شاگردان سرنوشت

متاسفانه اسکورانيکس در سال هاي اخير عادت بدي پيدا کرده و آن ساخت بازي هاي مهم از مجموعه هاي معروف براي تلفن همراه است. البته اين کارهاي بسيار مفيد و جالب براي خود ژاپني هاست.اما چون تقريباً هيچکدام از اين آثار ما عملاً غير ممکن مي شود!"Agito" به معناي حرکت، تکان ،(يا حرکت مي دهم، تکان مي دهم) قرار بود، به خصوص که موفقيت بازي "Before Crsis" اين تصميم را توجيه مي کرد.خوشبختانه (براي ما!) توانايي هاي محدود تلفن هاي همراه
يکشنبه، 14 اسفند 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شاگردان سرنوشت

 شاگردان سرنوشت
شاگردان سرنوشت


 






 
متاسفانه اسکورانيکس در سال هاي اخير عادت بدي پيدا کرده و آن ساخت بازي هاي مهم از مجموعه هاي معروف براي تلفن همراه است. البته اين کارهاي بسيار مفيد و جالب براي خود ژاپني هاست.اما چون تقريباً هيچکدام از اين آثار ما عملاً غير ممکن مي شود!"Agito" به معناي حرکت، تکان ،(يا حرکت مي دهم، تکان مي دهم) قرار بود، به خصوص که موفقيت بازي "Before Crsis" اين تصميم را توجيه مي کرد.خوشبختانه (براي ما!) توانايي هاي محدود تلفن هاي همراه نسبت به چيزي که سازندگان مد نظر داشتند، باعث شد کار به کنسول PSP منتقل شود. البته بعدها اسکورانيکس برخلاف آنچه قبلاً گفته بود و "Agito " را مختص و انحصاري موبايل اعلام کرده بود، اعلام کرد که پروژه ي ساخت اين بازي براي PSP نيز از ابتدا وجود داشته که البته به نظر مي رسد بيشتر يک مانور تبليغاتي باشد تا حقيقت! "Agito"، يک اکشن نقش آفريني است که بسياري شبيه "Final Fantasy VII:Crisis Vore" به نظر مي رسد و حتي خود سازندگان، از آن به عنوان نسخه ي پيشرفته ي آن بازي ياد مي کنند. تفاوت اصلي در بازگشت سيستم ATB است که اجازه مي دهد در آن واحد، با بيش از يک شخصيت در مبارزه شرکت کنيم و تا امروز به نظر مي رسد پارتي 3 نفره در بازي استفاده شود.
تفاوت ديگر استفاده از سامون هاست وگفته مي شود که شخصيت هاي دوازده گانه ي بازي هر کدام يک سامون اختصاصي خواهند داشت. جالب تر اين که سامون ها به سبک "FFX" قابل کنترل هستند و بازي ظاهراً جانشين احضار کننده مي شوند. رشد و سيستم ارتقا درجه نيز بسيار مهم خواهد بود و بر روي شخصيت ها نيز اثر خواهد گذاشت. هدف گيري و استفاده از جادوها نيز بسيار شبيه "Crisis Core" به نظر مي آيند. نکته ي ديگر بخش آنلاني است که هم بصورت تحت شبکه و هم به صورت محلي (Ad - Hoc) حداکثر 3 نفر مي تواند همزمان در بازي شرکت کنند که مي تواند بسيار هيجان انگيز باشد.
اصولاً گفته شده که حالت آنلاين نقش بسيار پر رنگي در بازي ايفا خواهد کرد. استفاده از 12 شخصيت اصلي و قابليت سريع در جابجايي و ورود و خروج آن به مبارزه ، باز هم به سبک "FFX " در بازي وجود خواهد داشت.در مورد داستان ، سازندگان تا امروز بسيار محتاط عمل کرده و از فرار اطلاعات به شدت جلوگيري کرده اند. آنچه ما مي دانيم به اين شرح است: بازي در سياره ايي به نام " Oriens" اتفاق مي افتد. در اين سياره کشورهاي متعددي وجود دارند که ما چهار کشور بزرگ، قدرت اصلي هستند."Anaze", Rubrum", Milites" و "Kogai" اين چهار کشور هستند و در بين آن ها ، پيمان صلحي (Pax Codex) وجود دارد که آن ها را از جنگ با يکديگر منع مي کند. متأسفانه درکشور "Milites" يک حکومت ديکتاتوري نظامي به نام" Byakko" سرکار مي آيد و به فرمان فرمانده اش "Cid" شروع به فتوحات نظامي مي کند. (بيچاره "Cid" که اخيراً فقط نقش منفي بازي مي کند!) "Cid" به کمک ارتش قدرتمندش که متشکل شده از لوسي هاست، تک تک کشورهاي همسايه را فتح مي کند. بالاخره وقتي که همه جا زير سلطه ي آن ها رفت، نوبت به آخرين سرزمين آزاد بشريت مي رسد، جزيره تنها و دور افتاده "Suzaku" . سوزاکو کشوري کوچک است و قرن هاست که کريستالي مقدس از آن در مقابل متجاوزين محافظت مي کند. به دلايلي که هنوز بر ما معلوم نيست اين کريستال مقدس مي شکند و ارتش کوچک سوزاکونيز در مقابل قدرت هاي مافوق بشري لوسي هاي ميليتز نابود مي شود.به نظر مي رسد که همه چيز ويران شده و ديگر اميدي نيست. نه، اميد هميشه خواهد بود. مهمترين مطلب درباره ي کشور کوچک سوزاکو، آکادمي هنرهاي جادويي آن با نام "Peristerium" است. چيزي بين مدرسه هاي جادويي بازي"Manakhemia" و فيلم هري پاتر مبارزه و جادو مي پردازند. از بين آن ها 12 نفر نقشي اساسي در بازي ما خواهند داشت. البته هنوز بي نام هستند و حتي حدس زده مي شود که با توجه به طبيعت آنلاين بازي، نام گذاري همه ي آن ها بر عهده ي بازيباز باشدکه البته با توجه به تعداد زيادشان بعيد است ! نکته ي جالب سلاح اين مبارزين است که کاملاً متفاوت از همديگر خواهد بود. شمشير، کاتاناي ژاپني ،شات گان، مشتان دست، فلوت، هفت تير، نيزه، تير وکمان ، چکش، گرز، داس و دسته اي کارت تاروت ، سلاح هاي اين 12 شخصيت خواهند بود که تنوعي به واقع مثال زدني است.
ظاهراً پسر جواني که موهايي نقره ايي دارد و اسلحه اش دسته ي کارت هاي تاروت (نوعي کارت فال گيري) است، شخصيت اصلي خواهد بود. او همچنين قادر به احضار "Odin" در مبارزه است، همان طور که يازده نفر ديگر نيز خود سامون يا ايدولون ويژه ي خود را خواهند داشت.
در نتيجه با توجه به اسطوره ي مرکزي "Fabula Nova Crystallis"، تمام شخصيت هاي اصلي بازي نيز خود لوسي هستند. طراحي شخصيت ها در اين بازي را مثل دو بازي ديگر پروژه، تتسويا نمورا بر عهده دارد.موسيقي بازي را توکها رو ايشيموتو، آهنگ ساز پر تجربه ي اسکورانيکس مي سازد. فردي بسيار آشنا به سبک و سليقه ي کمپاني و طرفداران و به خصوص فينال فنتزي . او قبلاً ساخت و موسيقي آثاري مثل"Befor Crisis" , "Crisis Core" و Dissidia" را بر عهده داشته و در پروژه هايي مثل "FFX" و "Kingdom Hearts" نيز همکاري کرده و تجربه هايي ارزش مند بدست آورده است. کارگردان بازي هجيمه تاباتا
(Hajime Tabata) را نه تنها به خاطر ديد خاص، جدي تر، اکشن تر و تا حدي غربي تر به دنياي فينال فنتزي مي شناسند، بلکه نام او پس از ساخت يکي از بهترين آثار سري يعني "Crisis Core" همه جا با احترام ياد مي شود. نکته ي جالب اين که تاباتا بر روي اثر محبوب ديگري نيز کار مي کند که آن نيز از موبايل به PSP تغيير هدف داده است.
"The 3rd Bithday" (يا همان Parasite Eve 3). اگر بخواهيم يک جمع بندي کلي داشته باشيم، همان تيم سازنده Crisis Core و با همان سبک و سياقي که بهترين بازي PSP سال 2008 (به اعتقاد خيلي ها مطلقاً بهترين بازي PSP تاريخ تاکنون ) را ساخته اند در حال کار بر روي
"Final Fantasy Agito Xlll" هستند وکاري بسيار نزديک به آن اثر انجام مي دهند و اين خود يک گارانتي است براي يک بازي زيبا. گفته شده که داستان و ماجراهاي بازي بسيار بزرگ و مفصل خواهد بود و ماهيت دستي بودن کنسول هدف بازي، اثري بسيار بزرگ را در پشت خود مخفي کرده است. به نظر مي رسد معجزه ي تکنولوژي قرن 21 (PSP) آماده است بار ديگر بدرخشد!

