حماسه شگرف جهاد در آئينه توصيف امام راحل

ما در مشكلات بايد متوسل بشويم به ملت، ملتي كه بحمدالله مهيا براي كمك و فداكاري بوده و هستند. با فداكاري ملت، بحمدالله مراحلي كه بسيار اهميت داشتند، پشت سر گذاشتيم. موانع مرتفع شدند. خائنين رفتند و اگر تتمه اي هم باشد، با همت ملت خواهند رفت، ولكن اين ديوار شيطاني بزرگ كه شكست، پشت آن ديوار، خرابي ها زياد است و ما بايد به همت ملت، آنها را ترميم كنيم.
يکشنبه، 2 مرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حماسه شگرف جهاد در آئينه توصيف امام راحل

حماسه شگرف جهاد در آئينه توصيف امام راحل
حماسه شگرف جهاد در آئينه توصيف امام راحل


 






 
ما در مشكلات بايد متوسل بشويم به ملت، ملتي كه بحمدالله مهيا براي كمك و فداكاري بوده و هستند. با فداكاري ملت، بحمدالله مراحلي كه بسيار اهميت داشتند، پشت سر گذاشتيم. موانع مرتفع شدند. خائنين رفتند و اگر تتمه اي هم باشد، با همت ملت خواهند رفت، ولكن اين ديوار شيطاني بزرگ كه شكست، پشت آن ديوار، خرابي ها زياد است و ما بايد به همت ملت، آنها را ترميم كنيم.
ناچاريم كه به ملت متوجه بشويم براي سازندگي، براي اينكه ترميم كنيم اين خرابي هائي را كه در طول مدت حكومت جائر پهلوي در مملكت ما حاصل شده است و بحمدالله، ملت ما راجع به اين سازندگي، مهيا بودن خودشان را اعلام كرده اند. دانشجوهاي عزيز، مهندسين و بازاري، كشاورز، همه قشرها ملت داوطلب براي اين است كه ايراني را كه به طور مخروبه به دست ما آمده است، بسازند. از اين جهت، بايد ما بگوئيم يك جهاد سازندگي، موسوم كنيم اين جهاد را به جهادسازندگي كه همه قشرهاي ملت، زن و مرد، پير و جوان، دانشگاهي و دانشجو، مهندسين و متخصصين، شهري و دهاتي، همه با هم بايد تشريك مساعي كنند و اين ايران را كه خراب شده است، بسازند و البته آن جاهائي كه بيشتر خرابي هست، مثل روستاها، جاهائي كه مساكن عشاير هستند، دهات دور افتاده كه تقريبا هر كدام از گروه ها مي آيند شكايت از وضعشان دارند، مي گويند برق نداريم، خانه نداريم، آب نداريم، آسفالت نداريم، بهداري نداريم و همه هم صحيح مي گويند، بنابر اين بوده است كه اين طور ايران را خراب كنند و الان كه بحمدالله آن سد شكسته شد، براي مرحله ثاني كه مرحله سازندگي است، ما دستمان را پيش ملت دراز مي كنيم و از ملت مي خواهيم كه همه در اين نهضت شركت كنند و همه دست برادري به هم بدهند و اين سازندگي و جهاد سازندگي را شروع كنند و البته مأمورين دولت در هر جا هستند، مردم با آنها تشريك مساعي كنند. در تحت نظر اشخاص كارشناس، مأمورين دولت كارها را انجام بدهند و روحانيوني كه در همه بلاد بحمدالله هستد، در اين امر تشريك مساعي و نظارت كنند. و من به همه ملت، به همه اشخاص كه در اين روستاها و دهات به سر مي برند، پس از اينكه به همه شان دعا مي كنم و عرض ارادت، يك سفارش دارم و آن اينكه توجه كنند كساني كه براي ساختن و براي سازندگي و براي جهاد سازندگي در دهات مي آيند، در روستاها مي آيند، توجه كنند كه مبادا خداي نخواسته در بين آنها يك اشخاصي نباشند كه بر خلاف رويه ملت، بر خلاف اسلام، مسائلي داشته باشند اگر يك همچون اشخاصي را ديدند، فورا آنها را از ده كنار بگذارند و نگذارند در بين جوان هاي ما، دربين روستائيان ما تبليغات سوئي بكنند. انشاءالله خداوند به همه ملت و به همه كساني که در اين راه تشريك مساعي مي كنند و اين وظيفه اخلاقي شرعي را ادا مي كنند، به همه توفيق عنايت كند. همه موفق باشند كه در اين جهاد شركت كنند و آن خرابه ها را بسازند و برادران خودشان را كمك كنند كه شايد هيچ عبادتي بالاتر از اين عبادت نباشد، بلكه از اشخاصي كه مي خواهند براي زيارت ها، براي مكه معظمه، براي مدينه منوره بروند، لكن به طور استحباب مي خواهند بروند، مي خواهم از آنها تقاضا كنم كه شما براي ثواب مي خواهيد برويد مكه مشرف بشويد، مي خواهيد برويد مدينه منوره، عتبات عاليات مشرف بشويد، امروز ثوابي بالاتر از اين نيست كه به برادرهاي خودتان كمك كنيد و اين سازندگي را همه با هم شروع كنيد كه ايران خودتان درست ساخته بشود و برادرهاي خودتان نجات پيدا بكنند. خداوند به همه شما اجر عنايت مي كند و همان ثوابي را كه شما از زيارت ها مي خواهيد، خداوند به شما در اين جهاد خواهد داد.
صحيفه نور، جلد 7، ص 135-136

