بیداری اسلامی از منظر مقام معظم رهبری(3)

عزيزان من، هر كس در مسائل جارى جهانى و مسائل كنونى انقلاب، بصيرتى داشته باشد به روشنى مى‌فهمد كه انقلاب اسلامى ايران در حال حاضر از يك معبر دشوار و حائل و البته تعيين كننده در حال عبور است. اگر بخواهيم اين مسائل را در چند جمله خلاصه كنيم بايد بگوييم در سطح جهان مراكز استكبارى و صهيونيستى به اين نتيجه قطعى رسيده‌اند كه اگر نتوانند اين انقلاب را در مرحله كنونى‌اش شكست بدهند به احتمال
يکشنبه، 4 دی 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بیداری اسلامی از منظر مقام معظم رهبری(3)

بیداری اسلامی از منظر مقام معظم رهبری(3)
بیداری اسلامی از منظر مقام معظم رهبری(3)


 





 

پيام به نشست سالانه‌‌ى اتحاديه انجمن‌هاى اسلامى دانشجويان (دفتر تحكيم وحدت)، 6/2/74
 

عزيزان من، هر كس در مسائل جارى جهانى و مسائل كنونى انقلاب، بصيرتى داشته باشد به روشنى مى‌فهمد كه انقلاب اسلامى ايران در حال حاضر از يك معبر دشوار و حائل و البته تعيين كننده در حال عبور است. اگر بخواهيم اين مسائل را در چند جمله خلاصه كنيم بايد بگوييم در سطح جهان مراكز استكبارى و صهيونيستى به اين نتيجه قطعى رسيده‌اند كه اگر نتوانند اين انقلاب را در مرحله كنونى‌اش شكست بدهند به احتمال زياد، سر رشته كار را از دست داده و ديگر نخواهند توانست موج فزاينده‌ى بيدارى اسلامى و حتى گرايش ملتهاى غير مسلمان را به معنويت بلكه به مفاهيم معنوى اسلامى مهار كنند. و اين موج عظيم كه در اين شانزده سال، عمق كافى هم يافته است تهديدى جدى عليه حاكميت استكبارى و مشخصا عليه سلطه فرهنگى غربى خواهد بود.

پيام به حجاج بيت‏اللَّه‏الحرام، 14/2/74
 

قدرت پوشالى دشمن، نبايد چشم‌ها را خيره سازد. آنان از تفرق و ضعف روحيه‌ى مسلمين استفاده مى‌كنند و قدرتى دروغين براى خود در برابر چشم ساده‌انديشان مى‌نمايانند. استكبار در همه‌ى صحنه‌هايى كه مسلمانان به راستى در برابر زورگويى آنان ايستاده‌اند شكست خورده يا در مقاصد خود ناكام گرديده است. نگاهى به ايران اسلامى كه به حول و قوه‌ى الهى در مواجهه با حجم عظيم و افسانه‌يى خصومتهاى امريكا و همدستانش در طول شانزده سال گذشته پيروز بيرون آمده و امروز از هميشه مقتدرتر، موفق‌تر، با نشاطتر و اميدوارتر است، ثابت كننده‌ى اين مدعا است. امروز امريكا كه پرچمدار استكبار در مبارزه‌اش با حركت بيدارى اسلامى است نه تنها در اين مبارزه‌ى ناعادلانه، سرشكسته و ناموفق است كه خود در درون خود نيز از لحاظ اقتصادى و امنيتى و سياسى با مشكلات بزرگ و لاينحل روبه‌رو است. كمااين‌كه در تلاشهاى ابرقدرتانه‌ى خود هم كه به گمان باطل سردمداران خام و مغرور امريكا، از حقوق ابرقدرتى آنان است! طعم تلخ شكستهاى پياپى را چشيده است و ان‌شاءالله در آينده هم خواهد چشيد.
... حج درست و كامل، مى‌تواند بوسيله‌ى نزديك كردن دلها و تبادل آگاهيها و افشاى توطئه‌ها، خطرناكترين توطئه‌هاى دشمن عليه اسلام و مسلمين را خنثى كند. امروز دشمن اسلام يعنى سردمداران استكبار و صهيونيسم، تفرقه‌افكنى ميان مسلمين و غوغاگرى در عرصه‌ى تبليغات را بر ضد هر كشور و دولت و جمعيتى كه از بيدارى اسلامى و حاكميت قرآن دم زند و داعيه‌ى عزت مسلمين را داشته باشد، مهمترين كار خود مى‌داند. زيرا اگر بتواند بخش‌هاى فعال و پرتحرك از امت اسلامى را از ديگر بخش‌هاى اين امت جدا كند، مطمئن خواهد شد كه در برابر خود پيكر عظيم و يكپارچه‌ى امت را نخواهد ديد، و نقشه‌هاى خباثت‌آلودش درباره‌ى امت اسلامى را بى‌دردسر پيش خواهد برد. اين روزها مردم دنيا، شاهد حجم انبوه و متراكم و سطح وسيع تبليغات بوقهاى استكبارى بر ضد جمهورى اسلامى ايرانند. اين همان سياست است كه البته به فضل الهى تا امروز ناكام مانده ولى با همه‌ى توان استكبار، دنبال مى‌شود.