شاگردان سرنوشت

ابزار درخشنده
 

اين بازي از موتور جديد وخانگي اسکورانيکس به نام "Crystal Tools" استفاده مي کند.
نکته ي جالب اين که بازي و اين موتور در ابتدا براي PS2 طراحي شده بودند اما با عرضه ي PS3 تصميم گرفته شد پروژه ي به کنسول جديد منتقل شود.
White Engine )Crystal Tools سابق) تنها يک متوري گرافيکي ساده نيست بلکه نرم افزاري کامل است که در زمينه هاي مختلفي کارايي دارد. کانال هاي صوتي متعدد و همگي با کيفيت بالايي را ساپورت مي کند، قابليت محاسبات پيچيده ي فيزيک را دارد و مهمتر از همه گرافيک بسيار پيچيده و کار آمدي را توليد مي کند.
نکته ي جالب ديگر انعطاف پذيري اين ابزار است زيرا نه تنها براي کنسول هاي Xbox360,PS3 وکامپيوترهاي شخصي تحت ويندوز، بلکه براي کنسول هاي ضعيف تر PSP و Wii نيز کارايي خواهد داشت.
اصلي ترين استفاده کننده از اين ابزار در" FFXIII" ، بي شک تتسويا نمورا است که زير نظر "Motomu Toriyama" (متموتوري ياما ) کارگردان بازي به خلق شخصيت هايي پرداخته که هر کدام طي مراحل توليد، چندين بار تغيير چهره و شخصيت و حتي جنسيت داده اند و به گفته ي نمورا اين بازي يکي از طولاني ترين مراحل خلق شخصيت ها را داشته است.
در بخش معرفي شخصيت ها سعي کرده ايم دوستان را بيشتر با اين پروسه ي پيچيده آشنا کنيم.

شاگردان سرنوشت

Hope Estheim
 

پسر بچه ايي نوجوان ، 14 ساله و جزو طبقه ي مرفه شهر معلق کاکون که تا قبل از ماجراهاي بازي زندگي بي دغدغه و بي دردسري داشت. اما زماني که با او و مادرش تهمت ارتباط با اهالي پولس ولوسي ها زده مي شود، ناگهان خود را در بين تبعيدهاي شهر پيله مي بيند. اگر چه در همان آغاز بازي توسط گروه مقاومت نورا از تبعيد فرار مي کند، اما حادثه ايي ناگوار زندگي او را کاملا متلاشي خواهد کرد. در واقع هوپ ( Hope) ، شخصيتي است که شايد در JRPE هاي يکي دو دهه ي پيش نقش اول را مي توانست بر عهده داشته باشد: پسري نوجوان با نامي پرمعنا که زندگي يکنواخت و نسبتا ً معمولي اش، ناگهان دگرگون مي شوند و مجبور است زودتر از هم سن و سالان خود، بزرگ شود و مسئوليت ها و عواقب زندگي واقعي را تجربه کند.انصافاً چنين داستاني را هزار بار بازي نکرده ايم؟! مانند اين قهرمان کلاسيک ، هوپ طبيعتي بچه گانه ، نا آرام و عصبي دارد.در عين حال تربيت خانوادگي اش در خانواده ايي با سطح اجتماعي بالا، در رفتار و حرف زدنش کاملا ً مشخص است . اوخيلي زود با وانيل وساژ دوست مي شود، اما به دلايلي که بايد خود در بازي ببينيد و ما اينجا نمي توانيم اصطلاحاً لو بدهيم(!) با اسنو بسيار بد است!
هوپ در مبارزه از يک بومرنگ تکنولوژيک قابل کنترل از راه دور و پيشرفته استفاده مي کند و از فاصله اي دور مي جنگد. ايدولون او "Alexander " است که به او قدرت استفاده از جادوهايي با عنصر "Holy" را مي دهد. فورم سواره ي الکساندر ، قصري غير قابل نفوذ است که دشمنان را محاصره کرده و با ليزرهاي مرگبار شکار مي کند. صدا پيشه ي نقش هوپ بازيگر و خواننده ايي جوان به نام "Vincent Martella" است که با وجود سن کم (17 سال) تجربه ي آثاري متعدد دارد و مي تواند انتخابي درست براي اين شخصيت باشد.
آيا هرگز فکر کرده ايد اگر داستان بازي در دنياي واقعي يا حداقل نزديک به دنياي واقعي ما اتفاق مي افتاد، يک بازي فينال فنتزي چگونه مي شد؟ جواب اين سؤال را احتمالا مي توانيم در اين بازي بدست آوريم "FFVXIII"، اثري متفاوت از ساير بازي هاي اين مجموعه خواهد بود. اگر چه نکات مبهم و پوشيده ي زيادي از بازي باقي مانده اند ، اين طور به نظر مي رسد که داستان در دنياي بسيار واقعي تر وجدي تر از ساير آثار اتفاق مي افتد. دنيايي که در آن اتومبيل، بزرگ راه ، کمپاني هاي چند مليتي ،مافيا ، قاچاق، سلاح گرم و حتي جنگ سرد وجود خواهد داشت.دنيايي که شخصيت ها ، به جاي لباس هاي عجيب و غريب و نامتعارف ،کت و شلوار عادي مي پوشند، شايد به همين دليل باشد که طراحي لباس شخصيتهاي اصلي ، به يک شرکت مد و توليد لباس معروف ژاپني به نام "ROEN" محول شده تا علاوه بر تبليغ براي آن شرکت، چاشني واقع گرايي بازي نيز بيشتر شود!
ساخت Versus، حدوداً از هفت سال پيش آغاز شده و هنوز هم زمان انتشار آن کاملاً مشخص نشده است. با اين حال پروژه پيشرفت قابل توجهي داشته و به خصوص اکنون که کار بر روي "Final Fantasy XIII" به اتمام رسيده نيروهاي تازه نفس اسکور به ساخت آن کمک خواهند کرد. مانند هر سه بازي پروژه ي "Fabuls Nova Crystallis"؛ طراحي شخصيت هاي اين اثر برعهده ي تتسويا نمورا خواهد بود با اين تفاوت که نمورا کارگرداني آن را نيز عهده دارد.
اين خود نويد اثري بسيار خلاقانه تر و ديدني تر است.نمورا در اين بازي از موتور قدرتمند "Cryatsl Tools" استفاده مي کند و احتمالاً آن را به حدي از کمال مي رساند که کسي انتظارش را نداشته باشد. همچنين، جدا بودن از مجموعه ي اصلي فينال فنتزي، دست سازندگان را در بيان کردن اعتقادات و انگيزه هايشان بازتر گذاشته است.
" Versus" زماني قرار بود براي PS2 و به عنوان "FFXIII" ساخته شود اما با به بازار آمدن سومين کنسول قدرتمند سوني، پروژه به PS3 منتقل شد و اين امر خوش بختانه در همان ابتداي پروسه ساخت بازي اتفاق افتاد. به علاوه طبيعت خشن و سياه بازي، آن را مناسب يک فينال فنتزي شماره دار نمي کرد. و بايد به صورت پروژه جداگانه به آن پرداخته مي شد. در واقع"Versus" به دليل داستان سنگين تر ، شخصيت هاي جدي تر ، مبارزه خشن تر و حتي وجود خون در بازي ، به احتمال زياد اولينبازي در تمام مجموعه با درجه ي مميزي M ( 17 سال به بالا) خواهد بود، اگر چه هنوز اين موضوع تأييد نشده است . نمورا بارها در مصاحبه هايش گفته که اين تاريک ترين و متفاوت ترين فينال فنتزي تاريخ خواهد بود.
البته باز هم عناصر فانتزي دراين باره وجود خواهند داشت. کريستال ها ، مانند ساير آثار پروژه ي "PNC" مرکزيت داستان هستند. جادو و هيولاهاي جادويي، شمشير و سلاح هاي عجيب و قصرهاي بزرگ هنوز هم در بازي ديده مي شوند ، شهرهايي که ياد آور شهر ونيز هستند و شخصيت هاي مرموز و عجيب . در هر صورت ما اين پرداخت حداقل کمي واقع گرايانه تر در يک بازي فينال فنتزي را به فال نيک مي گيريم و با آغوش باز در انتظار آن هستيم.
يکي ديگر از تفاوت هاي اصلي بازي با سبک و سياق آثار معقول مجموعه، گيم پلي آن خواهد بود. نمورا و همکارانش، همان تيم سازنده ي بازي هاي "Kinghom Hearts " هستند و ديدي اکشن و هيجان انگيز به مبارزات دارند. جالب تر اين که گفته شده، مبارزات در "Versus" واقع گرايانه تر از KH خواهند بود و سعي خواهد شد شباهت زيادي به فيلم انيميشن "Advent Children" داشته باشند و اين خود خبري فوق العاده است. بازي در واقع يک اکشن سريع و تند و تيز خواهد بود به علاوه ي عناصر شوتر اول شخص در سبکي شبيه به "Dirge of Cerberus" .البته هنوز خبري از حضور فالسي، لوسي ويا "Eidolon" ها در بازي نيست و به احتمال اساطيري با توجه به وجود کريستال ها در بازي، احتمال زيادي دارد که حتماً بر گيم پلي نيز بي تأثير نخواهند بود.
منبع: نشريه ي بازي رايانه، شماره ي 34.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط