دعاهایی کوتاه از امام زمان علیه السلام

خداوند را به عدد تمام مخلوقاتش تسبیح می کنم و پاکیزه می دانم او را در حدّی که رضای ذات اقدس وی در آن است. خدای را به تعداد و شماره کلماتش تسبیح می کنم و همچنین ستایش می کنم، ذات مقدّسش را، و او را از هر عیب و نقصی
دوشنبه، 23 بهمن 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دعاهایی کوتاه از امام زمان علیه السلام
دعاهایی کوتاه از امام زمان علیه السلام

نویسنده: آیت الله محمد خادمی شیرازی




 

تسبیح حضرت قائم(ع) از روز هیجدهم تا آخر ماه

سبحان الله عدد خلقه، سبحان الله ارضی نفسه سبحان الله مداد کلماته سبحان الله زنة عرشه و الحمد لله مثل ذلک.(1)
خداوند را به عدد تمام مخلوقاتش تسبیح می کنم و پاکیزه می دانم او را در حدّی که رضای ذات اقدس وی در آن است. خدای را به تعداد و شماره کلماتش تسبیح می کنم و همچنین ستایش می کنم، ذات مقدّسش را، و او را از هر عیب و نقصی دور می دانم و همتای عرش وی، او را تسبیح می کنم. او سزاوار همان قدر حمد و ستایش من است که او را تسبیح و تقدیس می کنم.

دعای حضرت بقیّة الله(روحی له الفداء) در روز عید فطر پس از نماز صبح

اللهم انی توجهت الیک بمحمد امامی و علی من خلفی و عن یمینی و ائمتی عن یساری أستتر بهم من عذابک و أتقرب الیک زلفی لا اجد احداً اقرب الیک منهم فهم أئمتی فامن بهم خوفی من عقابک و سخطک و ادخلنی برحمتک فی عبادک الصالحین اصبحت بالله مؤمناً موقناً مخلصاً علی دین محمد و سنته و علی دین الاوصیاء و سنتهم، آمنت بسرهم و علانیتهم و ارغب الی الله فیما رغب الیه محمد و علی و الاوصیاء و لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم و لا عزة و لا منعة و لا سلطان الا لله الواحد القهار العزیز الجبار.
توکلت علی الله و من یتوکل علی الله فهو حسبه ان الله بالغ امره.(1)
خداوندا! در حالی به پیشگاه مقدّس تو روی نیاز می آورم که وجود مبارک حضرت محمّد ‍‍[صلی الله علیه و آله] در پیشاپیش من و حضرت علی [علیه السلام] در عقب سر و طرف راست من و ائمّه و پیشوایان معصوم [علیهم السلام] در سمت چپ من هستند [و این عزیزان واسطه منند]. از عذاب تو به این عزیزان پناه می برم و به وسیله این مشعلهای فروزان به تو تقرّب می جویم و این بدان جهت است که می دانم هیچ کس از نظر شخصیّت و شفاعت به پای این انوار تابناک نمی رسد. آری، اینان پیشوایان منند. در سایه ی وجود آنها، مرا از عذابت ایمنی بخش و از غضبت،‌ مرا پناه ده و از برکات رحمت بی پایانت مرا در زمره بندگان شایسته و صالح خود محسوب فرما. خداوندا! من در حالتی صبح کرده و به روز آورده ام که به تو ایمان دارم و از روی اخلاص، دین تو و سنّت این عزیزان را پذیرا هستم و به آنچه در باطن این ذوات مقدّسه است و آنچه که علناً انجام می دهند، ایمان دارم و آنچه که موجب رغبت آنان به ذات پاک تو شده است من نیز همان را راغبم و همه ی قدرت ها را از آنِ ذات پاک تو می دانم، همه عزّت ها و حکومتها مختصّ ذات بی همتای و قهّار و مقتدر تو است و من امر خود را به تو واگذار می کنم. آری، آن کس که کارش را به خداوند واگذار نمود، او مشکلات و
مهمّاتش را کفایت خواهد نمود و قطعاً خداوند خواسته اش را جامه عمل می پوشاند.
-خواننده گرامی، موفقیّت هر انسانی در سایه همین اصل حیاتی است.

«حرز» امام زمان(ع)

بسم الله الرحمن الرحیم
یا مالک الرقاب و یا هازم الاحزاب، یا مفتح الابواب، یا مسبب الاسباب سبب لنا سبباً لا نستطیع له طلباً بحق لا اله الا الله محمد رسول الله صلی الله علیه و آله اجمعین.(2)
به نام خداوند بخشاینده مهربان
ای آن که مالک همه گردن کشانی و ای کسی که تمام احزاب را از بین می بری! ای باز کننده همه درها و ای کسی که سبب سازی و تمام اسباب کارها را خلق می فرمایی! به حق کلمه مقدسه «لا اله الا الله» و به حق حبیبت محمد خاتم انبیاء و خاندانش -که درود و صلوات تو بر آنان باد - برای موفقیت ما نیز اسبابی که ما از تهیه آن ناتوانیم، در اختیارمان قرار ده.

از جمله دعاهای حضرت بقیّة الله(ع) برای رهایی از شداید

رب أسألک مدداً روحانیاً تقوی به قوی الکلیه و الجزئیة حتی أقهر بمبادیء نفسی کل نفس قاهرة فتنقبض لی اشارة دقائقها انقباضاً تسقط بها قوتها حتی لا یبقی فی الکون ذو روح الا و نار قهری قد احرقت ظهوره یا شدید یا شدید البطش الشدید یا قاهر یا قهار اسألک بما اودعته عزرائیل من اسمائک القهریة فانفعلت له النفوس بالقهر ان تودعنی هذا السر فی هذه الساعة حتی الین به کل صعب و اذلل به کل منع بقوتک یا ذا القوة المتین.(3)
خداوندا! از پیشگاه با عظمت تو مسئلت می نمایم که مرا به وسیله نیروهای روحانی آنچنان یاری و مدد فرمایی که تمام نیروهای کلّی و جزیی من تقویت شوند، به صورتی که بر همه موجودات عالم وجود، استیلا یابم و آتش قهر و قدرت من پشت آنها را در هم شکند. ای از همه قویتر و ای صاحب قدرتهای کوبنده و ای قهّار! از درگاهت تقاضا می کنم که همان نیرویی که به جناب عزرائیل [علیه السلام] عنایت فرمودی و در سایه ی آن تمام بندگانت مقهور و مغلوب او شده اند، از همان سرّ، هم اکنون و در این ساعت به من مرحمت فرمایی تا تمام سختیها بر من آسان گردد و همه گردن کشان خوار و ذلیل شوند، ای آن که صاحب قدرتهای استواری!

پی نوشت ها :

1-صحیفة المهدی(ع)، ص 66.
1-الصّحیفة الهادیّة، ص 124.
1-الصّحیفة الهادیّه، ص 124.
1-مهج الدّعوات، ص 45.

منبع: خادمی شیرازی، محمّد، (1387)، تحفه امام مهدی، تهران، نشر موعود عصر(عج)، چاپ سوم.

 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.