دعای در زمان غیبت امام عصر روحی له الفداء

اگرچه به گفته سیّد بن طاووس، اعلی الله مقامه، و دیگر بزرگان، این دعا از جناب عثمان بن سعید، نخستین نایب حضرت بقیّة الله،‌ ارواحنا له الفداء، نقل شده است و نیز اگرچه تصریح نفرموده اند که از زبان مبارک امام عصر، روحی له
دوشنبه، 23 بهمن 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دعای در زمان غیبت امام عصر روحی له الفداء
دعای در زمان غیبت امام عصر روحی له الفداء

نویسنده: آیت الله محمد خادمی شیرازی




 
-اگرچه به گفته سیّد بن طاووس، اعلی الله مقامه، و دیگر بزرگان، این دعا از جناب عثمان بن سعید، نخستین نایب حضرت بقیّة الله،‌ ارواحنا له الفداء، نقل شده است و نیز اگرچه تصریح نفرموده اند که از زبان مبارک امام عصر، روحی له الفداء، می باشد، ولی به طور قطع می توان ادعا کرد که متن و محتوای این دعا به امضای آن حضرت رسیده است، و حتی بالاتر با توجّه به عبارات و مضامین آن و نیز تأکیداتی که در مورد خواندن آن شده است، می توان گفت که این دعا از خود آن حضرت است.
آنچه در بیان شرح این دعا باید گفت این است که دعای مبارک جامعِ نیازهای مادی و معنوی و موجب تحکیم عقاید مذهبی شیعیان به ویژه درباره مسأله غیبت و به طول انجامیدن آن است.
اینک به خواست خداوند تبارک و تعالی و عنایات کریمانه حضرت بقیّة الله،‌ عجّل الله تعالی فرجه الشّریف، همراه با خوانندگان گرامی این فرمان و مضامین عالیه آن را مرور می کنیم:
اللهم عرفنی نفسک فانک ان لم تعرفنی نفسک لم اعرف رسولک.
اللهم عرفنی رسولک فانک ان لم تعرفنی رسولک لم اعرف حجتک.
اللهم عرفنی حجتک فانک ان لم تعرفنی حجتک، ضللت عن دینی.
اللهم لا تمتنی میتة جاهلیة [و لا تزغ قلبی بعد اذ هدیتنی].
اللهم فکما هدیتنی بولایة من فرضت علی طاعته من ولایة ولاة امرک بعد رسولک صلواتک علیه و آله حتی والیت ولاة‌ امرک امیرالمؤمنین، علی بن ابی طالب و الحسن و الحسین و علیاً و محمداً و جعفراً و موسی و علیاً و محمداً و علیاً و الحسن و الحجة القائم المهدی، صلواتک علیهم اجمعین.
اللهم فثبتنی علی دینک و استعملنی بطاعتک و لین قلبی لولی امرک و عافنی مما امتحنت به خلقک. و ثبتنی عی طاعة ولی امرک الذی
خداوندا! خودت را به من بشناسان؛ چه آنکه اگر خودت را به من نشناسانی، پیامبرت را نیز نخواهم شناخت.
پروردگارا! پیامبرت را به من بشناسان؛ زیرا اگر پیامبرت را به من نشناسانی، حجّت تو را نیز نخواهم شناخت.
بار خدایا! حجّت و نماینده ات را در روی زمین به من بشناسان؛ چه آنکه اگر او را نشناسم [قطعاً و بدون شک] گرفتار گمراهی و سرگردانی می شوم. (یعنی لازمه حتمی آن این است که راه سعادت را گم کرده، دین و احکام آن را از نااهل بگیرم و سرانجام در وادی هلاکت سرگردان شده، سقوط نمایم.)
بارالها! مرا به مردن جاهلیّت (حالت کفر) نمیران.
-خواننده گرامی! در اهمیت این دعا همین بس که خداشناسی در گرو شناخت امام عصر(ع) است.
امامت و ولایت و حکومت ائمه دوازده گانه، سلام الله علیهم اجمعین، بدون تردید از طرف خداوند عالم به پیامبر بزرگش ابلاغ و برنامه کار آنان نیز از طرف آفریننده جهان معیّن شده است.(1)
بار خدایا! به وسیله پیامبرت مرا به ذوات مقدّسه ائمّه معصومین، سلام الله علیهم اجمعین، هدایت فرمودی، که آنها را واجب الاطاعه یافتم و دانستم که پس از حبیب تو محمد(ص) از دوازده تن به نامهای امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب(ع)، حسن بن علی(ع)، حسین بن علی(ع)، علی بن الحسین(ع)، محمّد بن علی(ع)، جعفر بن محمّد(ع)، موسی بن جعفر(ع)، علیّ بن موسی(ع)، محمّد بن علی(ع)، علیّ بن محمّد(ع)، حسن بن علیّ(ع)، و الحجّة القائم المهدی، صلوات الله علیهم اجمعین، اطاعت و پیروی نمایم.
خداوندا! در مقابل این لطف بزرگ،‌ مرا در رعایت دستورات دین و عمل به وظایف موفق گردان و خانه دل و قلبم را که در حقیقت فرمانده تن است در
سترته عن خلقک و باذنک غاب عن بریتک و امرک ینتظر و انت العالم غیر المعلم بالوقت الذی فیه صلاح امر ولیک فی الاذن له باظهار امره و کشف سره،‌ فصبرنی علی ذلک حتی لا احب تعجیل ما أخرت و لا تأخیر ما عجلت و لا کشف ما سترت و لا ابحث عما کتمت و لا انازعک فی تدبیرک. و لا اقول «لم» و «کیف» و ما بال ولی الامر لا یظهر و قد امتلأت الارض من الجور و افوض اموری کلها الیک.
اللهم انی اسئلک ان ترینی ولی امرک ظاهراً نافذاً الامر مع علمی بأن
برابر ولیّ عزیز خود [حضرت صاحب الزمان(ع)] مطیع و فرمانبردار قرار ده و در این آزمایش همگانی مرا پیروز و موفق فرما. [پروردگارا!] مرا در برابر اوامر ولیّ عزیزت، حضرت بقیة الله، روحی له الفداء، موفق و ثابت قدم بدار؛ در انجام فرمان مولایی که از نظرها پنهان و به فرمان ذات پاک تو از بندگانت مستور مانده و در همه حال منتظر فرمان تو است. [بار خدایا!] تو می دانی که چه موقع صلاح است ولیّ محبوبت از پس پرده غیبت بُرون آمده، کار جهان را اصلاح کند؛ پس به بنده ناتوانت نیروی صبر و بردباری عنایت فرما تا در برابر خواسته تو در مورد تعجیل و تأخیر در امر ظهور حضرت حجّة بن الحسن، روحی له الفداء، راضی باشم و آنچه را که تو پنهان داشته ای، فاش نسازم و در تدبیر و اداره جهان خلقت با تو که پروردگار توانا و حکیم و آگاه به تمام مصالح و مفاسد امور هستی، منازعه نکنم و مثلاً نگویم، چرا امام عصر(ع) از نظرها پنهان است و یا چرا نمی آید و برای چه غیبت او این اندازه طول کشیده است و در حالی که دنیا پُر از ظلم و جور شده است چرا او ظهور و قیام نمی کند، بلکه همه امورم را به تو واگذار کنم و از پیشگاه مقدّس تو کمک بخواهم. (آری، معنای بندگی و پیمودن راه کمال همین است.)
-همان گونه که بسیار دعا کردن برای تعجیل در امر فرج یک وظیفه صد در صد مسلّم می باشد، همان طور هم راضی و تسلیم بودن در مقابل اراده پروردگار وظیفه است و هیچ منافاتی بین این دو وظیفه نیست و انسان در عین زیاد دعا کردن، باید تسلیم و راضی هم باشد.
در جملات قبلی دعا نهایت درجه تسلیم و خضوع و بندگی در مقابل اراده خداوند عرضه شد و اینک در مسأله غیبت ما چون و چرایی نخواهیم داشت و به تمام معنی بنده هستیم و چون اوّلاً دعا مورد امر و مأمورٌ به است و ثانیاً متعلقِ این دعا مطلوب خداوند عالم است، لذا در این بخش به این زبان دعا را شروع می کنیم:
پروردگارا! از پیشگاه مقدس تو استدعا دارم که جمال پر فروغ ولیّ عزیزت را به من بنمایی (البته در زمان ظهورش)، در حالی که امر او ظاهر و قدرتش ملک و ملکوت را در اختیار و جهان، تحت سیطره و اوامر او قرار گرفته باشد. با اینکه می دانم حکومت و
لک السلطان و القدرة و البرهان و الحجة و المشیة و الحول و القوة، فافعل ذلک بجمیع المؤمنین حتی ننظر الی ولی امرک صلواتک علیه ظاهراً المقالة، واضح الدلالة، هادیاً من الضلالة شافیاً من الجهالة، ابرز یا رب مشاهدته و ثبت قواعده و اجعلنا ممن تقر عینه برؤیته و اقمنا بخدمته و توفنا علی ملته و احشرنا فی زمرته.
اللهم اعذه من شر جمیع ما خلقت و ذرأت و برأت و انشأت و صورت و احفظه من بین یدیه و من خلفه و عن یمینه و عن شماله و من فوقه و من تحته بحفظک الذی لا یضیع من حفظته به و احفظ فیه رسولک و وصی رسولک علیه و آله السلام.
اللهم و مد فی عمره و زدفی اجله و اعنه علی ما ولیته و استرعیته و زدفی کرامتک له فانه الهادی المهدی و القائم المهتدی و الطاهر التقی و الزکی النقی الرضی المرضی الصابر الشکور المجتهد.
سلطنت واقعی عالم از آن تو است و همه قدرتها از قدرت بی نهایت تو سرچشمه می گیرد، در عین حال از پیشگاه مقدّست تمنا دارم که چهره دل آرای ولیّ عزیزت را در حالی که منطق گویای او و پرچم هدایت و مشعلهای فروزان علمی حضرتش جهان را از جهل و نادانی و گمراهی نجات داده است، به من بنمایانی. [خداوندا!] در دولت کریمه آن حضرت ما را از کسانی که با دیدن جمال نورانی وی چشمشان روشن می شود، قرار ده و حکومتش را مایه آرامش و آسایش ما گردان، نه اینکه از افرادی باشیم که در دولت او ترسناک و هراسان باشیم. [پروردگارا!] پایه های حکومتش را ثابت بدار و توفیق خدمتگزاری به آن حضرت را در حکومت جهانی وی به ما عنایت فرما و ما را بر دین و آیین آن بزرگوار و پدران گرامی او بمیران و در روز قیامت با آن حضرت و پیروانش، محشورمان فرما.
بار خدایا! تو آن عزیز غایب از نظر را از شرّ تمام مخلوقات و موجوداتی که آفریده ای در پناه خودت محافظت بفرما. وجود مبارکش را از هر جهت (راست و چپ،‌ جلو و پشت سر) محفوظ داشته، هر گونه بلایی را از آن امام محبوب دور گردان. شخصیّت رسول گرامی و خاندان و جانشینان عزیز و مکتب مترّقی و اسلام حیات بخش آنان را در سایه قیام شکوهمندش پابرجا و مستقرّ ساز.
پروردگارا! عمر با برکت وجود مقدّس حضرت بقیّة الله، ارواحنا له الفداء، را طولانی فرما و دوران حکومتش را فزونی بخش. در حکومتی که به او واگذار فرموده ای،‌ کمک و یاری اش نما و سلطنتش را عالمگیر کن و بر کرامتهایت نسبت به آن حضرت بیفزا؛ چه آنکه او تنها کسی است که باید بندگانت را هدایت کند و اوست مهدی موعود و کسی که باید با قیام خود،‌ عدل و داد تو را در میان مخلوقاتت مستقر فرماید. و اوست گوهر تابناک تقوی و ولایت و مبّرا از پلیدی و نقص که در مقام رضا و تسلیم در مقابل تو در نهایت درجه کمال است (راضی به رضای تو است) و پسندیده خدا و خلق و در مصایب صبور و بردبار و در مقابل نعمتهای تو بسیار شاکر و سپاسگزار. [خداوندا!] مهدی منتظر، تنها مجاهد راه رضای تو و پیاده کردن احکام و قوانین دین مقدّس اسلام در همه ابعادش می باشد.
اللهم و لا تسلبنا الیقین بطول الامد فی غیبته و انقطاع خبره عنا و لا تنسنا ذکره و انتظاره و الایمان به و قوة الیقین فی ظهوره و الدعا له و الصلوة علیه حتی لا یقنطنا طول غیبته و من قیامه و یکون یقیننا فی ذلک کیقیننا فی قیام رسولک صلواتک علیه و آله و ما جاء‌ به من وحیک و تنزیلک.
فقو قلوبنا علی الایمان به حتی تسلک بنا علی یدیه [منهاج الهدی] و المحجة العظمی و الطریقة الوسطی و قونا علی طاعته و ثبتنا علی متابعته و اجعلنا فی حزبه و اعوانه و انصاره و الراضین بفعله و لا تسلبنا ذلک فی حیاتنا و لا عند وفاتنا حتی تتوفانا و نحن علی ذلک لا شاکین و لا ناکثین و لا مرتابین و لا مکذبین.
اللهم عجل فرجه و أیده بالنصر و انصر ناصریه و اخذل خاذلیه و دمدم علی من نصب له و کذب به و اظهر به الحق و امت به الجور و استتنقذ
با خدایا! به سبب طول مدّت غیبت حضرت مهدی، روحی له الفداء، و خبر نداشتن از آن حضرت، یقین ما به وجود عزیز او و انتظار ظهورش و یاد او و ایمان به امامت و زنده بودنش را از ما سلب نفرما و نیز توفیق دعا کردن جهت تعجیل در امر ظهور آن سرور و درود و صلوات فرستادن بر آن عزیز را از ما مگیر و پیوسته ما را در دعا کردن بسیار برای تعجیل در امر ظهورش بیش از پیش موفق بدار (اکثروا الدعاء بتعجیل الفرج)، تا اینکه طولانی بودن زمان غیبت، یقین ما را به امام غایب ضعیف نکند و بدان گونه که به قیام حضرت رسول اکرم(ص) و وحی به حضرتش با اینکه آن حضرت را ندیده ایم، اعتقاد و باور داریم، نسبت به حضرت امام زمان(ع) نیز همان گونه معتقد بوده و یقین داشته باشیم.
-خواننده گرامی! چون اعتقاد به وجود امام غایب(ع) و روحی له الفداء، موضوعی سنگین و تحمّل آن طاقت فرساست، لذا برای رسیدن به این موقعیت عظیم از پیشگاه مقدّس خداوند تقاضای کمک می نماییم؛ چه آنکه اگر عنایت خداوند نباشد با وجود این همه تبلیغات زهرآگین، رسیدن به مقصد مشکل بلکه محال است. بنابراین عرض می کنیم:
[بار خدایا!] دلهای ما را در ایمان به وجود عزیز حضرت بقیّة الله، روحی له الفداء، تقویت فرما تا نور ایمان به آن حضرت بر دلهای ما حکومت کند و به وسیله آن بزرگوار راه سعادت را دنبال نماییم و در طریق مستقیم هدایت گام برداریم. ما را در اطاعت و فرمانبرداری از او و همچنین در پیروی از حضرتش یاری فرما و ما را از اعوان و انصارش قرار ده، به ما بینش و بصیرتی عنایت کن که به تمام برنامه های عملی آن سرور راضی باشیم و هیچگاه اجازه اعتراض به خود ندهیم. چنان ایمانی نسبت به امام عصر(ع) به ما مرحمت فرما که در تمام ابعاد زندگی و دوران حیات و هنگام مرگ با ما باشد و کوچکترین شکّ و تردیدی به خود راه نداده، تزلزل عقیده پیدا نکنیم و از جمله تکذیب کنندگان آن حضرت نباشیم.
پروردگارا! در امر فرج و ظهورش تعجیل و حکومتش را با نصرت خود یاری فرما. یاوران و خدمتگزاران حضرتش را یاری و مخالفانش را ذلیل و منکوب گردان. آنان را که
به عبادک المؤمنین من الذل و انعش به البلاد و اقتل به جبابرة الکفر و اقصم به رؤس الضلالة و ذلل به الجبارین و الکافرین و ابر به المنافقین و الناکثین و جمیع المخالفین و الملحدین فی مشارق الارض ومغاربها و برها و بحرها و سهلها و جبلها حتی لا تدع منهم دیاراً و لا تبقی لهم آثاراً، طهر منهم بلادک واشف منهم صدور عبادک. وجدد به ما امتحی من دینک و اصلح به ما بدل من حکمک و غیر من سنتک حتی یعود دینک به و علی یدیه غصاً جدیداً صحیحاً لا عوج فیه و لا بدعة معه حتی تطفی ء بعدله نیران الکافرین فانه عبدک الذی استخلصته لنفسک و ارتضیته لنصر دینک و اصطفیته بعلمک و عصمته من الذنوب و برأته من العیوب و اطلعته علی الغیوب و انعمت علیه و طهرته من الرجس و نقیته من الدنس.
اللهم فصل علیه و علی آبائه الائمة الطاهرین و علی شیعته المنتجبین و بلغهم من آمالهم ما یأملون واجعل ذلک منا خالصاً من کل شک و شبهة ریاء و سمعة حتی لا نرید به غیرک و لا نطلب به الا وجهک.
در مقام تکذیب و دشمنی با او بپا خیزند، نابود ساز و دین سراسر حقّ و عزیز اسلام را به دست قدرتمندش در همه آفاق ظاهر گردان و جور و ستم را به دست با کفایتش نابود کن. بندگان ذلیل و خوار شده ات را در دولت کریمه و درسایه قدرت آن حضرت عزیز گردان و شهر ها و قصبات را در حکومت عدالت پرورش [با زیاد شدن نعمتها و برکات مادی و معنوی در دولت آن حضرت] آباد کن. با شمشیر برنده اش، گردنکشان و ستمگران را نابود ساز و به وسیله قدرت او زمامداران جهان را در هم شکن و کفّار را هلاک فرما. منافقان و پیمان شکنان و ملحدان و دشمنان و بی دینان را در هر کجا که هستند [در شرق و غرب، در دریاها و صحراها، در کوهها و بیابانها] به دست پرقدرتش از میان بردار و زمین را از وجود آنان پاک و پاکیزه گردان و سینه های پر از غم و غصه بندگانت را با نابودی آنان شفاء مرحمت فرما. احکام و قوانین اسلام را که در زمان غیبت از بین رفته و یا تحریف و دچار نا بسامانی شده است، به دست نیرومندش به حالت اولیه بازگردان و در مسیر اصلی خود قرار ده. آنچه را که از احکام قرآن و سنتهای خاتم انبیاء(ص) به صورتی دیگر مبدل شده است، زنده کن تا دیگر انحراف و بدعتی در آن دیده نشود. آتش کفر و ستمی را که دشمنانت افروخته اند، به وسیله نور عدالتش خاموش گردان، چه آنکه حضرت بقیّة الله(ع) تنها کسی است که او را برای خود و احیای دین خود برگزیده ای و حضرتش را حامل علوم خود قرار داده و از گناهان و پلیدی ها پاک نموده و بر اسرار عالم غیب آگاه فرموده و وجود عزیزش را از ناپاکی شرک و پلیدی های جاهلیّت مبرّا ساخته ای.
خداوندا! بر حضرت مهدی،‌ روحی له الفداء، و آباءِ گرامی وی(ع) که همه آنها از طرف تو برانگیخته شدند و ذوات مقدّسه آنها مشعلهای فروزان و گوهرهای تابناکی بودند که برای هدایت بندگانت فرستاده شدند،‌ درود فرست. همچنین بر شیعیان آنها درود فرست و آرزوهای آنان را برآورده فرما. و این عرض ارادت ما را نسبت به ائمه معصومین و شیعیان ایشان، از هر گونه ریا و شکّ و خودنمایی به دور دار و آن را فقط برای رضا و تقرّب به پیشگاه مقدّس خودت قرار ده.
اللهم انا نشکوا الیک فقد نبینا و غیتة امامنا و شدة الزمان علینا و وقوع الفتن بنا و تظاهر الاعداء علینا و کثرة عدونا و قلة عددنا. اللهم فافرج ذلک عنا بفتح منک تعجله و نصر منک تعزه و امام عدل تظهره،‌ اله الحق آمین.
اللهم انا نسئلک ان تأذن لولیک فی اظهار عدلک فی عبادک و قتل اعدائک فی بلادک حتی لا تدع للجور دعامة الا قصمتها و لا بقیة الا افنیتها و لا قوة الا اوهنتها و لا رکناً الا هدمته و لا حداً الا فللته و لا سلاحاً الا اکللته و لا رایة الا نکستها و لا شجاعاً الا قتلته و لا جنیاً الا خذلته. و ارمهم یا رب بحجرک الدامغ و اضربهم بسیفک القاطع و بأسک الذی لا ترده عن القوم المجرمین و عذب اعدائک و اعداء ولیک و اعداء رسولک صلواتک علیه و آله بید ولیک و ایدی عبادک المؤمنین.
پروردگارا! از فقدان پیامبرت [محمّد(ص)] و غیبت ولیّ عزیزت و سختیهای دوران و فتنه های ناشی از غیبت مهدی موعود و مجهّز بودن دشمنان با جمعیتزیاد و کمی عدّه و ناتوانی خود، به تو شکایت می بریم و از درگاه با عظمت تو می خواهیم که ما را یاری فرموده، بر دشمنان پیروزمان نمایی و امام عادل و پیشوای ما را مأمور به قیام فرمایی.
پروردگارا! از پیشگاه مقدّست درخواست می کنیم که فرمان قیام ولیّ محبوب خود را برای برقراری عدل و داد در سراسر گیتی صادر فرمایی و به دست توانای او دشمنانت را نابود کنی، بدان گونه که در تمام جهان، نیرویی برای کفّار و ستمگران نماند و پایگاه آنان در هم شکسته و صولت و شوکت آنها در هم کوبیده شود و تمام وسایل و تجهیزات نظامی آنها را بی اثر و عاطل و باطل قرار دهی.
[خداوندا!] دشمنان خود و دشمنان ولیّ عزیزت را به سنگهای قهر و عذاب و شمشیر تیز انتقامت و عِقاب بنیانکن و به دست توانای امام عصر(ع) و بندگان مؤمن خود از بین برده، صفحه گیتی را از لوث وجود آنان پاک فرما.
-خواننده محترم! معلوم می شود که در ساعات قبل از ظهور حضرت بقیّة الله، عجّل الله فرجه الشّریف، به امر خداوند عالم کلیه سلاحها و تجهیزات نظامی دشمنان از بین رفته و تأثیر آنها زایل خواهد شد، همان گونه که خداوند بزرگ در مورد حضرت ابراهیم(ع) تأثیر سوزندگی را از آتش گرفت و وادی پر از آتش را به گلستان تبدیل کرد. و نیز در مورد هلاکت فرعون و سپاهیانش. بنابراین، با توجه به اینکه حضرت بقیّة الله، ارواحنا له الفداء، به امر الهی برای نابودی کفر و شرک و ستم قیام می فرمایند و مانعی ندارد که خداوند بزرگ در شب اوّل ظهور، فرمانی صادر فرموده، طیّ آن از تمام سلاحهای دشمنان، اعمّ از سلاحهای اتمی و غیره، تأثیر آنها را بگیرد. و او بر همه چیز تواناست (انه علی کل شیء قدیر)(2). آری، خداوند بزرگ تمام سلاحها و همه سپاهیان و جنگجویان دشمن را از بین خواهد برد.
اللهم اکف ولیک و حجتک فی ارضک هول عدوه و کید من اراده و امکر بمن مکره به و اجعل دائرة السوء علی من اراد به سوءاً و اقطع عنه مادتهم و شدد علیهم عذابک و اخزهم فی عبادک و العنهم فی بلادک و اسکنهم اسفل نارک و احط بهم اشد عذابک و اصلهم ناراً و أحش قبور موتاهم ناراً و اصلهم حر نارک.
اللهم و احی بولیک القرآن و أر نانوره سرمداً لا لیل فیه و احی به القلوب المیتة واشف به صدور الوغرة واجمع به الاهواء المختلفة علی الحق و أقم به الحدود المعطلة و الاحکام المهمله حتی لا یبقی حق الا ظهر و لا عدل الا زهر و اجعلنا یا رب من اعوانه و مقویة سلطانه و المؤتمرین لامره و الراضین بفعله و المسلمین لاحکامه و ممن لا حاجة به الی التقیة من خلقک.
و انت یا رب الذی تکشف الضر و تجیب المضطر اذا دعاک و تنجی من الکرب العظیم فاکشف الضر عن ولیک واجعله خلیفة فی ارضک کما ضمنت له.
خداوندا! ولیّ عزیزت را از شرّ کید و مکر دشمنانش در پناه خودت محفوظ دار و آنان که درباره او مکر می کنند و نیّت بد دارند، مکرشان را به خودشان برگردان و به انواع بدیها گرفتارشان نما و ریشه شرّ آنها را از وجود مقدّس امام زمان(ع) قطع کن و دلهای آنان را از رعب و ترس از حجّت خود انباشته فرما. دشمنان آن حضرت را همه جا در کام قهر و انتقام و لعن و نفرین خود بگیر و در پست ترین جای جهنّم مسکن ده و در کام آتش عذابت فرو ببر. قبرهای مردگان آنها را پر از آتش غضبت فرموده و خودشان را نیز به آتش بسوزان؛ چه آنکه آنها مردمی هستند که نماز را ضایع ساختند و از شهوات نفسانی پیروی کردند و بندگانت را گمراه و شهرها را ویران نمودند.
پروردگارا! با قیام آخرین نماینده و جانشین خود، قرآن را بار دیگر زنده کن و ما را زیارت نور جمال مهدی موعود که هرگز تاریکی نمی پذیرد و همیشه می درخشد، موفق گردان. دلهای مرده بندگانت را با حکومت و در سایه تعلیمات آن سرور زندگی بخش و دلهای اندوهگین را شفا مرحمت کن. به وسیله وجود عزیز حضرت بقیّةالله، روحی له الفداء، اختلاف و تفرقه را به وحدت و یگانگی تبدیل نما و حدود و قوانین و احکام اسلام را که تعطیل شده و از بین رفته است در سلطنت جهانی حضرتش اجرا فرما تا اینکه حقّ به تمامی ظاهر شود و عدل و دادِ متروک در دوران فرمانروایی آن سرور در سطح جهانی پیاده گردد.
خداوندا! همه ما را از یاوران آن حضرت و تقویت کنندگان سلطنت او قرار ده و توفیق اطاعت امر و تسلیم در برابر فرامین او را به ما عنایت کن تا بدون تقیّه در برابر مخلوقات تو، اوامرت را به ارشاد و هدایت آن بزرگوار اطاعت کنیم.
بار خدایا! گرفتاران در بند حوادث و شداید تو را می خوانند و تو اجابت فرموده، آنان را از گرفتاری نجات می دهی.
پروردگارا! ولیّ عزیزت حضرت صاحب الزمان را از سختیهای غیبت و هجوم دشمنان و تبلیغات زهرآگین آنان رهایی بخش و چنان که وعده فرموده ای حکومت بر جهان هستی را برای او تثبیت فرما.
اللهم لا تجعلنی من خصماء آل محمد علیهم السلام و لا تجعلنی من اعداء آل محمد علیهم السلام و لا تجعلنی من اهل الحنق و الغیظ علی آل محمد علیهم السلام فانی اعوذ بک من ذلک فاعذنی و استجیر بک فاجرنی.
اللهم صل علی محمد و آل محمد و اجعلنی بهم فائزاً عندک فی الدنیا و الآخرة و من المقربین آمین یا رب العالمین.(3)
ای پروردگار مهربان! مرا از جمله دشمنان و کینه توزان و مبارزان با آل محمد(ص) قرار مده و من در این مورد به تو پناه می برم؛ پس پناهم ده و از این خطر بزرگ رهایی ام عنایت کن. [خداوندا!] بر دودمان پاک آل محمد درود فرست و از برکت وجودشان مرا در نزد خودت سعادتمند ساز و در دنیا و آخرت پناهم ده.
خداوندا! بار دیگر از پیشگاه مقدّست استدعا می کنم که درود بی پایانت را بر محمّد و آل محمّد فرستاده، دعایم را مستجاب فرمایی و مرا در دو جهان از برکت وجود این عزیزان (محمّد و آل محمّد(ص)) بهره مند فرمایی. آمین یا رب العالمین.

پی نوشت ها :

1-در این مورد در کتابهای «یاد مهدی(ع)» و «جهان بعد از ظهور یا فروغ بی نهایت» از همین قلم، به تفصیل صحبت شده است و طالبان می توانند به کتابهای مزبور مراجعه فرمایند.
2-سوره فصلت(41)، آیه 39.
3-بحارالانوار، ج 95، ص 327.

منبع: خادمی شیرازی، محمّد، (1387)، تحفه امام مهدی، تهران، نشر موعود عصر(عج)، چاپ سوم.

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.