بيانات مقام معظم رهبرى در ديدار كارگزاران، به مناسبت «عيد غدير خم»، 28/2/74
 

متأسفانه امروز يكى از كارهايى كه دشمنان به صورت برنامه‌ريزى شده انجام مى‌دهند، اين است كه عقايد شيعه را در دنيا به صورت وارونه جلوه دهند. يك عده، براى همين كار، كتاب مى‌نويسند و پول مى‌گيرند تا اين جاذبه‌ى انقلاب اسلامى، حركت عظيم و بيدارى اسلامى، نتواند مردم دنيا را جذب كند. امروز اين كارها مى‌شود. لذا، كسانى كه مى‌توانند پيام صحيح تشيع را به مغزها، ذهنها و دلهاى تشنه و محتاج منتقل كنند، بايد اين كار مهم را بكنند.

بيانات مقام معظم رهبرى در ديدار «نمايندگان دوره چهارم مجلس شوراى اسلامى»، 8/3/74
 

ما در سنگرمان بيداريم. نفس همين كه ملتى بيدار باشد، خبر خوبى است. دشمن هم با اين وضع نخواهد توانست هيچ كار مؤثرى نسبت به اين كشور و انقلاب و اين ملت انجام دهد. تهديد مى‌كنند؛ تشر مى‌زنند؛ گاهى اوقات مثلا - فرض بفرماييد - با كارهاى نمايشى، مثل حضور نظامى و تعيين يك ناوگان براى فلان‌جا - كه در واقع اينها با گذشته چندان تفاوتى نمى‌كند قيافه‌ى ابرقدرتى مى‌گيرند. خوب؛ اينها حضور غاصبانه‌ى ناحق و زورگويانه‌ى خودشان را داشتند. مى‌خواهند وانمود كنند كه ما در برخورد با مثلا - فرض كنيد - مخالفين خودمان (عمده‌ى نظر هم به اسلام، بيدارى اسلامى، نهضت اسلامى و پيشرو اين نهضت، يعنى نظام جمهورى اسلامى و دولت و ملت ايران است) جدى هستيم.

بيانات مقام معظم رهبرى در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمينى (ره) در مرقد مطهر، 14/3/74
 

اگر شما، خداى ناخواسته، در جنگ تحميلى شكست خورده بوديد يا سرزمينتان را از دست داده بوديد، اين موج بيدارى اسلامى، متوقف مى‌شد. ملتها در وجود شما، اسلام و انقلاب اسلامى را تجربه مى‌كنند. اگر شما نتوانسته بوديد اين‌گونه كشورتان را آباد كنيد و عزتتان را در دنيا حفظ نماييد، موج اسلامى متوقف مى‌شد. اگر شما نتوانسته بوديد وحدت ملى‌تان را حفظ كنيد، العياذ بالله، ايران دچار اختلافات و جنگهاى داخلى مى‌شد. الان دشمنان مى‌خواهند همين كار را بكنند و تلاش مى‌كنند كه اين كار بشود. خدا مى‌داند اين وحدتى كه امروز ملت ايران دارد، چطور مثل تيرى در چشم دشمن مى‌خلد و او را ناراحت مى‌كند. دشمن مى‌خواست ملت ايران، بعد از انقلاب يا بعد از جنگ يا بعد از رحلت امام، دچار دودستگى شود؛ جنگ داخلى راه بيفتد و همديگر را بزنند و بكشند. بعد، استكبار به مسلمانان ديگر مى‌گفت: «ببينيد! اين ملت ايران! اين انقلاب اسلامى! بفرماييد!»
ملت ايران، وحدت و عزت خود را حفظ كرد؛ آبادسازى و بازسازى كشور را ادامه داد؛ رشد خود را نشان داد؛ فرهنگ خود را پيش برد؛ دانشگاههاى خود را، روزبه‌روز آبادتر و شلوغتر كرد؛ علم و معرفت را روزبه‌روز در كشور گسترش داد. پيشرفتهاى كشور، روزبه‌روز بيشتر شد. ملتها كور كه نيستند! نگاه مى‌كنند، اين وضع را مى‌بينند؛ لذا به اسلام رو مى‌آورند. بيدارى اسلامى و بازگشت به اسلام، روزبه‌روز بيشتر مى‌شود. اگر مى‌خواهيد اسلام باز هم پيش برود و بيدارى اسلامى دنياى اسلام را فرا گيرد؛ اگر مى‌خواهيد حتى ملتهاى غير مسلمان به معنويت رو كنند و راه صحيح زندگى را بيابند، شما ملت ايران، بايد همين اصولى را كه تا امروز محترم شمرده‌ايد، هميشه محترم بشماريد. وحدت و برادرى‌تان را حفظ كنيد. در ساختن و بازسازى كشور، همكاريتان را با دولتمردان دلسوز و علاقه‌مند، ادامه دهيد.
... امروز همه‌ى ملتهاى مسلمان، در هرجاى دنيا - اعم از اروپا، امريكا و آسيا - به مسلمانى خودشان افتخار مى‌كنند. امروز در قلب اروپا، دختر محجبه‌ى دبستانى افتخار مى‌كند و مى‌گويد: «من مسلمانم و مى‌خواهم با حجاب به مدرسه بروم.» امروز ملتى مثل ملت بوسنى هرزگوين، در قلب اروپا، با وجود اين همه دشمنى و فشارى كه عليه آن هست، مى‌ايستد و مى‌گويد: «من مسلمانم». خسارت اين مسلمانى را هم تحمل مى‌كند، چوبش