طرز تهیه کیک اسنک زنجبیلی مرطوب

در این مطلب قصد داریم شما دوستان عزیز را با طرز تهیه یک نوع کیک زنجبیلی خامه ای و خوشمزه آشنا کنیم.
يکشنبه، 7 اسفند 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کیک اسنک زنجبیلی مرطوب

مواد لازم برای تهیه مایه کیک

مواد غذایی مقدار
آرد همه منظوره (الک شده) دو پیمانه (250 گرم)
جوش شیرین یک قاشق چای خوری
زنجبیل آسیاب شده یک و نیم قاشق چای خوری
دارچین آسیاب شده یک و نیم قاشق چای خوری
میخک آسیاب شده یک چهارم قاشق چای خوری
نمک یک چهارم قاشق چای خوری
ملاس بدون سولفور (من از مارک Grandma’s Molasses استفاده می کنم) سه چهارم پیمانه (180 میلی لیتر)
آب داغ (با دمای حدود 100 درجه فارنهایت (38 درجه سانتی گراد)) سه چهارم پیمانه (180 میلی لیتر)
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق یک دوم پیمانه (115 گرم؛ 1 چوب)
شکر قهوه ای روشن یا تیره بسته بندی شده یک سوم پیمانه (67 گرم)
تخم مرغ بزرگ، به دمای اتاق رسیده یک عدد
عصاره وانیل خالص یک قاشق چای خوری


مواد لازم برای تهیه فراستینگ پنیر خامه ای (اختیاری)

مواد غذایی مقدار
پنیر خامه ای قالبی پرچرب، نرم شده در دمای اتاق هشت اونس (224 گرم)
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق دو قاشق غذا خوری (30 گرم)
شکر قنادی یک و سه چهارم پیمانه (210 گرم)
خامه یا شیر یک قاشق غذا خوری (15 میلی لیتر)
عصاره وانیل خالص یک قاشق چای خوری
اختیاری: عصاره افرا یا شربت افرا خالص یک دوم قاشق چای خوری یا دو قاشق غذا خوری (30 میلی لیتر)
اختیاری: زغال اخته برای تزئین به مقدار لازم


طرز تهیه  کیک اسنک زنجبیلی مرطوب

کیک زنجبیلی یکی از انواع کیک ها می باشد که بافت بسیار نرمی دارد و بیشتر با دارچین تهیه می شود. کیکی که اینجا آموزش می دهیم با فراستینگ پنیر خامه ای همراه است که طعم فوق العاده ای به آن می دهد و همچنین به دلیل استفاده ازادویه جات مختلف، کیک بسیار خوش عطر و طعم است. پس پیشنهاد می دهیم این مقاله را از دست ندهید و تا انتها همراه ما باشید.

برای تهیه این کیک در کل به سه ساعت و پنجاه و پنج دقیقه زمان نیاز داریم که بیست دقیقه برای آماده سازی مواد اولیه، سی و پنج دقیقه برای پخت و الباقی برای تزئین و خنک کردن آن صرف می شود. همچنین با مواد اولیه اشاره شده در این دستور می توانیم برای هشت الی ده نفر کیک آماده کنیم.

مرحله اول: گرم کردن فر و آماده کردن قالب
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتی گراد) روشن می کنیم تا گرم شود. در ادامه یک قالب کمربندی 9 اینچی را چرب می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد خشک
در یک کاسه متوسط، دو پیمانه (250 گرم) آرد، یک قاشق چای خوری جوش شیرین، یک و نیم قاشق چای خوری زنجبیل، یک و نیم قاشق چای خوری دارچین، یک چهارم قاشق چای خوری میخک و یک چهارم قاشق چای خوری نمک را در یک کاسه متوسط می ریزیم و باهم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم: آماده کردن ملاس
در یک کاسه جداگانه، سه چهارم پیمانه (180 میلی لیتر) ملاس و سه چهارم پیمانه (180 میلی لیتر) آب داغ را باهم مخلوط می کنیم و آن را نیز کنار می گذاریم.

طرز تهیه کیک اسنک زنجبیلی مرطوب

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد تر
در یک کاسه بزرگ و با استفاده از یک همزن دستی یا برقی، یک دوم پیمانه (115 گرم؛ 1 چوب) کره را با سرعت بالا حدود یک دقیقه هم می زنیم تا یکدست و کرم رنگ شود.
سپس یک سوم پیمانه (67 گرم) شکر قهوه ای را به آن اضافه کرده و با سرعت بالا به مدت یک دقیقه هم می زنیم تا کاملا کرم رنگ شود. در صورت نیاز، کناره ها و کف کاسه را با یک کاردک پلاستیکی می تراشیم و وسط کاسه جمع می کنیم.
در ادامه سرعت همزن را روی متوسط قرار می دهیم و یک عدد ​​تخم مرغ و یک قاشق چای خوری عصاره وانیل را به موادمان اضافه کرده و هم می زنیم تا مخلوط شوند. مجددا کناره ها و کف کاسه را با یک کاردک پلاستیکی می تراشیم و وسط کاسه جمع می کنیم و در حد نیاز هم می زنیم.

مرحله پنجم: ترکیب کردن مواد تر و مواد خشک
در این مرحله همزن را با سرعت کم روشن می کنیم و مواد خشک الک شده را در سه مرحله و به صورت تناوبی به همراه مخلوط ملاس به مواد تر اضافه می کنیم و هر بار مواد را فقط تا زمانی که یکدست شوند، باهم مخلوط می کنیم.
نکته: از مخلوط کردن بیش از حد مواد خودداری کنید، مایه کیک رقیق خواهد بود.
نکته: شاید لازم باشد کل مواد را با دست هم بزنید تا مطمئن شوید که هیچ آرد گلوله شده ای باقی نمانده است.

