قهرمان شکست خورده در جنگ های ستاره ای

یک سال بعد از عرضه Star Wars:FU و با توجه به فروش فوق العاده اش استودیو هنرهای لوکاس تصمیم گرفت یک بازی دیگر از سری Star Wars را با نام The Clone Wars - Republic Heroes :Star Wars عرضه کند.
جمعه، 17 آذر 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
قهرمان شکست خورده در جنگ های ستاره ای
 قهرمان شکست خورده در جنگ های ستاره ای





 
یک سال بعد از عرضه Star Wars:FU و با توجه به فروش فوق العاده اش استودیو هنرهای لوکاس تصمیم گرفت یک بازی دیگر از سری Star Wars را با نام The Clone Wars - Republic Heroes :Star Wars عرضه کند. بازیی که فقط تأسف را برای بازیبازی که وقت خود را صرف آن می کند به همراه دارد! داستان بازی دو فصل اول انیمیشن The Clone Wars را بازگو می کند. با این وجود خیلی بعید است که مخاطب متوجه اتفاقات در طول بازی بشود. در بیشتر صحنه های سینمایی بازی اسکای واکر در حال دستور به نیروهای خود برای از بین بردن مکانی هستند و اگر کسی با سری SW آشنا نباشد محال است متوجه داستان بازی شود این داستان گنگ را دیالوگ هایی سطح پایین و سطحی همراهی می کنند.
قهرمان شکست خورده در جنگ های ستاره ای
در طول بازی، بازیباز قابلیت بازی با ژنرال اسکای واکر و کاپیتان رکس را دارد. البته بازیباز نمی تواند هیچ کدام از این دو شخصیت را انتخاب کند و بازی به میل خود در هر مرحله کنترل یکی از این دو را به دست بازیباز می سپارد. اسکای واکر قابلیت استفاده از شمشیر را دارد و در طول مراحل با استفاده از شمشیر دشمنان خود را از بین می برد. علاوه بر این وی قابلیت کنترل Droidهای دشمن را داراست. گیم پلی بازی بیش از حد ساده و عاری از هر گونه پیچیدگی و معمایی است. مراحل اسکاری واکر به دو بخش اکشن و پلتفرمر تقسیم می شود که هر دو آن ها بسیار ساده هستند. در بخش پلتفرمر تنها با زدن دکمه A بازیباز از مکانی به مکان دیگر می پرد و با توجه به دوربین ثابت بازی هوش مصنوعی جهت پرش را تعیین می کند و بازیباز حتی نیازی به تعیین جهت هم ندارد. البته دوربین بازی در نوع خودش یکی از بزرگ ترین نقاط ضعف بازی به حساب می آید و مخصوصاً در زمان مواجه شدن با باس ها بسیار مشکل ساز می شود. بخش اکشن بازی هم دارای چندین فن بسیار ساده است و بازیباز به راحتی هر چه تمام تر دشمنان خود را از بین می برد. علاوه بر این بازیباز هر زمانی که ببازد دقیقاً از همان مکان کشته شدن باز می گردد. همین عامل باعث می شود بازیباز با خیال راحت به بازی بپردازد. سازندگان در اصل سعی کرده اند فرمول ساخت سری بازی Lego Star Wars در بازی پیاده کنند اما این بازی نه تنها بامزگی سری لگو را ندارد بلکه حتی از گیم پلی سری لگو هم ساده تر است. بازی با اسکای واکر بسیار راحت است اما بازیباز زمانی که کنترل رکس را به دست می گیرد می تواند متوجه سادگی بیش از حد بازی شود. بازی با رکس حتی بخش پلتفرمر را هم ندارد و همانند اثرهای شوتر 10 سال گذشته می ماند. با توجه به این که رکس تنها کار با اسلحه را بلد است کل مراحل رکس به تیراندازی می گذرد و همان مرحله اول برای خستگی بازیباز از این اثر کافی است. جالب اینجاست که در بازی هیچ گونه نشانه گیری برای رکس وجود ندارد و بازیباز با عوض کردن جهت حرکت رکس حرکت تیرهای وی را هم عوض می کند! تنها سلاح با قابلیت هدف گیری در طول بازی نارنجک ها هستند که استفاده از آن هم به لطف سازندگان بسیار ساده است و اگر بازیباز هدف خود را نزدیک به دشمنان بکند، بازی با یک نشانه قرمز بازیباز را متوجه می کند که این مکان مناسب برای پرتاب نارنجک است! متأسفانه بازی حتی پیچیدگی و عمق گیم پلی بازی های 10 سال پیش را هم ندارد. البته وجود قابلیت co-op می تواند تا مقدار زیادی بازی را قابل تحمل بکند. هر چند که این قابلیت هم نمی تواند این بازی را حداقل در سطح یک اثر متوسط بالا بکشد، چرا که گیم پلی بازی مشکلات ریشه ای دارد. در کنار گیم پلی ضعیف و بسیار ساده گرافیک بازی دست کمی از فاجعه ندارد و به راحتی با بازی Star Wars: The Clone Wars محصول سال 2002 برابری می کند! بافت های فوق العاده بی کیفیت، انیمیشن های خنده دار و نداشتن هیچ گونه افکت نسل جدید از بارزه های گرافیکی بازی است. این بازی برای تمامی پلتفرم ها ساخته است و به نظر می رسد سازندگان هیچ تفاوتی بین نسخه های Wii ,PS2 با X360 و PS3 به وجود نیاورده اند. جالب اینجاست که حتی با این گرافیک بسیار ضعیف بازی با مشکلات افت فریم مواجه است!
آهنگ سازی و صداگذاری بازی هم یکی دیگر از نقاط ضعف بازی است. آهنگ سازی تقریباً در بازی وجود ندارد و همانند بازی های 8 بیتی قدیمی بازیباز تمام مدت با یک ریتم یکنواخت مواجه است. حتی آهنگ اصلی سری SW که تم اصلی این برند است به بدترین شکل ممکن کار شده است. در کنار این موضوع صداگذاری بازی چندان بد نیست اما کافی است یکی از طرفداران سری با صدای Master Yoda مواجه شود که دست کمی از فاجعه ندارد و بازیباز را به یاد شخصیت های بد کارتون های قدیمی می اندازد!!
قهرمان شکست خورده در جنگ های ستاره ای
درکل Republic Heroes عنوانی است که حتی ارزش کپی کردن مجانی را هم ندارد و تجربه آن وقت تلف کردن است!!
منبع: مجله ی بازی رایانه، شماره ی 32

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.