طراحي سرنوشت

هدف در دنياي انسان، مهم‌ترين عامل حرکت و خلق آينده‌هاي زيبا است. انسان هدفمند با شور و هيجان به خلق اهداف در زندگي مي‌پردازد. هدف‌ها هستند که مقصد و مسير زندگي را روشن مي‌کنند. هدف‌ها همچون منابع نور در مسير حرکت انسان، زندگي را روشن مي‌کنند و به حرکت‌ها معنا مي‌بخشند.
دوشنبه، 25 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طراحي سرنوشت

طراحي سرنوشت
طراحي سرنوشت


 

نويسنده:




 
هدف در دنياي انسان، مهم‌ترين عامل حرکت و خلق آينده‌هاي زيبا است. انسان هدفمند با شور و هيجان به خلق اهداف در زندگي مي‌پردازد. هدف‌ها هستند که مقصد و مسير زندگي را روشن مي‌کنند. هدف‌ها همچون منابع نور در مسير حرکت انسان، زندگي را روشن مي‌کنند و به حرکت‌ها معنا مي‌بخشند.
انساني در زندگي‌اش به دستاوردي مي‌رسد که رويايي در سر داشته باشد. فاصله داشتن هر پديده‌اي و نداشتن آن فقط يک «خواستن» است و خواستن، انديشه‌اي زيبا است که از يک هدف عالي نشأت گرفته است. انسان است و هدف‌هايش. هدف‌ها عامل موفقيت هستند و بي‌هدفي‌ها فراهم کننده معناي تلخ شکست. اگر شما در طراحي آينده خود قصور کنيد مانند اين است که شما مشغول طراحي براي شکست زندگي خود هستيد. فاصله شکست و موفقيت، يک طراحي زيبا از آينده است. داشتن هدف و برنامه در زندگي به انسان حرکت مي‌دهد، انگيزه مي‌دهد، اعتماد به نفس مي‌دهد، نشاط مي‌دهد و در انسان انرژي مي‌آفريند. هدف‌ها مقصد و مسير زندگي را روشن مي‌کنند.

چگونه هدف‌ها را طراحي کنيم؟
 

مرحله 1) فهرست کليه هدف‌هايي را که دوست داريد به آنها برسيد، تهيه کنيد.
 

هدف‌هاي مادي، معنوي، علمي، ارتباطي، روحي، رواني و احساسي و خلاصه کليه دستاوردهايي که اگر در زندگي شما از الان تا آخر عمر حاصل شود، شما خشنود و راضي خواهيد بود.

مرحله 2) زمان‌بندي در هدف
 

براي فهرست اهداف خود، دوره‌اي از زمان در نظر بگيريد. زيرا هدف بدون زمان هيچ ارزش عيني ندارد. انسان وقتي براي يک هدف ارزش قايل است که زمان معيني را براي خلق آن هدف در نظر گرفته باشد. تعيين زمان براي هر هدف يک تخمين است.

طراحي سرنوشت

مرحله 3) تعيين اولويت‌ها در هدف
 

با مراجعه به فهرست هدف بر اساس اولويت دسته‌بندي کنيد. اولويت‌ها مي‌توانند بر اساس زمان و موعد هدف و يا اينکه بر اساس اهميت آن هدف باشد، دسته‌بندي شوند.

مرحله 4) ايجاد انگيزه براي هدف
 

رسيدن به هر هدفي انگيزه و تلاش مي‌خواهد و به دست آوردن انگيزه براي هر حرکتي، متقاعد کردن خود و ضمير ناخودآگاه ما است. در اين مرحله، براي هر هدفي يکي دو پاراگراف مطلب مي‌نويسيم که چرا؟ يعني شرح مي‌دهيم که چرا من بايد به اين هدف برسم واگر نرسم، دچار چه خسران و زيان‌هايي در زندگي مي‌شوم؟ به اين موضوع مي‌گويند: «قدرت چرا». بايد به اندازه کافي براي خود دليل بياوريم که چرا حتماً بايد اين هدف را خلق کنيم.

مرحله 5) برنامه‌ريزي براي رسيدن به هدف‌ها
 

برنامه‌ريزي براي رسيدن به هر هدفي، از لازمه‌هاي خلق آن هدف است. نفس يک هدف بدون برنامه‌ريزي براي رسيدن به آن يک حرکت جدي را فراهم نمي‌کند. براي رسيدن به هر کدام از اهدافي که تعيين کرده‌ايد، روشي براي رسيدن به آن هدف هم تعيين کنيد.

مرحله 6) يک اقدام اوليه
 

اين مرحله را فرداي پس از شب قدر انجام دهيد. مثال: اگر هدف شما خريد يک خودروي زيبا در دو سال آينده است، شما بايد فرداي پس از شب قدر در فرصتي مناسب به طور جدي به يک نمايشگاه شيک خودرو برويد و درست مانند انساني که ميليون‌ها تومان پول در جيب دارد و حالامي‌خواهد خودروي ايده‌آل خود را بخرد، از خودروها ديدن کنيد. اين حرکت زيبا و خيلي جدي، اين نکته را به ضمير ناخودآگاه شما القا مي‌کند که مراسم شب احيا و طراحي سرنوشت کاملا جدي و معقول است.
منبع: http://www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط