بازیگران یهودی هالیوود (2)

تام کروز در سوم ژوئیه 1962 در سیراکیوز نیویورک به دنیا آمد.وی بازیگری است که تحصیلات دانشگاهی ندارد ولی از دبیرستان استعداد خود را بازی در تئاتر نشان داد.او یکی از محبوب ترین بازیگران آمریکایی است که با بازی در نقش هایی
دوشنبه، 31 تير 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بازیگران یهودی هالیوود (2)
 بازیگران یهودی هالیوود(2)






 

تام کروز:

تام کروز در سوم ژوئیه 1962 در سیراکیوز نیویورک به دنیا آمد.وی بازیگری است که تحصیلات دانشگاهی ندارد ولی از دبیرستان استعداد خود را بازی در تئاتر نشان داد.او یکی از محبوب ترین بازیگران آمریکایی است که با بازی در نقش هایی که در مفهوم روح تقریباً به هم نزدیک هستند،رویای تماشاگران را تحقق می بخشد.مردی که از مشکلات و حوادث زندگی درس می گیرد و انسانیت را می شناسد و همواره همسری مهربان در کنار اوست.
کودکی او سرشار از تغییر و تحول و جابه جایی بوده است.پدرش مهندس مکانیک بود و از کانادا به آمریکا مهاجرت کرد.تام در کنار مادر و سه خواهرش در محیطی کاملاً زنانه رشد کرد.در کودکستان تام خردسال را مجبور کردند که راست دست بشود و تا سن 12 سالگی به خاطر کار پدرش 12 بار مدرسه عوض کرد.در یکی از مدارس طی یک همه پرسی در کلاس، او آخرین نفری شناخته شد که امکان داشت به موفقیتی در زندگی دست یابد.
مادرش می گوید:
«وقتی که تام بچه بود ادای دانلدداک و وودی وود پکر را در می آورد.فکر می کنم من مهم ترین تماشاگر او بودم.اما وقتی که بزرگتر شد همه ی علاقه اش را بر ورزش متمرکز کرد و بازیگری و ادا در آوردن را کاملاً کنار گذاشت.»
مدتی ورزش کشتی ذهن او را مشغول کرد.حتی یک سال را در آموزشگاه خاص فرانسیسکن ها گذراند.او کشتی گیر خوبی هم بود اما آسیب دیدگی در ناحیه ی پا باعث شد تا از تیم مدرسه کنار گذاشته شود.وی به خاطر از بین بردن کسالت و دلتنگی اش در آزمون بازیگری برای بازی در یک نمایش شرکت کرد.نقشی که او به دست آورد به موقعیت خودش خیلی نزدیک بود و او موقعیتی برای بیان احساسش به دست آورد.
همین نقش، زندگی او را در مسیر فعلی قرار داد.بلافاصله چمدان هایش را بست و راهی نیویورک شد.خیلی زود نام او در میان بازیگران نمایش های شبانه دیده شد.
او از کمترین وقتش برای شرکت در کلاس های بازیگری استفاده می کرد.پس از سپری شدن پنج ماه،نقش کوچکی در فیلم عشق بی پایان(1981، فرانکو زفیرلی)بر عهده گرفت.
بلافاصله موقعیت دیگری به دست آورد.بازی در Taps(هرملد بکر،1981)در کنار جرج سی اسکات، تیمونی هاتن و شان پن.در مورد او می گوید:
«کروز خیلی پر قدرت بود و دیگران در مقابل او شانسی نداشتند.او خیلی قاطع بود.ما مدام می خندیدیم چون او خیلی خالص و مخلص بود.»
سپس تام کروز به بازیگران فیلم بیگانه ها پیوست.نقش مهمی نبود.ولی او در زمان مناسب در جای مناسب قرار گرفت.
او نیز مانند هم قطارانش مت دیلن، املیو استوز و راب لو از فیلم بیگانه ها(1983، فرانسیس فورد کاپولا)به شهرت رسید.ولی به سرعت پیش رفت و از بازیگر جوان و چهره ای جدید تبدیل به یکی از گرانترین بازیگران سینما شد.
او نقش پسر پل نیومن در هری و پسر(1984، پل نیومن)را از دست داد.چون خیلی جوان بود رابی بنسن این نقش را بازی کرد ولی به جای آن نخستین نقش اصلی خود در کار پر مخاطره(1983، پل برکمن)را به دست آورد.پس از آن فیلم دیگری باری کرد به نام تمام حرکات درست(1983، مایکل چپمن)که موفقیت دیگری برای او بود.