را هم مى‌خورد؛ ولى مى‌ايستد. رؤساى كشورهاى اسلامى، به خاطر گرايش ملتهايشان به اسلام، مجبورند اظهار مسلمانى كنند و دم از مسلمانى بزنند. امروز رؤساى استكبارى كشورهاى مستكبر هم، براى اين‌كه دل مسلمانان را به خودشان جلب كنند، مى‌گويند: «ما با اسلام موافقيم و طرفدار اسلاميم.» البته دروغ مى‌گويند و به زبان مى‌گويند؛ اما براى تظاهر هم كه شده است، اين حرف را مى‌زنند. چرا؟ چون امروز اسلام زنده و هويت اسلامى، ارجمند و بزرگ است. چون امروز اسلام عزيز است. چون امروز حركات اسلامى رو به رشد است و به فضل پروردگار، تا آن روز كه «ليظهره على الدين كله»، اين حركت آزادى اسلامى و پيشرفت تفكر اسلامى، روزبه‌روز در كشورها قويتر خواهد شد. آن وقت كه اين احساس مسلمانى و هويت اسلامى در ملتها زنده شود، وقتى است كه همه‌ى كسان و جناحهايى كه نقشه‌هايى عليه اسلام شكل داده‌اند، احساس انزوا، غربت و وحشت مى‌كنند. لذا، شما مى‌بينيد كه در همين چند روز قبل، يكى از سردمداران رژيم صهيونيستى گفته بود «ما از لشكرها و ارتشهاى عرب نمى‌ترسيم؛ از بنيادگرايى اسلامى مى‌ترسيم.» بله؛ ما با اين‌كه در همه‌ى مسائل با دشمن صهيونيستى مخالفيم، در اين يك حرف، با آنها موافقيم. آنچه علاج صهيونيستها را مى‌كند، همين بيدارى اسلامى است و بس. آنچه مى‌تواند سرزمين فلسطين را آزاد كند، بيدارى ملتهاى مسلمان و بيدارى اسلامى است.
برادران و خواهران! دشمن كه مى‌گويد «انقلاب به وسيله انقلابيون صادر مى‌شود»، اشتباه و غلط مضاعف مى‌كند. دوبار غلط مى‌كنند. اشتباه اول آنها اين‌جاست كه نظام جمهورى اسلامى، در صدد صادر كردن هيچ چيز نيست. نظام جمهورى اسلامى داراى حقيقتى است كه همان انقلاب است. اين ملت، حقيقت انقلاب را به وجود آورد و نظام جمهورى اسلامى، تجسم انقلاب است. اشتباه دوم اين است كه تفكر انقلاب و پيام انقلاب كه پيام آزادى و بيدارى است، احتياج به صادر كردن ندارد. مگر لازم است كسى اين مفاهيم را صادر كند؟! خوب؛ يك حرف و حقيقتى است كه ملتها از آن بى‌خبرند. وقتى مواجه شدند و تجربه‌ى موفق جمهورى اسلامى را ديدند، قهرا درس مى‌گيرند. لازم نيست به ملتها گفته شود كه «شما هم بياييد اين‌طور عمل كنيد.» ملتها، نظام جمهورى اسلامى، انقلاب، موفقيتهاى اين ملت و عزت ايران و اسلام را مى‌بينند و درس مى‌گيرند. امروز بيدارى اسلامى در كشورهاى گوناگون و بيدارى روح معنويت در سرتاسر جهان، مرهون انقلاب اسلامى است.

بيانات مقام معظم رهبرى در ديدار مسؤولان و كارگزاران نظام ، 24/5/74
 

همين جبهه‌ى مجهز، امروز نسبت به خطرى كه اسلام براى آن دارد و بيدارى اسلامى براى آن به وجود مى‌آورد، به شدت حساس است و اين حساسيت، ناشى از اين است كه مى‌بيند اسلام مى‌تواند از مرز يك توصيه‌ى اخلاقى فراتر برود و در موضع فكرى كه نظامى را به وجود مى‌آورد، ظاهر شود. دشمنان اسلام ديدند كه اسلام توانست يك انقلاب به وجود بياورد؛ ديدند كه اسلام توانست يك نظام مستقر و پايدار به وجود بياورد؛ ديدند كه اسلام توانست يك ملت را به خود آگاهى برساند، آنها را از حالت هزيمت روحى، به استقرار و اتكاء به نفس و اعتزاز به خود و دين خود تبديل كند و برساند؛ ديدند كه اسلام مى‌تواند يك ملت را آن‌قدر مقتدر و قوى كند كه همه‌ى آن ابزارهايى كه گفتيم، در مورد اين ملت بى‌اثر و كند شود.

بيانات مقام معظم رهبرى در خطبه‏هاى نماز جمعه (19 رمضان 1416)، 20/11/74
 

در بسيارى از كشورهاى ديگر دنيا، به بركت همين احساس هويت و بيدارى اسلامى كه اين انقلاب به‌وجود آورد، امروز جمعيتهاى اسلامى حضور دارند، قوى‌اند و براى خودشان آينده دارند. اگر بگذارند، احتمال دارد دولت هم تشكيل دهند. اين جمعيتها، مخالفان و دشمنان اسلام را تهديد مى‌كنند؛ امريكا را دشمن مى‌شمارند، دشمنان اسلام را دشمن مى‌شمارند. اين موضوع، بيشتر از همه چيز استكبار جهانى را خشمگين مى‌كند. البته وقتى امريكاييها، يا همدستانشان، يا شبكه‌ى صهيونيستى خبرگزاريها و روزنامه نگاران دنيا، مى‌خواهند عليه انقلاب و ملت ايران قلمفرسايى كنند يا حرف بزنند، تهمتهايى را رديف مى‌كنند و مى‌گويند: شما ضد حقوق بشريد، حقوق زن را رعايت نمى‌كنيد، مى‌خواهيد سلاح اتمى درست كنيد و غيره. اما اينها ظاهرى است؛ بهانه است. باطن قضيه اين نيست. باطن قضيه همين موضوعى است كه عرض كردم. اينها مى‌گويند شما چرا موجب شده‌ايد كه در دنيا هرجا مسلمانى هست، احساس هويت كند، بيدار شود، طلبكار شود و از حالت بره‌اى مطيع و رام و زيركارد بيرون آيد؟!

پيام به كنگره‌ی عظیم حج، 4/2/75
 

امروزه - پس از قيام جمهورى اسلامى در كشور ايران و شكوفا شدن نهضت بيدارى اسلامى در بسيارى از كشورهاى اسلامى - پرده از روى بسيارى از حقايق تلخ و شيرين برداشت شده و افراد زيادى در سراسر جهان اسلام قادر بر تحليل حوادث و فهم واقعيات‌اند. ولى بايد قبول كرد كه دست جادويى تبليغ راديو و تلويزيون و مطبوعات كه در سطح جهان، عمدتا از آستين صهيونيستها و همكاران غربى شان و احيانا مزدوران ظاهرا مسلمان دولتهاى مستكبر، خارج مى‌شود، بسيارى از حقايق روشن را واژگونه مى‌سازد. لذا بجاست كه فهرست مجملى از مشكلات و نيز امكانات دنياى اسلام آورده شود.

بيانات مقام معظم رهبرى در ديدار اقشار مختلف مردم از سراسر كشور، 18/7/75
 

غاصبان سرزمين فلسطين، به فكر اين نباشند كه دائما پاى اين و آن را به ماجرا بكشانند و بگويند جمهورى اسلامى ايران، تحريك مى‌كند. تحريك كسى لازم نيست. امروز به بركت بيدارى اسلامى، ملتهاى مسلمان بيدارند. لازم نيست كسى به آنها بگويد، تشويقشان كند و دستى به پشت آنها بزند. خودشان مى‌دانند. امروز جوانان فلسطين، در ميدانند و نسلهاى نو فهميده‌اند كه راه عزت و سعادت و مسلمانى چيست. البته در سرتاسر دنياى اسلام هم، دل مخلصان به ياد آنها مى‌تپد. اين همدلى، مخصوص ايران نيست؛ در مصر هم برويد، همين است؛ در آفريقا هم برويد، همين است؛ به آسيا هم بياييد، همين است؛ در خاورميانه هم برويد، همين است. شما به هر كشور اسلامى كه برويد، با هر مذهبى از مذاهب اسلامى كه باشند، اگر به سراغ انسانهاى آگاه و مخلص برويد، خواهيد ديد دلشان به ياد فلسطين و مردم آن مى‌تپد.

بيانات در خطبه‌‌هاى نماز عيد فطر، 21/11/75
 

آن چيزى كه در عرصه‌ى عالم اسلام چشمگير است، در درجه‌ى اول اين است كه با گذشت هجده سال از پيروزى انقلاب اسلامى و در حالى كه دشمنان اين انقلاب و برنامه‌ريزان بر ضد آن، انتظار داشتند كه به مرور، ياد اين انقلاب در سطح عالم كمرنگ شود و به فراموشى گرايد؛ على رغم ميل آنها و بر خلاف نظرشان، روزبه‌روز توجه به اين انقلاب و اثر بزرگ تاريخى بى‌نظير آن - يعنى بيدارى اسلامى در كشورهاى اسلامى - عميقتر مى‌شود و اين خود يكى از معجزات اسلام و انقلاب است.

بيانات در ديدار فرماندهان سپاه، 26/6/76
 

آنها اتهاماتى را وارد مى‌كنند؛ ولى اقتدار جمهورى اسلامى به موشك بالستيك و قاره‌پيما و موشكهاى دوربرد و اتمى نيست. اگر اينها مايه‌ى اقتدار حقيقى بود، بايد آنهايى كه سالهاست اين سلاحها را دارند، امروز همه‌ى خواسته‌هاى خودشان را در دنيا تحقق بخشيده باشند؛ چرا نمى‌توانند تحقق ببخشند؟ چرا امريكا برخلاف ميل خودش، در اغلب مسائل جهانى كه دخالت كرده، ناكام شده است؟ چرا در قضيه‌ى فلسطين نتوانستند آن كارى را كه مى‌خواستند - خيانت به ملت فلسطين - انجام دهند؟ چرا ناكام شدند؟ چرا نتوانستند بيدارى اسلامى را كه اين‌قدر از آن مى‌ترسند، در كشورهاى اسلامى از بين ببرند و سركوب كنند؟ چرا نتوانستند جمهورى اسلامى را از رشد الهى خود باز بدارند و آن را متوقف كنند؟ چرا نتوانستند على‌رغم اين همه تبليغاتى كه دارند و اين همه پولى كه خرج مى‌كنند، سمعه‌ى جمهورى اسلامى را در دنيا خراب كنند؟ چرا همين الان اگر مسؤولان و رئيس جمهور كشور ما، به هر يك از كشورهاى اسلامى مسافرت كنند، ملتها چنان استقبال و اظهار علاقه‌اى خواهند كرد كه نسبت به هيچ مسؤولى از كشور ديگرى نخواهند كرد؟ چرا اين‌قدر ملتها، جمهورى اسلامى و مسؤولان آن را دوست مى‌دارند و رژيم امريكا على‌رغم اين همه خرجى كه كرده و تبليغاتى كه انجام داده، نتوانسته است اين محبت را از بين ببرد؟ چرا اينها ناكام مى‌شوند؟

پيام به كنگره‌ی عظیم حج، 12/1/77
 

بيدارى فلسطينيان و آغاز مجاهدتهاى آزادى‌طلبانه‌ى آنان با شعارهاى اسلامى در برابر صهيونيستهاى غاصب، بيدارى ملتهاى مسلمان در اروپا و تشكيل كشور مسلمان بوسنى - با وجود فاجعه‌ى خونبارى كه به دست، يا با سكوت رضايت‌آميز اروپاييان براى آنان پيش آمد - به حكومت رسيدن معتقدان به حاكميت اسلام در تركيه و الجزاير، از راههاى معمول دموكراسى غربى - كه البته در هر دو مورد، با كودتا و دخالت قدرتهاى نامشروع و خصومت دشمنان جهانى قدرت اسلام، موفقيت آنان نيمه‌كاره ماند - تشكيل حكومت بر پايه‌ى مبانى اسلامى در سودان - كه با وجود كارشكنيهاى خارجى، بحمدالله همچنان در راه اقتدار اسلامى به پيش مى‌رود - زنده شدن شعارهاى اسلامى در بسيارى از كشورهاى مسلمان - كه سالهاى متمادى اين شعارها در آن فراموش شده بود - و مثالهاى متعدد ديگر، همه و همه، نشانه‌هاى تأثير عميق و روزافزون ولادت جمهورى اسلامى در ايران، بر سراسر جهان اسلام و امت اسلامى است.

