توقف در يک قدمي مرگ!

بازيگران بسياري بعد از اينکه با پشت پرده دنياي پوشالي و تاريک هاليوود آشنا مي شوند، ناخودآگاه به سمت افسردگي و بيماري هاي رواني کشيده مي شوند؛ بيماري هايي که در نهايت آنها را به خودکشي سوق مي دهد. با اين حال بين اين بازيگران هم هستند افرادي که از خودکشي هم جان سالم به در مي برند و سرنوشت شان به کلي تغيير مي کند.
دوشنبه، 22 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توقف در يک قدمي مرگ!

توقف در يک قدمي مرگ!
توقف در يک قدمي مرگ!


 






 

در بين ستاره هاي دنياي سينما و ورزش افرادي هم هستند، که با خودکشي هاي نافرجام دست و پنجه نرم کرده اند
 

بازيگران بسياري بعد از اينکه با پشت پرده دنياي پوشالي و تاريک هاليوود آشنا مي شوند، ناخودآگاه به سمت افسردگي و بيماري هاي رواني کشيده مي شوند؛ بيماري هايي که در نهايت آنها را به خودکشي سوق مي دهد. با اين حال بين اين بازيگران هم هستند افرادي که از خودکشي هم جان سالم به در مي برند و سرنوشت شان به کلي تغيير مي کند.

جاناتان ريس ميرز
 

يکي از بازيگراني که مدتي پيش دست به خودکشي زد اما از اين ماجرا جان سالم به در برد، جاناتان ريس ميرز است.
اين بازيگر که با ايفاي نقش در فيلم «ضربه نهايي» به شهرت زيادي دست پيدا کرد، سه شنبه 28 ژوئن 2011 طي تماسي که با اورژانس گرفته بود با آمبولانس به بيمارستاني در لندن منتقل شد. بعد از اين خودکشي نافرجام، يکي از دوستان نزديک جاناتان که در بيمارستان همراهي اش مي کرد به خبرنگاران گفت، اين اتفاق براي جاناتان يک خوبي داشت و آن هم اين بود که هوشياري اش را به دست آورد و فهميد که نبايد زندگي را اين قدر سخت بگيرد.
اين بازيگر 33 ساله از علت خودکشي خودش چيزي نگفت، اما به احتمال زياد افسردگي بعد از مرگ مادرش و روي آوردن او به مصرف الکل همراه با تعدادي ديگر از بازيگران هاليوودي، باعث اين کار عجيبش شده بود. او مدتي بود که به مصرف الکل اعتياد پيدا کرده و بارها دستگير شده بود و با اين کارهايش وجهه اش را نزد طرفدارانش مخدوش کرد.

اوون ويلسون
 

اوون ويلسون در خانواده هنرمندي به دنيا آمد. او در آگوست 2007 تعداد زيادي قرص مصرف کرد و بعد از زدن رگ دست چپ خودش اقدام به خودکشي کرد.
ويلسون در حالي که آخرين نفس هايش را مي کشيد و مرگ را جلوي چشمانش مي ديد، توسط بستگانش در بستري از خون پيدا شد.
 
او را به يکي از بيمارستان هاي محلي سانتامونيکا منتقل کردند و ويلسون از مرگ نجات پيدا کرد. بعد از انتشار خبر خودکشي اين بازيگر، او مدتي از دنياي رسانه و بازيگري فاصله گرفت و خودش را در خانه اش پنهان کرد.
او از رسانه هايي که هر روز در خانه اش صف مي کشيدند تا درباره خودکشي اش بپرسند، خواهش کرد مدتي رهايش کنند. تا اينکه ماه ها گذشت و ويلسون دوباره به زندگي اش بازگشت. اين بازيگر 38 ساله کانديداي اسکار، با حضور در افتتاحيه فيلم «محدوده دارجلينگ» در کنار «آدرين برودي»، «جيسون شوارتزمن» و «آنجليکا هاستون» در بورلي هيلز، در برابر ديد عموم مردم و رسانه ها حاضر شد اما در آنجا يک کلمه هم صحبت نکرد.
با اين حال شايعات زيادي درباره خودکشي او همه جا پيچيده بود؛ اعتياد و افسردگي.

