بیداری اسلامی از منظر مقام معظم رهبری(8)

وضع دنيا عوض شده است؛ ملتها بيدار شده‌اند؛ خوشبختانه اين بيدارى در ملتهاى مسلمان بيشتر است؛ ملتهاى مسلمان، حكومتهاى مسلمان، اهميت اسلام و عظمت اسلام و عظمت اين تكيه‌گاه مورد اعتماد و قابل اطمينان را دارند درك ميكنند. امروز بيدارى اسلامى در دنياى اسلام موجب شده است كه قدرتها ديگر آن توانائى گذشته را نداشته باشند. وضع آمريكا امروز با گذشته فرق كرده است.
يکشنبه، 4 دی 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بیداری اسلامی از منظر مقام معظم رهبری(8)

بیداری اسلامی از منظر مقام معظم رهبری(8)
بیداری اسلامی از منظر مقام معظم رهبری(8)


 





 

بيانات در ديدار مسئولان نظام در روز عيد مبعث‌، 19/4/89
 

وضع دنيا عوض شده است؛ ملتها بيدار شده‌اند؛ خوشبختانه اين بيدارى در ملتهاى مسلمان بيشتر است؛ ملتهاى مسلمان، حكومتهاى مسلمان، اهميت اسلام و عظمت اسلام و عظمت اين تكيه‌گاه مورد اعتماد و قابل اطمينان را دارند درك ميكنند. امروز بيدارى اسلامى در دنياى اسلام موجب شده است كه قدرتها ديگر آن توانائى گذشته را نداشته باشند. وضع آمريكا امروز با گذشته فرق كرده است. قدرتهاى بعد از آمريكا هم وضعشان همين جور است؛ معلوم است. ملتهاى مسلمان بايد راه توحيد را مغتنم بشمرند و وعده‌ى الهى را صادق بدانند. امروز سعادت مسلمانها در اين است كه بر محور اسلام با يكديگر متحد شوند.
البته دشمنى هست و خواهد بود. هر جا بيدارى بيشتر باشد، دشمنان بشريت احساس خطر بيشترى ميكنند؛ لذا دشمنى بيشترى ميكنند. ما معناى دشمنى‌هائى را كه امروز با جمهورى اسلامى ميشود، خوب ميدانيم، خوب ميشناسيم و علت اين دشمنى‌ها را ميدانيم: چون جمهورى اسلامى پرچم بيدارى ملتهاى مسلمان را در دست گرفته است. چون جمهورى اسلامى ملتها و دولتها را به اتحاد و عزت دعوت ميكند و ميگويد ملتها و دولتها در سايه‌ى اسلام عزت خودشان را قدر بدانند. دشمنى به خاطر اين است؛ اين را ما ميدانيم. ما ميدانيم كه اين دشمنى‌ها ناكام خواهد شد؛ همچنان كه تا امروز ناكام بوده است. سى و يك سال است كه عليه جمهورى اسلامى تلاش ميكنند، و سى و يك سال است كه به فضل پروردگار جمهورى اسلامى روزبه‌روز ريشه‌دارتر و قوى‌تر ميشود. اين روند همچنان ادامه خواهد داشت. دشمنى هرچه ادامه پيدا كند، مردم ما، مردم مسلمان، عقبه‌هاى مردمى در دنياى اسلام، بيشتر خود را باز خواهند يافت؛ بيشتر قدر خود را خواهند شناخت.
اميدواريم كه خداوند متعال به همه‌ى دولتهاى اسلامى و به همه‌ى ملتهاى اسلامى كمك كند كه به خودشان اعتماد كنند، به خودشان تكيه كنند، از قدرتهاى مستكبر نترسند؛ بدانند كه اين قدرتها نيرويشان رو به زوال است؛ نيروى جعلى و باطل است، و اين باطل باقى‌ماندنى نيست؛ آنچه كه ميماند، آن چيزى است كه به سود بشريت است، به سود انسانهاست؛ «و اما ما ينفع الناس فيمكث فى الأرض»

بيانات درديدار مسئولان نظام‌ وسفرای كشورهای اسلامی، 19/6/89
 

ملت ما بيدار است؛ ملت ما متحد است؛ ملت ما مسائل جهانى را با علاقه و دلسوزى دنبال ميكند؛ به مسائل دنياى اسلام مى‌پردازد؛ درباره‌ى آنها موضع ميگيرد، كه يك نمونه‌ى از آن، همين راهپيمائى عظيم روز قدس است كه در سرتاسر كشور - در همه‌ى شهرها، در بسيارى از روستاها حتى - مردم اجتماع كردند، راه افتادند، شعار دادند به نفع برادران مسلمانشان كه هرگز آنها را نه ديده‌اند و نه از نزديك مى‌شناسند؛ لكن مسئله‌ى آنها را مسئله‌ى خودشان به حساب مى‌آورند. اين به بركت ايمان است؛ به بركت بيدارى اسلامى است. و اين، آن راهى است كه امام بزرگوار ما - كه رحمت و رضوان خدا بر او باد - پيش پاى ما گذاشت و ما اين راه را طى ميكنيم و تهديدها و مخالفتها و خصومتها و غرض‌ورزى‌ها و نانجيبانه عمل‌كردن‌هائى كه انسان مشاهده ميكند در بخشهاى مختلف آن جبهه‌ى گسترده، نخواهد توانست اين ملت را از اين راه باز بدارد.

بيانات در ديدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى‌، 25/6/89
 

حوادثى از قبيل آنچه در اين مدت براى ما اتفاق افتاده است - چه قطعنامه‌ى 1929، چه اين مسئله‌ى اهانت به قرآن كريم، چه اظهارات صريحاً خصمانه‌اى كه عليه جمهورى اسلامى ميكنند، چه آنچه كه در سال 88 گذشت، كه اين هم بلاشك و به طور واضح دست دشمنان مستكبر در اين جريان عيان بود - اينها همه‌اش به خاطر اين است كه آن طرف احساس ميكند كه اين طرف قوى شده است. اين قدرت و قوّت و استحكامى كه در اين طرف به وجود آمده، آن طرف را ميترساند. اين در اظهارات خودشان هم هست و دارند ميگويند: اگر اين كار را نكنيم، ايران قدرت اول خاورميانه ميشود؛ اگر اين كار را نكنيم، نفوذ ايران در خاورميانه زياد ميشود؛ از اين حرفها ميزنند. اين نكته‌ى اول.
نكته‌ى دوم اين است كه اين حوادث بايد ما را بيدار نگه دارد. بايد چرت نزنيم، بايد نخوابيم؛ خوابمان نبرد. اگر اين حوادثى كه من ترسيم ميكنم، اين قوّت و قدرت و استحكام روزافزونى كه در جبهه‌ى اسلامى و نظام مقدس جمهورى اسلامى مشاهده ميشود، ما را خاطرجمع كرد، بى‌دغدغه كرد، موجب خواب‌آلودگى ما شد، موجب غرور و غفلت ما شد، خواهد شد خطر؛ اين خطر است. بايد اين زنگ بيدارباش هميشه در چشم ما باشد.
... امروز، همه‌ى وسائل ارتباطى را به كار گرفتند؛ وسائل سياسى را به كار گرفتند؛ وسائل فرهنگى را به كار گرفتند؛ وسائل اقتصادى را به كار گرفتند، براى اينكه تحريمها در حق ايران كهنه نشود و وسط راه از كار نيفتد. دولت آمريكا يك مأمور عاليرتبه‌ى اقتصادى و پولى خودش را مخصوصاً مأمور اين كار كرده كه اين همين طور وظيفه‌اش اين است كه كميته‌هائى را هدايت كند، به اين طرف و آن طرف دنيا مسافرت كند، با سران و رهبران كشورها تماس بگيرد و دائم كشورهاى ديگر را عليه ايران وادار كنند. اين بيش‌فعالىِ نظام استكبار و جبهه‌ى مقابل نظام اسلامى، امروز به نظر من بارزترين حوادث است.
خب، انسان از اين حادثه، چند نكته را استفاده ميكند. نكته‌ى اول اين است كه اين، ناشى از قدرت روزافزون بيدارى اسلام است. اينى كه انسان مى‌بيند طرف - حريف - دستپاچه شده، تلاش ميكند، سراسيمه شده، به اين در ميزند، به آن در ميزند، اين فعاليت را ميكند، آن را مى‌بيند، اين را مى‌بيند؛ اين پيداست كه اين طرفِ قضيه، قدرتى پيدا كرده است كه او را مرعوب كرده، به هراس انداخته و سراسيمه كرده. اگر ما ضعيف بوديم، اگر ما آسيب‌پذير بوديم، اگر ميتوانستند با يك ضربت، ما را به زانو در بياورند، اين همه تلاش لازم نبود. اين تلاش، نشانه‌ى اقتدار اين طرف است؛ و واقع قضيه هم همين است.
... خوشبختانه حوادث بيداركننده‌اى هم وجود داشته است و دارد. اين حوادث گوناگون، هجمه‌هاى مختلف، همين حادثه‌ى ننگين اهانت به قرآن شريف و عزيز در كشور آمريكا، حوادث بيدار كننده است؛ اينها آن زنگهائى است كه ميخورد تا انسان در خواب غفلت فرو نرود، خواب انسان سنگين نشود، از پيرامون خود غافل نشود؛ اين نعمت بزرگى است. ما در طول تاريخ و در طول انقلاب از اينگونه حوادث داشتيم و افراد مؤمن و بصير و هوشيار از اين استفاده كردند؛ از دشمنى دشمنها استفاده كردند.
معروف بود، ما شنيده بوديم - حالا من يادم نيست جائى هم اين را خوانده‌ام يا نه، اما از قديم در دهنها بود - كه اين كتاب «فجر الاسلام» را كه احمدامين مصرى نوشت كه تهمتهاى زيادى و اهانتهاى زيادى در اين كتاب به شيعه كرده است - كه بعد هم «ضحى الاسلام» و «ظهر الاسلام» و «عصر الاسلام» را نوشت و همين طور در همه‌ى اينها همين اهانتها تكرار شده - وقتى منتشر شد، موجب شد كه تعدادى از بزرگان و روشنفكران حوزه‌ى علميه‌ى نجف به فكر بيفتند و پاسخ عملى بدهند. لذا مرحوم آشيخ آقا بزرگ تهرانى كتاب «الذّريعة» را نوشت؛ مرحوم سيد محسن جبل عاملى كتاب «رجال» معروف خودش را و «اعيان الشيعة» را نوشت؛ مرحوم صدر كتاب «تأسيس الشيعة لفنون الاسلام» را نوشت؛ اينها دفاع كردند، دفاع عملى. يعنى يك كتاب سيصد چهارصد يا دويست سيصد صفحه‌اىِ فجر الاسلام موجب شد كه چند دائرةالمعارف بزرگ در شيعه به وجود آمد. اين، زنگ بيدارباش بود؛ خورد، اين طرف بيدار شد و كارى كه بايد بكند، انجام داد.

