طراحی پوستر آیه 1 سوره‌ نمل به خط کوفی مشرقی (ایرانی)

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ طس ۚ تِلْکَ آیَاتُ الْقُرْآنِ وَکِتَابٍ مُبِینٍ: طا، سین. این است آیات قرآن و کتاب روشنگر.
يکشنبه، 1 بهمن 1402
تخمین زمان مطالعه:
گردآورنده : ابوالفضل رنجبران
موارد بیشتر برای شما
طراحی پوستر آیه 1 سوره‌ نمل به خط کوفی مشرقی (ایرانی)
طراحی پوستر آیه 1 سوره‌ نمل به خط کوفی مشرقی (ایرانی)
 
کتابت آیه 1 سوره‌ نمل به خط کوفی مشرقی (ایرانی)

موضوعات: طراحی پوستر، آیه نگاری، سوره نمل، آیه 1

تکنیک‌ اجرا: دستی و دیجیتال

شاخه هنری: خوشنویسی و گرافیک

طراح: ابوالفضل رنجبران

زمان خلق اثر: 1396

نوع خط: کوفی مشرقی (ایرانی)

متن و ترجمه آیه
طس تِلْکَ آیَاتُ الْقُرْآنِ وَ کِتَابٍ مُبِینٍ: طا، سین این آیات قرآن و کتاب آشکار است

انگلیسى-ایروینگ تامس بالنتین ایروینگ
 T.S. These are verses from the Qur'an and a clear Book

پیام‌ها، تفسیر نور (محسن قرائتی)
1- یکى از سنّت‌هاى الهى این است که وحى را با برترى و مقامى که دارد در دسترس انسان قرار دهد. «تِلْکَ»
2- دایره‌ى ارشاد از طریق گفتن و شنیدن، گسترده‌تر از نوشتن و خواندن است.(کلمه‌ى قرآن قبل از کتاب آمده است) «الْقُرْآنِ وَ کِتابٍ»
3- حرکت انبیا فرهنگى و با قرائت و کتابت همراه است. «آیاتُ الْقُرْآنِ وَ کِتابٍ»
4- قرآن، کتابى بس بزرگ است. («کِتابٍ»، بدون «الف و لام» و همراه با تنوین نشانه‌ى عظمت است)
5- قرآن براى مردم قابل درک است. «کِتابٍ مُبِینٍ»
6- ارشاد و تبلیغ، باید با محتواى روشن و شیوه‌اى صریح و قاطع همراه باشد. «تِلْکَ‌- مُبِینٍ»
7- هدایت، درجات و مراحلى دارد: هدایت ابتدایى: «هُدىً لِلنَّاسِ» هدایت تکمیلى: هُدىً‌ ... لِلْمُؤْمِنِینَ‌
8- از امتیازات قرآن، مکتوب بودن: «کِتابٍ» روشن و روشنگر بودن: «مُبِینٍ» هدایت کردن: «هُدىً» و بشارت دادن است. «بُشْرى‌»
9- رسالت اصلى قرآن، هدایت و بشارت است و توجّه قرآن به علوم و مسائل دیگر جنبى است. «هُدىً وَ بُشْرى‌»
10- ایمان، کلید هدایت و نجات است. «هُدىً وَ بُشْرى‌ لِلْمُؤْمِنِینَ»
11- در هدایت شدن، قابلیّت شرط اصلى است. «لِلْمُؤْمِنِینَ»
12- براى ترویج خوبى‌ها، از خوبان تجلیل کنیم. الَّذِینَ‌ ...
13- در تجلیل، محور کردار مردم است، نه نام وعنوان آنها. یُقِیمُونَ‌ ... یُؤْتُونَ‌ ...
14- عمل، نشانه‌ى ایمان است. لِلْمُؤْمِنِینَ الَّذِینَ یُقِیمُونَ‌ ...
15- حتّى مؤمنان اهل نماز و زکات براى تداوم کار خود به هدایت الهى نیاز دارند. هُدىً‌ ... لِلْمُؤْمِنِینَ الَّذِینَ‌ ... در قیامت نیز انسان به مرحله‌اى از هدایت محتاج است. «یَهْدِیهِمْ رَبُّهُمْ بِإِیمانِهِمْ» 
16- نمازى ارزش دارد که با شرایط صحّت و کمال انجام گیرد. «یُقِیمُونَ» (معناى‌اقامه‌ى نماز، انجام دادن آن با شرایط است)
17- رابطه با خداوند بر رابطه با مردم مقدّم است. «یُقِیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکاةَ» (نماز، قبل از زکات آمده است)
18- چون نماز و رابطه با خدا، زمینه‌ساز سایر کارهاى خیر است، نام آن در ابتدا آمده است. «الصَّلاةَ»
19- تداوم عمل، به عمل ارزش مى‌دهد. «یُقِیمُونَ‌- یُؤْتُونَ» (فعل مضارع نشانه‌ى استمرار و تدوام است)
20- یکى از امتیازات اسلام این است که مسایل الهى و مردمى، معنوى و مادّى، این جهانى و آن جهانى را در کنار هم قرار داده است. «الصَّلاةَ- الزَّکاةَ»
21- در تبلیغ، اوّل کارهایى را مطرح کنید که براى مردم خرج ندارد. (اوّل نماز، بعد زکات) «الصَّلاةَ- الزَّکاةَ»
22- مؤمن در برابر مسایل اجتماعى و نیاز محرومان و گرسنگان، احساس مسئولیّت مى‌کند. «یُؤْتُونَ الزَّکاةَ»
23- هرکجا حسّاسیّت لازم است، کلام را تکرار کنید. (نماز و زکات با یک کلمه‌ «الَّذِینَ» آمده، ولى یقین به معاد با دو بار کلمه‌ى‌ «هُمْ» بکار رفته است.)
24- نماز و زکاتى ارزش دارد که با ایمان به معاد همراه باشد. «وَ هُمْ بِالْآخِرَةِ»
25- اهل یقین، تنها گروه خاصّى هستند. «هُمْ بِالْآخِرَةِ هُمْ یُوقِنُونَ» تکرار کلمه‌ى‌ «هُمْ» نشانه‌ى این است که این گروه، گروه خاصّى هستند.
26- مؤمنین برنده هستند؛ با نماز خودسازى مى‌کنند و با زکات مشکلات جامعه را حل و با یقین به معاد، آینده‌ى خود را تأمین مى‌کنند. یُقِیمُونَ الصَّلاةَ ... الزَّکاةَ ... یُوقِنُونَ‌
27- علم، به فراموشى تبدیل مى‌شود ولى یقین، با توجّه دائمى همراه است. «یُوقِنُونَ»
28- گمان و دانستن کافى نیست، باور قلبى و یقین لازم است. «یُوقِنُونَ»
 
© کلیه حقوق متعلق به صاحب اثر و پرتال فرهنگی راسخون است. استفاده از مطالب و آثار فقط با ذکر منبع بلامانع است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.