ضوابط انتخاب شایسته

بی شک مردمی که برای آینده خود و کشورشان اهمیت قائلند حضور در صحنه های اجتماعی و سیاسی را وظیفه و البته حق خود دانسته و با انجام این رسالت سعی در حفظ دستاوردهای حکومت خود دارند.
شنبه، 26 فروردين 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ضوابط انتخاب شایسته

ضوابط انتخاب شایسته

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه:

بی شک مردمی که برای آینده خود و کشورشان اهمیت قائلند حضور در صحنه های اجتماعی و سیاسی را وظیفه و البته حق خود دانسته و با انجام این رسالت سعی در حفظ دستاوردهای حکومت خود دارند.مخصوصا برای ایرانیان همیشه در صحنه که برخلاف بسیاری از انتخابات حتی باشکوه و در خور توجه در سایر کشور ها حضور در این صحنه ها را تکلیف شرعی و الهی خود دانسته و گوش به ندای ولایت دارند تا پا در جای پای ایشان گذارند، همین ملتی که میلیونهانفرشان پشت سر حضرت روح ا... حرکت کردند ولی هیچ ردپایی جز ردپای آن پیر سفر کرده دیده نشد و امروز نیز...

ضوابط یک انتخاب شایسته
اما نکته حائز اهمیت این است که صِرف انجام تکلیف به خودی خود به انتخاب فرد شایسته و تکیه زدن به آنها به کرسی‌های سرنوشت ساز مجلس منجرنخواهدشد. لذا در انتخاب یک فرد شایسته توجه به نکات زیر مهم به نظر می‌‍رسد:


1- عدم حضور تکلیف گرایانه

گاهی آحاد جامعه همه تلاش خود را در راهیابی فردی مطمئن و امین به کار می گیرند ولی چنین فردی یافت نمی شود. یکی از موانع تحقق انتخاب شایسته عدم حضور تکلیف گرایانه برخی افراد در صحنه است، اگر فردی به عنوان شهروند جمهوری اسلامی ایران احساس کرد حضورش در صحنه لازم است باید آمادگی خود را اعلام نموده تا سایرین بتواننددر انتخاب او به مجلس به وظیفه ی خود عممل نمایند.

2- تعصبات بیجا
همشری بودن، بچه محل بودن، هم کلاس بودن، هم زبان بودن و ... دلیلی بر انتخاب شایسته نمی تواند باشد.

3- مطالعه تاریخ (به‌ویژه صده‌ی اخیر)
با نگاهی هر چند گذرا به ادوار مجلس حضور نمایندگان فهیم و انقلابی و یا ضد دین ما را به انتخابی شایسته رهنمود می سازد (نمونه آن مجلس ششم وپیشنهاد نوشیدن جام زهر به امام خامنه ای)

4- تغییر ذائقه‌ی مردم از قانون گذاری به کارهای اجرایی
در چند سال گذشته در بسیاری از حوزه های انتخابی آسفالت خیابان ها بسیار مهمتر از قانون گذاری بوده است باید توجه داشته باشیم یک آسفالت کار نمونه نمی تواند یک انتخاب شایسته باشد بلکه مجلس به قانون گذار نمونه نیاز دارد.

5- عدم حضور حداکثری
از دیگر عوامل عدم انتخاب شایسته،عدم حضور واجدین شرایط است، اگر عده ای با تشخیص اصلح، در ورود او به عرصه سیاسی موثر باشند به همان اندازه عدم حضور تعدادی دیگر از واجدین در راه نیافتن او به مجلس موثر خواهد بود.

6- تبلیغات غیر حرفه‌ای
برخی از کاندیدا های اصلح در اثر عدم بکار گیری تکنیک ها و تاکتیک های تبلیغاتی موفق به معرفی کامل خود نشده و در نتیجه مانع اقبال عمومی به خود می شوند.

7- عدم رعایت مسایل شرعی
ما در مقابل اعمال وحتی نیات خود باید پاسخگوباشیم.اما چطور عده ای بدون توجه به این مسایل وبدون حداقل بررسی ها دست به انتخاب میزنند جای سوال باقیست.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.