بيانات در ديدار هزاران نفر از بسيجيان استان قم‌، 2/8/89
 

شك نكنيد كه فرداى ملت ايران و امت اسلامى از امروز بمراتب بهتر است. همان مقدارى كه فاصله‌ى بين سى سال پيشِ ملت ايران و امروز است - يعنى اول انقلاب تا امروز - ببينيد ملت ايران در همه‌ى عرصه‌هاى سياسى و علمى و اجتماعى و غيره چقدر پيشرفت كرده است؛ بدانيد فاصله‌ى بين پيشرفتِ سالهاى آينده با امروز، از اين هم بيشتر خواهد بود. ملت روزبه‌روز پيشرفت خواهد كرد. حركت ملت ايران در همه‌ى عرصه‌ها حركت توقف ناپذيرى است و ان‌شاءاللَّه بر خط درست و صراط مستقيم هدايت الهى و اسلامى و قرآنى پيش خواهد رفت. آينده‌ى ملت ايران، آينده‌ى روشنى است؛ و اين بر دنياى اسلام و بر امت اسلامى اثر خواهد گذاشت و ان‌شاءاللَّه ملتهاى مسلمان را روزبه‌روز بيدارتر خواهد كرد.

پيام به حجاج بيت‌الله‌الحرام، 24/8/89
 

گسترش موج بیداری اسلامی در دنیای امروز، حقیقتی است كه فردای نیكی را به امت اسلامی نوید می‌دهد. از سه دهه پیش كه با پیروزی انقلاب اسلامی و تشكیل نظام جمهوری اسلامی، این خیزش پرقدرت آغاز شد، امت بزرگ ما بی‌وقفه پیش رفته، موانعی را از سر راه برداشته و سنگرهایی را فتح كرده است. پیچیده‌ترشدن شیوه‌های دشمنی استكبار و تلاش پرهزینه‌ای كه در مقابله با اسلام می‌كند نیز به دلیل همین پیشرفت‌ها است. تبلیغات وسیع دشمن در جهت اسلام‌هراسی، تلاش شتاب‌زده‌ای كه برای ایجاد اختلاف میان فرقه‌های اسلامی و برانگیختن تعصب‌های فرقه‌ای می‌كند، دشمن‌تراشی‌های كاذب از شیعه برای سنی و از سنی برای شیعه، تفرقه‌افكنی میان دولت‌های مسلمان و كوشش برای تشدید اختلافات و تبدیل آن به دشمنی‌ها و معارضه‌های لاینحل، استفاده از سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی برای تزریق فساد و فحشاء میان جوانان، همه و همه واكنش‌های سرآسیمه‌گون و آشفته در برابر حركت متین و گام‌های استوار امت اسلامی به سوی بیداری و عزت و آزادگی است.
امروز برخلاف سی سال پیش، رژیم صهیونیستی دیگر یك هیولای شكست‌ناپذیری نیست؛ برخلاف دو دهه پیش، آمریكا و غرب تصمیم‌گیران بی چون و چرا در خاورمیانه نیستند؛ بر خلاف ده سال پیش فن‌آوری هسته‌ای و دیگر فن‌آوری‌های پیچیده برای ملت‌های مسلمان منطقه، دور از دسترس و افسانه‌گون به شمار نمی‌رود. امروز ملت فلسطین، قهرمان مقاومت است، ملت لبنان به تنهایی شكننده‌ی هیبت پوشالی رژیم صهیونیستی و فاتح جنگ 33 روزه است و ملت ایران پرچمدار و خط‌شكن حركت به سمت قله‌ها است.
امروز آمریكای مستكبر، فرمانده‌ خودخوانده‌ی منطقه‌ی اسلامی و پشتیبان اصلی رژیم صهیونیستی، در باتلاقی كه خود در افغانستان پدید آورده گرفتار است؛ در عراق با همه‌ی جنایت‌هایی كه به مردم آن كشور وارد كرده، در حال منزوی شدن است؛ در پاكستان مصیبت‌زده از همیشه منفورتر است. امروز جبهه‌ی ضداسلام كه دو قرن بر ملت‌ها و دولت‌های اسلامی تحكمی ظالمانه می‌كرد و منابع آنان را به یغما می‌برد، شاهد زوال نفوذ خود و ایستادگی دلیرانه‌ی ملت‌های مسلمان در برابر خود است و در نقطه مقابل، حركت بیداری اسلامی در حال پیشروی و عمق‌یابی روزافزون است.

بیانات مقام معظم رهبری درخطبه‌های نماز جمعه تهران، 15/11/89
 

دهه‌ى فجر و بيست‌ودوم بهمنِ امسال يك شور و حال ديگرى دارد؛ زيرا مردم پس از سالها مجاهدتِ خود مشاهده ميكنند كه انعكاس صداى آنها، فرياد مظلومانه و قدرتمندانه‌ى آنها امروز در مناطق ديگرى از دنياى اسلام با قوّت و قدرت شنيده ميشود.
حوادث امروز شمال آفريقا، كشور مصر، كشور تونس، برخى كشورهاى ديگر، براى ما ملت ايران معناى ديگرى دارد، معناى خاصى دارد؛ اين همان چيزى است كه هميشه به عنوان حدوث بيدارى اسلامى، به مناسبت پيروزى انقلاب بزرگ اسلامى ملت ايران گفته ميشد؛ امروز خودش را دارد نشان ميدهد؛ لذا اين دهه مهم است.