بيانات در ديدار روحانيون و مبلّغان در آستانه ماه مبارك رمضان، 23/9/77‌
 

آنچه كه در اين دوران بيست ساله اتفاق افتاده است - حتى در دوران جنگ و در دوران دفاع مقدس با آن همه گرفتارى - از لحاظ سازندگى و آبادى و عمران و پيشرفت مادى و پيشرفت علمى و توسعه‌ى دانشگاهها و توسعه‌ى مراكز تحقيقاتى و غيره - يعنى همه‌ى اين شاخصهايى كه براى يك ملت و براى آينده‌ى آن مهم است - از تمام دوران صد ساله به مراتب بيشتر و پر حجم‌تر و پر كيفيت‌تر است. آيا اين براى آن دستگاه استكبارى كه با نهضت جهانى اسلام و با بيدارى مسلمين مبارزه مى‌كند، خطرناك نيست؟ البته كه خطرناك است؛ البته كه بايد در مقابلش موضع بگيرند؛ البته كه بايد براى مبارزه با آن، در مجلس خودشان بودجه معين كنند! امريكا براى مبارزه با جمهورى اسلامى، بودجه معين كرد! اين، آن چيزى است كه ظاهر و آشكار است؛ اما آنچه كه در دلهاى آنهاست، آنچه كه در پشت پرده‌ى كارهاى امنيتى و سازمان «سيا»ى آنهاست، به مراتب بيشتر است! اين براى چيست؟ براى اين است كه از اين نظام و از اين مردم و از اين كشور مى‌ترسند و مى‌دانند كه اين كشور اگر با همين آهنگ پيشرفت كند - كه ان‌شاءالله به‌فضل پروردگار آهنگ پيشرفت تندتر هم خواهد شد - ملتهاى مسلمان يك الگوى زنده به‌دست خواهند آورد.
... نقطه‌ى بسيار حساس اول براى امريكا - همان‌طور كه عرض كردم - مبارزه با اسلام ناب و نهضت اسلامى و بيدارى اسلامى است و كه امروز در همه‌ى دنياى اسلام، مظاهر آن به نحوى از انحاء مشاهده مى‌شود و خود آنها هم به‌شدت نگران اين قضيه هستند. با تمركز برروى ايران اسلامى هم مبارزه مى‌كنند و مى‌دانند كه كوره‌ى اصلى اين حركت و كانون اصلى اين غوغاى انسانى و الهى اين‌جاست. با هر شكلى كه مى‌توانند، مى‌خواهند نظام و دولت جمهورى اسلامى و كشور اسلامى و ملت مسلمان ما را دچار فلج و اختلال كنند.

پيام به مناسبت اولين اجلاس دوره‌ى سوم مجلس خبرگان‌، 3/12/77
 

استقرار حكومت اسلامى در ايران بدست مردم و دفاع شجاعانه و فداكارانه‌ى آنان از اين نظام در لحظات خطير و در هنگامه‌ى دشمنيهاى سهمگين و همچنين حركات بيدارى مسلمين در سراسر جهان اسلام، كه همه موجب سراسيمگى و ناكامى طراحان توطئه‌هاى شوم عليه جمهورى اسلامى شده است، در نهايت آنان را به اين نتيجه رسانيده كه براى توفيق در اهداف شيطانى خود هيچ راهى بجز سست كردن ايمان مردم، مخدوش كردن وحدت و همدلى ملت، و تبليغ بر ضد شعارهاى شورآفرين و وحدت بخش مردم كه برخاسته از متن ايمان آنان و محصول درسهاى جاودانه‌ى امام راحل كبير آنان است، وجود ندارد. امروز بيشترين تلاش سياسى و تبليغى دشمن با شيوه‌هاى پيچيده و موذيانه، متوجه اين سرمايه‌هاى معنوى ملت ايران است كه او را در مقاطع بسيار سخت در بيست سال گذشته قادر ساخته كه خطرات را از خود و كشورش دور كند. دشمن با توطئه‌هاى كنونى در فكر خلع سلاح ملت ايران است. هر يك از اركان و مراكز نظام اسلامى كه نقش و تاثير بيشترى در حفظ ايمان مردم، در حفظ اتحاد ملت، در پاسدارى از ارزشها و شعارهاى آگاهى‌بخش و شورآفرين، داشته باشد در معرض كينه و بغض بيشتر و آماج دشمنيهاى ناجوانمردانه‌تر آنان قرار ميگيرد.

بيانات مقام معظم رهبری در جلسه پرسش و پاسخ مديران مسئول و سر دبيران نشريات دانشجويی، 4/12/77
 

ما واقعا چرا انقلاب كرديم؟ چرا اين قدر آدم كشته شدند؟ بنابراين، ما گناهى نكرده بوديم كه بگوييم به‌خاطر گناه ما بود كه عراق به ما حمله كرد؛ بلكه به‌خاطر اين‌كه يك حكومت اسلامى بود، يك حكومت مستقل بود و موج بيدارى در دنياى اسلام پيچيد - در خود عراق؛ در كشورهاى عربى، در كشورهاى اسلامى - همه‌ى اينها احساس كردند كه وقتى بيدارى اسلامى آمد، ممكن است دامن آنها را هم بگيرد؛ لذا متحد شدند. به عبارت ديگر، به‌خاطر يك نقطه‌ى قوت در ما بود كه به ما حمله كردند، نه به خاطر يك نقطه‌ى ضعف در آنها. بعد هم هشت سال فشار آوردند و همه‌ى اين توان عظيم را به خرج دادند، اما نتوانستند يك وجب از خاك ايران را از ما بگيرند. آنها مى‌خواستند حداقل همه‌ى خوزستان را ببرند. البته آنها مى‌گفتند تا تهران مى‌رويم؛ اما اگر فقط همان خوزستان را هم مى‌بردند، برايشان كافى بود. آيا اين چيز كمى است؟!

پيام به كنگره‌ی عظیم حج، 28/12/77
 

جمهورى اسلامى با پيمودن مسيرى دشوار كه يكسره پوشيده از مانعها و دامهايى بود كه سردمداران نظام سلطه‌ى جهانى و زر و زورمداران بين‌المللى بر سر راه او نهاده بودند و با پيروز شدن در نبرد نظامى هشت ساله و نبردهاى سياسى و امنيتى و اقتصادى و تبليغى بيست ساله، توانسته است قدرت خود را در اداره‌ى كشور، و بسيج توده‌هاى ميليونى، و پيش‌بينى و مقابله با حوادث بزرگ، و حضور موفق در چالش‌هاى بين‌المللى به اثبات برساند و توانايى و ابتكار خود را در سازندگى و پيشرفت و ترميم ويرانيها آنهم با وجود صف آرائيهاى ظالمانه‌ى جهانى در برابر خود و نداشتن هيچگونه كمك سياسى و اقتصادى از بيرون، در معرض ديد همگان بگذارد. و علاوه بر اينها نهضت بيدارى مسلمانان و اقدامهاى بزرگ ملل اسلامى را كه نشانه‌ى زنده شدن هويت اسلامى در آنان است تقويت و تسريع كند. امروز به بركت پيروزى اسلام در ايران، در همه جاى جهان اسلام موج بيدارى اسلامى رو به افزايش و اقتدار است.
منبع:www. khamenei.ir



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.