اما فیلم بعدی او، افسانه(1985، ربدلی اسکات)خیلی محبوب نشد.
وقتی به او پیشنهاد شد در فیلمی نقش خلبان برجسته را بازی کند ایده را پسندید ولی بلافاصله هم آن را نپذیرفت.او به اتفاق تهیه کنندگان فیلم، دان سیمپسن و جری بروکهایمر، روی فیلم نامه کار کرد.
این فیلم رکورد فروش 1986 را شکست.
دیگر بازیگران فیلم نیز از جمله کلی مگ گیلیس، وال کیلمر، آنتونی ادواردز، مگ راین، و تیم رابینز همه به افتخار و شهرت رسیدند.
با داشتن شهرتی مبنی بر بازیگر فیلمهای مردم پسند، تام کروز و دیگر آماده بود که به عنوان بازیگر جدی نیز به شهرت برسد و خود را نشان دهد.کار با مارتین اسکورسیزی، تحسین برانگیزترین کارگردان آمریکایی، قدم بعدی او بود.
رنگ پول، همانطور که همه می دانند فیلم پل نیومن بود.این فیلم دنباله ی بیلیارد باز(1961، رابرت راسن)بود.در فیلم رنگ پول، نیومن 25 سال بزرگتر و عاقل تر شده و دیگری او را به یاد آنچه که بود می اندازد.کروز ارزشی برابر نیومن نیافت و به خوبی پا به پای او بازی کرد و البته دوستی او را نیز به دست آورد.
رنگ پول نیز رکورد فروش بسیار بالایی داشت و فقط در آمریکا 47 میلیون دلار فروش کرد.
تام کروز توانست به نقشی که می خواست برسد.تا شروع فیلم برداری فیلم رین من، تام کروز در فیلم کاکتل(1988، راجرد دانالدسن)که فیلمی بود خوش ظاهر و روان بازی کرد.این فیلم در آمریکا 75 میلیون دلار فروش کرد.
بالاخره رین من نیز به دست بری لوینسن سپرده شد و قطار تولید آن به راه افتاد.تاخیر به نفع فیلم تمام شد.تام کروز سه میلیون دلار برای بازی در فیلم دستمزد گرفت و فروش فیلم فقط در آمریکا از مرز 171 میلیون دلار گذشت.جوایز اسکار بهترین فیلم، بهترین بازیگر(برای هافمن)، بهترین کارگردان و بهترین فیلم نامه را دریافت کرد.تام کروز حتی نامزد دریافت جایزه هم نشد اما منتقدان بازی او را ستودند.
تام کروز در سال 1989 بازی در فیلم متولد چهارم ژوئیه نوشته ران کوبک کهنه سرباز جنگ ویتنام را شروع کرد.این فیلم بر اساس زندگی و تجربیات خود وی است.
نتیجه ی کار بد نبود، فیلم برای هشت جایزه ی اسکار نامزد شد.تام کروز نامزد جایزه ی بهترین بازیگر بود ولی در نهایت تعجب همگان بازیگر ویلچر سوار دیگری به نام دنیلی دی-لوییس، مجسمه ی طلایی اسکار را از آن خود کرد.
علی رغم دستمزد بالا، تام کروز مورد توجه همه بود.اما در فیلمهای بسیاری که به او پیشنهاد شد و تصور می رفت که با حضور هیچ کس جز او ساخته نخواهد شد، بازی نکرد.البته بازیگران دیگری جای او را در این فیلمها گرفتند.کروز فقط فیلم روزهای تندر(1990، تونی اسکات)را پذیرفت و در آن درخشید.
تام کروز پس ار تجربیاتش در زمینه ی مسابقات موتورسواری، در فیلم روزهای تندر(1990-تونی اسکات)استفاده کرد.ایده ی اولیه فیلم از خود تام کروز بود و با همان گروه تهیه کنندگان تاپ گان آن را ساخت.
فروش این فیلم در آمریکا 82 میلیون دلار و در بخش جهانی 230 میلیون دلار بود.همبازی او در این فیلم نیکول کیدمن بود.بازی کیدمن چندان نظر منتقدان سینمایی را جلب نکرد ولی علاقه کروز را برانگیخت که منجر به ازدواج آن دو شد.
کار مشترک بعدی این زوج فیلم دورتر و دورتر(1992، ران هاوارد)بود.
این فیلم برای هاوارد که خانواده ای با اصلیت ایرلندی دارد بسیار شخصی و خصوصی محسوب می شد.جالب اینجاست که فیلم در اکران نوبت دوم به توفیق جلب مخاطب دست یافت و انگار که بینندگان، تازه آن را کشف کردند.
در سال 1992 نشریه ی وودی لاین درباره ی او چنین نوشت:
«گر می خواهید روی یکی از کسانی که ستاره خواهند شد سرمایه گذاری کنید، پول تان را روی تام کروز بگذارید.او یکی از واقعی ترین و اصیل ترین بازیگران نسل خود است.»
در سال 1992 برای بازی در فیلم چند آدم خوب(1992،راب راینر)در مقابل 8 میلیون دلار نیکلسن 12 میلیون دلار دستمزد گرفت.
در این فیلم تام کروز در نقش حقوقدان نیروی دریایی ظاهر شد.کروز برای این فیلم نیز تحقیقات گسترده ای انجام داد.مشکل او در فیلم این بود که بیش از حد خوب به نظر می رسید ولی به هر حال باز هم توانست رکورد فروش فیلمهای روز کریسمس 1992 را بشکند.
کار بزرگ بعدی او فیلم موسسه(1993، سیدنی پولاک)بود.داستان این فیلم بر اساس کتاب پُرفروش جان گریشام شکل گرفت.
در سال 1994 او فیلم متفاوت مصاحبه با خون آشام به کارگردانی نیل جردن را در کنار برد پیت-چهره ی محبوب دیگر -بازی کرد.
پس از دو سال وقفه در فیلم ماموریت غیرممکن(1996، برایان دی پالما)و پس از آن در فیلم چشمان کاملاً بسته(1999، استنلی کوبریک)شرکت کرد.
آخرین کار مشترک او و همسر بازیگرش در واقع آخرین فیلم کوبریک ست.(1)
در تمام دهه ی نود، کروز به همراه همسرش نیکول کیدمن هم زوج طلایی هالیوود بودند و به دلیل روابط خانوادگی شان هم شهره خاص و عام و هم هر دو ستاره های دست نیافتنی بودند.هر چند در تمام آن سالها تا آستانه هزاره، هیچ منتقدی این زوج طلایی را به عنوان بازیگرانی توانا قبول نداشت.وقتی هزاره به پایان رسید تام کروز، بت جوانان خیلی از نقاط جهان بود و کیدمن عروسک زیبای محصولات کارخانه رویاسازی.این اما هنوز شروع داستان بود.(2)
تام کروز در اوج محبوبیت دهه نودش همه چیز داشت.از آن جمله رکورد دست نیافتنی بازی در فیلمهایی بود که جملگی بالای صد میلیون دلار می فروختند.وقتی این رکورد با عدم حضور فیلم آخر کوبریک در باشگاه صد میلیونی ها همراه شد و وقتی این عدم توفیق و در عوض استقبال گرم منتقدان از کروز، به او فهماند که سینما وجه دیگری هم دارد، خیلی از معادلات به هم ریخت.
خیلی از بازیگران تنها راه عملی برای واکنش نشان دادن به یک سری موقعیت های تثبیت شده را این راه می دانند.ضد چهره بازی کردن یا در واقع حرکت در جریان خلاف جهتی که هوادارانشان می پسندند.کروز پس از چشمان باز بسته دقیقاً همین راه را پیش گرفت و اتفاقاً اولین فیلم او در این حرکت، شکل نمادین خود حرکت را داشت.در فیلم آسمان وانیلی او یک تام کروز به معنای واقعی کلمه و حتی جذاب تر از همیشه بود که بر اثر اتفاقی، چهره اش را از دست می داد.فیلم داستان چگونگی کنار آمدن این کاراکتر با دنیای اطرافش بود.بر همین مبنا گزینه های بعدی هم در همین راستا انتخاب شدند.او در فیلم گزارش اقلیت با اسپیلبرگ کار کرد، در فضایی مالیخولیایی از آینده و با موهایی کوتاه که سعی داشت جذابیت های بالفطره او را پنها ن کند.در فیلم آخرین سامورایی
مقابل دوربین ادوارد زوئیک،کروز با چهره ای متفاوت که اصلی ترین شاخصه اش ریش های بلند بود و در دل یک گروه ژاپنی فرو رفت.در همین مدت البته کروز کمی سعی در حفظ موقعیت قبلی هم داشت.بازی در فیلم ماموریت غیرممکن 2، حاصل این دیدگاه است.اما مسیر متفاوت هم با فیملی که از امروز در سینماهای سراسر آمریکای شمالی اکران شده ادامه یافته است.فیلمی که حاصل جایگاه کروز در کار با کارگردان های بزرگ و همین تلاش برای حرکت در مسیر ضد چهره خودش است.وضع فعلی البته حاصل یک نکته دیگر هم هست.کروز در مقام یکی از ثروتمندترین مردان هالیوود یک تهیه کننده هم است و این قدرت انتخاب بازیگر محبوب را فراتر از حد انتظار می برد.
