اساس مراقبت از مو

موهاي ما از پياز مو به وجود مي‌آيند که پياز مو پيش از تولد تشکيل مي‌شود و به طور متوسط 80 تا 120 هزار پياز مو در پوست سر داريم، ريشه مو تنها قسمت رشد کننده و زنده موست که در پايه پياز مو قرار دارد و همين طور که سلول‌هاي سازنده مو توليد مي‌شوند، اين سلول‌ها سخت شده و مي‌ميرند و ساقه مو را تشکيل مي‌دهند. ساقه مو از
دوشنبه، 25 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اساس مراقبت از مو

اساس مراقبت از مو
اساس مراقبت از مو


 





 

 

اگر دوست داريد به طور اساسي از موهايتان مراقبت کنيد بايد حقايقي را درباره آن بدانيد.
 

موهاي ما از پياز مو به وجود مي‌آيند که پياز مو پيش از تولد تشکيل مي‌شود و به طور متوسط 80 تا 120 هزار پياز مو در پوست سر داريم، ريشه مو تنها قسمت رشد کننده و زنده موست که در پايه پياز مو قرار دارد و همين طور که سلول‌هاي سازنده مو توليد مي‌شوند، اين سلول‌ها سخت شده و مي‌ميرند و ساقه مو را تشکيل مي‌دهند. ساقه مو از سلول‌هاي حاوي کراتين که نوعي پروتئين است، تشکيل شده که 8 تا 12 ميلي‌متر در ماه رشد مي‌کند. موها از سه لايه تشکيل شده‌اند. لايه داخلي، لايه مياني که حاوي رنگدانه است و لايه خارجي که لايه‌هاي زيرين را مي‌پوشاند. وقتي لايه خارجي موها (کوتيکول) سالم باشد، موها لطيف به نظر مي‌آيند اما اگر در موقع شانه زدن، رنگ کردن و يا بي‌رنگ کردن و غيره صدمه ببيند، بعضي از سلو‌ل‌هاي آن کنده شده و يا حتي مي‌ريزند.

اساس مراقبت از مو

در اين حالت سطح موها زبر و فرو رفته مي‌شود و نوک موها چند تکه خواهد شد. چون ساقه مو يک بافت مرده است و نمي‌تواند خود را ترميم کند، صدمه براي هميشه باقي مي‌ماند و بايد منتظر ماند تا موهاي سالم جايگزين شوند. فکر کنم متوجه شديد منظورم از مراقبت‌ اساسي موها کاهش صدمات وارده به لايه خارجي موها است يعني موها را با شامپو به آرامي بشوييد، از آب خيلي گرم استفاده نکنيد و شامپو را با نوک انگشتان به موها ماساژ دهيد.
اگر موهايتان خشک و صدمه‌ديده‌اند حتما بعد از شامپو از نرم‌کننده استفاده کنيد تا فرورفتگي‌هاي ايجاد شده را به طور موقتي پر کند و در هنگام برس زدن آسيب کمتري برسد. براي خشک کردن موها را فقط در حوله‌اي بپيچيد و ماساژش ندهيد چون ساقه موها مي‌شکنند. از شانه‌هاي نوک تيز استفاده نکنيد و هرگز موي خيس را برس نزنيد. موها را از نوک به طرف پوست سر شانه بزنيد و اگر از سشوار استفاده مي‌کنيد از حرارت بالا بپرهيزيد. موهايتان را از آثار زيان‌بار آفتاب حفاظت کنيد. توصيه مي‌کنم بعد از شنا، حتما براي پاک کردن کلر و ديگر املاح از موها، آنها را با شامپو بشوييد. لازم است هر ماه يک بار براي اصلاح موهاي خود به آرايشگاه برويد. کوتاه کردن نوک موها موجب مي‌شود موها ضخيم‌تر و جذاب‌تر به نظر برسند.

 

منبع:www.salamat.com



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما