کامپيوترهاي جيبي

اين روزها تکنولوژي به سمت کوچک تر شدن پيش مي رود و کاربران هم به دنبال محصولاتي کوچک و قابل حمل هستند. درست به همين دليل است که تقاضا براي خريد انواع نوت بوک در مقابل کامپيوترهاي روميزي هر روز بيشتر مي شود.در حقيقت اين روزها ديگر اغلب کاربران داراي يک نوت بوک بوده يا حداقل در فکر خريد آن هستند.
دوشنبه، 8 اسفند 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کامپيوترهاي جيبي

کامپيوترهاي جيبي
کامپيوترهاي جيبي


 






 
اين روزها تکنولوژي به سمت کوچک تر شدن پيش مي رود و کاربران هم به دنبال محصولاتي کوچک و قابل حمل هستند.
درست به همين دليل است که تقاضا براي خريد انواع نوت بوک در مقابل کامپيوترهاي روميزي هر روز بيشتر مي شود.در حقيقت اين روزها ديگر اغلب کاربران داراي يک نوت بوک بوده يا حداقل در فکر خريد آن هستند.
اما در اين ميان طرفداران و علاقه مندان به استفاده از نوت بوک ها از اين هم پا را فراتر گذاشته و به خريد انواع نوت بوک هاي کوچک يا ميني نوت بوک ها روي آورده اند.
به اين ترتيب ميني نوت بوک ها به دليل حجم کوچک و از همه مهم تر وزن بسيار سبک تر در مقايسه با نوت بوک هاي معمولي از اقبال بهتري در ميان خريداران برخوردارند.
اين نوت بوک هاي کوچک در سال 2008 بازار پر رونقي را در اختيار داشته اند که پيش بيني مي شود اين روند رونق در سال 2009 هم ادامه داشته باشد.

کامپيوترهاي جيبي

همانطور که تقاضاي کاربران اروپاي غربي براي خريد ميني نوت بوک ها در بازار رايانه و تجهيزات جانبي تا حد قابل توجهي افزايش يافت، صادرات اين محصولات به منطقه خاورميانه، اروپاي شرقي و آفريقا(EMEA)هم تا ميزان چشمگيري افزايش داشت، تا جايي که آخرين تحقيقات موسسه IDC نشان مي دهد ميزان صادرات ميني نوت بوک ها به منطقه EMEA شامل اروپاي شرقي، خاورميانه و آفريقا در فصل چهارم سال 2008 به 3/6 ميليون دستگاه رسيد.
اين رقم که با پيش بيني کارشناسان بازار ميني نوت بوک هم مطابقت دارد،در واقع برابر 20 درصد فروش کل کامپيوترهاي قابل حمل و 30 درصد نوت بوک هاي کاربران منطقه EMEA در فصل چهارم سال گذشته است.
در واقع ميني نوت بوک ها به عنوان دومين دستگاه قابل حمل براي دسترسي به اينترنت و اولين دستگاه کاملاً قابل حمل نسبتاً ارزان قيمت، تقاضاي بسياري از کاربران را به خود اختصاص داده تا جايي که اين تقاضاي زياد به فروش چشمگير اين محصولات در سال گذشته ميلادي منجر شده است.
«ازتر مورواي»مدير بخش تحقيقات کامپيوترهاي شخصي در مؤسسه IDC در اين مورد مي گويد:همانطور که انتظار مي رفت، ميني نوت بوک ها يکي از پرفروش ترين محصولات دنياي ديجيتال و الکترونيک بوده اند.
به دنبال تلاش توليدکنندگان براي عرضه مدل هاي جديد با قابليت هاي متنوع و بهتر، کاربران و خريداران طيف وسيعي از انتخاب ها را پيش رو داشتند،بازار رقابتي ميني نوت بوک ها درمنطقه خاورميانه و اروپاي شرقي حالا بيش از 50 توليد کننده بين المللي يا شرکت هاي نمايندگي محلي را در خود جاداده که اين توليدکنندگان مي توانند به راحتي نياز کاربران اين مناطق را برآورده سازند.

توليد کنندگان برتر
 

برخلاف اغلب مواقع، اين بار گويا بازار کشورهاي در حال توسعه مانند کشورهاي خاورميانه، گوي رقابت را در بازار ميني نوت بوک ها از بازار کشورهاي توسعه يافته مانند ايالات متحده و اروپا ربوده اند.
درست به همين دليل هم توليد کنندگان برتر بازار ميني نوت بوک منطقه EMEA، در گروه توليد کنندگان برتر بازار جهاني اين محصولات قرار مي گيرند.

کامپيوترهاي جيبي

acer
 

"ايسر"يکي از توليد کنندگان بزرگ بازار انواع نوت بوک که به دليل توليد و راحي ميني نوت بوک هاي متنوع، به عنوان برترين توليد کننده ميني نوت بوک در منطقه خاورميانه و آسيا شناخته مي شود.ACER به دنبال معرفي ميني نوت بوک هاي سري Aspire One در ماه فوريه سال 2009 رونق خوبي به بازار اين محصولات در منطقه EMEA بخشيد.
علاوه بر اين موفقيت، اين شرکت يک بار ديگر در ماه آوريل سال 2009 هم سري جديدي از اين محصولات را با عنوان packard Bell Dot به بازار معرفي کرد.اگرچه اين شرکت تمرکز بيشتري روي ميني نوت بوک هاي با نمايشگر 8/9 اينچي دارد، ميني نوت بوک هاي با نمايشگر 10 اينچي اين شرکت هم فروش و درآمد خوبي را نصيب آن کردند.

Asus
 

Asus:اين توليد کننده همچنان موقعيت کليدي و پررنگ خود را به عنوان توليدکننده کامل ترين محصولات در اين بازار حفظ کرده است.در فصل چهارم سال ميلادي گذشته Asus به دنبال تقاضاي زياد براي ميني نوت بوک مدل Eeepc اين شرکت سود قابل توجهي به دست آورد.

چشم انداز آينده
 

با اين اوصاف به دنبال رونق بازار انواع ميني نوت بوک ها در بازار جهاني و به ويژه در بازار کشورهاي منطقه خاورميانه، اروپاي شرقي و آفريقا، شرکت هاي بيشتري به جمع توليدکنندگان اين محصول پيوسته اند.درست به همين دليل است که کارشناسان و تحليل گران بازار ميني نوت بوک ها، آينده روشن و پر رونقي را براي اين بازار متصور هستند.
در حقيقت کارشناسان معتقدند که با وجود رکود اقتصادي فراگير در سرتاسر دنيا، انتظار مي رود بازار انواع ميني نوت بوک در سال 2009 رشد دو رقمي را تجربه کند.گسترش توليد محصولات متنوع تر از سوي شرکت هاي توليد کننده و توليد محصولاتي با طراحي کوچک و جذاب تر در واقع عواملي هستند که رونق و رشد اين بازار را در سال 2009 تضمين مي کنند.اين در حالي است که عده اي از تحليل گران هم معتقدند که در شرايط رکود فعلي، بازار پر رونق ميني نوت بوک ها مي تواند محرک خوبي براي صنعت تکنولوژي بوده و از رکود يکنواختي آن جلوگيري کند.

کامپيوترهاي جيبي

hp
 

اين شرکت با معرفي اولين ميني نوت بوک مصرفي خود با مدل compaq Mini 700 در ماه دسامبر، توانست سال 2008 را با فروش خوبي پشت سر بگذارد.در مقابل اما ميني نوت بوک تجاري مدل Hp2133 اين شرکت به دليل قيمت بالا و عرضه محدود، فروش چندان مناسبي نداشت.

samsung
 

يک توليد کننده تازه وارد به بازار ميني نوت بوک که با معرفي مدل NC10 در ماه اکتبر سال 2008، به اين بازار وارد شد.اين ميني نوت بوک به دليل طراحي مناسب و قابليت هاي متنوع مورد توجه اغلب کاربران قرار گرفته است.

DELL
 

يکي از بزرگ ترين توليد کنندگان کامپيوتر در دنيا، ميني نوت بوک هاي مدل Inspron Mini خود را در ماه مارس 2009 در اغلب کشورهاي در حال توسعه منطقه EMEA معرفي کرد.Dell در واقع به دليل عرضه گسترده و با قيمت مناسب اين محصول توانست به يکي از پر فروش ترين توليدکنندگان اين بازار تبديل شود.
منبع:نوآور شماره61



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.