تام کروز طرفدار دو آتشه ی محیط زیست، علم گرا و همچنین بهترین بازیگر نسل خود، خوش قیافه و بازیگری مصمم بوده که جایگاه خود را با ایفای نقش های زیاد به عنوان یک هنرمند سینمای هالیوود به دست آورد.
پل نیومن که در رنگ پول(1986، مارتین اسکورسیزی)با کروز هم بازی بوده چنین می گوید:
«این پسر هم کله و هم امکانات بهترین شدن را دارد ...او چهره ی افسانه ای تازه ی هالیوود می شود.»
داستین هافمن نیز در مورد بازی او در رین من(1988، بری لونبسن) چنین اظهار می کند:
«هیچ حسی از بزرگی در تام نیست.استعداد او جوان است.بدن او جوان است، روحیه ی او جوان است.او یک درخت کریسمس است که از فرق سر تا نوک پا می درخشید.او بزرگترین ستاره ی جهان است.»
اما برای لوینسن عقیده دارد که:
«تام یک نقطه ضعف دارد، چهره ی جذاب او باعث شده که توانایی هایش دست کم گرفته شده و تحت الشعاع قرار بگیرد.او هرگز تصویر غوغا برانگیزی از بازیگران مشهور دیده ایم از خود به نمایش نگذاشته است.»
هر چقدر هم مخفیانه در زندگی او نفوذ کنیم هیچ وقت به چهره ی جنجال برانگیزی بر نخواهیم خورد.تام کروز چهره ی از خود راضی که او را در اغلب شخصیت فیلمهایش نشان داده و در نظر بینندگان فیلمهایش نقش بسته، به محض این که با ادب شروع به صبحت کند از مقابل مخاطب محو می شود.شاید او به این دلیل مراقبت رفتار خود است که می داند شهرت می تواند یک شبه از دست برود .او تحصیلات دانشگاهی ندارد و مشکل کم سوادی خود را با یک فرهنگ لغت که همواره همراه خود دارد حل کرده است.
تام کروز طی دوران بازیگری خویش در پی برنامه های از پیش طراحی شده صهیونیستیها آز آنها دفاع کرد و حتی با خاخامهای مدارس یهودیت ارتباط داشت.بر اساس گزارش مووی تایمز درباره پولدارترین ستاره های سینمای هالیوود، تامر کروز در سال 2003 با درآمد 93 میلیون و 388 هزار و 345 دلار در رده ی نهم جدول پولدارترین ستارگان سینما قرار گرفت.(3)همچنین در میان تاثیرگذارترین شخصیت های سینمای جهان، رتبه 14 و عنوان سلطان نوسان را به خود اختصاص داد.فروش کلی آثار او دو میلیارد و ششصد میلیون دلار برآورد شد.سال 2004 نیز صد و یازده میلیون دلار بود.
حضورش در فیلم وثیقه در مقابل جیمی فاکس چشمها را خیره کرد و نشان داد برای عوض شدن و بهتر شدن حاضر به هر کاری است.وی پس از نیکول کیدمن(همسر اولش)از پنه لوپه کروز(همسر بعدی اش)هم جدا شد تا نشان دهد در جنجال سازی هم استعداد فراوانی دارد.پس از این بازیهای چند فیلم را هم تهیه کرده است.(4)
تام کروز قرار بود در سال 2007 در فیلم والکری که توسط کمپانی متروگلدن مایر ساخته می شد بازی کند.اما به دلیل تداخل اکران آن با فیلمهای دیگر خود همچون خواسته شده و آنجلینا جولی به تعویق افتاد.البته به جز تعویق در تاریخ اکران این فیلم، والکری در جریان ساخت نیز پروژه ای پر دردسر بوده است.مقامات دولت آلمان از اینکه تام کروز به عنوان یک هنرپیشه وابسته به فرقه ساینتولوژی نقش یک افسر آلمانی را که قرار بود هیلتر را در جریان یک توطئه به قتل رساند،بازی کند ناخشنود بودند و علاوه بر آن، دولت آلمان فیلمبرداری سکانس هایی از آن را که قرار بود در اماکن تاریخی باشد ممنوع کرده بود.(5)

