کالری کله پاچه چقدر است؟ + ارزش غذایی

کله‌ پاچه یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی که برخلاف طعمش ظاهری نچسب دارد و به همین خاطر طرفدارن زیادی ندارد. البته این غذا در بین آقایان محبوبیت بیشتری نسبت به خانم ها دارد. کله پاچه دارای خواص و فوایدی زیادی برای بدن است. البته باید در میزان مصرف آن زیاده روی نکنید چرا که مصرف بیش از حد آن مضراتی را به دنبال دارد. در مطلب زیر درباره خواص و مضرات این غذا صحبت کرده ایم.
سه‌شنبه، 9 آبان 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
کالری کله پاچه چقدر است؟ + ارزش غذایی

ارزش غذایی کله پاچه در 100 گرم

مقدار 100 گرم
کالری 145 کیلوکالری
کربوهیدرات 0.00 گرم
پروتئین 12.55 گرم
چربی 10.17 گرم
آب 75.73 گرم
فیبر 0.00 گرم
قند 0.00 گرم
کلسترول 2043.00 میلی گرم
 

ویتامین های موجود در کله پاچه در 100 گرم  

ویتامین 100 گرم
ویتامین A 0.00 میکروگرم
ویتامین D 0.00 میکروگرم
ویتامین E 0.00 میلی گرم
ویتامین K 0.00 میکروگرم
ویتامین C 12.00 میلی گرم
تیامین (B1) 0.11 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.24 میلی گرم
نیاسین (B3) 2.47 میلی گرم
کولین (B4) 0.00میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 0.99 میلی گرم
ویتامین B6 0.11 میلی گرم
فولات (B9) 5.00میکروگرم
ویتامین B12 9.25 میلی گرم
 

مواد معدنی موجود در کله پاچه در 100 گرم

ماده معدنی 100 گرم
کلسیم 12.00 میلی گرم
آهن 1.68 میلی گرم
منیزیم 14.00 میلی گرم
فسفر 337.00 میلی گرم
پتاسیم 205.00 میلی گرم
سدیم 134.00 میلی گرم
روی 1.36 میلی گرم
مس 0.21 میلی گرم
منگنز 0.06 میلی گرم
سلنیم 12.00 میکروگرم
 

کله پاچه برای چه کسانی مفید یا مضر است؟

 
کمک به افزایش سلامت پوست
کله‌ پاچه سرشار از ژلاتین است که در بدن به کلاژن تجزیه می‌ گردد. کلاژن یک ترکیب حیاتی برای ی پوست محسوب میشود. کلاژن نقش سفت کردن پوست را در بدن دارد. هم چنین  خاصیت ارتجاعی به پوست بدن  می‌ دهد. بدن به‌ طور طبیعی خود کلاژن تولید می‌ کند، اما برخی از عوامل موجب کاهش تولید کلاژن در بدن میشوند. یکی از دلایل یائسگی  می باشد.
یائسگی سبب میگردد زنان با کاهش ۳۰ درصدی تولید کلاژن در بدن روبروی شوند. طبق یک آزمایش بر روی ۶۹ زن که میزان سن آنها تقریبا بین ۳۵ تا ۵۵ سال بود محققان به این نتیجه دست یافتند که مصرف کلاژن هیدروسیلات موجب بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می شود. کله پاچه دارای مقادیر بالای کلاژن هیدروسیلات می باشد که میتواند کمک زیادی به شما در شادابی پوست بکند.
 
افزایش قدرت عضلانی
یکی دیگر از فواید کله پاچه بالابردن قدت عضلانی در بدن است. کله پاچه به خاطر داشتن کلاژن به افزایش توده‌ و استحکام عضلانی کمک شایانی میکند به خصوص در بزرگسالان. محققان طی یک تحقیق بر روی ۷۲ مرد که همشان دارای یک برنامه‌ ی ورزشی یکسان بودند آنها را به دو گروه تقسیم کردند و به یک گروه مکمل کلاژن و به یک گروه دیگر پلاسبو دادند. دانشمنان دریافتند که که تمامی شرکت‌ کنندگان در وضعیت عضلاتشان بهبود یافته، اما گروهی که کلاژن دریافت کردند، تاثیر بهتری در این زمینه به دست آوردند.
 
تسکین درد مفصلی
کله پاچه نقش مهمی در تسکین درد مفلصی دارد. طی یک تحقیق 6 ماهه توسط دانشمندان  ۲۰۰ بیمار را که دچار درد عضلانی بودند به دو گروه تقسیم کردند و به یک گروه مکمل کلاژن هیدروسیلات و به گروه دیگر پلاسبو دادند. نتایج به دست آمده از این مطالعه ثابت کرد که شرکت‌ کنندگانی که مکمل کلاژن استفاده کردند، در قیاس با افرادی که پلاسبو مصرف کردند، درد مفصلی در آنها کاهش پیدا کرده بود.
 
خون‌ سازی و جبران فقر آهن
در زبان، مغز و پاچه گوسفند مقادیر بالای آهن وجود دارد. آهن برای رفع کم خونی و پیشگیری از آن در بدن بسیار ضروری می باشد. اگر شما هم  علائمی مثل خستگی، سر گیجه، خواب رفتن دست و پا، احساس افسردگی را تجربه میکنید از فقر آهن رنج میبرید. پیشنهاد ما به شما برای رفع این مشکل استفاده از کله پاچه در رژیم غذایی تان به مقدار اندازه می باشد. 
 
تقویت و محکم کردن استخوان‌ ها
کله پاچه سرشار از کلسیم می باشد. افرادی که می‌ خواهند استخوان‌ هایی محکم داشته باشند، باید کله پاچه مصرف کنند. این ماده غذایی موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ هایی مثل  پوکی استخوان می شود.  به علاوه افرادی که استخوان‌ هایشان ضرب دیده یا شکسته است، میتوانند با خوردن پاچه گوسفند زودتر بهبود پیدا کنند.
 
درمان زخم‌ ها و سلول سازی
یکی از عارضه هایی که موجب آزار برخی از افرد میگردد دیر بسته شدن زخم هایشان است. اگر میخواهید به این درد پایان دهید مصرف پاچه کله پاچه را فراموش نکنید.  پاچه گوسفند یکی از مواد غذایی التیام بخش برای زخم‌ های عمیق و سطحی می باشد. مصرف پاچه موجب افزایش سلول سازی در بدن میشود و همین امر سبب زود جوش خوردن و بسته شدن زخم‌ ها می‌ شود.
 
تقویت سیستم ایمنی بدن
یکی از عوامل مهم در تقویت سیستم ایمنی وجود ویتامین C در بدن  می باشد. زبان گوسفند دارای مقادیر بالای ویتامین C است. چنانچه در فصل‌ های سرد سال دائم سرما می‌ خورید، پیشنهاد ما به شما خوردن کله پاچه و زبان  می باشد. این ماده غذایی موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. با مصرف کله پاچه قوی‌ تر می‌ شوید و خطر ابتلا به بیماری‌ های ویروسی و عفونی در شما کاهش پیدا می کند.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.