يادي از سخنوران تلويزيوني معروف

از پشت شيشه قبلا و در شهريور ماه (86)در يک پرونده مفصل سراغ سخنوران تلويزيوني رفته بوديم. حالا هم تجديد خاطره از چند روحاني معروف و برنامه هاي تلويزيوني محبوبشان خالي از لطف نيست.
چهارشنبه، 13 مهر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
يادي از سخنوران تلويزيوني معروف

يادي از سخنوران تلويزيوني معروف
يادي از سخنوران تلويزيوني معروف


 






 

از پشت شيشه
 

قبلا و در شهريور ماه (86)در يک پرونده مفصل سراغ سخنوران تلويزيوني رفته بوديم. حالا هم تجديد خاطره از چند روحاني معروف و برنامه هاي تلويزيوني محبوبشان خالي از لطف نيست.

سيدعلي اکبر موسوي خميني
 

روحاني (70)ساله تهراني با آن عباي شکلاتي رنگ، عمامه سياه، محاسن بلند و سفيد و البته صداي بم و چهره خندانش.غير از برنامه معروف «اخلاق در خانواده» که در دهه (60)از تلويزيون پخش شد و محبوبيتي کم نظير براي کارشناس خوش صحبت و خوش چهره اش پديد آورد. او را به عنوان دومين نماينده برگزيده تهران به مجلس پنجم شوراي اسلامي هم فرستاد. حسيني، غير از اينها جزو مولفان کتاب هاي ديني دوره ابتدايي و راهنمايي بچه مدرسه اي ها هم بود.

محسن قرائتي
 

گچ، تخته سبز و پنجشنبه شب ها. مطمئنا شما هم با شنيدن اين کلمه ها ياد «درس هايي از قرآن» و حجت الاسلام محسن قرائتي مي افتيد؛ روحاني خوش لهجه کاشاني الان حدود (30)سالي مي شود که هر هفته مي نشيند پاي تخته سبزش و از قرآن، کلي درس هاي نو و جذاب با چاشني طنز و خاطره و زباني خودماني رو مي کند.

حجت الاسلام محمد کاظم راشد يزدي
 

يک پکيج کامل از جذابيت شامل لهجه شيرين يزدي، کلام جوان پسند و آسان بيان کردن مسائل ديني، از جمله ويژگي هاي روحاني (72) ساله يزدي است که در يک دروه زماني، گفت و گوهايش ظهرهاي تلويزيون را تسخير کرده بود. آن روزها همه مي دانستند کارشناس خوش بيان «تصوير زندگي» برخلاف سن و سال و چهره شکسته اش، مدافع پر و پا قرص جوان هاست و به همين دليل بود که پامنبري هاي تلويزيوني حجت الاسلام راشد يزدي روز به روز بيشتر مي شد.

حجت الاسلام محمدحسن راستگو
 

«اول هر کار بسم الله الرحمن الرحيم»، روحاني مشهدي محبوب بچه ها اين را مي گفت و بعد از آب شروع مي کرد، به تاب مي رسيد؛ بعد تاب را کتاب مي کرد و کتاب را کباب؛ گاهي با دست راست مي نوشت. گاهي چپ دست مي شد و بعضي وقت ها هم همزمان با (2)دست مي نوشت. آخر کار هم يک قصه متناسب با درس آن روز تعريف مي کرد. او باهمين شيوه بازي با کلمات بين بيشتر بچه هاي هم نسل ما معروف شد و در روزگاري که شايد هنوز عموها و خاله هاي امروزي، خودشان کودک بودند، به «عمو راستگو» مشهور شد.
منبع: همشهري جوان شماره 211



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.