مرحله ششم: ریختن مایه کیک در قالب
مایه کیک به دست آمده را  در قالبی که از قبل آماده کرده ایم می ریزیم و چند بار روی سطح کار می کوبیم تا هوای داخل آن خارج شود.

مرحله هفتم: پختن کیک
قالب را داخل فر می گذاریم و به مدت حدودا 35 دقیقه یا تا زمانی که کیک کاملا پخته شود می پزیم.
نکته: زمان پخت در فرهای مختلف متفاوت است و کیک شما ممکن است کمی بیشتر یا کمتر زمان ببرد در نتیجه مراقب باشید تا کیک شما نسوزد.
نکته: برای تست پخت، یک خلال دندان را در مرکز کیک فرو کنید. اگر تمیز بیرون بیاید، پخته است.

مرحله هشتم: خنک کردن کیک
بعد از اتمام زمان پخت کیک را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم همراه  قالبش روی توری سیمی بماند و کاملا خنک شود.
نکته: کیک باید قبل از فراست شدن کاملا خنک باشد.

مرحله نهم: آماده کردن فراستینگ
در یک کاسه بزرگ و با استفاده از همزن دستی یا برقی، هشت اونس (224 گرم) پنیر خامه ای و دو قاشق غذا خوری (30 گرم) کره را با سرعت متوسط حدود دو دقیقه ​​باهم ترکیب می کنیم تا کرم رنگ شوند و هیچ گلوله ای باقی نماند.
سپس یک و سه چهارم پیمانه (210 گرم) شکر، یک قاشق غذا خوری (15 میلی لیتر) شیر یا خامه و یک قاشق چای خوری عصاره وانیل قنادی را به ترکیب کره و پنیر اضافه کرده  و با سرعت کم به مدت بیست ثانیه هم می زنیم و سپس سرعت همزن را افزایش می دهیم تا همه چیز کاملاً ترکیب شود و مایه کرمی شود.
نکته:  فراستینگ را بچشید اگر خیلی شیرین است کمی نمک اضافه کنید.

مرحله دهم: تزئین کیک
حالا کیک خنک شده را از قالب بیرون می آوریم و در یک ظرف مناسب قرار می دهیم و فراستین را روی آن می ریزیم و به کمک پالت خامه کشی آن را صاف کرده و به صورت یکنواخت روی کیک پخش می کنیم.

مرحله آخر: سرو و نگهداری کیک
کیک خامه کشی شده را برش می زنیم و به همراه یک فنجان چای یا قهوه سرو می کنیم و باقی مانده آن را تا 5 روز به خوبی در یخچال نگهداری می کنیم.

طرز تهیه کیک اسنک زنجبیلی مرطوب

در آخر به نکاتی جهت بهتر شدن دستور پخت اشاره می کنیم
دستورالعمل‌های آماده کردن کیک از قبل: کیک را می‌توانید از یک روز قبل بپزید، خنک کنید و روی آن را محکم بپوشانید و کنار بگذارید. به همین ترتیب، فراستینگ را می توانید از روز قبل درست کنید و سپس روی آن را بپوشانید و در یخچال قرار دهید. روز بعد فراستینگ را روی کیک بریزید و تزئین کرده و سزو کنید.

دستورالعمل انجماد: کیک خامه کشی شده یا بدون فراست را می توانید تا 2 ماه فریز کنید. برای یخ زدایی هم کافی است یک شب در یخچال قرار دهید و قبل از سرو به دمای اتاق برسانید. اما طعم کیک تازه بسیار عالی است پیشنهاد می کنیم آن را به صورت تازه سرو کنید.

قالب با سایزهای مختلف: فرقی نمی ‌کند از چه قالبی استفاده می‌ کنید، کیک را در دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتی ‌گراد) بپزید. یک قالب کمربندی 9 یا 10 اینچی بهترین گزینه برای این کیک است زیرا این کیک زنجبیلی خیلی پف می کند. قالب های کیک 9 اینچی معمولی خیلی کوتاه هستند. همچنین می توانید از قالب مربعی 9 اینچی یا قالب مستطیلی 11×7 اینچی هم استفاده کنید. زمان پخت همگی تقریبا 35 دقیقه خواهد بود. از خلال دندان استفاده کنید و در مرکز کیک فرو کنید تا پخته بودن آن را تست کنید. اگر تمیز بیرون بیاید، کیک آماده است. مقدار مایه کیک برای یک قالب کیک 9×13 اینچی یا یک قالب باندت کافی نیست پس از قالب های گفته شده در بالا استفاده کنید.

کاپ کیک: برای کاپ کیک، کپسول ها را تا نیمه پر کنید و قالب را در فر بگذارید و به مدت 20 تا 22 دقیقه بپزید.

کیک لایه ای: برای تهیه کیک لایه ای پیشنهاد می کنم مایه کیک را دو بار درست کنید. (مقدار ماد را دوبرابر نکنید بلکه دو بار و به صورت جداگانه درست کنید و بعد آن ها را باهم ترکیب کنید.) مایه کیکی که به این ترتیب به دست می آید زیاد خواهد بود و برای کیک 3 لایه مناسب است. به همین منظور سه قالب گرد 9 اینچی کیک را چرب کرده و با کاغذ روغنی بپوشانید سپس کاغذ روغنی را نیز چرب کنید. کاغذ روغنی به کیک ها کمک می کند تا به راحتی از قالب ها آزاد شوند. قالب های کیک را تا نیمه پر کنید و با دمای گفته شده بپزید. از باقیمانده مایه کیک هم برای تهیه کاپ کیک استفاده کنید. یا می توانید کیک را همانطور که هست درست کنید و از وسط نصف کنید تا به کیک 2 لایه ای نازک تری تبدیل شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.