معرفي بازي هاي كامپيوتري برگزيده روز

"Forza 4" گرافيک فوق العاده اي دارد. و نورپردازي آن خيره کننده است و از سايه ها به خوبي استفاده شده، طوري که واقعاً حس رانندگي در آفتاب به شخص منتقل مي شود. طبيعي بودن صداي ماشين ها هم که ديگر به يک موضوع عادي تبديل شده و موسيقي هم مثل هميشه خوب است. هوش مصنوعي بهتر شده و اين طور نيست که واقعاً به راحتي بتواند رقبا را جا بگذاريد. آنها کاملاً تخريبي عمل مي کنند و در تلاش هستند تا هر چه بيشتر مانع راه يافتن شما به مرحله بعد شوند.
سه‌شنبه، 9 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معرفي بازي هاي كامپيوتري برگزيده روز

معرفي بازي هاي كامپيوتري برگزيده روز
معرفي بازي هاي كامپيوتري برگزيده روز


 






 

Forza Motorsport 4
پلت فرم: PC و Play Station و Xbox360
 

"Forza 4" گرافيک فوق العاده اي دارد. و نورپردازي آن خيره کننده است و از سايه ها به خوبي استفاده شده، طوري که واقعاً حس رانندگي در آفتاب به شخص منتقل مي شود. طبيعي بودن صداي ماشين ها هم که ديگر به يک موضوع عادي تبديل شده و موسيقي هم مثل هميشه خوب است. هوش مصنوعي بهتر شده و اين طور نيست که واقعاً به راحتي بتواند رقبا را جا بگذاريد. آنها کاملاً تخريبي عمل مي کنند و در تلاش هستند تا هر چه بيشتر مانع راه يافتن شما به مرحله بعد شوند.
با اين که «فرزا 4» پيشرفت هايي نسبت به ورژن قبلي اين بازي داشته، ولي با اين حال احساس مي کنيد همه چيز را قبلاً ديده ايد. تقريباً اکثر ماشين ها و جاده ها را البته با گرافيک و جزئيات کمتر قبلاً در فورزا 3 ديده ايد و برايتان يک سورپرايز وجود دارد. شما مي توانيد اطلاعات خود را از فورزا 3 به اين شماره منتقل کنيد و اين يعني ديگر لازم نيست تا گنجينه گرانبهايي را که برايش زحمت زيادي کشيده ايد، دوباره جمع آوري کنيد. البته هر آنچه داشته ايد، منتقل نمي شود ولي با پول هايي که در اختيارتان قرار مي گيرد، ماشين هايي را تهيه مي کنيد که در ابتداي بازي وقتي گاراژتان را مي بينيد، از تعجب ممکن است خشک تان بزند. تراز رانندگي تان هم سر جايش خواهد بود. اين يعني همان بازي با گرافيک بهتر و همان تجربه که بايد ادامه بدهيد. البته بايد بدانيد خيلي زود به ماشين هاي فراري 430، آئودي R8، گالاردو و بوگاتي دسترسي پيدا مي کنيد.
با درست پيچيدن سر پيچ ها، دريفت هاي به موقع و زودتر به خط پايان رسيدن، امتياز تجربه به دست آورده و ارتقا مي يابيد و رسيدن به هر تراز مساوي است با يک ماشين جديد. در ضمن در اين نسخه حتي مي توانيد از بين چند ماشين، کادوي دلخواه تان را انتخاب کنيد.
مسير خود را مي توانيد انتخاب کنيد، ولي معمولاً ماشين ها به شما ديکته مي شوند يا در بهترين حالت از ماشين هاي داخل گاراژتان استفاده مي کنيد. از طرفي اين موضوع شما را براي خريد ماشين هاي بيشتر بي نياز مي کند. قبلاً ماشين تان هم با شما ارتقاي تراز پيدا مي کرد، ولي الان به اين شکل تغيير کرده که اگر فقط از ماشين هاي يک کمپاني استفاده کنيد، آن کمپاني هم در عوض با پول نقد به عنوان جايزه يا ارتقاي اجزاي ماشين تان از شما قدرداني مي کند.
اگر اشتباه کنيد يا به در و ديوار بزنيد، با فشردن دکمه اي مي توانيد به 10 ثانيه قبل برگرديد و حرکت خود را تصحيح کنيد. البته اين قابليت به نظر ما اصلاً خوب نيست، چرا که واقعيت ماجرا و لذت تکرار هر پيست را از بين مي برد. حالت هاي کمکي ديگري هم در بازي وجود دارد که هيجان آن را از بين مي برد مثل کمک در ترمز کردن يا خط هاي فرضي کمکي.
در نهايت قسمت چند نفره «فورزا4» حرف هاي زيادي براي گفتن دارد. اين بار تعداد کاربران از 8 به 16 افزايش پيدا کرده که مسابقات را جذاب تر مي کند. علاوه بر مسابقات مستقيم، درگ، دريفت و مسابقه موش و گربه بسيار جذاب و هيجان انگيزند. علاوه بر آن، امکان برگزاري چند مسابقه همزمان داخل يک پيست وجود دارد. ماشين بازها هم مي توانند ماشين هايشان را با توجه به تنوع زياد لوازم ماشين که در بازي وجود دارد، اسپرت کنند، با هم به اشتراک بگذارند يا خريد و فروش کنند.
ديگر قابليت اضافه شده به بازي، قابليت استفاده از کينکت است. با استفاده اختياري از کينکت مي توانيد به بررسي ماشين ها بپردازيد يعني مي توانيد دور و اطراف ماشين را نظاره کرده، درها را بازکنيد و ببنديد. کاپوت و صندوق عقب را بررسي کنيد و داخل ماشين بنشينيد و نگاهي به داشبورد بيندازيد.

Ratchet & Clank: All 4 One
پلت فرم: PS3 و PC
 

ماجرا از جايي شروع مي شود که «رچت» و «کلنک» از زندگي قهرمانانه خود خسته شده اند و دلشان کمي استراحت مي خواهد. دوست دارند کمي از زندگي پر خشونت که جواني شان را به هدر داده، فاصله بگيرند. ولي وقتي سر و کله «دکتر نفاريس» پيدا مي شود، دوباره مسير زندگي شان تغيير مي کند. اين سه نفر به همراه «کوارک» با چالشي جديد مواجه مي شوند. آنها خيلي زود در مي يابند در دنياي فضايي گير افتاده اند که از سوي وحشي ترين بيگانه ها مورد تهديد قرار گرفته است.
به همين دليل همه کينه ها قديمي را فراموش مي کنند و با هم متحد مي شوند تا از اين مهلکه جان سالم به در ببرند. اينجاست که همه، براي يک نفر مي شوند.
«همه براي يک نفر» مثل همه «رچت» و «کلنگ» هايي که تاکنون بازي کرده ايد شامل روند بازي هاي گوناگون و سرگرم کننده اي است که با يک داستان جالب و به صورت طنز روايت مي شود. در مسير انجام مأموريت، از دره هاي تنگ و عميق عبور خواهيد کرد، با روبات هاي مختلف مي جنگيد و معماهاي گوناگون را حل مي کنيد. همه اين کارها را مي توانيد همراه 3 نفر از دوستانتان هم به صورت آنلاين و هم به صورت آفلاين انجام دهيد. ولي پتانسيل قسمت چند نفره بازي به وضوح بهتر از حالت تک نفره آن است.
مثلاً حل کردن بعضي از معماها، نياز مبرمي به همکاري 2 نفره دارد و واقعاً تک نفره دردسر خواهد داشت. بعضي از باس فايت ها هم بدون کمک بسيار سخت هستند. البته همين موارد باعث مي شوند بهترين تجربه را داشته باشيد. بايد در نظر بگيريد وقتي تک نفره بازي مي کنيد، هوش مصنوعي «کلنگ» به قدري خوب است که بعضي اوقات در حل معماها کمک مي کند.
جمع کردن «بولت ها» همچنان بسيار سرگرم کننده است. به وسيله بولت ها مي توانيد سلاح هايتان را ارتقا دهيد. علاوه بر آن، تعداد بولت هايي را که جمع آوري مي کنيد، مي توانيد در انتهاي هر مرحله با دوستانتان مقايسه کنيد. طراحي قسمت چند نفره اين بازي، جايي خود را نشان مي دهد که در حين بازي افرادي را نجات مي دهيد و آنها به شما ماموريت فرعي مي دهند که بايد به سبک پورتال معماهايش را حل کنيد.
انجام آنها علاوه بر لذت بخش بودن، اسلحه «رينو» را هم برايتان به ارمغان مي آورد که يکي از قوي ترين سلاح ها است. يکي از لذت بخش ترين کارها در بازي اين است که هر دو نفر در بخش همکاري تيمي، يک سلاح را انتخاب و همزمان به يک دشمن شليک کنيد. آن وقت است که جلوه هاي بصري و صداي مهيب انفجار، اتاق شما را فرا خواهد گرفت و غرق در لذت خواهيد شد.
به هر حال اضافه کردن مکانيک هاي حالت چند نفره به يک بازي که بر مبناي تک نفره ساخته شده، با اشکالاتي همراه مي شود که غير قابل اجتناب است. مثلاً «اينسامنياک» مجبور شده با ايجاد تغييراتي در دوربين بازي، آن را در مکان هاي از پيش تعيين شده تعبيه کند تا به راحتي بتواند هر 4 بازي کننده را پوشش دهد.
مکان هاي کمتري براي اکتشاف در دسترس است و مبارزات، آن درخشش هميشگي را ندارد. در نهايت بايد اقرار کرد که شکاف زمان (Crack in Time) همچنان بهترين بازي سري محسوب مي شود و تک نفره بازي کردن «همه براي يک نفر» ، مثل گام به عقب برداشتن است. ولي زماني که چند نفره بازي کرده معماها را با کمک دوستان تان حل کنيد، همه چيز خوب است و گذر زمان را متوجه نخواهيد شد. «رچت» و «کلنک» دو قهرمان و يار وفادار سوني هستند که طرفداران زيادي دارند ولي با وجود مرحله سکوبازي، فضانوردي و تيراندازي در بخش تک نفره تا به حال نشده بود که طرفداران بتوانند آن را با دوستانشان بازي کنند که «اينسامنياک» با عرضه بازي «همه براي يک نفر» به اين انتظار خاتمه داد.
منبع: ماهنامه نوآور شماره 88



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.