تام هنکس

تام هنکس یکی از بازیگران مطرح سینمای هالیوود است که از سوی رسانه ها، مرد خانواده لقب گرفته و بازیگر بیش از یک دو جین فیلمهای موفق و پر فروش بوده است.او در کنار دو تن از سینماگران صهیونیسم یعنی استیون اسپیلبرگ کارگردان و تام کروز بازیگر توانسته استعداد هنری خویش را بیشتر به نمایش بگذارد.«فیلم ترمینال تا به امروز آخرین پروژه همکاری هنکس و اسپیلبرگ است آنها قبل از این، فیلم نجات سرباز رایان و دسته برادران را که هر دو مضمونی جنگی دارند با هم کار کرده اند و به نظر می رسد که هر دو از این همکاری سازنده راضی و خشنود به نظر می رسدند.(2)»
این بازیگر هالیوود که تا کنون دوبار برنده جایزه اسکار شده است، در فیلمهای زیادی از جمله کمپ جنگلی، بی خوابی در سیاتل، آپولو 13، مسیر سبز و رمز داوینچی بازی کرده است(6).
برخی فیلمهای هنکس(و از جمله راهی به فنا اثر گنگستری سام مندس نتوانستند شور و هیجان زیادی در جدول گیشه فروش خلق کنند.این در حالی است که تا چندی قبل فیلمهای او به فروش دویست و سیصد میلیون دلاری داشت(7).با این وجود تام هنکس در صدر پولدارترین ستارگان سینمای هالیوود قرار داشت.طبق گزارش مووی تایمز درباره ی پولدارترین ستارگان سینما، «تام هنکس با درآمد 100 میلیون و 14 هزار و 906 دلار در صدر پولدارترین ستاره هالیوود قرار گرفته است(8).»
هنکس در فیلم جنگ چارلی ویلسون علاوه بر بازیگری، در کنارگری کوئزمن وظیفه تهیه کنندگی این فیلم را به عهده گرفت.وی همچنین با اسپیلبرگ به روی یک پروژه قدیمی کارتونی تلویزیونی کار کرد.افزون بر آن، روی یک روایت زنده از یک انیمیشن قدیمی برای پرده بزرگ سینما کار کردند و خود هنکس تهیه کنندگی آن را به عهده گرفت.
تام هنکس در میان تاثیرگذارترین شخصیت های سینمای جهان، رتبه 13 و عنوان استاندارد طلایی را کسب کرده است.فروش کلی آثار او دومیلیارد و هشتصد میلیون دلار برآورد شد، وی درسال 2004 جای فیلم گوریل ها ساخته استیون اسپیلبرگ را گرفت تا در فیلم او هنرنمایی کند.همچنین با تخفیف قابل ملاحظه اش به برادران کوئن در فیلم قاتلین پیرزن نشان داد اهل فیلمهای نامتعارف نیز هست و در این گونه موارد کوتاه می آید، اگر چه این فیلم در زمان نمایش یکی از کم فروش ترین فیلمهای کارنامه اش بود.قطار سریع السیر قطبی
نیز دیگر تلاش این هنرپیشه هالیوود در سال 2004 بود.(9)