بيانات درديدار فرماندهان وخلبانان نيروى هوائى ارتش، 19/11/89
 

امروز خاورميانه بيدار شده است، دنياى اسلام بيدار شده است. سالهاى سلطه‌ى قدرتمندانِ دور از اين منطقه - كه به خاطر وجود منابع عظيم اين منطقه هجوم آوردند و دوران استعمار و استعمار نو و استعمار بالاتر از نو را تجربه كردند - دارد به پايان ميرسد؛ اين يك واقعيتى است. يك روزى در منطقه‌ى ما اين دو قدرت بزرگى كه آن روز بودند - يعنى آمريكا و شوروى سابق - بر همه‌ى امور سياسى اين منطقه مسلط بودند. يك بخشى مربوط به چپ بود، يك بخشى مربوط به راست بود؛ با هم اختلاف و دعوا، بعد هم يك وقتى با هم ميساختند - در رأس، قدرتهاى پشت سر اينها، آمريكا و شوروى با هم ميساختند - يكهو ميديديم مصر را فروختند! كمااينكه در يك دوره‌اى فروختند. در واقع جنگ بين دو اردوگاه بود. بعد در بالا با هم نشستند پشت پرده مذاكره كردند، ملتها، زمامدارانشان، منافعشان، همه زير پا له ميشد.
امروز اينجورى نيست. امروز ملتهاى منطقه افول تدريجى قدرتها را مى‌بينند. و در اين زمينه، پيشرو، ايران اسلامى است با پشتوانه و عقبه‌ى عظيم فرهنگى و امكاناتى كه در اين كشور هست؛ آن هم ايران متكى به اسلام، كه اسلام آميخته است با جان و روح و فكر اين ملت و اين مجموعه. اين را بايستى نگه داشت؛ اين خيلى باارزش است. هر بخشى هم نقشى دارد. ارتش نقش مختص خود را دارد. در ميان ارتش، نيروى هوائى نقش ويژه‌ى خود را دارد.

بیانات در دیدار مسئولان نظام درروز میلاد پیامبر(ص)، 2/12/89
 

امروز دنيا در زير بار سنگين تحميلات ناشى از تمدن مادى به ستوه آمده است و دنبال راه نجاتى ميگردد. آنچه كه شما امروز از بيدارى اسلامى در برخى از كشورهاى اسلامى مثل مصر و تونس ملاحظه ميكنيد، يك نشانه و نمونه‌اى از به‌ستوه‌آمدگى بشريت است. وقتى شياطين بر زندگى مردم غالب ميشوند - كه شياطين انس از شياطين جن خطرناك‌ترند - مستكبران عالم كه در زندگى اجتماعى مردم، زندگى خصوصى مردم، در اقتصاد مردم، در فهم و بينش مردم دخالت ميكنند و آنها را به راه‌هاى بيراهه ميكشانند، زندگى فضاى تاريك پيدا ميكند و اين فضاى سنگين و تاريك با فطرت انسانها ناسازگار است و بالاخره فطرت انسان بيدار ميشود؛ اين آن چيزى است كه امروز دارد در دنيا اتفاق مى‌افتد. دنياى غرب هم كه اسير چرخ و پر تسلط قدرت مادى است، امروز به ستوه آمده است. ما مسلمانها اگر ميتوانستيم اسلام را درست معرفى كنيم، اگر ميتوانستيم رفتار خودمان را منطبق با اسلام كنيم، مطمئن باشيد دنيا به اسلام يك گرايش همگانى و عمومى پيدا ميكرد. ضعف در ماست، اشكال در ماست و ما اولين مخاطبان قرآن و پيام پيغمبر هستيم. بايستى خود را اصلاح كنيم، بايد خود را درست كنيم.
امروز به بركت اسلام ملتها بيدار شده‌اند؛ اين بيدارى را در سطح دنياى اسلام انسان ميتواند مشاهده كند. اولين اثر اين بيدارى، ابراز بيزارى از حضور مستكبرين در اين منطقه است. آمريكائى‌ها، سياستهاى آمريكائى، با تبليغات فراوان تلاش ميكنند كه خود را از تيررس حركت عظيم مردم كه امروز در بعضى از كشورهاى اسلامى مشاهده ميشود، دور نگه دارند؛ ليكن اين ممكن نيست. اين حركتها در درجه‌ى اول، عليه سلطه‌ى استكبار بر اين منطقه است. آن چيزى كه ملتها را تحقير كرده است، سلطه‌ى استكبار است؛ آن چيزى كه موجب شده است ملتهاى مسلمان با يكديگر دست برادرى ندهند، يكديگر را فهم نكنند، نيروهاى خود را بر روى هم نگذارند و امت اسلامى به معناى واقعى شكل پيدا نكند، دسائس و دخالتهاى استكبار در اين منطقه است؛ اين بايد جمع شود. ملتها بايد از دخالت و تسلط استكبار خلاص شوند و نجات پيدا كنند؛ اين كليدِ حل مشكلات اين منطقه است. گرفتارى‌هاى مردم و ملتها، گرفتارى‌هاى دولتها - دولتهائى كه با مردم خودشان، با ملتهاى خودشان فاصله پيدا كردند - به خاطر حضور قدرتهاى مستكبر و در رأس آنها آمريكاست. علاج مشكلات اين منطقه به اين است كه ملتها به خود بيايند، دولتها به خود بيايند؛ شيطان بزرگ را از دخالت و تصرف در سرنوشت ملتهاى خودشان كنار بگذارند و دور كنند.
سياستهاى خاورميانه‌اى آمريكا در اين منطقه، موجب مخالفت ملتها با دولتهاى خودشان شده است؛ بين ملتها و دولتها شكاف افتاده است. اگر چنانچه ملتها با دولتها همراه باشند، هيچ قدرتى قادر نيست بر كشورها تسلط پيدا كند؛ هيچ قدرتى نميتواند در مقابل ملتها مقاومت كند. آنچه امروز در بعضى از كشورهاى اسلامى اتفاق افتاده است، حضور ملتها در منطقه است، در صحنه‌ى مبارزه است، در ميدان مبارزه است. وقتى ملتها در صحنه حاضر ميشوند، تيغ قدرتها كُند ميشود. قدرتها نميتوانند به ملتها زور بگويند. افرادى را از نزديكان خودشان، كسانى را از مزدوران خودشان بر مردم مسلط ميكنند، آنها به مردم زور ميگويند. ملتها وقتى آمدند توى صحنه، پشت دولتها محكم ميشود؛ اگر با ملتهاى خودشان همراه باشند. اين، علاج مشكلات اين منطقه است.
امروز دولت جعلى صهيونيستى در اين منطقه مثل يك غده‌ى سرطانى است كه منطقه را دچار بيمارى و آفت كرده است. همه‌ى سعى استكبار اين است كه اين غده‌ى سرطانى را در منطقه حفظ كند. وجود اين غده‌ى سرطانى در اين منطقه، مايه‌ى جنگ و اختلاف و دودستگى و سياستهاى غلط در اين منطقه شده است. براى اينكه اين را نگه دارند و پايگاه خودشان را در منطقه حفظ كنند، همه‌ى توان خودشان را به كار ميبرند. اين همان چيزى است كه امروز آثار و نتائج آن را مشاهده ميكنيم و آن، عكس‌العمل ملتهاست. ملتها وقتى بيدار شدند، اين وضعيت را تحمل نميكنند.
ما معتقديم حركتهائى كه امروز در بعضى از كشورهاى اسلامى مشاهده ميشود، عكس‌العمل و واكنش ملتهاست به تحقير طولانى‌اى كه قدرتهاى استكبارى نسبت به اينها روا داشته‌اند. امروز فرصتى پيدا كرده‌اند، آمده‌اند توى ميدان.
وظيفه‌ى عالمان دين، نخبگان سياسى، نخبگان علمى و دانشگاهى خيلى سنگين است. امروز مردم در اين كشورها احتياج دارند به هدايت اين نخبگان؛ چه نخبگان سياسى، چه نخبگان علمى، چه دانشگاهى و چه دينى. وظيفه‌ى سنگينى بر عهده‌ى اينهاست. اينها بايد نگذارند دستگاه استكبار با وسائل گوناگونى كه دارد، اين حركت عظيم ملتها را مصادره كند، قيام مردم را از آنها سرقت كند؛ بايد مراقب باشند. اينها بايد مردم را به سمت اهداف عاليه‌اى كه براى هر كشورى اين اهداف، اهداف و آرمانهاى والاست، هدايت كنند. اگر اين شد، آينده‌ى اين منطقه، آينده‌ى روشنى است؛ آينده‌ى امت اسلامى، آينده‌ى روشنى خواهد بود.
ما در دنيا يك ميليارد و نيم جمعيتيم و در حساس‌ترين نقاط از لحاظ موقعيت سوق‌الجيشى، از لحاظ امكانات طبيعى و منابع زيرزمينى قرار گرفتيم؛ اما ديگران بر ما حكومت ميكنند، ديگران دارند سرنوشت ما را معين ميكنند، نفت ما را ديگران تكليفش را معين ميكنند، ديگران براى حكومتهاى ما تكليف معين ميكنند. اين وضعيت بايد دگرگون شود و بلاشك دگرگون خواهد شد؛ كه امروز نشانه‌هاى آن ديده ميشود. اين همان بيدارى اسلامى است به بركت اسلام.
منبع:www. khamenei.ir



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.