*******
 

... اگر جنبه ي ايمان مردم تقويت شد؛ همه ي امور به راحتي انجام مي شوند. مثلا همين جهاد در جنگ چقدر كار كرده است. اين به خاطر جديتي است كه جوان ها دارند و كشور را از خودشان مي دانند و براي خدا كار مي كنند. وقتي ايده ي آنها اين باشد، كارها به خوبي پيش مي روند. اين طور نباشد كه اگر مشكلي در كارتان پيش آمد، دلسرد شويد. به كار خودتان ادامه دهيد، من همه ي شما را دعا مي كنم و اميدوارم كه خداوند به شما توفيق خدمت به اين مستمندان را كه بزرگ ترين عبادت نزد اوست، عنايت فرمايد.
صحيفه نور، جلد 117، ص 102-103

حماسه شگرف جهاد در آئينه توصيف امام راحل

*******
 

...از زحمات جهاد در روستاها و جبهه تشكر و تقدير مي نمايم. كراراً درباره ي زحمات جهاد در جبهه ها گفته ام. زحمات جهاد در سراسر ايران چشمگير و مورد تصديق همه ي ما بوده است. توجه كنيد كه كارهايتان براي خدا باشد. شما از خدا پاداش بخواهيد نه از دولت و ملت. بايد كاري كنيد كه او راضي باشد.
صحيفه نور،جلد 18،ص189

*******
 

زحمات بي وقفه جهاد، اين سنگرسازان بي سنگر، در دفاع مقدسان از جمله مسائلي است كه ترسيم آن در قالب الفاظ نمي گنجد. عشق جهاد در خدمت به اسلام و مردم، چشم دل عاشقان خدمت به دين و مردم را روشن نموده است. شجاعت دلير مردان و شيرزنان جهاد ايمان، جهاديمان، در جهادمان عليه كفر و بيداد، زبانزد خاص و عام است. وسعت دامنه گذشت و ايثار مردان و زنان جهاد، جنگ و صلح، بزرگ و كوچك، فقير و غني اين مرز و بوم را گرفته است. جهاد شمايل دنياي آزادي و استقلال در عرصه كار و تلاش و پيكار عليه فقر و تنگدستي و رذالت و ذلت است.
فرزندان عزيز جهاديم ! به تنها چيزي كه بايد فكر كنيد، به استواري پايه هاي اسلام ناب محمدي صلي الله عليه و آله و سلم است. اسلامي كه غرب و در رأس آن، آمريكاي جهانخوار و شرق در رأس آن شوروي جنايتكار را به خاك مذمت خواهد نشاند. اسلامي كه پرچمداران آن پابرهنگان و مظلومين و فقراي جهانند و دشمنان آن، ملحدان و كافران و سرمايه داران و پول پرستانند. اسلامي كه طرفداران واقعي آن هميشه از مال و قدرت بي بهره بوده اند و دشمنان حقيقي آن زراندوزان حيله گر و قدرتمداران بازيگر و مقدس نمايان بي هنرند.شما عزيزان با خدمات شايسته خود در پشت جبهه ها، چون جبهه ها، دل امام زمان روحي له الفداء را شاد كرده ايد. اميدوارم از صحنه هاي سخت سياست نه شرقي، نه غربي، جمهوري اسلامي عبور كنيد كه اگر ايران را بر پايه استقلال واقعي پايه ريزي نكنيم. هيچ كاري نكرده ايم. چشم اميد من به شما سازندگان پر شور و نشاط اسلامي است.
صحيفه نور، جلد 21، ص 59
منبع: ماهنامه شاهد یاران، شماره 21



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.