نیکول کیدمن:

نیکول کیدمن از بازیگران زن سینمای هالیوود است.در سال 1990 در فیلم روزهای تندر باز تام کروز هم بازی بود.بازی وی علاقه تام کروز را برانگیخت به گونه ای که در همان سال با یکدیگر ازدواج کردند.کار مشترک بعدی این زوج دورتر و دورتر(1992، ران هاروارد)بود.(10)نیکول کیدمن و تام کروز در تمام دهه ی نود هم زوج طلایی هالیوود بودند و به دلیل روابط خانوادگی شان شهره خاص و عام و هر دو ستاره هایی دست نیافتنی هر چند تا آستانه هزاره، هیچ منتقدی از این زوج طلایی را به عنوان بازیگر توانا قبول نداشت.وقتی هزاره به پایان رسید کیدمن عروسک یبای محصولات کارخانه رؤیاسازی بود.(11)
این ستاره هالیوود چنان قدرتمند شده که حتی کارگردانان فیلمها را هم معین می کند.البته از بس نقشهای خوب به او پیشنهاد شده، حرص دیگر ستارگان را از این نقش ربایی ها درآورده است.با فیلمها بحث انگیز تولد، کمدی سبک، همسران استیفورد و فیلم تریلر و پر تحرک و البته پرمغز مترجم خود را به عنوان بهترین هنرپیشه زن سال تثبیت کرد.بازی در فیلم افسون شده توانایی های او را در سینمای فانتزی هم نشان داد.
هنگام فیلم برداری فیلم مترجم در سازمان ملل متحد کوفی عنان دبیرکل سازمان ملل از او خواست تا با ادامه تحصیل، در آینده مسئولیت سلامتی جهانی کودکان را در سازمان ملل متحد بر عهده گیرد.
در سال 2005 نیکول کیدمن در میان تاثیرگذارترین شخصیت های سینمای جهان،رتبه ی 34 را به دست آورد.رتبه ی سال قبل او 31 بود.فروش کل آثار او یک
میلیارد دلار و فروش سال 2004 او صد میلیون دلار بود.(12)

مادونا:

مادونا آوازخوان آمریکایی و بازیگر زن سینمای صهیونیسم است که یهودی شد و به مکتب صوفیانه کابالا پیوست و در سازمان نارالتواره(آتش تورات)تعلیم دیده است(13).»وی در حال فراگیری آموزشهایی در زمینه ی صوفیگیری یهودی موسوم به کابالا، می باشد(14).وی در هر ترانه ای که خوانده، به دهها میلیون مسیحی توهین کرده و آنها را تحقیر نموده است.ولی شعبه های مذهبی یهود در غرب به توهین و تحقیر مسیحیان توجهی نکردند.آنها به مادنای یهودی لقب مادر مقدس[حضرت مریم مادر حضرت مسیح(ع)]را دادند.این زن بی هویت که به همجنس بازی و فاحشه گری نیز مشغول بود، ضمن خواندن آوازهای زشت، صلیب مقدس را در بین پاهای خود بازی می داد و آن را تحقیر می نمود.(15)

جوان باکولا:

جوان باکولا یکی از بازیگران زن سینمایی است که در دام صهیونیسم گرفتار شد.وی که اهل لهستان است تا سال 1981 در 9 فیلم نقش قهرمان را بازی کرد.سپس کشورش را ترک کرد و برای پیشرفت و ترقی دست به دامن شرکتهای فیلمسازی یهودی شد.او ابتدا در کشورش چند فیلم بازی کرد و وقتی دید زمینه پیشرفت خوبی ندارد به پاریس رفت تا شانس خود را امتحان کند .اما در آنجا هم موفق نشد.تا اینکه به آمریکا سفر کرد و این بار شانس درخانه او را زد.وی در
در نقش اول یک فیلم ظاهر شد و طی مدت کوتاهی توانست نظرها را به خود جلب کند.
از همین جا بود که صهیونیستها او را برای بازی در فیلمی با عنوان اینجا قدس نیست انتخاب کردند.داستان فیلم از این قرار است که شش جوان آمریکایی و انگلیسی برای گذراندن اوقات فراغت تابستانی خود به یک کیبوتس(مجتمع مسکونی -کشاورزی مهاجرنشین های یهودی)در اسرائیل سفر می کنند تا در آنجا ضمن کا ر در مزرعه،اوقات فراغت خود را هم بگذرانند.با گذشت زمان اهال کیبوتس که از نقاط مختلف جهان مانند آمریکا، آفریقای جنوبی، فنلاند، انگلیس و سوئد آمده بودند بیشتر می شود.این جوانها با دختری اسرائیلی به نام ژیلا(جوان با کولا)، آشنا می شوند و رابطه ای صمیمی بین آنها شکل می گیرد.اما پس از مدتی کیبوتس مورد حمله فلسطینی ها قرار می گیرد و این آرامش و روابط صمیم به هم می ریزد.(16)

مریل استریپ:

از دیگر هنرپیشگان زن، می توان از خانم مریل استریپ هنرپیشه نامدار هالیوود نام برد.وی تا کنون 13 بار نامزد جایزه اسکار شده است و جایزه یک عمر فعالیت سینمایی موسسه فیلم و سینمای آمریکا را از آن خود کرده است.
در مراسم اهدای این جایزه به استریپ 54 ساله، بازیگرانی چون جیم گری، جک نیکلسون، شرلی مک لین نیز حضور داشتند.در این مراسم که در سالن تئاتر کودک هالیوود برگزار شد دایان کیتون، جیمز رود نیز حضور داشتند.استریپ علاوه بر بازی در فیلمهایی چون کریمر علیه کریمر و اقتباس در مجموعه ای تلویزیونی به نام فرشتگان در آمریکا به کارگردانی مایک نیکولز نیز
ایفای نقش کرده است.(17)

سیدنی پواتیه:

سیدنی پواتیه یکی از هنرپیشگان آمریکای است که مانند بسیاری از هنرمندان دیگر در دامان صهیونیسم افتاد.وی در اصل یک سیاه پوست زنگباری است که ستاره اقبالش در هالیوود خوش درخشید و توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را در سال 1963 تصاحب کند.در واقع او نخستین بازیگر سیاه پوست در تاریخ جشنواره های سینمایی بود که چنین جایزه ای را دریافت می کرد.دیری نگذشت که سندیگای یهود برای این بازیگر معروف دندان طمع تیز کرد و پس از مدتی فیلم کشتیهای بلند از سوی این سندیکا به وی پیشنهاد شد.(18)

بروک شیلدز:

از دیگر هنرپیشگان سینما که برای صهیونیستها کار می کنند می توان به ستاره ی مشهور آمریکایی بروک شیلدز اشاره نمود.وی در فیلمی به نام صحراها از تولیدات شرکت صهیونیستی کنن به کارگردانی مناخیم گولان صهیونیست بازی کرد.مضمون این فیلم توهین به اعراب و اسلام بود.(19)

