لاغري با آبميوه

آبميوه هاي طبيعي، هم خوش مزه هستند و پرفايده، هم مي توانند شما را لاغر کنند. باور نمي کنيد؟! کافي است يک بار رژيم آبميوه ها را امتحان کنيد. محققان مي گويند، جايگزين کردن مايعات باجامدات، به خصوص در فصل هاي گرم که تعريق بدن بيشتر مي شود، مي تواند با يک تير دو نشان بزند؛ هم جبران آب از دست رفته
چهارشنبه، 22 دی 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
لاغري با آبميوه

لاغري با آبميوه
لاغري با آبميوه


 





 
بهترين رژيم لاغري در هواي گرم تابستان، رژيمي است که پايه آن بر آبميوه هاي طبيعي است.
آبميوه هاي طبيعي، هم خوش مزه هستند و پرفايده، هم مي توانند شما را لاغر کنند. باور نمي کنيد؟! کافي است يک بار رژيم آبميوه ها را امتحان کنيد.
محققان مي گويند، جايگزين کردن مايعات باجامدات، به خصوص در فصل هاي گرم که تعريق بدن بيشتر مي شود، مي تواند با يک تير دو نشان بزند؛ هم جبران آب از دست رفته را بکند وهم شما را لاغر کند. در اين رژيم غذايي فقط آبيموه و انواع چاي را داريد و مجاز به خوردن مواد غذايي جامد نيستيد.

عملکرد رژيم غذايي
 

برنامه غذايي آبميوه، نوعي روزه گرفتن به شمار مي رود که در آن فرد رژيم گيرنده مجاز است تنها آبميوه و نوشيدني مصرف کند. اين رژيم کم کالري، باعث خرد شدن و آب شدن چري هايي مي شود که در اثر تجمع انرژي در بدن به وجود آمده اند. البته اين رژيم طوري طراحي شده که از طريق آبميوه هامقدار کافي مواد مغذي به بدن برسد؛ از جمله ويتامين ها و موادمغذي وکربوهيدرات که منبع بسيار خوب انرژي است. کربوهيدرات ها براي متعادل نگه داشتن قند خون لازم اند و رژيم آبميوه، آب ومايعات ديگر جلوي کم شدن آب بدن را ميگرد ومقدار پتاسيم، سديم وديگر مواد مغذي را متعادل نگاه مي دارد. البته يادتان باشد، که اين آبميوه ها همگي طبيعي هستند و در واقع بايد با دستگاه آبميوه گيري درخانه تهيه شوند. رژيم آبميوه ها علاوه بر کمک به کاهش وزن شما، به سم زدايي از بدن هم کمک مي کند.
آناناس به ساخت استخوان هاي سالم واستحکام آنها کمک مي کند. اين ميوه سرشار از منيزيم است. يک فنجان آناناس حدود 73 درصد منيزيم موردنياز روزانه بدن را تامين مي کند. از ديگر خواص آناناس ميتوان به نقش آن دربهبود سرماخوردگي و از بين بردن سرفه هاي شديد و خشک اشاره کرد.
رژيم نمونه: اين برنامه را تنها 2 روز ميتوانيد ادامه دهيد.

روز اول

روز اول

روز دوم

قبل از صبحانه

چاي سبز

چاي سبز

صبحانه

آبميوه، آب

آبميوه، آب

ميان وعده

آبميوه، آب

آبميوه، آب

ناهار

آبميوه، آب

آبميوه، آب

ميان وعده

آبميوه، آب

آبميوه، آب

شام

آبميوه، آب

آبميوه، آب

بعد از شام

چاي سبز يا آبميوه، آب

چاي سبز يا آبميوه آب

رژيمي در دسترس
 

تمامي مايعات، آبميوه ها و انواع چاي را که دراين رژيم غذايي آمده، مي توانيد به راحتي تهيه کنيد. اگر در کنار اين رژيم غذايي، نرمش و ورزش هاي ملايم انجام دهيد، روزدتر و راحت تر به هدف تان که همان کاهش وزن است، خواهيد رسيد.
يادتان باشد که اين رژيم غذايي را نبايد بيش از دو روز در هفته دنبال کنيد.
بهتر است کاملاً طبق برنامه داده شده عمل کنيد و مواد ديگر را جايگزين نکنيد.
هزينه اين برنامه غذايي بسيار پايين است.

مزايا و معايب
 

در اين رژيم غذايي، ميزان کافي کربوهيدرات، ويتامين، مواد معدني و کالري به بدن مي رسد و جلوي از بين رفتن ماهيچه هاي بدن را مي گيرد. البته يادتان باشد. اين رژيم را تنها 2 روز ميتوانيد نگه داريد. کاهش وزن دراين رژيم با همکاري چندين عامل رخ مي دهد: مقدار کم کالري دريافتي وکاهش چربي بدن. اما ادامه دادن اين برنامه غذايي به مدت طولاني مي تواند خطرناک باشد.

آيا براي شما مناسب است؟
 

اين رژيم غذايي براي کساني که مي خواهند به شدت ميزان کالري دريافتي شان را پايين بياورند، مناسب است؛ اما البته نه در دراز مدت، به هر حال اگر نوشيدني و آبميوه را دوست داريد، اين رپيم برايتان دلچسب خواهد بود، اما يادتان باشد بعد از دور روز حتماً بايد جامد نيز ميل کنيد. اين رژيم را به افرادي که دچار ديابت، بيماري هاي قلبييا کساني که دچار ناراحتي هاي معده و روده هستند و به خصوص ميوه جات خام حساسيت دارند، پيشنهاد نمي کنيم.

چطور رژيم بگيريم
 

مي توانيد در هر وعده حداکثر 2 ليوان آب به همراه 2 ليوان آبميوه ميل کنيد. بهترين پيشنهاد براي آبميوه ها در اين رژيم غذايي، آب هويج، گوجه فرنگي، پرتقال، کرفس و آب ليمو، گريپ فروت، سيب، هندوانه و انواع ميوه هايي است که دوست داريد.
يادتان باشد اين آبميوه هارا بايد خودتان در خانه تهيه کنيد تا قند و افزودني نداشته باشد بهتر است، آبميوه را به همراه تقاله هاي ميوه ميل کنيد، يعني بعد از گرفتن آب ميوه، آنرا از صافي نگذرانيد.
اگر مي خواهيد لاغر شويد، هلو را فراموش نکنيد. مي توانيد به راحتي آب اين ميوه را بگيريد. اين ميوه به خصوص براي کساني که زخم معده دارند يا مبتلايان به ورم معده يا روده عالي است فقط بايد با شکم خالي ميل شود. اگر سنتان کمي بالاست، هلو را فراموش نکنيد.
منبع:زندگي ايده آل، شماره 44.



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.