10 نکته درباره آنتي‌هموروييد

امروزه با گسترش زندگي صنعتي و تغيير شيوه زندگي، احتمال بروز يبوست افزايش يافته و در نتيجه آن، ابتلا به هموروييد يا بواسير نيز زياد ديده مي‌‌شود و افراد بسياري وجود دارند که از فرآورده‌هاي آنتي‌هموروييد استفاده مي‌کنند. يکي از نکات مهم در درمان بيماران مبتلا به بواسير، اصلاح سبک زندگي و تغذيه مناسب به‌صورت مصرف مواد غذايي سرشار از
سه‌شنبه، 26 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
10 نکته درباره آنتي‌هموروييد

10 نکته درباره آنتي‌هموروييد
10 نکته درباره آنتي‌هموروييد


 





 
امروزه با گسترش زندگي صنعتي و تغيير شيوه زندگي، احتمال بروز يبوست افزايش يافته و در نتيجه آن، ابتلا به هموروييد يا بواسير نيز زياد ديده مي‌‌شود و افراد بسياري وجود دارند که از فرآورده‌هاي آنتي‌هموروييد استفاده مي‌کنند. يکي از نکات مهم در درمان بيماران مبتلا به بواسير، اصلاح سبک زندگي و تغذيه مناسب به‌صورت مصرف مواد غذايي سرشار از فيبرهاي گياهي و مايعات فراوان است. همچنين تحرک جسمي تاثير به‌سزايي در پيشگيري و درمان عارضه هموروييد يا بواسير دارد. در اين مقاله نکاتي در اين باره ضمن معرفي داروي آن، مي‌نويسيم.
فرآورده آنتي هموروييد يا ضد بواسير به صورت پماد و شياف است و ترکيبات آن شامل ليدوکايين، هيدروکورتيزون، آلومينيوم و اکسيد روي است که در مجموع براي رفع خارش، التهاب و تورم به کار مي‌رود و خاصيت قابض دارد.
1. روش مصرف: 3 تا 4 بار روزانه، هر بار يک اپليکاتور از پماد و روزانه 2 بار و هر بار يک شياف
2. موارد منع مصرف: حساسيت نسبت به دارو و وجود عفونت در موضع
3. موارد احتياط: آسيب‌ديدگي شديد مخاط، افرادي که داروهاي کورتون مانند پردنيزولون مصرف مي‌کنند.
4. عوارض جانبي و عوارض مصرف بيش از حد دارو: سرگيجه، تاري‌ديد، تغييرات خلق و خو، کاهش فشارخون، ضعف دستگاه تنفسي و قلب و عروق
5. در صورتي که هموروييد با تورم دردناک همراه شود، حالت چرکي پيدا کند، خونريزي يا عود کند و يا اينکه به صورت توده حجيم درآيد، بايد به مصرف دارو اکتفا نکرده و خوددرماني را کنار گذاشته و به پزشک مراجعه کنيد.
6. در صورت بروز هر گونه تحريک موضعي پس از مصرف دارو، مصرف آن را قطع کنيد.
7. در صورتي که يک هفته پس از درمان با فرآورده‌هاي ضد هموروييد، علايم بيماري همچنان ادامه يافت، با پزشک‌تان مشورت کنيد.
8. تميز بودن موضع، از نکات بسيار مهم پيش از استعمال داروست. ناحيه مبتلا را با محلول آب و صابون رقيق بشوييد، آبکشي و سپس با حوله لطيف يا دستمال کاغذي، خشک کنيد و سپس از دارو استفاده کنيد.
9. در صورت ابتلا به هموروييد داخلي از شياف، پماد، کرم، لوسيون يا ژل و در صورت ابتلا به نوع خارجي، به جز شياف، از بقيه اشکال دارويي مي‌توان استفاده کرد.
10. براي کمک به درمان بواسير مي‌توان از ملين‌ها نيز استفاده کرد اما مبتلايان به ديابت بايد مراقب باشند.

 

منبع: :www.salamat.com



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.