رياكاري ايالات متحده جهان را متحير كرده است

اين مقاله به بررسي جنايات و اعمال خلافي ميپردازد كه سازمان سيا و دولت آمريکا مرتكب ميشوند اما اين دولت آمريکا است كه مدعي آزادي و دمكراسي ميشود و كساني را كه به چنين جناياتي اعتراض داشته باشند يا به افشاي آن بپردازند، مجازات مي‌كند. نو محافظه‌كاران دولت آمريکا، مخالفان خود را خائن ميدانند. بسياري از آمريکاييها اين گونه فكر ميكنند كه تنها آمريکا و اسرائيل در دنيا مهم هستند. در واقع مرگ را آمريکا بر ساير ملتها تحميل ميكند و تنها راه حفظ برتري آمريکا، آسيب رساندن و كشتن ديگران است.
دوشنبه، 7 شهريور 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رياكاري ايالات متحده جهان را متحير كرده است

رياكاري ايالات متحده جهان را متحير كرده است
رياكاري ايالات متحده جهان را متحير كرده است


 

نويسنده:پل كريگ رابرتز(1)




 
چكيده:
اين مقاله به بررسي جنايات و اعمال خلافي ميپردازد كه سازمان سيا و دولت آمريکا مرتكب ميشوند اما اين دولت آمريکا است كه مدعي آزادي و دمكراسي ميشود و كساني را كه به چنين جناياتي اعتراض داشته باشند يا به افشاي آن بپردازند، مجازات مي‌كند. نو محافظه‌كاران دولت آمريکا، مخالفان خود را خائن ميدانند. بسياري از آمريکاييها اين گونه فكر ميكنند كه تنها آمريکا و اسرائيل در دنيا مهم هستند. در واقع مرگ را آمريکا بر ساير ملتها تحميل ميكند و تنها راه حفظ برتري آمريکا، آسيب رساندن و كشتن ديگران است.
آمريکا قدرت تفكر و تأملش را در نتيجه افشاي رياكاري حيرت‌انگيزش به جهانيان از دست داده است.
وزير جنگ آمريکا رابرت گيتس، «آسوشيتد پرس» و خبرنگاري به نام جولي ژاكوبسن را به خاطر گرفتن و انتشار عكس استقرار نيروي نظامي آمريکا در افغانستان و مرگ تفنگدار دريايي ايالات متحده بر اثر جراحات جنگي، محكوم كرد. اين عكاس با نيروي دريايي در حال گشت بود كه زير آتش دشمن قرار گرفتند، ژاكوبسن از اين صحنه عكس گرفت اما پاداش وي توسط گيتس كه خود فردي جنگ‌طلب است، اين بود كه اين كار را به عنوان عملي غيرانساني محكوم كند. گيتس گفت: اين خبرنگار و روزنامهاي كه براي آن كار ميكند، فاقد شايستگي و قضاوت لازم هستند. مخالفت اصلي بر سر جنگ است. اداره امور جنگ آمريکا، تلفات و قربانيان نيروهاي آمريکايي را از مردم پنهان ميكند. خشمگين شدن سران آمريکا به خاطر فرار از سانسور است. وزير جنگ و سران آمريکا درد و رنج زيادي را بر خانوادههاي نيروي دريايي تحميل ميكنند.
آيا اين رفتار را ميتوان «گناه خود را به گردن ديگري انداختن» ناميد؟ تفنگدار نيروي دريايي زندگياش را به خاطر آسوشيتد پرس و آن فرد عكاس از دست نداد، بلكه به خاطر جنايتكاران جنگي همچون گيتس، بوش، كِني، اوباما و كنگره ايالات متحده از دست داد. در حالي كه اين جنگها و تهاجمات آشكار با هدف خدمت به آمريکا به راه نميافتد اما خزانه لشكركشيهاي آمريکا با همكاري شركتهاي تسليحاتي تأمين ميشود.
سرجوخه نيروي دريايي، جاشوآ ام. بارنارد مرده است زيرا دولت آمريکا و درصد قابل توجهي از مردم اعتقاد دارند كه آمريکا حق تاخت و تاز، حمله و اشغال را بر مردمان ديگر سرزمينهايي دارد كه هيچ قدرتي را عليه ايالات متحده سازمان‌دهي نكردهاند، اما آمريکا با دروغ و تبليغات وجهه آنها را بد جلوه داده است.
وزير جنگ آمريکا انتشار يك عكس را عملي غير انساني ميداند، نه ادعاي آمريکا راجع به حق تعيين سرنوشت افغانستان با بمب و سربازرا.
«ملت با فضيلت استثنايي»! به اين فكر نميكند كه بمبهاي آمريکا كه براي صلح بر سر روستاييان بي‌گناه ميريزد، غيرانساني است. در چهار سپتامبر، يك روز قبل از آنكه فوران خشم گيتس درباره انتشار عكس سرباز آمريکايي پايان يابد، خبرگزاري فرانسه گزارشي را از افغانستان و حمله هوايي ناتو و ايالات متحده منتشر كرد. در اين گزارش آمده بود كه شمار زيادي از روستايياني كه براي دريافت سوخت از دو تانكر مسروقه آمده بودند، جان خود را به خاطر حمله هوايي نيروهاي آمريکايي از دست دادند.
محمد داوود سي و دو ساله صحنهاي از جهنم را شرح داد. او گفت: هر كسي جايي افتاده بود. دستها، پاها و اعضاي بدن قربانيان در همه جا پراكنده شده بودند. آنهايي كه از تانكر سوخت دور بودند، خيلي بيشتر سوخته بودند. پيكر تانكرها متلاشي شده بود و دودي از پيكر متلاشي شده آنها بلند ميشد. اجساد سوخته قربانيان متعلق به روستاييان منطقه «چهار دارا» در ايالت كونديوز كه نزديك مرز تاجيكستان است، ميباشد. دكتر فريد رهيد، سخنگوي وزارت بهداشت و درمان كابل گفت: «تا به حال پيكر دويست و پنجاه نفر از روستاييان كه زمان حمله هوايي در نزديكي تانكر حامل سوخت جانشان را از دست دادهاند، شناسايي شده است».
جهان درباره آمريکا چه فكر ميكند؟ وزير جنگ آمريکا و انجمن سربازان اسبق نظامي، انتشار عكس زخمي شدن و مرگ يك سرباز آمريکايي را عملي غيرانساني ميخوانند، اما كشتن مردم آن روستاي افغان كه براي تأمين سوخت مورد نيازشان آمده بودند را غيرانساني نميدانند.
دولت آمريکا شبيه جنايتكاري است كه هنگام دستگيري، پليس را متهم ميكند؛ يا شبيه يك فرد جامعه‌ستيز است كه قرباني را مقصر ميداند. واقعيت آشكار آن است كه سازمان سيا قوانين آمريکا و قوانين بينالمللي را با ترور، آدم‌ربايي و شكنجه نقض ميكند اما مأموريت سازمان اين نيست كه پاسخگويي خودش را حفظ كند. در عوض كساني كه مجازات ميشوند، آنهايي هستند كه با اخلاق هستند. كساني كه اعمال غيرقانوني و غيرانساني سازمان سيا آنها را به وحشت مياندازد، مداركي از جنايتهاي اين سازمان را افشا كردهاند. در پي اين اقدام، سازمان سيا از اداره دادرسي ايالات متحده درخواست كرد كه «افشاي جنايات» برنامههاي مخفيانه رهبران بيگانهاي كه مظنون به قتلهاي تروريستي هستند را بررسي كند. البته به واسطه «گيتمو» منتشر شد كه بسياري از آنهايي كه از طرف آمريکا مظنون شناخته شدهاند، بي‌گناه هستند.
برنامههاي سازمان سيا آنقدر غير قابل دفاع است كه رئيس سازمان سيا، لوئن پانِتا، شش ماه پس از منصوب شدن به اين مقام، وقتي متوجه اين موضوع شد، تمام برنامههاي سازمان را لغو كرد (با فرض اينكه برنامههاي در حال اجرا، انجام شدهاند) و سنا و نمايندگان مجلس را در جريان قرار داد.
با اين حال سازمان سيا ميخواهد فردي كه اين جرائم را فاش كرده است، به خاطر افشاي اطلاعات محرمانه مجازات كند. بيقيدي و بيتعهدي سازمان سيا درباره استانداردهاي اخلاقي و قانوني نسبت به مسائل تروريستي، براي كشور آمريکا يك تهديد بزرگتر است.
كساني هستند كه ميدانند، برخي عملياتها ضعيف و نادرست هستند. اين عملياتهاي ضعيف با وجود مشكلات بسيار، به خاطر توجيهات و حمايتهاي افراد بانفوذ اجرا ميشوند. در حالي كه يك سازمان كه بدهي آن بيش از سودش باشد، بايد تعطيل شود.
برنامههاي سازمان كشتار رهبران تروريست، خود با تناقض و خطر همراه است. نفرت ايجاد شده توسط آمريکا و اسرائيل، مستقل از هر رهبري است. هر كسي كشته شود، ديگران جايگاه وي را تصاحب ميكنند. به احتمال زياد، نتايج برنامههاي ترور سازمان سيا اين است كه سازمان از طريق رقبا اداره خواهد شد، درست مانند FBIكه از طريق يكي از دستههاي مافيايي، عملياتهاي تروريستي خود را به انجام ميرساند. مأموران سازمان سيا به منظور ايجاد اعتبار براي گروههايي كه درصدد اعمال نفوذ هستند، به شركت در اعمال خشونت بار عليه ايالات متحده و ديگر متحدان آنها دست ميزند.
اتهام به صداقت راويان جنايتهاي آمريکا، موضعي است كه نومحافظه‌كاران با يك سال تأخير عليه «نيويورك تايمز» اتخاذ كردند. وقتيجرج دبليو بوش فرصتي را براي انتخاب مجدد به دست آورد، تايمز نفوذ NSA را منتشر كرد. NSA فاش كرده بود كه دولت بوش جناياتي را از طريق نقض قوانين نظارت خارجي مرتكب شده است. نومحافظهكاران، به خصوص آنهايي كه در ارتباط با مجله «كومنتاري» بودند، درخواست كردند كه نيويورك تايمز به دليل خيانت، مجرم شناخته شود. ذهنيت شوم نومحافظه كاران اين است كه هر كسي با برنامههاي شيطاني آنها مخالفت كند، خائن محسوب ميشود.
بسياري از آمريکاييها اينگونه فكر ميكنند كه تنها آمريکا و اسرائيل در دنيا مهم هستند. مرگ را آمريکا بر ساير ملتها تحميل ميكند و تنها راه حفظ برتري آمريکا، آسيب رساندن و كشتن ديگران است.
نگرش «آزادي و دمكراسي» ايالات متحده آن است كه هر كسي كه شكايتي درباره مسائل غيرقانوني يا غيراخلاقي يا غيرانساني دارد، يك خائن است. سناتور جمهوري خواه، كريستوفر اسيك نمونه از اين موضوع است. وي درون سواره نظامهاي بلند پايه خودش، پيرامون آسيبهاي جبران‌ناپذيري كه سازمان سيا به واسطه افشاي فعاليتهاي مجرمانه مرتكب شده بود، به تحقيق پرداخت و از سازمان سيا خواست كه پاسخگو باشد. در واقع كريستوفر قادر نبود اين فعاليت‌هاي مجرمانه را كه ريشه بسياري از مشكلات بود، درك كند. واضح است كه حفاظت از خائنين از جانب سناتور كريستوفر حمايت نميشد.
جايي كه دولت ايالات متحده امروز ايستاده است، ناديده گرفتن و سرپوش گذاشتن بر جناياتي است كه اشخاص وطن پرست از جانب دولت مرتكب مي‌شوند. فاش كردن جنايات دولت، عملي جنايتكارانه به شمار ميرود. بسياري از آمريکاييها از دو طرف، با هر دو جناح موافق هستند. با اين حال آنها هنوز فكر ميكنند كه ملتي با فضيلت، استثنايي، صالح و نيكو هستند.

پي‌نوشت‌ها:
 

1. Paul Craig Roberts، نويسنده و پژوهشگر مسائل سياسي.
 

منبع: www.LewRockwell.com
نشريه سياحت غرب، شماره 83.




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط
موارد بیشتر برای شما