نهايت آرامش با استفاده از حواس پنج گانه

آيا مي دانيد در تمامي سالن ها و مراكزي كه خدماتي جهت آرامش بخشيدن به شما ارائه مي شود، تنها از تمام حواس شما در اين زمينه بهره مي گيرند؟ آيا مي دانيد شما هم مي توانيد در منزل خودتان شرايطي فراهم كنيد كه با كمترين هزينه به همين آرامش دست يابيد و جواني و تازگي و طراوت را به روح و جسم تان برگردانيد؟ اگر شما جزء آن دسته از خانم هايي هستيد كه معتقدند همين تغيير محيط باعث آرامش تان مي شود و هزينه هاي گزاف اين خدمات
سه‌شنبه، 26 ارديبهشت 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نهايت آرامش با استفاده از حواس پنج گانه

نهايت آرامش با استفاده از حواس پنج گانه
نهايت آرامش با استفاده از حواس پنج گانه


 






 
آيا مي دانيد در تمامي سالن ها و مراكزي كه خدماتي جهت آرامش بخشيدن به شما ارائه مي شود، تنها از تمام حواس شما در اين زمينه بهره مي گيرند؟ آيا مي دانيد شما هم مي توانيد در منزل خودتان شرايطي فراهم كنيد كه با كمترين هزينه به همين آرامش دست يابيد و جواني و تازگي و طراوت را به روح و جسم تان برگردانيد؟ اگر شما جزء آن دسته از خانم هايي هستيد كه معتقدند همين تغيير محيط باعث آرامش تان مي شود و هزينه هاي گزاف اين خدمات اصلاً برايتان مهم نيست كه هيچ؛ اما اگر اهل پس انداز هستيد و ترجيح مي دهيد خودتان شرايط رسيدن به آرامش را براي خودتان مهيا كنيد آن هم با صرف مقدار اندكي پول، پس با ما باشيد و خواندن اين مطلب را از دست ندهيد.

حس بينائي: آنچه مي بينيد دقيقاً آن چيزي است كه از اطراف درك مي كنيد:
 

-حمام را تميز كنيد و آن را پاكيزه نگه داريد. قدم گذاشتن درون حمامي كثيف، نه تنها از استرس شما نمي كاهد، بلكه به استرس شما مي افزايد.
-در گوشه اي از حمام، از لامپي كه داراي نور ملايمي است، استفاده كنيد تا بتواند براي شما آرام بخش باشد.
-از شمع در حمام استفاده كنيد. تأثير آن واقعاً شگفت آور است. شمع آرام مي سوزد و شعله اي لرزان و آرامش بخش دارد. بهتر است از شمع هاي عطري استفاده كنيد تا احساسي به حواس شما اضافه شود.
-در محلي كه در معرض ديد است، تصوير دلخواه و رويائي خود را قرار دهيد.
-حمام را طبق سليقه و دلخواه خود رنگ آميزي كنيد و دكور آن را بچينيد. آن جا را تبديل به محلي دوست داشتني براي خود كنيد.

حس بويائي: ما از رايحه ها تأثير مي پذيريم:
 

-بهترين منبع مؤثر بر ما شمع ها هستند. گرماي شمع به داخل مغز ما نفوذ مي كند و مي تواند تمامي افكار مزاحم روزانه و يا هفتگي ما را از ذهن پاك كند.
- مي توانيد شيشه اي از عطر گل هاي معطر تهيه كنيد و آن را در اتاق قرار دهيد تا همواره بوي خوش را استشمام كنيد.
-حتي مي توانيد از خوش بو كننده هاي اتاق هم استفاده كنيد.
-اگر حس بويائي شما كمي ضعيف است، مي توانيد از عطري قوي مانند اسپري هاي بدن استفاده كنيد، البته به مقدار خيلي كم.
-براي رسيدن به آرامش از عطر سنبل، بابونه و يا فندق، براي تقويت روحيه از عطر شاه توت و براي سر حال آمدن و آرامش نيز مي توانيد از عطر آب پرتقال تازه استفاده كنيد.

حس شنيداري: اجازه بدهيد صداها باعث آرامش شما شوند:
 

آهنگ مخصوصاً اگر آن چيزي باشد که مورد علاقه ي شماست، تأثير بزرگي روي روحيه شما مي گذارد. براي اين منظور مي توانيد از يک ام پي تري پلير و يا سي دي پلير ضد آب در حمام استفاده كنيد. براي جلوگيري از انعكاس صدا در حمام و ايجاد مزاحمت، مي توانيد از دستگاهي استفاده كنيد كه انعكاس آن را بر طرف كند و بتوانيد تنهايي را احساس كنيد.

حس چشائي: درست است، نوشيدن آب را فراموش نكنيد:
 

-داخل يك ليوان بلور و يا يك ليوان پلاستيكي، قدري آب يخ ريخته و در حمام قرار دهيد. آب سرد باطن شما را در برابر آب گرم قوت و نيرو مي بخشد و اجازه مي دهد كه شما در گرماي حمام گيج و سر در گم نشويد. آب سرد مدت زماني را كه شما در حمام هستيد، افزايش مي دهد؛ زيرا بدن شما را خنك نگاه مي دارد. در كنار آب مي توانيد از نوشيدني مورد علاقه ي خود نيز استفاده كنيد و آن را با قطعات شكلات، توت فرنگي و يا هر خوراكي لذت بخش ديگر همراه كنيد.

حس لامسه: حس دوست داشتني:
 

-معمولاً در حمام حس لامسه فراموش مي شود. براي اين كار مي توانيد از بالش مخصوص حمام استفاده كنيد.
-حتي مي توانيد دستگاهي در وان تعبيه كنيد كه هنگامي كه وان پر از آب است، حباب هايي را در آب تشكيل دهد تا همين حباب ها، بدن شما را به خوبي ماساژ دهند.
-روغن ها و وسائل حمام خود را به دقت انتخاب كنيد، چرا كه هنگامي كه شما در آب غوطه ور هستيد، انتخاب ها هم مي توانند شما را گيج كنند و هم مي توانند تسكين دهنده باشند.
-هميشه از برس بدني استفاده كنيد كه داراي دسته ي بلندي باشد تا كمترين زحمت را براي حركت به خود بدهيد.
-از گلبرگ هاي گل رز استفاده كنيد و آن ها را بين انگشتان خود بگيريد.
-گلوله هاي شيشه اي و يا تيله هاي رنگي كف وان بريزيد و به آرامي كف پاهاي خود را روي آن حركت دهيد تا كف پاها ماساژ داده شود.
-بعد از اينكه حمام شما تمام شد، از يك لوسيون مرطوب كننده براي پوست خود استفاده كنيد و مقداري عطر به فضاي اتاق بزنيد. لباسي بسيار نرم و كركي و يا از جنس ساتن و يا هر جنس نرم ديگري كه احساس مي كنيد حس خوبي به پوست شما مي دهد تهيه كنيد. بهتر است از حوله اي استفاده كنيد كه تا حد ممكن نرم باشد.
اما ششمين حس را مي توانيد سلامت عقل بناميد. مطمئن شويد كه زماني را كه به حمام اختصاص مي دهيد را به بهترين نحو از خودتان پذيرائي كنيد. بهتر است نگران هيچ چيز نباشيد، نه زمان، نه فرزندان و نه هيچ گونه سرگرمي اضافه. سبد زيبايي را براي نگه داشتن وسائل مورد نياز خود در دكور حمام قرار دهيد.
با انجام اين كارها مي توانيد به سرعت استرس را از ذهن و زندگي خود بيرون كرده و از آنچه آرام انجام مي پذيرد، لذت ببريد.
منبع: نشريه بانو شماره 32



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.