دروبريمور
 

ورود به عرصه بازيگري در سنين پايين دو حالت دارد. با اينکه انتظار مي رود بازيگر آينده کاري اش را تضمين کند و راه را براي خودش هموار کند اما در بيشتر موارد حالت دوم اتفاق مي افتد و زندگي افرادي که در سنين پايين پا به دنياي سينما گذاشته اند و به واسطه حضور زودهنگامشان در دنياي شهرت و ثروت نابود مي شود. بازيگران زيادي مثل کوين مک کالين بعد از اينکه در سنين کودکي به بازيگري روي آوردند، وقتي به نوجواني رسيدند معتاد شدند و مشکلات زيادي برايشان پيش آمد، اما «درو» يکي از کساني بود که اتفاقات ناهنجار زيادي را پشت سرگذاشت. اين بازيگر که 22 فوريه 1975 در کالور سيتي به دنيا آمده از 11 ماهگي بازيگري را تجربه کرد. او طعم شهرت را زماني چشيد که استيون اسپيلبرگ فيلم «اي - تي» را ساخت. «درو» که وارد دنياي ناشناخته و عجيبي شده بود، نتوانست آن طور که بايد خودش را با شرايط وفق بدهد. او در 10 سالگي شروع به مصرف ماري جوانا و مشروبات الکلي کرد. اما حتي به اينها هم رضايت نداد و بعد از مدتي کوکائين را هم به مواد مصرفي اش اضافه کرد تا بيشتر از هميشه ضعف خود را مقابل شهرت نشان دهد. اين بازيگر جوان هاليوود، بارها از خانه فرار کرد و دوره هاي ترک اعتيادش را نيمه تمام گذاشت، او سال 1989 يک خودکشي ناموفق با قرص را هم تجربه کرد اما از اين ماجرا نجات پيدا کرد و بعد از اينکه حالش خوب شد تصميم گرفت زندگي اش را تغيير بدهد. او با کمک خانواده اش، اعتياد را کنار گذاشت و با تلاشي که از خودش نشان داد به يکي از گران ترين بازيگران هاليوود تبديل شد.

هالي بري
 

هالي بري يکي از بازيگران با استعداد هاليوود است که کارنامه موفقي هم دارد. شايد باورش سخت باشد اما اين بازيگر معروف هم در زندگي شخصي اش فراز و نشيب زيادي داشته و حتي دست به خودکشي هم زده است. البته هالي بري مشکلات خانودگي اش را دليل خودکشي اش عنوان کرد. پدر بري اکثر شب ها مست به خانه مي آمد و به جان خانواده اش مي افتاد و آنها را کتک مي زد. پدر هالي آن قدر به اين کارهايش ادامه داد تا اينکه مادر او تصميم به جدايي گرفت اما قبل از جدايي، پدرش سکته کرد و از دنيا رفت. اين ماجرا تأثير بدي بر روحيه او گذاشت؛ کمي بعد مشکلات مربوط به بيماري ديابت هم به مشکلات هالي اضافه شد تا اينکه در نهايت بري که به افسردگي شديدي دچار شده بود، در سال 1997 تصميم به خودکشي گرفت و سعي کرد با گاز يک اتومبيل روشن، خودش را خفه کند. بازيگر فيلم «زن گربه اي» در آخرين لحظات که داشت جان مي داد تصوير مادرش را ديد که سعي دارد او را نجات بدهد، به خاطر همين خودش را از داخل اتومبيل بيرون کشيد، مسير زندگي هالي بعد از اين ماجرا تغيير کرد و او در حال حاضر سرسختانه از کودکان بدسرپرستي مثل خودش حمايت مي کند.

گرگ لوگانيس
 

خودکشي تنها در دنياي بازيگرها اتفاق نمي افتد. گاهي اوقات ورزشکارها هم با وجود روحيه خوب شان دست به خودکشي مي زنند. گرگ لوگانيس، ورزشکاري است که تا به امروز ماجراي سه خودکشي اش افشا شده است. گرگ اولين بار زماني به خودکشي فکر کرد که 12 سال بيشتر نداشت. او زماني که زانويش آسيب ديد احساس کرد روياي تبديل شدن به يک ژيمناستيک المپيک را بايد به گور ببرد و همين موضوع او را به سمت خودکشي سوق داد. بعدها اما گرگ به جاي ژيمناستيک سراغ شنا رفت. او که سال هاي متمادي در رشته غواصي مدال هاي زيادي کسب کرده است، به خاطر کنار نيامدن با حاشيه هاي دنياي شهرت، دچار افسردگي شد و سه بار پشت سر هم با استفاده از قرص هاي سنگين و اعتيادآور دست به خودکشي زد. البته تلاش هاي او براي از بين بردن خودش بي نتيجه ماند و او هر بار از مرگ نجات پيدا کرد. با اين که او هنوز هم در مسابقات قهرماني شنا و غواصي شرکت مي کند اما جايگاه اوليه اش را بين طرفدارانش از دست داده است.

جودي گارلند
 

خيلي از آدم هاي مشهور بعد از اينکه وارد عرصه بازيگري مي شوند دچار افسردگي، اعتياد و مصرف مشروبات الکلي و... مي شوند اما جودي گارلند بازيگر نامي هاليوود که فيلم هايي مثل «دزدان دريايي» را در کارنامه کاري اش دارد از همان اوايل زندگي اش با افسردگي رو به رو بود و تحت نظر پزشک روانشناس زندگي مي کرد.
بيماري روحي او در سال 1947 آن قدر بالا گرفت که او يک شب در خانه اش رگ يکي از دستانش را زد تا براي هميشه با دنيا خداحافظي کند اما با اقدام به موقع خانواده اش از مرگ نجات يافت. جودي بعد از اينکه سلامتي جسمي اش را به دست آورد، سال هاي زيادي از زندگي اش را در مرکز روانپزشکي ماساچوست سپري کرد و تا 1969 که از دنيا رفت، ديگر نتوانست به زندگي عادش اش بازگردد.
منبع: نشريه همشهري سرنخ شماره 113



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط