط ​​می ریزیم و کنار می گذاریم. این فراستینگ سفید و بدون رنگ باقی می‌ماند و برای فیلینگ و درست کردن چشم‌های کوکی کیک هیولا استفاده می کنیم. بعد یک سوم پیمانه (حدود 85 گرم) از فراستینگ را در یک کاسه کوچک می ریزیم و 3 قطره رنگ خوراکی ژله ای مشکی به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا خاکستری تیره شود. (به خاطر داشته باشید که فراستینگ تیره تر زودتر خشک می شود.) با استفاده از حدود 4 تا 5 قطره بزرگ رنگ خوراکی ژله ای آبی رنگ باقی مانده فراستینگ را رنگ می کنیم.
نکته: می توانید رنگ بیشتری اضافه کنید و هم بزنید تا زمانی که از آن راضی باشید رنگ کنید اما توجه کنید که ما آبی روشن می خواهیم نه آبی تیره.

مرحله نهم: مونتاژ کردن کیک
ابتدا سطح کیک ها را صاف می کنیم به این ترتیب که با استفاده از یک چاقوی دندانه دار بزرگ، قسمت گنبدی مانند کیک ها را (یک لایه نیمه نازک) برش می زنیم تا یک سطح صاف ایجاد شود. سپس یکی از کیک ها را روی صفحه گردان قرار می دهیم و یک پیمانه (حدود 250 گرم) از فراستینگ سفید رنگ را در سرتا سر آن پخش می کنیم. (باقیمانده فراستینگ سفید را برای مراحل بعد نگه می داریم.) بعد لایه دوم را روی آن قرار می دهیم و یک لایه نازک از فراستینگ آبی رنگ را با استفاده از پالت در اطراف و روی کیک پخش می کنیم. کیک خامه کشی شده را به مدت حداقل 30 دقیقه در یخچال می گذاریم تا سرد شود.
نکته: گذاشتن کیک در یخچال باعث می شود تا پوشش خامه ای آن سفت شود.
نکته: قسمت های جدا شده را کنار بگذارید تا در ادامه دستور استفاده کنید.

طرز تهیه کوکی کیک هیولا (تزئین برای افراد مبتدی)

مرحله دهم: درست کردن چشم های هیولا
در همین حین که کیک در یخچال است، به چشم های هیولا شکل می دهیم به این ترتیب که  تکه های کیکی را که جدا کرده بودیم خرد می کنیم (با دست می توانید آن ها را خرد کنید). سپس یک قاشق غذا خوری فراستینگ سفید را به آن اضافه می کنیم. توجه کنید که اگر مخلوط هنوز هم خیلی خشک و شکننده به نظر می رسد، کمی بیشتر از فراستینگ سفید به خرده های کیک اضافه کنید تا زمانی که مخلوطی مرطوب داشته باشید که بتوانید آن را به شکل چشم درآورید. توجه کنید که مخلوط نباید بیش از حد مرطوب باشد. مخلوط را به دو دایره 2 اینچی تبدیل می کنیم. آن ها را تا جایی که می توانیم صاف میکنیم. چشم های هیولا را روی یک ورقه کاغذ روغنی قرار می دهیم و به مدت حداقل 30 دقیقه در یخچال یا فریزر می گذاریم تا خودش را بگیرد.

طرز تهیه کوکی کیک هیولا (تزئین برای افراد مبتدی)

مرحله یازدهم: درست کردن فراستینگ آبی رنگ به شکل خز و خامه کشی کیک
در همین حین که چشم ها را داخل یخچال گذاشته ایم تا سفت شوند ابتدا یک لایه نازک از فراستینگ سیاه را روی نیمه پایینی، روی کیک می مالیم، برای اطمینان از صاف بودن آن از یک کاردک کوچک استفاده می کنیم. باقیمانده فراستینگ سیاه را کنار می گذاریم و با استفاده از یک خلال دندان، شکل دهان هیولا را در قسمت فراستینگ سیاه رنگ مشخص می کنیم. فراستینگ آبی رنگ را داخل قیف ریخته ( قیفی که ماسوره شکل چمن دارد) و نوک قیف را مستقیماً روی سطح کیک قرار می دهیم و فشار وارد می کنیم تا فراستینگ از نوک آن خارج شود. به سرعت نوک آن را بالا می آوریم در حالی که فراستینگ را فشار می دهیم به این ترتیب کنار ها و اطراف کیک را با فراستینگ آبی رنگ خز مانند می پوشانیم. (کناره ها اختیاری هستند، اما اگر به اندازه کافی فراست دارید، آن را انجام دهید.
نکته: اگر قیف را بیش از حد پر کنید، خامه کشی دشوار خواهد بود پس قیف را کم کم پر کنید

مرحله دوازدهم: ادامه درست کردن چشم های هیولا
یک تکه 4 اونسی شکلات سفید و یک دوم قاشق چای خوری روغن را با هم در یک کاسه روی کتری در حال جوش بنماری می کنیم و یا در مایکروویو می گذاریم و مخلوط می کنیم. اگر از مایکروویو استفاده می کنید: شکلات و روغن خرد شده را در یک کاسه مقاوم در برابر حرارت متوسط ​​بریزید و به مدت 20 ثانیه در مایکروویو قرار دهید و بعد از چند ثانیه هر بار هم بزنید تا کاملا ذوب و یکدست شود. یکی از چشم ها را داخل شکلات سفید قرار می دهیم و با استفاده از چنگال آن را کاملا یا شکلات سفید می پوشانیم و بعد با استفاده از همان چنگال چشم را از شکلات بیرون می آوریم و دوباره روی کاغذ روغنی قرار می دهیم و با چشم دوم هم همین کار را تکرار می کنیم. بعد چشم ها را به مدت 20 دقیقه یا تا زمانی که شکلات سفید خودش را بگیرد در یخچال یا فریز می گذاریم.
بعد از اینکه شکلات سفید بست، داخل قیف مقداری فراستینگ سیاه می ریزیم و مردمک های کوکی هیولا را روی چشم ها می ریزیم. به یاد داشته باشید که آن ها را خارج از مرکز بریزید. بعد از تکمیل شدن چشم ها با دقت آن ها روی کیک فشار دهید تا صورت کوکی کیک هیولا شکل بگیرد. در صورت تمایل، بیسکویت شکلاتی را در اطراف کیک و در دهان هیولا اضافه و تزئین کنید.

مرحله آخر: سرو و نگهداری کیک
حالا کیک را با استفاده از چند پالت و با احتیاط از روی صفحه گردان برمی داریم و به ظرف مناسب منتقل می کنیم و سپس کیک را برش زده و به همراه یک فنجان چای یا قهوه سرومی کنیم. روی باقی مانده کیک را هم محکم می پوشانیم و تا 5 روز در یخچال نگهداری می کنیم.

نکاتی برای بهتر شدن دستور پخت
دستورالعمل آماده سازی از قبل: لایه های کیک را می توانید از قبل آماده  کنید و به صورت تکی در فویل بپیچید و تا 2 روز در یخچال نگهداری کنید. همچنین کیک خامه کشی شده نیز تا 2 روز در یخچال قابل نگهداری است. لازم به ذکر است چشم ها را می توان 2 روز قبل از مونتاژ آماده کرده و در زمان سرو روی آن قرار داد.
نکته: توجه داشته باشید به هیچ عنوان مردمک ها را از قبل آماده نکنید چون به مرور زمان احتمال پخش شدن و ترکیب با سفیدی چشم ها وجود دارد.

دستورالعمل انجماد: لایه های کیک را می توانید تا 3 ماه فریز کنید. برای یخ زدایی هم لایه های کیک را به دمای اتاق برسانید، سپس طبق دستور عمل کنید.

ابزارهای مورد نیاز برای تهیه دستور پخت: میکسر | قالب کیک 9 اینچی | ماسوره چمن | ماسوره گرد | قیف (یکبار مصرف یا قابل استفاده مجدد) | خلال دندان | صفحه گردان کیک | پالت کوچک | رنگ خوراکی ژله ای آبی و مشکی

شیر کامل و خامه ترش: شیر کامل و خامه ترش برای داشتن طعم و بافت بهتر به شدت توصیه می شود. به جای آن می توانید از ماست پرچرب هم استفاده کنید، اگرچه ممکن است کیک آنقدرها هم سبک و پفی نباشد.

شکلات سفید: توصیه می‌کنیم از شکلات تخته ای سفید خالص استفاده کنید. در صورتی که در دسترستان نیست می‌توانید از چیپس‌های شکلات سفید با کیفیت بالا هم استفاده کنید. همچنین می توانید از 4 اونس آب نبات سفید استفاده کنید.

رنگ خوراکی: از رنگ خوراکی ژله ای، نه مایع، استفاده کنید.

سرو: این کیک حدود 12 نفر را سرو می کند، اما  بستگی به اندازه برش هم دارد ما این کیک را برای نزدیک به 20 نفر (10 بزرگسال و 10 کودک) سرو کردیم.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
معنی اسم حلما و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم حلما و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هادی و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هادی و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هلیا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هلیا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم نیما و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم نیما و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هلن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هلن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هومن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هومن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم نرجس و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم نرجس و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم تیام و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم تیام و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم نازیلا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم نازیلا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هارون و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هارون و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم میترا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم میترا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم زهیر و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم زهیر و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم ملیکا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم ملیکا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم اهورا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم اهورا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم ملودی و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم ملودی و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال