ايالات متحده به جمع كشورهاي ناكام پيوست

اين مقاله به بررسي هزينههاي هنگفتي ميپردازد كه دولت آمريکا براي به راه انداختن جنگ در دنيا متحمل ميشود و نشان ميدهد، سران دولت آمريکا چگونه ثروتهاي مردم اين كشور را باد ميدهند، در حالي كه بسياري از مردم آمريکا همچون مردم كشورهاي جهان سوم در فقر و بدبختي به سر ميبرند. در هر كشور ناكامي همچون آمريکا،
دوشنبه، 7 شهريور 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ايالات متحده به جمع كشورهاي ناكام پيوست

ايالات متحده به جمع كشورهاي ناكام پيوست
ايالات متحده به جمع كشورهاي ناكام پيوست


 

نويسنده:پل رابرت كريگ(1)




 
چكيده:
اين مقاله به بررسي هزينههاي هنگفتي ميپردازد كه دولت آمريکا براي به راه انداختن جنگ در دنيا متحمل ميشود و نشان ميدهد، سران دولت آمريکا چگونه ثروتهاي مردم اين كشور را باد ميدهند، در حالي كه بسياري از مردم آمريکا همچون مردم كشورهاي جهان سوم در فقر و بدبختي به سر ميبرند. در هر كشور ناكامي همچون آمريکا، بزرگترين دشمن مردم، دولت و نيروهاي پليس آن كشور است.
ايالات متحده بسياري از ويژگيهاي يك دولت شكست‌خورده را دارا است. بودجه جاري عملياتي دولت آمريکا بستگي به تأمين مالي خارجي و خلق پول دارد. همچنين به خاطر ضعف سياسي، قادر به پيشبرد منافع خود از طريق ديپلماسي نيست. آمريکا متكي به تروريسم و تجاوزات نظامي است.
هزينهها خارج از كنترل هستند و اولويت، برآوردن منافع گروههاي غني است. به عنوان مثال، جنگ باعث شده است كه دولت در جهت غني‌سازي صنعت توليد سلاح گام بردارد و هيئت افسران و شركتهاي مالي كه به مسائل جنگ رسيدگي ميكنند، آن را مقدم بر نياز شهروندان آمريکايي در نظر بگيرند و هيچ پولي براي تأمين مراقبتهاي بهداشتي بيمه‌نشدگان تخصيص داده نميشود. درحالي كه مقامات پنتاگون به كميته فرعي تخصيص بودجه دفاع مجلس گفتهاند كه هر گالن بنزين كه به نيروهاي آمريکايي در افغانستان تحويل داده ميشود، هزينه ماليات‌دهندگان آمريکايي را به چهارصد دلار ميرساند. رپ. جان مورتا، سخنگوي كميته فرعي عنوان كرد كه «اين شماري از چيزهايي است كه ما در مورد آنها اطلاعي نداريم و اين نگران‌كننده است».
بنا بر گزارش نيروي دريايي آمريکا، هشتصد هزار گالن بنزين در افغانستان، در هر روز مصرف ميشود. هر گالن چهارصد دلار است كه جمعاً به سيصد و بيست ميليون دلار ميرسد كه اين هزينه، تنها سوخت روزانه نيروي دريايي را تأمين مي‌كند. آمريکا تنها كشوري است كه كل منابع خود را در اين راه به باد ميدهد.
در حالي كه دولت ايالات متحده چهارصد دلار براي هر گالن بنزين را به منظور كشتن زنان و كودكان در افغانستان به باد ميدهد، ميليونها آمريکايي كار و خانههايشان را از دست ميدهند و انواع بدبختيهايي را تجربه ميكنند كه زندگي روزانه مردم فقير كشورهاي جهان سوم به شمار ميآيد. برخي آمريکايي‌ها زندگيشان را در اتومبيلهاي شخصي و در پاركهاي عمومي سپري ميكنند. شهرهاي آمريکا و ايالاتهاي آن، از هزينههاي نابسامانيهاي اقتصادي و كاهش ماليات بر درآمد ناشي از تنزلات اقتصادي رنج ميبرند. هنوز اوباما سربازان زيادي را به افغانستان ميفرستد (كشوري در آن سوي دنيا) تا تهديدي عليه آمريکا ايجاد نشود.
سالانه مبلغ هفتصد و پنجاه هزار دلار براي هر سرباز در افغانستان هزينه ميشود. سربازاني كه زندگيشان را به خطر مياندازند، حقوق ناچيزي را دريافت ميكنند. اما همه خدمات شخصي كه به سربازان ارائه ميشود، در سود مازاد ثبت ميشود. يكي از مزيتهاي بزرگي كه براي مردم آمريکا عادي شده است، خدمات شخصي است كه به سربازان آمريکايي ارائه ميشود و به طور سنتي در حال اجرا است. رهبران آمريکا ميتوانند سياست‌مداران را براي همكاري در سلسله عملياتهاي نظامي وارد جريان كنند.
جمهوريخواهان و دمكراتها حق بيمههاي خصوصي را براي حفظ شركت‌هايي انتخاب ميكنند كه ايالات متحده نميتواند از عهده ارائه خدمات پزشكي به آنها برآيد و دولت بيشتر اين هزينهها از جمله امنيت اجتماعي و بيمه‌هاي پزشكي سالمندان را قطع كرده است.
بنابراين چگونه آمريکا ميتواند از عهده هزينههاي جنگ برآيد، درحالي كه بيشتر اين هزينهها براي جنگهاي بيهودهاي است كه هيچ كدام از منافع آمريکايي‌ها را برآورده نميكند.
مقياسهاي عظيم وامهاي خارجي و خلق پول براي تأمين مالي جنگهاي واشنگتن است كه باعث كاهش بيسابقه ارزش دلار شده است. دلار حتي نسبت به واحد پول بسياري از كشورهاي جهان سوم مانند بوتسوانا و برزيل كاهش زيادي را تجربه كرده است. كاهش ارزش دلار موجب كاهش قدرت خريد مردماني شده است كه درآمدهايشان كاهش يافته است. با وجود سطوح پايين مسكن‌سازي طي شصت و چهار سال گذشته، بازارمسكن ايالات متحده با فروش نرفتن خانه‌هاي ساخته شده، معلق مانده است و بنگاههاي مالي موجوديهاي عظيمي از خانههاي رهني مصادره شدهاي را دارند كه هنوز در معرض فروش قرار نگرفته‌اند. توليد محصولات سنتي از سال 1999 شروع به سقوط كرده است و توقف رشد يك دههاي در محصولات صنعتي ايجاد شده است.
ذخاير عظيم بانكي از طريق بانك فدرال ايالات متحده كه هنوز راه خود را در اقتصاد پيدا نكرده است، ايجاد ميشود. در عوض بانكها ذخايري را به عنوان حق بيمه در برابر مشتقات اين كلاهبرداري جمعآوري كردند كه آنها نيز از تبهكاران وال استريت، اين سرمايهگذاريهاي بانكي راخريداري كرده بودند.
سازمانهاي نظارتي به خاطر سوءاستفادههاي شخصي افراد سودجو، فاسد شدهاند. «فورنتيل» گزارش كرد كه آلن گرينسپن، رابرت روبين و لاري سامرز، رئيس كميسيون معاملاتي را به خاطر مسائل قانوني دستگير كردند. اوباماي رئيس جمهور به لاري سامرز پاداش داد و با حماقت، وي را به عنوان مدير شوراي ملي اقتصاد منصوب كرد كه اين به معناي ادامه سود براي وال استريت ميباشد تا همچون زالو، خوني را كه از اقتصاد آمريکا جاري است بمكد.
بي‌ترديد نشانه استكبار، نيروي پليسي است كه مردم را همچون دشمن خود ميبيند. در دولت فدرال، هم اكنون نيروهاي پليس محلي نظامياند و نسبت به مردم نگرشي خصمانه دارند. نيروهاي ضد تروريستي توسعه يافتهاند و حتي شهرهاي كوچك نيز داراي نيروهاي پليسي همانند نيروهاي ويژه ايالات متحده هستند. احضار قانوني به طور فزايندهاي توسط نيروهاي ضد تروريستي انجام ميشود.
اخيراً يك شهردار و خانوادهاش، قرباني ناكارآمدي نيروهاي پليس ضد تروريستي محلي شهر بودند كه اشتباهاً به خانه شهردار خساراتي وارد كردند، خانوادهاش را ترور كرده و حتي سگهاي اين خانواده را كشتند. اگر بشود شهردار را از اين طريق تهديد كرد، در مورد سرنوشت مردم بيچاره سياه‌پوست يا سفيد‌پوست چه فكري ميتوان كرد؟
در هر كشور ناكامي، بزرگترين خطر براي مردم، از جانب دولت و پليس است. مطمئناً اين وضعيت امروزه در ايالات متحده و آمريکا حكمفرماست. آمريکاييها دشمني بزرگتر از دولت خودشان ندارند. واشنگتن از اين طريق منافع گروههايي كه خودشان را از طريق مصارف مردم آمريکا توانگر و غني مي‌كنند، اداره ميشود.

پي‌نوشت‌ها:
 

1.Paul Roberts Craig ، پژوهشگر و روزنامه نگار
 

منبع: www.LewRockwell.com
نشريه سياحت غرب، شماره 83.




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط
موارد بیشتر برای شما