معنی اسم عذرا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

نام عذرا جزو اسامی بسیار زیبا، محبوب و پرطرفدار در بین مردم کشور عزیزمان ایرانیان به شمار می آید. نام عذرا ، عموماً برای دختران سرزمینمان مورد استفاده قرار میگیرد و شما می توانید این نام را به عنوان یک انتخاب درست و مناسب برای فرزند دختر خود مد نظر قرار دهید. هم چنین استفاده از نام عذرا ، به دلیل ریشه عربی که دارد، در کشورهای دیگر جهان نیز رایج می باشد و در طی سال های بسیار به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است. باید به شما بگویم که نام عذرا تا به الان تقریبا 305,913 بار در داخل کشور ایران مورد استفاده قرار گرفته است و به همین خاطر جزو لیست نام های پرطرفدار به حساب می آید.
پنجشنبه، 17 خرداد 1403
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
معنی اسم عذرا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

اطلاعات اسم عذرا

جنسیت دختر
نام به انگلیسی azra
تلفظ نام به انگلیسی /azrā/
تلفظ به فارسی عَذرا
افراد دارای این نام 305,913
ابجد 971
ریشه نام عربی
 

ریشه اسم عذرا

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم ریشه نام عذرا عربی می باشد و این نام در فارسی و در لغت نامه های مرجع مثل فرهنگ لغت دهخدا، فرهنگ لغت معین، فرهنگ فارسی، فرهنگ اسم ها، فرهنگ لغت عمید  و ... به صورت " عَذرا " تلفظ میشود. در زبان انگلیسی هم تلفظ نام عذرا به صورت“ /azrā/ " رایج است و این امکان وجود دارد که در بعضی از کشورهایی که انگلیسی صحبت میکنند به شکل های دیگری نیز تلفظ گردد. صوت نام عذرا بسیار زیبا و دلنشین می باشد و به همین خاطر در هر زبانی از جمله زبان انگلیسی، فرانسوی و حتی آلمانی به صورت کامل قابل هجی کردن می باشد.
 

توضیحات تکمیلی درباره نام عذرا

 
معنی اسم عذرا در فرهنگ فارسی عمید:
بکر، دوشیزه. (صفت) [مجاز] ویژگی سخنی که پیش از آن گفته نشده، سخن تازه آورده. [مقابلِ نهان] پیدا، آشکار. (قید) به تنهایی، تنها.
 
معنی اسم عذرا در فرهنگ فارسی معین:
بکر، دوشیزه. < a href="../../name/گوهر">گوهر سوراخ نشده.
 
معنی اسم عذرا در فرهنگ فارسی:
لقب مریم مادر عیسی است.
 
معنی اسم عذرا در دانشنامه اسلامی:
برای بانو حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) نام‌ها و القابی است که برخی آسمانی‌اند و از سوی آفریدگار تعیین شده و بعضی از سوی برگزیدگان الهی تعیین شده است. یکی از القاب آن حضرت، عذرا است.
 
معنی اسم عذرا در ثبت احوال:
۱- دوشیزه، باکِره، آشکار؛ ۲- (اَعلام) ۱) لقب حضرت مریم مادر حضرت عیسی (علیه السلام)؛ ۲) لقب حضرت فاطمه (سلام الله علیها).
 

حروف ابجد نام عذرا

ابجد اسم عذرا شامل عدد " 971 " و ابجد وسیط آن شامل عدد " 23 " و ابجد صغیر آن شامل عدد" 17 " می گردد.
 

نام های هم آوا پسر با اسم «عذرا»

عرشیا
عمران
عماد
علیرضا
علی
عامر
عارف
عادل
عروج
عرفان
 

نام های هم آوا دختر با اسم «عذرا»

عرفانه
عاطفه
عسل
عطیه
عطرسا
عطرین
عرشیان
فاطمه‌عَذرا
 

خصوصیات کلی  اسم عذرا

رنگ نام عذرا صورتی می باشد. از لحاظ علم فلسفه شما شخصی شگفت انگیز محسوب میگردید چرا که از اراده بالایی برخوردار هستید. همین نیروی اراده ی شما موجب شده است که به دنبال رسیدن به آرزو و رویاهایتان باشید و به راحتی آنها را بدست آورید. با همین خصوصیاتی که تا به الان برای شما شرح دادیم میتوان گفت افرادی که نام آنها عذرا است  میتوانند یک مدیر واقعی باشند و از عهده مسئولیت های بزرگ و متعدد برآیند  و با کمک به دیگر اشخاص هم آن ها را در مسیر درست قرار دهند. اگر بخوایم از خصوصیت شما در زمینه عاطفی صحبت کنیم باید بگوییم که شما دارای قدرت بالایی هستید و از همین رو میتوانید به عمق روابط عاطفی بروید و هم چنین میتوان گفت که شما در روابط به صورت محتاط رفتار کرده و با هر شخصی بسیار سریع صمیمی نمی شوید و همیشه به صورت کاملا عقلانی و به دور از احساسات درباره طرف مقابل خود تصمیم میگیرید.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.