شانزده راه براي تبديل شدن به يک فرد بالغ و کامل

شما از نظر ظاهري به عنوان يک فرد بالغ شناخته مي شويد، اما تا زماني که از نظر عاطفي و ذهني به بلوغ نرسيد، نمي توانيد نام يک شخص کامل را بر روي خود بگذاريد. روش هاي زير به شما کمک مي کند که راه رسيدن به کمال را آسان تر، طي کنيد.
پنجشنبه، 6 مرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شانزده راه براي تبديل شدن به يک فرد بالغ و کامل

شانزده راه براي تبديل شدن به يک فرد بالغ و کامل
شانزده راه براي تبديل شدن به يک فرد بالغ و کامل


 

نويسنده:محرمعلي بيک محمدلو




 
شما از نظر ظاهري به عنوان يک فرد بالغ شناخته مي شويد، اما تا زماني که از نظر عاطفي و ذهني به بلوغ نرسيد، نمي توانيد نام يک شخص کامل را بر روي خود بگذاريد. روش هاي زير به شما کمک مي کند که راه رسيدن به کمال را آسان تر، طي کنيد.
1-مسئوليت پذير باشيد
اساس شخصيت و درستي هر فرد مسئوليت پذيري است. بدون هيچ عذر و بهانه يي ياد بگيريد که مسئوليت کارهايي را که انجام مي دهيد به عهده بگيريد. همان طور که تحسين و تمجيد را قبول مي کنيد، بايد گله و شکايت را نيز بپذيريد. براي پي آمد تصميم هاي خود آماده باشيد و سعي کنيد تصميمات درستي اتخاذ کنيد، چرا که قبول مسئوليت کار دشواري است.
2-احساسات خود را کنترل کنيد.
عدم توانايي در کنترل احساس مي تواند هم در زندگي فردي و هم در زندگي اجتماعي لطمات جبران ناپذيري به شما وارد آورد. نبايد به طور کلي احساس تان را بکشيد، بلکه بايد آن ها را از طريق يک سري رفتار و گفتار موجه، بروز دهيد.
3-بخشنده باشيد
موفقيت شما به کمک هايي بستگي دارد که در ميان راه از ديگران دريافت مي کنيد. بدون هيچ چشم داشتي به ديگران کمک کنيد. اگر توان مالي شما اجازه مي دهد، مي توانيد هزينه يي را نيز يه خيريه ها و ساير موسسات اين چنيني اختصاص دهيد.
4-وقت خود را با خانواده و دوستان بگذرانيد
صله ي رحم را از ياد نبريد. اگر نمي توانيد هميشه به ديدن اقوام تان برويد، حداقل ارتباط تلفني را با آن ها قطع نکنيد. اين امر براي دوستان تان نيز صدق مي کند. اگر سرتان خيلي شلوغ است سعي کنيد حداقل آخر هفته را با آن ها بگذرانيد، مي توانيد يک نوشيدني با هم ميل کنيد يا به پارک برويد.
5-ضعف هاي شخصيتي خود را از بين ببريد
هر کدام از ما عيب و ايراداتي در شخصيت خود دارد. به نظرات دوستان و اقوام در مورد صفات اخلاقي خود گوش کنيد. ضعف هاي خود را به تدريج از بين ببريد و نقاط قوت خود را تقويت کنيد.
6-متوجه رفتار خود باشيد
رفتار و گفتار شما در قبال ديگران تعيين کننده ي برخورد آن ها در قبال شماست. شما يک تابلوي تبليغاتي متحرک هستيد که توجه همه را به خود جلب مي کنيد، پس بهتر است اخلاق خوب خود را به نمايش بگذاريد. اگر اين کار را نکنيد مردم از شما خوش شان نمي آيد، شما را استخدام نمي کنند و با شما مراوده نخواهند داشت.
7-کار خودتان را انجام دهيد
کاري را که تصور مي کنيد براي تان مناسب است انجام دهيد؛ نه کاري را که ديگران فکر مي کنند انجام آن، براي تان لازم است. به عبارت ديگر در پي رسيدن به خوشي و سعادت باشيد. هيچ گاه خودتان را با کسي مقايسه نکنيد، به ويژه در مورد مسايل مالي؛ براي اين که ممکن است احساس نارضايتي به شما دست دهد. کارهايي را شروع کنيد که هميشه آرزوي انجام دادن آنها را داشته ايد اما هيچ وقت انجام شان نداده ايد.
8-درستکار باشيد
يک فرد درستکار هميشه براي اصول اخلاقي ارزش بيشتري نسبت به لذات و سودهاي شخصي قايل است. کارمندان، همکاران و دوستان براي افراد درستکار ارزش بسيار زيادي قايل هستند. روي حرف خود بايستيد و کاري را که فکر مي کنيد درست است، انجام دهيد.
9-با اهداف تان روبه رو شويد
افراد موفق از رؤساي شرکت ها گرفته تا ورزشکاران همه و همه داراي يک عادت ويژه هستند؛ هدفمندي و تلاش براي رسيدن به مقصود، بدون داشتن هدف و نقشه ي مناسب براي رسيدن به آن، زندگي شما عادي شده و شادي و موفقيت ناچيزي را مي توانيد به دست آوريد. براي خود اهداف روزانه، هفتگي و ماهيانه تعيين کرده، سپس راه مناسب براي هر يک را طراحي کنيد. تمام تلاش خود را براي رسيدن به آن به کار ببنديد و از آن به عنوان راهي براي رسيدن به آرزوهاي نهايي خود بهره بگيريد.
10-عادت بد خود را ترک کنيد
هر يک از ما به طور متفاوت داراي عادات بدي هستيم که دير يا زود پي آمدهاي منفي آن متوجه ما خواهند شد. با خودتان عهد ببنديد که رفتار بد خود را کاهش داده و يا به طور کلي از ميان برداريد.
11-روحيه جوان و شاداب داشته باشيد.
به خاطر داشته باشيد که سن شما به آن اندازه يي است که خودتان مي خواهيد. يک شيوه ي شاداب و جوان پسند را در زندگي پيش بگيريد تا بدن و ذهن تان همواره به تحرک واداشته شوند.
12-از موقعيت هاي خود استفاده کنيد
فرصت هاي بي شماري در زندگي هر فردي وجود دارد، اما سود بردن از آن ها کار ساده اي نيست و داراي ريسک بالايي مي باشد. اما بايد توجه داشته باشيد که هيچ کار بزرگي بي خطر نيست، چه اين موقعيت را داشته باشيد که براي خودتان شغلي دست و پا کنيد، چه تصميم به ازدواج بگيريد. به خودتان مطمئن باشيد و تا تنور داغ است نان را بچسبانيد. کاري نکنيد که در آينده موجبات پشيماني شما فراهم آيد.
13-تمرين بردباري کنيد
صبر و پافشاري، شما را به سمت کاميابي و موفقيت رهنمون مي کند. بيشتر انسان هاي بزرگ بيشتر از اين که موفق شده باشند، در زندگي خود با شکست مواجه بودند. زماني که بي حوصله مي شويد، بايد ياد بگيريد که خونسردي خود را حفظ کرده و آرام باشيد.
14-علايق خود را متنوع کنيد
يک سرگرمي جديد براي خودتان پيدا کنيد، تا افق هاي جديد را بر روي خود بگشاييد. با يادگيري ورزش ها و مهارت هاي جديد خود را به چالش واداريد. يکي از کارهايي که مي توانيد در اين خصوص انجام دهيد، يادگيري يک زبان جديد است.
15-ساعات مطالعه خود را بيشتر کنيد
مطالعه يکي از راه هاي مناسب براي افزايش اطلاعات و دايره لغات شماست. روزي يک ساعت هم که شده تلويزيون را خاموش کرده و در عوض به خواندن يک کتاب بپردازيد.
16-ورزش کنيد
ورزش يکي از راه هايي است که از شما فرد سالم تر و جوان تري مي سازد. آن قدر که کار شما ارزش دارد، مدت زماني که مشغول به انجام آن هستيد مهم نيست. با خودتان عهد ببنديد که در برنامه روزانه خود، کمي هم فعاليت فيزيکي بگنجانيد.
منبع:نشريه 7 روز زندگي، شماره 105



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.