انگرید برگمن:

از دیگر بازیگران مزدور صهیونیسم می توان به انرگید برگمن اشاره نمود.وی در فیلمی به نام زنی که گولدا نامیده می شد بازی کرد.این فیلم درباره ی زندگی نخست زویر(سابق)رژیم صهیونیستی خانم گولدا مایر بود.(20)

جین فوندا:

یکی دیگر از بازیگران و هنرپیشگان طرفدار صهیونیسم خانم جین فوندا هنرپیشه صاحب نام آمرکیایی است.این چهره با سابقه هالیوود از طرف یک موسه بین المللی و غیر دولتی آمریکایی به نام V-Day که بنیادی فمینیستی است در سال 1381 برای سفر به سرزمینهای اشغالی فلسطین وارد تل آویو شد.هدف از سفر او به فلسطین اشغالی، ارتقای صلح بین اسرائیل و همسایگان عربی اش عنوان شد.وی در این سفر با گروههای فعال غیردولتی دیدار و گفتگو کرد.(21)

پی نوشت ها :

1.نشریه سینما، از دانلد داک تا چشمان کاملاً بسته:تام کروز"، شماره 384
2.نفیسی، خسرو:"تغییر چهره"، تام کروز، روزنامه ایران، 1383/5/16
3.روزنامه اطلاعات، ضمیمه، 1382/12/24، ص 5
4.روزنامه اعتماد، تاثیرگذاری شخصیت های سنیمای جهان، 1384/5/20، شماره 901، ص 10
5.روزنامه ایران، 1387/1/21، شماره 3899، ص 24
6.روزنامه همشهری، "گفتگو با تام هنکس بازیگر ترمینال"، ترجمه کیکاووس زیاری، 1383/7/13، ص 18
7.روزنامه رسالت، "تام هنکس در فیلمی سیاسی بازی می کند"، 1384/5/2
8.پیشین
9.روزنامه اطلاعات، ضمیمه، 24 اسفند 82، ص 5
10.روزنامه اعتماد، 1383/4/20، شماره 901، ص 10
11.نشریه سینما، همان،شماره 384.
12.نفیسی، خسرو:پیشین.
13.روزنامه اعتماد، 1384/5/20، شماره 901، همان، ص 10
14.روزنامه کیهان، "هالیوود در تسخیر یهودیان"، 1384/6/10
15.مجله نداء القدس، سال سوم، شماره 54، 1379/7/1، ص 16.
16.پلاتونوف، الگ:پیشین، ص 46
17.نشریه نداء المقاومه، شماره 38، ص 24؛ سماواتی، زهرا:پیشین، ص 82
18.روزنامه اطلاعات، ضمیمه، 1383/4/1، شماره 23084، ص 5
19.طبیعت شناس:پیشین، ص 99.
20.سماواتی،زهرا:پیشین، ص 83.
21.همان، ص 84.

منبع :صفاتاج، مجید، (1387)، سینمای سلطه(هنر هفتم)، تهران: سفیر اردهال، چاپ اول 1387.

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
شهرستان لردگان کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری و مشاهیر آن
شهرستان لردگان کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری و مشاهیر آن
شهرستان هشترود کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری و مشاهیر آن
شهرستان هشترود کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری و مشاهیر آن
شهرستان کردکوی کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری و مشاهیر آن
شهرستان کردکوی کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری و مشاهیر آن
معنی اسم بهناز و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم بهناز و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هوتن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هوتن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم بیتا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم بیتا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم بهنام و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم بهنام و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم یسنا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم یسنا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم کیومرث و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم کیومرث و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم علیهان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم علیهان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم جابر و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم جابر و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم دایانا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم دایانا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم آیهان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم آیهان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
استوری ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا علیهما السلام
play_arrow
استوری ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا علیهما السلام
معنی اسم عذرا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم عذرا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال