تأثیر روحیه مردم ایران بر مسلمانان

اين انقلاب سرکشيد و رشد کرد. اولين اثري که اين انقلاب گذاشت، اين بود که بناي صد و پنجاه ساله ي استعمار در سطح عالم را با خاک يکسان کرد. کدام بنا را؟ استعمار صد و پنجاه سال زحمت کشيده بود، تا روحيه ي مسلمانان را خرد کند . مسلمان در دنيا، از قبل مسلمان بودن خودش، احساس شخصيتي نمي کرد. کداميک از شماها
دوشنبه، 29 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تأثیر روحیه مردم ایران بر مسلمانان

تأثیر روحیه مردم ایران بر مسلمانان
تأثیر روحیه مردم ایران بر مسلمانان


 






 

روحيه ي پولادين مردم ايران اسلامي مسلمانان دنيا را زنده کرد
 

مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند:
اين انقلاب سرکشيد و رشد کرد. اولين اثري که اين انقلاب گذاشت، اين بود که بناي صد و پنجاه ساله ي استعمار در سطح عالم را با خاک يکسان کرد. کدام بنا را؟ استعمار صد و پنجاه سال زحمت کشيده بود، تا روحيه ي مسلمانان را خرد کند . مسلمان در دنيا، از قبل مسلمان بودن خودش، احساس شخصيتي نمي کرد. کداميک از شماها ديديد يا شنيديد که در دوران طاغوت، کسي در نقطه يي از عالم - در اروپا، در امريکا، در نقاط دوردست - گردنش را بالا بگيرد و با افتخار بگويد: «من مسلمانم»؟ آن روز هم مسلماني افتخار بود، اما کسي اين را احساس نمي کرد. روحيه ها را خرد کرده بودند . انقلاب آمد، اين واقعيت را دگرگون کرد. مسلمانان در همه جاي دنيا، احساس هويت اسلامي کردند و روحيه گرفتند . براي همين است که ما مي گوييم اين حرکت انقلابي، ضربه ي خودش را به ابرقدرتها زده است و کاري از آنها برنمي آيد.
ابرقدرتها، چه کار مي خواهند بکنند؟ اين که امريکا و همدستانش هر گاهي يک بار، با يک تهديد حقيقتا مضحک و خنده آور سعي مي کنند که اين کوه استوار - يعني ملت ايران - را از ميدان خارج کنند، چرا اثر نمي کند؟ براي خاطر اين که هر تهديدي نسبت به جمهوري اسلامي و مسؤولان آن، براي استکبار ديگر فايده يي نخواهد داشت. چه طور مي توانند روحيه ي مسلمانان را که با انقلاب ما به آنها برگشته، دوباره از آنها بگيرند؟ صد و پنجاه سال ديگر کار لازم دارند. مسلمانان انگليس، چه موقع به خودشان قدرت و جرأت مي دادند که هزار هزار به خيابانها بيايند و سخن حق خودشان را با صداي بلند بيان کنند؟ يک دختربچه ي مسلمان، چه موقع جرأت مي کرد که در قلب دنياي کفر و فساد، داعيه ي مسلماني و حجاب مسلماني داشته باشد؟
اينها روحيه است که شما و انقلاب شما و امام شما و اين جنگ پربرکت شما، به همه ي مسلمانان عالم داد. مقاومت و قيام و روحيه ي پولادين و سخن حق و مشت گره کرده ي شما، مسلمانان دنيا را زنده کرد. استکبار نمي تواند اين را علاج کند . ما ضربه و شکست را بر امريکا و استکبار وارد کرديم. امام (ره) اين بذر را پاشيد . چه کار مي توانند بکنند؟ براي همين است که استکبار، در مقابل ملت ايران، دستپاچه است.
منبع: حديث ولايت ، جلد چهارم، ص 289-288



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط